Toukoista keskiviikkoa!
Aloitanpa murheellisesti tämän ketjun. Oli eka ultra ja lääkäri löysi vain sikiöpussin, joka vastasi viikkoja 6+4, sen sisältä ei löytynyt mitään (nyt pitäis olla 9+0). Antoi uuden ajan parin viikon päähän, vaikka taitaa se turhaa olla. Tuhruvuoto alkoi just silloin 6+4 ja sitä on ollut nyt 2,5 viikkoa ja runsaammaksi muuttuu. Viikon verran on kyllä ollut " menkkakipujakin" sen verran, että on hirvittänyt. Taitaa siis tulla pois. Poistun listalta kuitenkin vasta sitten kun seuraavassa ultrassa ei edelleenkään mitään löydy.
Kommentit (55)
Br1t: jotkut ihmiset käyttävät asemansa hyväkseen. vaan koska on semmoses duunis kuin ja voi sanoa jotain niin eihän silloin voi olla hiljaa. pakkohan on aukaista suutaan miettimättä miltä vastaanottajalta tuntuu. kävele pää pystyssä, ne ovat pöllöjä, sinä et. sinähän tiedät miten hyvin teillä on.
hitsi tää väsymys..onks kellään vastaavaa " ongelmaa" . ei pysty nukkua kun lapset ei oo kotona. ihan hirvee ikävä koko ajan. miten vaan koko ajan et tulis nyt kotiin. muutenkin tosi herkkä tällä hetkellä. tai ollu jo pari viikkoa.
mikään ei oikein maistu. maitotuotteet kyllä. käynti ruokakauppaankin on yhtä tuskaa. ei voi mennä edes lähellä lihatiskii jos on jotain valmis-juttuja, esim. grilattua kanaa. oksennus lentää ihan just. odotan sitä päivää kun tää loppuu.
Huomenna vaihtuu taas uuteen viikkoon. je keskiviikkona on eka neuvola. jännittää vähän kun ei oikein täysin muista enää mitä siellä tapahtuu ja neuvoltäti ei oo sama kuin viimeks. tavallaan olen jo valmis ottamaan vastaan ikä-juttuja. kai siinä ei oo pointtia enää kun on jo kolmas tulossa ja ikää on sitä 21 v niin peli on menetetty.. =)
Hyvää viikonLOPPUA!
rv7+6
Väsymys on ihan kauhea, kun viime yönä en saanut unta. Iski sellanen kauhea kutina jalkapöytiin (hmm, onko tollasta sanaa olemassakaan? No, kuitenkin siihen jalan ja varpaiden päälle) ja käsiin ja sormiin. Kutittaa vieläkin pirun paljon, koko ajan saa olla raapimassa! Ei kait raskaushepatoosia vielä voi olla??? Eikö sellanen ala vasta siinä viimesellä kolmanneksella?
Kai se vaan on turvotusta, joka kutittaa, mut kun sormuksetkin mahtuu sormeen...
Pitäisköhän mennä takasin nukkumaan, jos vaikka kutinatkin olisi päivällä hävinneet:(
neuvoton pricilla rv 8+1
Olipas eilen kunnon myrsky, ei paljon ulkona huvittanut mennä käymään..
Tänään pitäisi taas mennä vanhempien luo poni-mammaa hoitelemaan, se lähteekin uuteen kotiin pian ja tulee tilalle isompi polle...
Vähän on ollut huono ruokahalu koko viikonlopun. Kamala nälkä on koko ajan, mutta mikään ei vaan oikein maistu. Ei edes pizza,ja se nyt on ennenkuulumatonta =D
Olisi taas aamulla niin kamalasti väsyttänyt, ei millään silmät auennu vaikka kellokin oli jo 10!!
Hauskaa sunnuntaita kaikille!
Kristiina rv 9+2
Vai voiko sitä enää tähän aikaan huomenta toivottaakaan... Tää väsymys ei kyllä ainakaan näytä häviävän mihinkään ja huomenna tulee se maagiset rv12!!!! Mentiin viime yönä tosin kyllä vasta kahden jälkeen nukkumaan, mutta mä heräsin tänään puoli yhdeltä!!!! Yks vessareissu oli unien puolessa välissä, mutta muuten kyllä uni maistui. Ruokakin maistuu kyllä jo oikein loistavasti. On päivän aikana enää ihan satunnaisia haukotteluun liittyviä yökkäyksiä, mutta muuten on ollut ihan hyvä olo jo.
