Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi yöunille parvekkeelle?

Vierailija
19.12.2014 |

Taustaa sen verran, että 5,5-kuinen vauva on todella levoton nukkuja. Ei varsinaisesti itke, mutta vänisee ihan jatkuvasti ja haluaa rinnalle viihdytettäväksi. Voimavarat alkavat olla aika vähissä, kun yleisin yhtäjaksoisen unen putki on alle tunti. Olen merkinnyt heräämisiä tukkimiehen kirjanpidolla ylös, ja tavallisena yönä (20-7) lapsi voi hyvinkin herättää 10-12 kertaa. 

Viime yönä kyllästyin ja päätin laittaa lapsen itkuhälyttimen kanssa parvekkeelle, jossa tuo nukkuu päiväunensa aina tosi hyvin. Ja kappas, kolme tuntia unta putkeen ja sen jälkeen nälkäisenä heräsi syömään. Otin takaisin sänkyynsä tuon syötön jälkeen, ja loppuyö meni aika totutulla tavalla.

Olisiko ok nukuttaa lasta parvekkeella myös öisin? Parveke on lasitettu ja tosiaan itkuhälyttimen kauttaa kuulemme, jos lapsella on joku hätä. Myös parvekkeen ikkunaa voi pitää raollaan. Jos laittaisi lapsen ensin sänkyynsä nukkumaan, sitten parvekkeelle kun käymme miehen kanssa nukkumaan (yleensä 23-24 välillä), syöttäisi ja laittaisi uudelleen parvekkeelle ja sitten aamuyöstä takaisin omaan sänkyyn. Asiallisesti puettuna tietysti, vaunut tuulelta peiteltyinä jne. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona nukkumisesta on vaikea opetella pois, eli en viitsisi tuohon teidän homman ryhtyä.

Vierailija
22/28 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidin ja lapsen unet on vähissä, voisin antaa nukkua lasitetulla partsilla puoli yötä. Tosin kun mulla oli vauva, en halunnut laittaa häntä ulos pilkkopimeään, vaikka olisi siellä nukkunut paremmin. Meillä parvekenukkuminen olisi myös ollut turvallisuusriski muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on onko ö vai päivä? Kaikkihan vievät lapsensa talvella pakkaseen nukkumaan, kun niin pitää kuulemma tehdä. Sinne vaan, älä tuo lainkaan sisälle ja samaa suosittelen kaikille lapsiaan pakkasessa nukuttajille.

Vierailija
24/28 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäät suomalaiset.

Vierailija
25/28 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietysti laita yöksi parvekkeelle.. Hölmökö olet..

Vierailija
26/28 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vaunuja voisi laittaa sänkysi viereen makuuhuoneeseen?

Vierailija
27/28 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viilennä makuuhuone yöksi. Olen nukkunut ulkona hyvillä varusteilla ja se on pikkuisen rankempaa kuin kolmen tunnin päiväunet. En itse kyllä laittaisi niin pitkäksi aikaa ulos nukkumaan.

Vierailija
28/28 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenpakastaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän