Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää että vesi kiehuu?

Vierailija
19.12.2014 |

Kutsuin äitini päivälliselle ja tarkoituksena olisi tehdä jotain helppoa kotiruokaa.

Ymmärrän vaikuttavani uusavuttomalta, mutta mistä tiedän että vesi kiehuu? Kiehuuko se jo silloin, kun pintaan nousee niitä pieniä kuplia?

n18

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:01"]Mitä ruokaa sä sitten ajattelit laittaa? Meinaan jos jo siinä on haastetta että tunnistaa kiehuvan veden, niin voi olla ruoanlaitto muutenkin vähän haastavaa. [/quote] Perunoita ja jauhelihakastiketta. En minä mikään tyhmä ole, netistä saa ohjeet mutta en tajunnut tuota veden kiehumista. Ap

[/quote]

Tähän aikaan vuodesta teet todennäköisesti "vanhoja perunoita", ja ne voi laittaa veteen saman tien, jo kylmään veteen siis. Uusien perunoiden kanssa kannattaa odottaa että vesi kiehuu ensin.

Vierailija
22/34 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, jopa mun 18v. poika on jo vuosia tiennyt milloin vesi kiehuu, onhan hän tehnyt monesti teetä itselleen/meille ja vedenkeitintä siis meillä ei ole, vaan vesi keitetään kattilassa. Ekat kahvitkin keitti joskus 5 vuotiaana mulle aamukahveiksi ja siinä herätessäni vähän säikähdin, että hyvä ettei mikään mennyt rikki. Oli sivusta nähtävästi seurannut miten keitetään. Mä en nyt jaksa millään uskoa ettei joku tiedä milloin vesi kiehuu.... Osaatko Ap edes uunia käyttää tai hellaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kauhistellaan, että moni lapsi ei tiedä, milloin vesi kiehuu. Tosiasiassa moni aikuinen vain luulee tietävänsä. On vain yksi oikea vastaus, joka on se, että vesi kiehuu silloin, kun vesi kuplii pinnalta eli on saavuttanut kiehumispisteen. Veden höyrystyminen, veden kupliminen pohjassa ja kuplien nouseminen pintaan ei tarkoita vielä kiehumispistettä. Vesi kiehuu silloin, kuin vesi poreilee pinnalta.

Vierailija
24/34 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n äidillä taitaa olla peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
25/34 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sormella, sitten kun alkaa kuumottaa sietämättömästi, ollaan jo lähellä!

Vierailija
26/34 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että se alkaa muuttua kaasuksi.

Vierailija
27/34 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin vesi alkaa poreilla?

Vierailija
28/34 |
07.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä jos tekee mamanuudeleita? Tartteen vastauksen nopeasti kiitos. Oon 5 luokalla pikkuveljenkanssa kotona ja pitää tehä ruokaa.

Vierailija
29/34 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kauhistellaan, että moni lapsi ei tiedä, milloin vesi kiehuu. Tosiasiassa moni aikuinen vain luulee tietävänsä. On vain yksi oikea vastaus, joka on se, että vesi kiehuu silloin, kun vesi kuplii pinnalta eli on saavuttanut kiehumispisteen. Veden höyrystyminen, veden kupliminen pohjassa ja kuplien nouseminen pintaan ei tarkoita vielä kiehumispistettä. Vesi kiehuu silloin, kuin vesi poreilee pinnalta.

Kiitos! Hain tätä tietoa ja olen 65v :D

Hyviä kokkailuja kaikille :)

Vierailija
30/34 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin vesi alkaa poreilla?

Vissyvesikin poreilee. Kiehuuko se? En minä tyhmä ole, mutta kuitenkin.

Vierailija
31/34 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä kysytyn tosissaan.

Vierailija
32/34 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota niitä kuplia talteen, laita leivän päälle sinapin kanssa ja naminami.

Vierailija
33/34 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:55"]Voi herranisä ihan oikiasti!! :Dd jos et tiedä koska vesi kiehuu nii älä nyt ruokaa ruppee tekemään :D hae kebabbia

Normaalisti syön jotain yksinkertaista kuten hedelmiä tai valmisruokaa, mutta en minä sentään tarjoa äidilleni kebabbia... :o

-ap

Vaan kiehuvaa vettä.

Vierailija
34/34 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut täysin terveen ja järkevän ihmisen, joka kysyi samaa. Hänellä oli tosin ikää silloin vasta 12 vuotta. Äitinsä oli ammattikeittäjä, joten lapsen ei ehkä ollut koskaan tarvinnut keittää edes vettä.

Tämä siis kattilassa vettä keittäessä.  Vedenkeittimellä tätä ongelmaa ei olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi