Ai kauhia. Kuukautiskrampit kuin synnytyssupistukset :(
Mikä teillä tepsii? Buranaa olen ottanut 800 mg, mutta ei tehoa yhtään. Pitkästä aikaa kramppailee näin pahasti. Joka kuukausi kyllä kramppaa, mutta tavallinen kipulääke edes vähän helpottaa.
ps. suklaakin on käytössä... ei auta ;)
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:05"]
Jätä se suklaa ja muut makeat pois menkkojen aikana. Jos tekee mieli herkutella, osta jotain suolaista hyvää. Auttaa ainakin mulla. Ja tietty 800mg Buranaa ja 1000mg Panadolia noin 7 tunnin välein.
[/quote]No ei se suklaa varmaan autakaan, mutta vituttaa vähän vähemmän ;)
ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:08"]
Eiku en uskallakaan nyt ottaa sitä parasetamolia. Olen juonut pari lasia viiniä kun ajattelin, että se helpottaisi ( + teki vähän mieli :) ). No, tyhmästä päästä jne.
Emmää taida kuitenkaan alkaa pilveä polttelemaan :D Mistä sitä edes saa? Mutta jos se olisi laillista, niin varmaan sitäkin kokeilisin!
ap
[/quote]
Toivotaan, että laillistettaisiin. Edes lääkekäyttöön. Saisi monet syöpää ja MS-tautia sairastavat ja kovista kuukautiskivuista kärsivät apua. Apua joka ei tuhoa maksaa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:32"]
Magnesiumia tai sitä sisältäviä ruokia.
[/quote]Mites tämä auttaa kuukautiskipuihin? Otan kyllä päivittäin jotain multivitamiinia, en nyt nimeä muista. Siinä muistaakseni myös magnesiumia.
ap
[/quote]
magnesiumin puute aiheuttaa kramppeja kaikille, myös miehille. Tosin krampit on muualla ;)
Itseltäni on kohtu poistettu, mutta saan hirveitä kramppeja jalkoihini, mikäli magnesium taso matala, heti auttaa kun ottaa magnei´siumia. Kohtuhan kramppaa, eikö, joten monet ovat saaneet apua juurikin magnesiumin käytöstä, niin noihin kuukautiskipuihinsa :)
Eipä tuosta ole haittaakaan vaikka kokeilisit.
Magnesium on todella tärkeää myöskin sydänterveyden kannalta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:08"]
Eiku en uskallakaan nyt ottaa sitä parasetamolia. Olen juonut pari lasia viiniä kun ajattelin, että se helpottaisi ( + teki vähän mieli :) ). No, tyhmästä päästä jne.
Emmää taida kuitenkaan alkaa pilveä polttelemaan :D Mistä sitä edes saa? Mutta jos se olisi laillista, niin varmaan sitäkin kokeilisin!
ap
[/quote]
Toivotaan, että laillistettaisiin. Edes lääkekäyttöön. Saisi monet syöpää ja MS-tautia sairastavat ja kovista kuukautiskivuista kärsivät apua. Apua joka ei tuhoa maksaa.
[/quote]Tuota lääkekäyttöön laillistamista kyllä kannatan! Juurikikin potilaille, joilla on kovia kipuja, joihin muut lääkkeet eivät auta. Varsinkin terminaalivaiheen syöpäpotilaille kuuluisi olla osa palliatiivista hoitoa. Järjetöntä, että ihmisen pitää kärsiä kovista kivuista loppuvaiheessa kun olisi tapoja lieventää kipua.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:12"]
E-pillerit auttaa, ei mikään muu
[/quote]Minulla kyllä pillerit auttoivat kovasti. Söin vuosia kipujen vuoksi ja myös koska kiertoni on aika lyhyt. Skippasin pillereillä aina yhdet kuukautiset. Jätin pois kun alkoi pelottaa terveydelliset haitat. Mutta katsellaan nyt, jos alkaa usein tulla näin kivuliaita kuukautisia, niin todennäköisesti pitää harkita pillereitä uudelleen.
ap
Hei kiitos tästä! Minä en ole synnyttänyt, mutta mulla on erittäin kovat kuukautiskivut, juuri nuo krampit, ilman epillereitä. Olenkin joskus miettinyt että miten paljon enemmän synnytys voi koskea, kun makaan hengitellen kramppien tahtiin...
