Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua syyhypunkki tuhoamiseen

Vierailija
19.12.2014 |

Toivon asiallista komentointia kohtalotovereilta. Olen erittäin vainoharhainen ihminen ja melko varma siitä ettö kutiavat näpyt johtuvat syyhystä. Ensimmäinen hoito on tehtynä (tein tiistaina). Maanantaina ajattelin tehdä seuraavan hoidon ettei ihan jouluaatolle kaikki mene. Tartuntavaara on kuulemma ohi 24h kuluessa ensimmäisestä hoidosta. Jos nyt niin hassusti olisi käynyt että punkkeja minuun olisi jäänyt niin onko se 24h siitä kun pesen rasvan pois, vai siitä kun sen olen itseeni levittänyt? Mietin vain tuota joulua, että menisin vanhempieni luo eristyksen jotta oma kämppä saisi olla tyhjillään vähintään 3vrk hoidon jälkeen jotta punkit varmasti kuolisi sohvasta ja sängystä vaikka ne toki imuroinkin. Haluan pelata varman päälle. Eli jos levitän rasvan maanantai-illalla, pesen pois ti aamulla niin voinko mennä vanhempieni luo yöksi jo tiistai illala? Oikeastaan en haluaisi olla kotonani enää ollenkaan kun olen rasvan pessyt pois ettei vaan punkki mistään tartu uudestaan.. Mietin vain että minne menen eristykseen heti suihkun jälkeen ?! Oon niin vainoharhainen että tässä ei oo mitään järkeä. Apua kaivataan. Tarvin 100% toimivan sotasuunnitelman! 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En ole käynyt lääkärissä koska löysin itse syyhypunkki käytäviä 99%varmuudella. Toki punkkia en saanut pyydystetty koska ei ollut oikeita välineitä. Teen tuon toisen rasvauksen siksi että saan mielenrauhan jouluksi kun menen kuitenkin kylään ja näin kavereita. Jos kutina ei ala helpottaa alkuvuodesta niin menen ihotautilääkäriin. Lääkäriin olin menossa näyttämään löytämäni punkin käytävää mutta kun aika meni parin päivän päähän, päätin ettö en odota vaan alan toiminaan.

Vierailija
2/16 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletin kanssa kuuluisi tehdä myös tuo rasvaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mahdollinen on saunassa ja parvekkeella eristyksessä. Vaatteita eristyksessä vaatekaapissa ja pakkasessa on puhtaita vaatteita viikoksi operaation jälkeen käytettäväksi. Ainut mitä en saa eristettyä on sänky, sohva ja nojatuolit ja siksi juuri pitäisikin päästä jonnekin eristykseen jotta sänky, sohvat ja tuolit saisivat olla käyttökiellossa muutaman päivän imuroinnin jälkeen vielä varmuuden vuoksi. En vaan luota siihen että pelkkä imurointi riittää sängylle ja sohvalle, mielelläni en käyttäisi niitä muutamaan päivään.

Vierailija
4/16 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö nuo sohvat sun muut pidä käsitellä jollain että se punkki kuolee? Pelkkä parin päivän poissaolo ei taida hävittää punkkia pelkästään?

Vierailija
5/16 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuneenkin hoidon jälkeen näppylöitä ja kutinaa voi olla vielä reilun kuukauden ajan hoidon jälkeen. Eikö sinulle tätä kerrottu. Sibicort-voide auttaa. 

Vierailija
6/16 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkki elää ihmisen ulkopuolella 2-3vrk eli jos neljäkin päivää oon poissa kotoa niin punkkien pitäisi olla kuolleet kun palaan kotiin. Ja tiedän että nix voide aiheuttaa näppyjä ja kutinaa, siksi ihotautilääkärille ei kannatakkaan heti hoidon jälkeen kiiruhtaa jos oireilu ei lopu.

Vierailija
7/16 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko sohva ja sänky käsitellä jollain myrkyllä vai riittääkö pelkkä imurointi? Sohvan päälliset saa kyllä irti, taidan ne ainakin pestä. Mutta mites loppusohva? Pitääkö myrkyttää? Help

Vierailija
8/16 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli kans hieman epäselvää se, koska toisen hoitokerran jälkeen sai mennä esim kylään. Meillä punkki vieraili viime jouluna emmekä käyneet missään sukulaisissa eikä kukaan meillä. En halunnut ottaa riskiä. Apteekissakaan he eivät osanneet tarkentaa tuota 24h asiaa että alkaako se rasvauksesta vai pesusta.. Jos viestin aloittaja rasvaat itsesi maanantaina niin en kyllä tiedä onko ti illalla liian aikaista mennä vanhempiesi luo.. Toki jos huolehdit että päällä on varmasti puhtaat vaatteet pikkuhousuista ulkotakkiin etkä nuku kenenkään vieressä niin ajattelisi ettei se tartu ja etenkin kun jo toisesta rasvauskerrasta kyse. Tämä on mun mielipide, tiedä sitten.. Apteekista toki hyvä kysyä vaikka oma kokemus sielä on se ettei ne tiedä mitään :)

Vierailija
9/16 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri .. Apua ja vertaistukea kaivattaisiin myös :(

Vierailija
10/16 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheellä olisi toinen voitelukerta edessä huomenna. En uskoa että haittaa vaikka jo maanantaina teet toisen rasvauksen. Minun pää meinaa hajota tähän kutinaan mikä johtuu tuosta nix-voiteesta. Lapsia kutittaa myös ja ne on ihan hirveellä näpyllä joka paikasta tuon kutinan takia. Kutina vaan pahentunut nixin jälkeen mutta se vissiin kuuluu asiaan:/ kortisnitkaan ei auta. Jos olisi varaa eristeisin perheemme viikoksi hotelliin...

Vierailija
11/16 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliin? Sieltä syyhy usein tulee. Kai olette lääkärin hoidossa?

Vierailija
12/16 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkäri tutkinut, että onko syyhyä. Siis näppylät ja kutina voivat johtua miljoonasta eri syystä?

Vierailija
13/16 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellista saa syyhyn kun kaikki menee sinne eristyksiin.

Vierailija
14/16 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet ajatellut kämpälle tehdä? Ei taida rasvaus auttaa.

Vierailija
15/16 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat jos mahdollista ulos yöksi pakkaseen. Pienemmät pakastimeen, jos mahtuu. Ja kaikki pesuun mitä ei voi pakastaa. Näin meillä vuosi sitten, lähti kerralla.

Vierailija
16/16 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa se tabletti kuuri ni ei tartte rasvojen kanssa pelleillä.