Olipas omaa napaa nyt...
[color=red]pikku-milli & paco 11+6[/color]
mikäli tänne vielä mahtuu;)
ensimmäistä odotellaan tampereella. tuntuu niin kauheen nuorelta (nyt 22, vauvan syntyessä23), mutta täällähän on monia nuorempiakin joilla toinen kierroskin jo menossa. LA on 1.5., vappubeibe siis tulossa. hauskaa olis jos sillon syntyis kun siskollakin on sillon syntymäpäivä.
kävin rekisteröitymässä tonne yahooseenkin äsken. olis kiva jakaa odotusajan ajatuksia muiden kanssa kun omista tutuista ei löydy vielä yhtään kokenutta.
olo on kyllä aika pihalla vieläkin tän asian kanssa vaikka viikkoja on " jo" 11+7 takana. kaikki on niin uutta ja kun ei olla vielä perheille ja kavereillekaan kerrottu asiasta kun omat tunteet on pitäny ensin selvitellä (mun läheisin kaveri on ainut joka tietää).
haluisin keksiä jonkun kivan tavan ilmottaa asiasta äidillle ja isälleni kun tuntuu hölmöltä puhelimessa kesken muun jutustelun tokaista, että on muuten ensimmäinen lapsenlapsi tulossa. saavat vielä sydärin. no ei kai. poikaystävän porukoille kerrotaan varmaan ensi viikolla äitinsä 50-vuotisjuhlissa. ja kavereille pidän " viini-illan" viikon päästä.
Tervetuloa porukkaan mukaan! Laita esittelyä tuonne toukotoiveiden la:t, synnärit ja esittelyt -pinoon niin lisään sut sitten sinnekin listalle :)
Täällä pahoinvointi vain yltyy. Viikkoja on tänään 10+2 ja luulin että alettaisiin mennä parempaan päin mutta ei, koko ajan on huono olo. Se hyvä puoli tässä jatkuvassa etomisessa on, että vain ulkona on hyvä olla joten tulee kerrankin lenkkeiltyä ihan urakalla. Olen nyt viikonloppuna kiertänyt tytön päikkäreiden aikana 11/2 tunnin hikilenkin ja sitten vielä tytön kanssa tunnin verran puistoilua ja ratasajelua. Jotenkin se raitis ilma helpottaa oloa. Olo on kyllä melko hehkeä, maha on turvonnut kuin ilmapallo ja silmät punottaa oksentelusta. Näpyt alkaa onneksi jo hieman vähenemään :-) On tämä alkuraskaus ihanaa aikaa.
Meidän terkka mainitsi jotain ettei se Dopplerin valmistajakaan takaa äänien kuulumista ennen kuin 12+ viikolta. Ja silloinkaan ei varmuudella kuulu riippuen kohdun ja istukan asennosta. Minulla kuunneltiin jo ekalla käynnillä kun kohtu oli terkan mukaan jo niin ison tuntuinen ja hyvin esillä. Hyvin jumputti jo 9+0 kun kokenut terkka osasi etsiä oikeasta paikasta. Ykkösestä kuunneltiin 10+0 ja silloinkin kuului jo hyvin. Langanlaihalla ystävälläni sydänäänet saatiin dopplerilla kuulumaan vasta 14. viikolla joten eivät ne " pehmusteetkaan" aina siihen vaikuta.
Turvonnut Aurina 10+2 ja neiti 1v11kk
Eli kuten jo aikaisemmin toiselle palstalle kirjoittelin, ei tule vauvaa meille. Sydänäänet eivät kuuluneet ja sikiön todettiin menehtyneen. Ensi viikolla sairaalaan keskeytykseen. Voitte siis poistaa minut toukotoiveistanne.
Toivottavasti palailen pian!
Jumppis
Voi ei :( Voimia teille sinne ja toivotaan, että pääset pian takaisin odotuspuolelle!!!
Voimia Justiinalle! Jaksa vaan uskoa vielä!
Musta tuo viikko pino olis hyvä! Olen itse ajtellut samaa!
Jäin tänään kotiin töistä kun nukuin yön niin huonosti ja koko ajan on niin ellotusolo että! Mutta pitää olla tästäkin tyytyväinen kun pikkanen siellä vaan kasvaa!!! Ekaan neuvolaan vielä kaks viikkoa!!!Menispä nopeesti...
