Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan itku lentokoneessa aiheutti joukkotappelun

Vierailija
19.12.2014 |

http://m.iltasanomat.fi/matkat/art-1418891830055.html

Kyllä mun ymmärrys täysin kanssamatkustajien puolelle menee, vaikka aika eeppiseksihän tuo touhu tuossa pääs yltymään.

Itsellänikin on pieni lapsi, mutta juuri tuo vauvan itku ja pikkulapsen kiukutteluitku on mullakin sellaiset, mitkä on saanu monta kertaa päässä naksahtamaan.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivapaat lennot, kiitos. Tai ainakin erikseen lapsivapaita lentoja. Jokainen voi sitten itse tehdä valintansa.Samoin koneisiin ei juopuneita, alkoholitarjoilu pois. Lentokone on suljettu tila, jossa jokaisella tulee olla matkustusrauha ilman häiriötekijöitä. Toki kaikkea yllättävää voi tapahtua siellä, missä ihmisiä on, esim. sairauskohtaus tai paniikkihäiriö. Nuo ovat kuitenkin sikäli harvinaisia. 

Vierailija
102/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:19"]

Minä en vihaa lapsia, vihaan kovia ääniä. Vauvan itku vaan on sellainen ääni mitä en kestä lainkaan, saisin varmasti marssia määränpäässä samantien mielisairaalaan, mikäli joku kiljukaula sattuisi samalle monen tunnin lennolle. Onneksi en lennä paljoa, mutta saattaisin perua vielä portilla lähtöaikeeni, mikäli huomaisin monen pikkulapsen olevan tulossa samaan koneeseen. Lapsivapaita lentoja todellakin, kiitos.

[/quote]Mitäpä jos suojaisit sieluasi ja korviasi ihan oma-aloitteisesti kun kerran tunnet itsesi ja tiedät kovista äänistä hermostuvasi? Ai niin, on mukavampi siirtää vastuu omista agreesioista vaikka pikkuvauvalle sen sijaan että itse ottaisi aikuisena vastuuta omasta olostaan ja tuntemuksistaan.

[/quote]

Miksi uhrin pitää tehdä sitä ja tätä eikä toisia häiritsevän syyllisen? Poista se vauva koneesta niin kenelläkään ei ole ongelmia.

[/quote]Minä en ala kenenkään vauvoja poistelemaan. Enkä usko että niin tekisi henkilökuntakaan. Jos mikään muu ei heitä siitä estäisi niin ainakin se että tuskin haluavat alkaa murhaajiksi ja vaikka mielellään sen tekisivätkin niin tuskin haluavat saada tuomion siitä.

Ei vaan, oikeasti haluan vielä uskoa että harva on noin julma kuin nämä "heitetään hädissään oleva avuton vauva ulos koneesta kesken lennon" :O

Siinä voi kuulkaa muuten vahingossa pelmahtaa muitakin aukosta ulos mutta haitanneeko se jos teidän läheisistä ei ole kyse :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ilmaisut :( Syyllisen, häirikön, riiviön jne.. puhutaan VAUVASTA :(

Vierailija
104/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman paljon ihmisillä kuolee läheisiä, kun joka lennolla niitä vauvoja on useampikin kappale... Eli kyllä niitä ihan oikeasti "huvikseen" enimmäkseen kuljetellaan huutamassa. 

Vierailija
105/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:01"]

Mksei ihmiset ota lennolle mukaan vastamelukuulokkeita, kuulosuojaimia tai tehokkaita, ääniä kunnolla vaimentavia korvatulppia? Mulla on yleensä mukana markkinoiden tehokkaimmat, omaan korvakäytävään tehdyt korvatulpat, vastamelukuulokkeet ja musiikkia. Siinä saa vauvat parkua, ääni vaimenee niin, että eipä häiritse.

[/quote]

Miksi pitäisi ottaa? On se nyt hemmetti että uhrien pitää suojata itsensä että joku saa meluta ja häiritä muita. Ainoa oikeudenmukainen keino on että syyllinen lentää ulos

[/quote]Kaikialla on oikeus matkustaa, halusitpa tai et. Miksi et maksimoisi omaa viihtyvyyttäsi huolehtimalla yllä mainituista? Koskaan kun ei voi tietää minkälaista lennolla on. Joskus vauavt ovat hiljaa, joskus itkevät ja paljon muutakin voi olla. Koneesta muuten ei poisteta itkeviä vauvoja, ehdotapa henkilökunnalla ja katso mitä saat vastaukseksi.

Vierailija
106/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:19"]

Kumman paljon ihmisillä kuolee läheisiä, kun joka lennolla niitä vauvoja on useampikin kappale... Eli kyllä niitä ihan oikeasti "huvikseen" enimmäkseen kuljetellaan huutamassa. 

[/quote]

Että hautajaisiin matkustaminen on ainoa hyväksytty syy lentää vauvan kanssa?

Vierailija
107/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:19"]

[/quote]

Että hautajaisiin matkustaminen on ainoa hyväksytty syy lentää vauvan kanssa?

[/quote]

Mikä muu olisi pakolliseksi luokiteltava syy??

