Kannattaako ensin käydä kosmetolgoksi ja vasta sitten kauppa tieteelliseen?
Oon siis ysillä ja opo kyselee mitä aikoo niinku tehdä tulevaisuudessa. Mä aloin miettiin, että mä oon aina halunnut kosmetologiksi ja myös mun bestis aikoo alkaa kosmeksi, joten yhdessä aateltiin käydä koulu ja perustaa oma firma. Mä kuulin että kosmetologikoulussa ei opetata miten pyörittää firmaa joten aattelin kantsiiko käydä myös kauppa tieteellinen... apua mä en tiedä mitä tehdä? Mun poika frendi menee ysin jälkeen kauppa tieteelliseen, mutta en mä tiedä kestääkö meidän suhde jos ollaan eri kouluissa. Jos kestäisi se ois siistii mä mun bestis ja poikafrendi pöyritettäisi firmaa. Mitä mieltä ootta?
Kommentit (40)
Mutta nykyään ei kai voi suorittaa enempää kuin yhden tutkinnon ammattikouluun?:onäin ainakin olen kuullut. Paitsi että kauppatieteitä ei kai amiksessa ole...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:33"]
Suoraan peruskoulun jälkeen kauppatieteelliseen? Aikamoiset urasuunnitelma...
[/quote] ei peruskoulusta mennä kauppatieteelliseen, sinne pääsee harva ja valittu,
En oo AP mutta aika moni munkin luokalta menee kauppatieteelliseen, joten ei siinä oo mitään ihmeellistä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:56"]
Kannattaa ap muuten valita se opiskelupaikka sen mukaan mikä sua itseä kiinnostaa, eikä sokeasti mennä sinne minne bestis ja poikakaveri menevät.
[/quote] no daa! Me perustetaan firma yhdessä..
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 01:06"]
Mutta nykyään ei kai voi suorittaa enempää kuin yhden tutkinnon ammattikouluun?:onäin ainakin olen kuullut. Paitsi että kauppatieteitä ei kai amiksessa ole...
[/quote]
Nuorisopuolella ei voi suorittaa kuin yhden tutkinnon, mutta aikuiskoulutuksen puolella voi kyllä halutessaan jatkaa. Oletetun yritystoiminnan kannalta ap tosin tarvitsisi äidinkielen kursseja huomattavasti enemmän kuin merkonomin opintoja.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 01:06"]
[/quote]
Nuorisopuolella ei voi suorittaa kuin yhden tutkinnon, mutta aikuiskoulutuksen puolella voi kyllä halutessaan jatkaa. Oletetun yritystoiminnan kannalta ap tosin tarvitsisi äidinkielen kursseja huomattavasti enemmän kuin merkonomin opintoja.
[/quote] Tosi kiva kun vanhukset tulee päteen jollain äikällä... hei 50 luku meni jo ja ny ei tod oo niin tarkkaa kuhan tekstiä tulee nopeeta.. Varmaan joko Martinakin ois menestyny hyvin jos vaan ois päntänny miten kirjoittaa oikein,
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 07:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:56"]
Kannattaa ap muuten valita se opiskelupaikka sen mukaan mikä sua itseä kiinnostaa, eikä sokeasti mennä sinne minne bestis ja poikakaveri menevät.
[/quote] no daa! Me perustetaan firma yhdessä..
[/quote]
Sä oot kuinka vanha? Ehkä 15 korkeintaan? Se nyt vaan on kylmä fakta, että nuo suunnitelmat ei välttämättä toteudu, ootte niin nuoria. Mieli voi muuttua vielä monet kerrat. Tärkeintä nyt, että valitset alan joka sua tosissaan kiinnostaa, tuut katumaan jos teet päätöksen vain sen perusteella mihin kaveri ja poikakaveri menevät.
[/quote] Sori nyt vaan, mutta oon jo 16:sta ja mä vanha käntty tiedän, että mä oon mun poikafrendin ja bestiksen kaa 4eva!!!! Vanhuksilla on vaikee ymmärtää näköjään mitä on sitoutuminen
Eka merkonomiksi sit kosmetologiksi!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:28"]
Eka merkonomiksi sit kosmetologiksi!
[/quote] siis että eka kauppa tieteellinen ja sitten kosmis... noin vähän mietinkin. Osaisi sitten asiakaspalvelut yms.
merkotolgi on parempi, niille riittää aina töitä!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:30"]
merkotolgi on parempi, niille riittää aina töitä!
[/quote] No sori jos on ollut kirjoitusvirhe!!!! Varmaan oot ite täydellinen. Mä en oo kovin hyvä kirjottaan mutta kulle kauppa tieteellisessä pyöritellään numeroita ja kosmiksessa ripsaria kynää!
Kauppatieteellisellä tarkoitetaan yliopistotason opintoja. Ammattikouluun tai lukioon on mentävä ensin. Kaupallinen koulutus ammattikoulussa on kai liiketalouden perustutkinto (merkonomi).
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:33"]
[/quote]
En oo AP mutta aika moni munkin luokalta menee kauppatieteelliseen, joten ei siinä oo mitään ihmeellistä
Miten kukaan menee näin ilmiselvään trollinpoikaseen...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:34"]
Kauppatieteellisellä tarkoitetaan yliopistotason opintoja. Ammattikouluun tai lukioon on mentävä ensin. Kaupallinen koulutus ammattikoulussa on kai liiketalouden perustutkinto (merkonomi).
[/quote] Ai, että pitäisi käydä yliopisto että voi perustaa firman! Kantsii ehkä vähän tutustua eka asioihin. Eihän yliopistossa mitään kauppahommia opeteta vai ootko kuullut, että siellä olisi asiakaspalvelulinja???