Jossain vaiheessa mulla oli peräpuikkkona särkylääkettä ja se oli ainoa mikä auttoi, tosin krampatessa tuli kaikki molemmista päistä ulos:(
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:31"]
Hei kiitos tästä! Minä en ole synnyttänyt, mutta mulla on erittäin kovat kuukautiskivut, juuri nuo krampit, ilman epillereitä. Olenkin joskus miettinyt että miten paljon enemmän synnytys voi koskea, kun makaan hengitellen kramppien tahtiin... Jossain vaiheessa mulla oli peräpuikkkona särkylääkettä ja se oli ainoa mikä auttoi, tosin krampatessa tuli kaikki molemmista päistä ulos:(
[/quote]Voi sinua :( Kuulostaa kyllä pahemmalta kuin minun kipuni. Synnytyksen aikana ne avaavat supistukset tuntuivat juuri kuin kuukautiskrampeilta. Ihan hengittelemällä menivät tosi helposti. Yksi kätilö sanoi, että oletpas rauhallinen synnyttäjä :D Ponnistussupistukset sitten tuntuivat erilaisilta ja ponnistaminen itsessään tietysti. Subjektiivisia tuntemuksiahan nuo tietysti ovat, jollain toisella saattaa tuntua erilaiselta.
ap
Mullakin on ollut vähän huonot lääkärikokemukset tästä asiasta... Lähestulkoon suora lainaus gynen suusta: "no sulla joko voi olla endometrioosi tai sitten ei, vaikea sanoa"??? Sain onneksi sentään naprokseenireseptin ja ne on auttaneet aika paljon, eli järkyttävien pyörtymiskipujen sijaan kärsin nyt ilmeisesti "normaaleista" menkkakivuista :D ja mulla ei toimi pilvi lainkaan, tai ainakaan ne lajikkeet mitä oon kokeillu, pahentaa vaan... ja seksi myös, hullut vihlonnat jos tulen! Äh.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:47"]
Mullakin on ollut vähän huonot lääkärikokemukset tästä asiasta... Lähestulkoon suora lainaus gynen suusta: "no sulla joko voi olla endometrioosi tai sitten ei, vaikea sanoa"??? Sain onneksi sentään naprokseenireseptin ja ne on auttaneet aika paljon, eli järkyttävien pyörtymiskipujen sijaan kärsin nyt ilmeisesti "normaaleista" menkkakivuista :D ja mulla ei toimi pilvi lainkaan, tai ainakaan ne lajikkeet mitä oon kokeillu, pahentaa vaan... ja seksi myös, hullut vihlonnat jos tulen! Äh.
[/quote]En voisi kyllä kuvitellakaan seksiä kuukautisten aikana! Paikat on niin krampissa, että tuskin sinne saisi työnnettyä mitään edes väkisellä :D
ap
Kuukautiskivun hoitoon on iso liuta erilaisia lääkkeitä, ja juuri sinulle sopivan löydät kokeilemalla. Itselleni löytyi lääke menkkakipuihin "vahingossa", nimittäin myös migreenin hoitoon käytetty Clotam. Ja on väärin ajatella että kivut täytyisi kärsiä hammasta purren. Eletään kuitenkin 2010- luvulla...
Buranaa kipuun ja litalgia kramppeihin.
Olin kans tulossa ehdottamaan kannabista. Mulla se on ainoa mikä auttaa kun se rentouttaa noi lihaksetkin, joita tiedostamattaan krampatessa jännittää (mikä taas sitten puolestaan lisää kipua).
Onko sulta siis endometrioosia tutkittu?
et tunne ketään sappivaivaista, jolta voisit pummia yhden litalginin ?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:58"]
Pilven poltto jeesaa. Oikeasti.
[/quote]
Tämä.