Vierailija
108/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:41"]

Miksei valittajat ota itse lasta ja rupea hiljentämään? Turha valittaa jos ei ole itse valmis tekemään sen eteen. Mä olisin tona äitinä antanu vauvan näille naisille.

[/quote] Hyvä idea! Minä vastaavassa tilanteessa voisin mätkäistä vaavelin päin penkkiä. Pysyisi sen jälkeen ainakin vähän aikaa hiljaa. :D
[/quote]

Minä voisin mätkäistä sua seinään kunnes hiljenet vitun huora

Vierailija
109/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, oikeesti jos ei kestä lapsen itkua yhtään kuunnella, niin sitten ei kannata kyllä lentääkään. Mulla ei ole lapsia ja matkustan aika paljon. Välillä edessä tai takana on pieni, joka itkee tai huutaa, mutta kyllä mulla nyt sen verran on empatiaa ja ymmärrystä että en ala siitä pultteja ottamaan.  En mä siitä nautikaan, mutta on maailmassa hei kamalampiakin asioita, ja jos et kestä sitä, että pienetkin lapset saavat vanhempiensa kanssa matkuta, niin jää kotiin.

Niin ja muuten, otan myös aina lennolle mukaan ne korvatulpat. Ne auttaa aika pitkälle ;)

Vierailija
110/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:00"]

Ihmiset ei kyl kestä nykyää yhtää mitää. Nyyhkyti nyyhkyti kun joku nyt ei ole mukavasti. Valivali vaan kaikesta. Ihme touhua, kai se kasvatus tekee sen että ihmiset ei vaan enää kestä niin paljo ku ennen. 

[/quote]

Jos ihminen maksaa letolipustaan mpnta sataa euroa niin hänellä on oikeus hiljaisuuteen siellä. Kenenkään ei tarvitse sietää metelöintiä.

Se joka metelöi on ainoa syyllinen eikä muiden siitä tarvitse kärsiä

[/quote]Eli pikkuvauva on syyllinen. Just.

[/quote]

Ei vaan hänen äitinsä. 

Vierailija
111/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:21"]

Voi luoja että ihmiset on niin itteeensä täynnä nykyään. Kyllä, lennolla saattaa olla lapsia, ne voi jopa itkeä. Ehkä koko lennon. Voi voi. Se itku häiritsee takuulla eniten vanhempia, jotka todella yrittää parhaansa, jotta lapsen saisi rauhoittumaan. Vanhemmalle aggressiivinen huomautus aiheuttaa vaan lisää stressiä ja vaikeuttaa vauvan/taaperon rauhoittamista. Joten antakaa lasten olla ja itkeä. Me ollaan kaikki ihmisiä vauvasta vaariin, jokaisella on oikeus olla ikätasonsa mukaisesti. Vauvat ja lapset saa itkeä, vanhukset höpötellä hassuja ja lapsettomat saa kiristellä leukaperiään. Mutta aggressiivinen käytös on kaikilta kiellettyä, niin sanallinen kuin fyysinenkin. Se on huonoa käytöstä, huono kasvatus näkyy aikuisena empatian puutteena ja itsekkyytenä. Tunteiden tukahduttaminen aiheuttaa aggressioita, menkäähän terapiaan.

[/quote]

Huutaminen ja itkeminen on huonoa käytöstä. Vielä huonompaa kuin agressiivisuus

[/quote]Pikkuvauvan huutaminen ja itkeminen huonoa käytöstä? Oletteko te ihan tosissanne..

[/quote]

Ikä ei vie vastuuta pois. Sen ikäistä lasta joka ei kykene itseään kotroloimaan ei pidä vieä lentokoneeseen

Vierailija
112/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas vihamielinen keskustelu täällä, niin kuin aina. Outoa että palstalle, jonka nimi on kuitenkin VAUVA, tulee kaikki lapsivihaajat kommentoimaan. Eikö ole parempaa tekemistä?

Vierailija
113/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:33"]

En ymmärrä miksi sitä lasta ei voi hyssytellä hiljaiseksi. Eihän se kotonakaan huuda tuntitolkulla, miksi lentokone on niin eri juttu. En kyllä ymmärrä äitejä jotka vaan passiivisina huudattavat lapsiaan. Tämänkin joukkotappelun aloitti äiti käymällä käsiksi toiseen naiseen.

[/quote]Vauvat voivat kotonaankin huutaa tuntitolkulla.  Mitä ihmeen "asiantuntijoita" täällä taas on pätemässä. Ja vauva ei huuda kiusatakseen tai ollakseen häiriöksi. Vaikka vanhempi kuinka yrittää, ei lasta joskus vain saa rauhoittumaan. Ja miten joku kehtaa sanoa että vauvojen kanssa ei ole oikeutta matkustaa lentämällä. Itse olen lapseton mutta järkytyn kovista asenteista joita AIKUISET esittävät. Tosiaan, kuulosuojaimilla voi varautua jos yhtään on älliä päässä.

