Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö tätä tunnetta liittyen suihkuun ja hiuksiin?

Vierailija
19.12.2014 |

Kun hiukset menevät perkeleenmoiseen hampputakkukasaan suihkussa... Minä käytän vain silikonittomia shampoita ja hoitoaineita, joten sellaista liukuvaa silkkiefektiä ei tule hiuksia pestessä... ja pesen turhan usein hiuksia ihan vain tavan vuoksi. Mutta on maailman vittumaisinta yrittää selvittää sitä rutikuivaa takkukasaa kun vaikka laittaisi puoli pulloa hoitoainetta ja huuhtelisi 15 minuuttia niin shampoota vaan jää hiuksiin.. huh miten vittumaista! Ja käytän kyllä hoitosuihketta (silikoniton) mutta se ei auta tuon takkupaskakasan suhteen kyllä ollenkaan. Vihaan hiuksiani joskus.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppiääni silikoniselle hoitoaineelle. En minäkään käytä silikonisia shampoita enkä halua silikoneja päänahkaani, mutta silikonista hoitoainetta laitan pituuksiin ja latvoihin. Ei varmaan muuten olisi mitään hiuksia jäljellä, jos sellaista takkukasaa pitäisi selvittää.

Vierailija
22/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusöljyt ovat erittäin vahvasti silikonipitoisia seoksia, että jos jostain syystä silikoneja välttelee, ei niistä ole avuksi. Ihan öljyjä sinällään voi tietysti käyttää, mutta eivät ne liukasta tai selvitä mun kokemukseni mukaan juurikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kos tukka menee tuollaiseksi, vika ei ole tuotteissa, vaan siinä, että tukka on huonossa kunnossa!

Vierailija
24/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus ollu sama ongelma ku ap:lla, tilanne parani kun ajoin kaljuksi ja annoin hiusten kasvaa uudestaan enkä värjännyt tai käsitellyt muutenkaan. Värjäys kyllä tuhoaa hennot hiukset täysin.

Vierailija
25/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:27"]Tai sitten alat vain suosiolla käyttää silikonista hoitoainetta.
[/quote]

En halua silikonihiuksia.

Vierailija
26/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:27"]Mulla kun alkaa olla tota niin menen kampaajalle leikkauttamaan huonot latvat pois ja taas kulkee.
[/quote]

Ei ole mistään latvoista kyse. Ap

Vierailija
27/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:46"]

Kos tukka menee tuollaiseksi, vika ei ole tuotteissa, vaan siinä, että tukka on huonossa kunnossa!

[/quote]

Mutta tukan voi saada huonoon kuntoon huonoilla tuotteilla, ja taasen huonokuntoisen tukan saa suht hyväksi hyvillä tuotteilla. Kyllä sillä on paljon väliä mitä tukkaansa pistää. 

Vierailija
28/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:27"]En kyllä tiedä, ja mulla on ihan kuitenkin melko pitkät hiukset (melkein rintoihin). Sulla on ilmeisesti todella huonokuntoiset hiukset, jos ne noin hamppuuntuu. Vaihda ihmeessä tuotteita, ja lopeta/vähennä tukan käsittelyä. Ja ehkä olisi tarpeen leikata reilusti poiskin, jos tukka on tosi huonossa kunnossa.
[/quote]

Heh, värjään ehkä kerran vuodessa ja en suorista ja kiharra hiuksia ikinä. Että ei ne niin huonossa kunnossa ole. Kuivat kylläkin. Pesen niitä paljon.

Vierailija
29/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. laitat liikaa shampoota
2. tarvitset selvittävää hoitoainetta

Vierailija
30/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sitten peset niin julmetusti jos siitä seuraa tuo tilanne?

Vierailija
31/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee myös jonkun verran takkuun, mutta lähinnä siksi että hiukset ovat alkaneet harmaantua. Ennen niin sileät hiukset ovat nykyisin aika kuivat mutta jotain voi itsekin tehdä. Käytän silikonittomia tuotteita (esim. Urtekram aloe vera).

Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa vain päänahan osalta. Hoitoainetta laitan koko päähän mutta erityisesti latvoihin. Hoitoaineen levitys suoraan päänahkaan litistää tukkaa mutta on kuitenkin välttämätön, sillä muuten hiukset myös näyttävät kuivilta (ei siis pelkästään tunnu).

En koskaan kampaa tukkaa märkänä, vaan taputtelen vain varovasti kuivaksi ja ryhdyn selvittelemään vasta lähes kuivaa tukkaa, johon suihkautan reilusti hoitosuihketta (esim. xz) ja kampaan läpi. Teen myös öljyhoidon (xz original) vähintään kerran kuukaudessa, mikä tekee hiuksista silkkiset.

Vierailija
32/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä onnistut tuossa? Mun hiukset yltää lähes polviin, pesen ne joka päivä huolellisesti silikonittomilla aineilla eikä ne ikinä hamppuunnu ja shampookin lähtee ihan kiltisti. Ei niitä umpisolmulle tartte vetää.

Vierailija
33/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tota ongelmaa. En värjää ja käytän Lidlin halvimpia shampoita ja hoitoaineita. Evvk jotkut hiukset.

Vierailija
34/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksittäinen hius on ohut mutta hiuksia on paljon, on alttiimpi takkuuntumiselle. Jos hiuslaatu on vielä karhea niin hip heijaa :D

Vierailija
35/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:56"]Miksi ihmeessä sitten peset niin julmetusti jos siitä seuraa tuo tilanne?
[/quote]

Koska haluan.

Vierailija
36/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:56"]Jos yksittäinen hius on ohut mutta hiuksia on paljon, on alttiimpi takkuuntumiselle. Jos hiuslaatu on vielä karhea niin hip heijaa :D
[/quote]

Minulla on mielestäni karhea hiuslaatu. Mitään analyysiä en tosin ole saanut. Ap

Vierailija
37/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla harjana Tangle-teezer? Jos ei, niin kipin kapin ostamaan. Nimim.elämäni pelastus

Vierailija
38/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:56"]

Jos yksittäinen hius on ohut mutta hiuksia on paljon, on alttiimpi takkuuntumiselle. Jos hiuslaatu on vielä karhea niin hip heijaa :D

[/quote]Mulla on just näin: paksu tukka ja karheita hiuksia on paljon! Tukka ihan takussa, pesen markettituotteilla, saa siis olla silikonia ties mitä. Vielä kun leikkasin hiukset lyhyemmäksi, tuuhenivat niin paljon että entistä enemmän ovat takussa märkinä.

Vierailija
39/39 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla takkuuntuu myös, vaikka hiuslaatu on kiiltävä ja sileä ja kampaaja aina kehuu kuinka terve se on. :/