Mutta voimia muille ellotuksista kärsiville ja kaikille kaunista syyspäivää!
Justiinalle voimia!!!!!
Kristiina: mulla on vähän samaa pekoa tuosta röntgenistä, mulla vaan nilkka kuvattiin kolme kertaa.... Ilmoitin olevani raskaana, viikkoja oli silloin 6, en tiennyt mistään lyijyliivistä, kolmannella kuvauksella sain sen masuni päälle.Kysyin silloin huolestuneena, kun sitä ei aikaisemmin ollut laitettu, niin he vaakuuttivat että ei hätää, säteily ulottuu vain 5cm:n!? päähän kuvausalueesta. Mitä sitten tarkoittaakaan. Sanoivat kuitenkin että ei hätää, kun ei kuitenkaan vatsaa kuvattu. En sitten tiedä, toivotaan ettei siitä ole mitään aiheutunut, välillä itsekin mietin tuota asiaa....
Mulla oli siis eka neuvola eilen, dopplerilla ei vielä th saanut sydänääniä kuulumaan, mutta lääkäri on jo kahden viikon päästä, sitten jo pitäisi kuulua.... Np-ultrakin on sitten kolmen viikon päästä, joten jännättävää on vielä, että onko siellä masussa mitään vai ei...
Kohtu on ainakin kasvanut, jos siitä nyt voi mitään päätellä.
Muuten olo ok, väsymys alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, ei tarvitse enää nukkua päikkäreitä, jee!!
Päivänjatkoja toivottelee mami ja masu rv 9+4
Justiinalle voimia! Kaksi viikkoa on pitkä aika odottaa seuraavaa ultraa... Toivottavasti kaikki kääntyis vielä parhain päin.
Mulla oli tänään neuvola ja viikkoja omien laskujen mukaan 10+0. Neuvolatäti ei saanu sydänääniä dopplerilla kuulumaan ja oon siitä joteskin hirveen pettyny! Harmittaa ja pelottaa että jospa kaikki ei ookkaan hyvin... Ja olin niin oottanu sitä pientä sydämen jumputusta!
Ens viikolla kokeillaan sitten kuunnella uudestaan eli piinailen sitten sinne asti...
Iisamaari 10+0
Ihan ensin voimia Justiinaalle, toivotaan että toisessa ultrassa olisi kaikki kunnossa. Olisiko mahdollista, että raskautesi onkin alkanut oletettua myöhemmin?
Kristiina, ei kannata huolestua vaikkeivät sydänäänet vielä kuuluisikaan rv 10. Esikoista odottaessani neuvolassa sanottiin, että monilla ei kuulu kuin vasta rv 12, riippuen mm. kohdun asennosta, istukan paikasta ja vatsanpeitteiden paksuudesta.
Itse kävin tänään alkuraskauden ultrassa, ja siellä näkyi ihan raskausviikkoja (7+4) vastaava pieni Sintti, jonka sydämen syke näkyi. Ihanaa! Täytyy muuten kehua tuota Hgin Kalevankadulla sijaitsevaa gynekologista lääkäriasemaa Femedaa. Lääkäri oli tosi ystävällinen ja rauhoitteli keskenmenopeloista jne. Hintaakin kertyi ultralle kelan korvauksen jälkeen vain 45 euroa, minusta se on pieni summa ainakin hetkellisestä mielenrauhasta :). On siellä tietty tosi kalliitakin erityislääkäreitä, mutta ainakin tämä Larkio-Miettinen oli hintansa väärti.
Näköjään on muitakin, joille ei ruoka oikein maistu. Kumma kun tällaiselle suursyömärille ei nyt mikään maistu, ihmekös sitten jos paha olo välillä yllättää.
Pampula rv 7+4
minäkin mietin just sitä et vois ihan hyvin maksaa sen suhteellisen pienen summan et näkee jos siellä on elämää. eka neuvola mulla viikon päästä. kyllä haluaisin sinne ultraan vaikka heti! =)
p.s saa nähä jos ollaan samaan aikaan synnäril. etkös sinäkin oot menossa PS:aan? =)
rv 7+2
Juu, ehkä nähdään Porvoossa sitten toukokuun lopulla! Esikoinen kyllä tuli yllättäen maailmaan viikkoa ennen laskettua aikaa, saa nähdä miten tämän toisen kanssa käy.