[/quote]

Vanhemman velvollisuus on pystyä kontroloida lastaan täydellisesti. Jos siihen ei pysty ei mene julkisiin paikkoihin.Ei vauvoja "kontrolloida" täydellisesti. Ei pienten lasten vanhempia voi kieltää liikkumasta julkisesti. Johan siitä kärsii mielenterveyskin. Ja miten ne lapset oppivat käyttäytymään muiden seurassa jos ne pitäisi tynnyrissä kasvattaa leikki-ikäiseksi asti?

[/quote]

[/quote]

Totteleeko lapsesi sinua aina täysin kotona? Jos ei niin älä vie häntä julkisille paikoille. Vasta kun hän sinua tottelee niin voit mennä hänen kanssaan esim. kauppakeskuksiin.

Käyttäytyminen lentokoneessa ei tarvitse kokemusta lentokoneesta. Sen oppii ihan kotonakin

Vierailija
114/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:19"]

Minä en vihaa lapsia, vihaan kovia ääniä. Vauvan itku vaan on sellainen ääni mitä en kestä lainkaan, saisin varmasti marssia määränpäässä samantien mielisairaalaan, mikäli joku kiljukaula sattuisi samalle monen tunnin lennolle. Onneksi en lennä paljoa, mutta saattaisin perua vielä portilla lähtöaikeeni, mikäli huomaisin monen pikkulapsen olevan tulossa samaan koneeseen. Lapsivapaita lentoja todellakin, kiitos.

[/quote]Mitäpä jos suojaisit sieluasi ja korviasi ihan oma-aloitteisesti kun kerran tunnet itsesi ja tiedät kovista äänistä hermostuvasi? Ai niin, on mukavampi siirtää vastuu omista agreesioista vaikka pikkuvauvalle sen sijaan että itse ottaisi aikuisena vastuuta omasta olostaan ja tuntemuksistaan.

[/quote]

Miksi uhrin pitää tehdä sitä ja tätä eikä toisia häiritsevän syyllisen? Poista se vauva koneesta niin kenelläkään ei ole ongelmia.

[/quote]Minä en ala kenenkään vauvoja poistelemaan. Enkä usko että niin tekisi henkilökuntakaan. Jos mikään muu ei heitä siitä estäisi niin ainakin se että tuskin haluavat alkaa murhaajiksi ja vaikka mielellään sen tekisivätkin niin tuskin haluavat saada tuomion siitä.

Ei vaan, oikeasti haluan vielä uskoa että harva on noin julma kuin nämä "heitetään hädissään oleva avuton vauva ulos koneesta kesken lennon" :O

Siinä voi kuulkaa muuten vahingossa pelmahtaa muitakin aukosta ulos mutta haitanneeko se jos teidän läheisistä ei ole kyse :/

[/quote]

Oletko noin lapsellinen vai esitätkö vaan? Kukaan ei tarkoittanut että lapsi pitää heittää ulos lentokonesta ilmassa. Vaan se että lasta ei lentokoneeseen edes viedä

Vierailija
115/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
116/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:24"]

Nää ilmaisut :( Syyllisen, häirikön, riiviön jne.. puhutaan VAUVASTA :(

[/quote]

Iällä ei ole mitään merkitystä

Vierailija
117/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhh lauantaina lento Suomeen pienen vauvan kanssa, mä oonkin kuumotellut miehelleni, kuinka ahdistaa kanssamatkustajien reaktiot :D ilmeisesti syystä!

Vierailija
118/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:01"]

Mksei ihmiset ota lennolle mukaan vastamelukuulokkeita, kuulosuojaimia tai tehokkaita, ääniä kunnolla vaimentavia korvatulppia? Mulla on yleensä mukana markkinoiden tehokkaimmat, omaan korvakäytävään tehdyt korvatulpat, vastamelukuulokkeet ja musiikkia. Siinä saa vauvat parkua, ääni vaimenee niin, että eipä häiritse.

[/quote]

Miksi pitäisi ottaa? On se nyt hemmetti että uhrien pitää suojata itsensä että joku saa meluta ja häiritä muita. Ainoa oikeudenmukainen keino on että syyllinen lentää ulos

[/quote]Kaikialla on oikeus matkustaa, halusitpa tai et. Miksi et maksimoisi omaa viihtyvyyttäsi huolehtimalla yllä mainituista? Koskaan kun ei voi tietää minkälaista lennolla on. Joskus vauavt ovat hiljaa, joskus itkevät ja paljon muutakin voi olla. Koneesta muuten ei poisteta itkeviä vauvoja, ehdotapa henkilökunnalla ja katso mitä saat vastaukseksi.

[/quote]

Itseasiassa lapsia on poistettu lentokoneesta useinkin. Lue ilmailulakia: lentokoneessa ei saa riehua, metelöidä tai aiheuttaa häiriöitä muille kanssamatkustajille. 

Vierailija
119/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisethan siinä käyttäytyi huonosti eikä vauva. Haukkukaan nyt edes oikeaa puuta.

Vierailija
120/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miksi vauvan itku häiritsee niin paljon koneessa? Lentopelko näkyy ulospäin juuri ärsyyntymisenä tai agressiivisyytenä. Moni ei sitä edes itse tajua. Ovat valmiiksi hermostuneita, niin pienikin ärsyke paisuu suureksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä