Mitkä sanat/sanonnat ällöttää?
Mitkä sanat eivät kuulu sanavarastoosi? Minulla kylmiä väreitä aiheuttavat:
- naposteltava
- käpertyä sohvan nurkkaan
- taaperoksi kutsuminen (miksi ei voi kutsua nimeltä?)
- höpsö
- herkutella
Kommentit (62)
Haastava, "hän", kun puhutaan esim. rakista
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:58"]
emäntä, omnomnom, popsia, lihakset huutaa hoosiannaa, joku asia "haisee", pylly
[/quote]
Hahaha miten saatoin unohtaa nomnomin, popsia ja lihasten huudon. Nauroin ääneen! :D Emännästä ja isännästä nyt puhumattakaan...
Vatta (=vatsa)
Maha-asukki
Taapero
Kakkattaa (tarve ulostaa, kolmella koolla, kakattaa ok), vähän sama kun jotkut kaverit sanovat menevänsä Mikon luo näin: "menen Mikkon luo"
Vierihoito. Pomo käyttää tätä sanaa kun pitää joku ottaa perehdytykseen vierelle. Samoin korvamerkitty. Vihaan sitä ukkoa.
Mua ällöttää kaikki "karjalanpiirakka on tekijänsä mallin mukaan tehty" - vihjailut. Jos joku ei ole kuullut, niin tarkoittaa sitä, että karjalanpiirakka muistuttaa tekijänsä römpsää. Onhan se tavallaan hauska, tykkään itsekin hölmöstä kaksimielisestä huumorista, mutta ei enää silloin ollut hauska, kun olin tehnyt karjalanpiirakoita ja oma isäni sanoi tuon. :x
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:21"]
tussu, karva, karvainen, alapää, emätin, häpyhuulet, tuhnu, pieru, uloste
[/quote]
Et voi sanoa ällöämättä esim. lausetta: Minulla on pitkäkarvainen kissa, jonka karvoja saa imuroida päivittäin.
Hmm. Outoa.
Mua ällöttää lässytyssanat, aihe mikä tahansa. Esim. koiruli, penneli, kultsipuppeli, masuasukki, vauski yms. kuvotukset.
[/quote]
luetunymmärtäminen kunnossa? sanoja TAI SANONTOJA, jotka ällöttää. minä luettelin vain sanoja. ei se tarkoita että tuo kirjoittamasi lause ällöttäisi.
Kun esim 20v onkin 20w
Toi W-kirjain on vaan ihan hirveä
:D Hassutella! "Tänään hassuteltiin miehen kanssa ja ostettiin ylimääräinen maitopurkki".
Taapero, masuasukki, lettu, ja herkutella nyt ainakin.
Varmaan alueellista, mutta mulla taas särähtää korvaan räiskäle tai ohukainen. :D Itse käytän lettua.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:53"]
Varmaan alueellista, mutta mulla taas särähtää korvaan räiskäle tai ohukainen. :D Itse käytän lettua.
[/quote]
Alueellista ja vähemmän alueellista taitaa olla juu. Tiedän, että jotkut eivät voi sietää sanaa "lätty", jota itse käytän. :)
aprikoida, pullukka, p*llu, vauvaliima, naamakirja, herkku (puhuttaessa syötävistä)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:00"]aprikoida, pullukka, p*llu, vauvaliima, naamakirja, herkku (puhuttaessa syötävistä)
[/quote]
Kyllä! Naamakirja ja feissari. No no.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:43"]Mitkä sanat eivät kuulu sanavarastoosi? Minulla kylmiä väreitä aiheuttavat:
- naposteltava
- käpertyä sohvan nurkkaan
- taaperoksi kutsuminen (miksi ei voi kutsua nimeltä?)
- höpsö
- herkutella
[/quote]
Blogeissa näkee usein "Tänään aion käpertyä sohvan nurkkaan viltin, teen ja hyvän kirjan kanssa". Aaaargh :)
En käytä sanaa "perse". Ihan kamala sana.
Tuoksuttaa (haistaa), kustantaa (maksaa), kilo (tuhat, kun euroista puhutaan), sanoittaa tunteita (käsittääkseni lauluja sanoitetaan), mukavuusalue, kasvatuskumppanuus, loppuviimeksi