Tiedätkö tätä tunnetta liittyen suihkuun ja hiuksiin?
Kun hiukset menevät perkeleenmoiseen hampputakkukasaan suihkussa... Minä käytän vain silikonittomia shampoita ja hoitoaineita, joten sellaista liukuvaa silkkiefektiä ei tule hiuksia pestessä... ja pesen turhan usein hiuksia ihan vain tavan vuoksi. Mutta on maailman vittumaisinta yrittää selvittää sitä rutikuivaa takkukasaa kun vaikka laittaisi puoli pulloa hoitoainetta ja huuhtelisi 15 minuuttia niin shampoota vaan jää hiuksiin.. huh miten vittumaista! Ja käytän kyllä hoitosuihketta (silikoniton) mutta se ei auta tuon takkupaskakasan suhteen kyllä ollenkaan. Vihaan hiuksiani joskus.
Kommentit (39)
Voisko mulla sitten olla tuo syy, että hieron hiuksia liikaa pestessä? Mulla nimittäin kans takkuuntuu pestessä hiukset sieltä hiusten tyvestä, läheltä päänahkaa. Hieron shampoota päänahkaan, jonka jälkeen huuhtelen shampoon pois ja tukka on takussa. Eli vähempikin vanuttaminen ilmeisesti riittää? :D Mua vaan huolettaa, että päänahkaan jää shampoota ja alkaa kutisemaan tai ettei päänahka puhdistu kunnolla.
Tiedän tunteen. Siksi käytänki silikonia sisältäviä tuotteita. Miksi tehdä elämästä vaikeaa?
Muistathan ettei pituuksia tarvitse vaahdottaa shampoolla! Peset vaan päänahan ja tyven. Pituudet puhdistuu pois valuvalla vaahdolla ja vedellä.
Älkää hieroko päänahkaa shamppoolla jos ei ole aivan pakko! Itsellä menee silloin aivan juuresta takkuun. Nykyään pesen hellävaroen, ja ihan hyvin pysyy silti puhtaana :)
Mulla on puoleen väliin selkään asti erittäin paksut, kiiltävät, suorat hiukset jotka pesen kerran viikossa. Näin niissä pysyy kiilto ja hyvä kunto. Ei haittaa edes värjäykset. Käytän hyviä aineita, tigiä, mich...jotain, hiusöljyjä yms.
Silikoneja pelätään turhan paljon nykyään! Vaikka ne eivät ole luonnollisia ja voivat tukkia päänahan huokosia, niin jotkut hiuslaadut "tarvitsevat" silikonia tms. ainetta joka luo hiuksen pinnalle kalvon. Silikonituotteita ei tarvitse muut kuin latvat yms ja etenkin karheat hiuslaadut hyötyvät niiden käytöstä. Sitten esimerkiksi liian liukkaat, lasimaiset hiukset voivat kaivata lisää karheutta, joten niitä ei kannata silikonituotteilla hoitaa vaan esimerksiksi monet tuuheuttavat tuotteet sopivat paremmin, sillä ne yleensä karhentavat hiusta. Ja kuivashampoolla ja suolasuihkeella tms. voi saada lisää rakennetta liukkaisiin hiuksiin, jolloin ne vaikuttavat tuuheammilta ja ovat helpommin käsiteltävät.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:56"]Miksi ihmeessä sitten peset niin julmetusti jos siitä seuraa tuo tilanne? [/quote] Koska haluan.
[/quote]
Eihän tuossa ole järkeä, että haluat pestä kuivia hiuksia usein. Kyllä sillä shampoolla ja hoitoaineella on merkitystä. Tarvitset hoitavan, joka ei kuivata ja samanlaisen hoitoaineen ja vielä hiuksiin jätettävän hoitoaineen. Sulla on väärät tuotteet ja vikaa tekniikassa. Toisten hiukset rakastavat silikonia, sulle ne silikonittomat eivät sopi, mutta kiukuttelepa rauhassa vaan, kun ei apu kelpaa.
Moroccan Argan Oil toimii tuohon ongelmaan!!!
Jep, luonnonkiharat hiukset ja ainainen takkukasa päässä. ei auta mömmöt, ei sakset ei mikään. Sillä mennään, mitä on annettu.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:57"]
Silikoneja pelätään turhan paljon nykyään! Vaikka ne eivät ole luonnollisia ja voivat tukkia päänahan huokosia, niin jotkut hiuslaadut "tarvitsevat" silikonia tms. ainetta joka luo hiuksen pinnalle kalvon. Silikonituotteita ei tarvitse muut kuin latvat yms ja etenkin karheat hiuslaadut hyötyvät niiden käytöstä. Sitten esimerkiksi liian liukkaat, lasimaiset hiukset voivat kaivata lisää karheutta, joten niitä ei kannata silikonituotteilla hoitaa vaan esimerksiksi monet tuuheuttavat tuotteet sopivat paremmin, sillä ne yleensä karhentavat hiusta. Ja kuivashampoolla ja suolasuihkeella tms. voi saada lisää rakennetta liukkaisiin hiuksiin, jolloin ne vaikuttavat tuuheammilta ja ovat helpommin käsiteltävät.
[/quote]
Silikoniton kosteuttava hoitoaine on toiminut aivan yhtä hyvin kuin silikonia sisältävät. Hiukset tuntuvat jotenkin huonokuntoisilta, kun on käyttänyt useamman kuukauden pelkkiä silikonituotteita. Jätin ne kokonaan pois.
Ajatteletko että ongelma jotenkin helpottaisi silikonilla? Jos niin miksi et käytä sitä sisältäviä tuotteita?
Mun hiukset eivät mene koskaan takkuun pestessä, vaikka ovatkin pitkät ja paksut. Miten sä oikein mullaat hiuksiasi että saat ne niin takkuun?
Tai sitten alat vain suosiolla käyttää silikonista hoitoainetta.
Mulla kun alkaa olla tota niin menen kampaajalle leikkauttamaan huonot latvat pois ja taas kulkee.
En kyllä tiedä, ja mulla on ihan kuitenkin melko pitkät hiukset (melkein rintoihin). Sulla on ilmeisesti todella huonokuntoiset hiukset, jos ne noin hamppuuntuu. Vaihda ihmeessä tuotteita, ja lopeta/vähennä tukan käsittelyä. Ja ehkä olisi tarpeen leikata reilusti poiskin, jos tukka on tosi huonossa kunnossa.
Muista leikellä latvoja aina tarpeen mukaan :) Hiuksiin jätettävä hoitoaine must (märkään tukkaan). Kuivaan tukkaan sitten hiusöljy.
Ei ole tuttu ongelma, vaikka hiukseni ovat aika pitkät (takapuoleen asti). En minäkään käytä silikonisia hiustuotteita, mutta olen silti onnistunut välttymään takkukasalta pesun yhteydessä. Ehkä se on joku pesutekniikkaan liittyvä juttu? Ap ehkä hieroo liikaa hiuksiaan pestessä ja ne menevät sen takia takkuun?
- metriletti -77