Ovatko sinun vanhemmat lapsesi syntyneet Porvoossa? Meidän esikoinen syntyi siellä, ja olin kyllä tosi tyytyväinen pienen sairaalaan ilmapiiriin ja mukavaan henkilökuntaan.
[b]justiinaa[/b] voimahaleja sulle! Odottaminen on kamalaa tuollaisessa tilanteessa. Itsekin olen joutunut tuon kahden viikon piinan käymään läpi kun eka ultrassa näkyi vaan ruskuaispussi. Oltiinkin sitten vain luultua aikaisemmassa vaiheessa menossa ja uusintaultrassa jo pieni vauvan alku sitten näkyikin. Tulethan sitten kertomaan miten kävi!!!
[b]pam-pu-la[/b] onnea hyvistä ultrakuulumisista :)
Ja omaa napaa... tänään on ollut ihanan hyvävointinen päivä. Aamustakaan ei juurikaan yököttänyt, vaikka herätys oli aikainen ja viime yönä nukuin huonosti. Ja aamiaisen jälkeen viimeisetkin yökötykset katosivat. Huonosti nukutun yön seurauksena sitten väsytti kyllä kahta kauheammin, mutta heräilin tuossa juuri tunnin päikkäreiltä. Tuli tänään kotiin tullessa ihan hillitön mieliteko paikallisen kiinalaisen naudanliha ja tomaattikastike -hässäkkään ja pakkohan sitä oli sitten hakea =D Ja kun mä siitä syön vielä kahteen kertaan kun annokset on niin suuret. Nam nam. Ihanaa kun ruoka alkaa taas maistua oikein kunnolla.
[color=red]pikku-milli & paco 11+2[/color]
Se yksi pino viikkoa kohti voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Voidaanhan sitä aina palata tähän päivittäiseen jos kovin pitkiä pinoja alkaa tulla :)
esikoinen syntyi rv 39+4 ja toinen rv 38+4 niin kai tää kolmas sit syntyy rv 37+4. heh!
Juuh, molemmat tytöt ovat syntyneet porvoossa ja samaa mieltä olen siitä et pieni sairaala oli tosi hyvä. henkilökuntaan olin pääosin erittäin tyytyväinen. tietty jäi sieltä myös huonoja muistoja..
toivottavasti nähään siellä.. =)
rv 7+2 muistaakseni, no la 29.5
Heipähei toukoiset! Aluksi heti pitää kommentoida että viikko pino olisi minunkin mielestäni helpompi seurata. Näkisi kaikkien kuulumiset siitä, kun itsekään en aina ehdi hakea edellisen päivän pinoa jotta näkisin kaikkien kuulumiset.
Täällä edelleen pahoinvoinnista kärsitään. Kokoajan pitäisi syödä, mutta vähän. Liika on liikaa ja nälkäkään ei saa olla. Tasapainottelua siis tämä syöminenkin. Maha on hirmuisen turvoksissa. Laskeekohan se ollenkaan, vai muuttuuko normaaliksi vauvamahaksi kolmannella kuulla. ;) Iltaisin se oikein korostuu, onneksi silloin ei tarvitse olla töissä, varmasti herättäisi jo keskustelua. Kahvin olen joutunut jättämään kokonaan pois, ällöttää ajatuskin kahvin juonnista. Olen sitten siirtynyt teehen. Sitäkin jo työpaikalla on ehditty ihmetellä että miten minä joka ennen joi noin 10 kuppia kahvia työpäivän aikana, on yhtäkkiä teen juoja. Selitin että närästää, mahan kanssa ongelmia. Heh, voihan sen noinkin sanoa. Vaikka mahan ongelma onkin toivottu pikku vauva. :)
Mukavaa päivää kaikille.
Typy72, minulla on täsmälleen sama laskettu aika! Hauskaa! Missä päin asustelet? Minä Helsingissä ja ajattelin valita Kätilöopiston.
Oletteko te muut jaksaneet harrastaa urheilua huonosta olosta huolimatta? Minusta tuntuu etten muuta jaksa kun vääntäytyä töihin ja sieltä kotiin ja syödä ja nukkua. Olin ajatellut jumpata normaalisti ja pysyä hyvässä kunnossa, mutta tähän asti on mennyt aikeet plörinäksi. Painoakin on tullut lisää jo, koska en oksenna mutta mutustan koko ajan jotain jotta yökötys pysyisi poissa. Vielä kolme viikkoa sitten litteä vatsani on nyt superturvonnut ja painoa tullut jo 1,5 kiloa lisää...