Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan itku lentokoneessa aiheutti joukkotappelun

Vierailija
19.12.2014 |

http://m.iltasanomat.fi/matkat/art-1418891830055.html

Kyllä mun ymmärrys täysin kanssamatkustajien puolelle menee, vaikka aika eeppiseksihän tuo touhu tuossa pääs yltymään.

Itsellänikin on pieni lapsi, mutta juuri tuo vauvan itku ja pikkulapsen kiukutteluitku on mullakin sellaiset, mitkä on saanu monta kertaa päässä naksahtamaan.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:41"]

Miksei valittajat ota itse lasta ja rupea hiljentämään? Turha valittaa jos ei ole itse valmis tekemään sen eteen. Mä olisin tona äitinä antanu vauvan näille naisille.

[/quote] Hyvä idea! Minä vastaavassa tilanteessa voisin mätkäistä vaavelin päin penkkiä. Pysyisi sen jälkeen ainakin vähän aikaa hiljaa. :D

[/quote]Ja sen jälkeen sinä. Vankilassa missä lastenmurhaajat/pahoinpitelijät ovat alinta kastia.

[/quote]

Höpö höpö. Toiset matkustajat varmasti vaikka vähän maksaisivat, jos joku uskaltaisi häiritsevän riiviön hiljentää, matkustamohenkilökunnasta puhumattakaan. :)

Vierailija
82/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:21"]

Voi luoja että ihmiset on niin itteeensä täynnä nykyään. Kyllä, lennolla saattaa olla lapsia, ne voi jopa itkeä. Ehkä koko lennon. Voi voi. Se itku häiritsee takuulla eniten vanhempia, jotka todella yrittää parhaansa, jotta lapsen saisi rauhoittumaan. Vanhemmalle aggressiivinen huomautus aiheuttaa vaan lisää stressiä ja vaikeuttaa vauvan/taaperon rauhoittamista. Joten antakaa lasten olla ja itkeä. Me ollaan kaikki ihmisiä vauvasta vaariin, jokaisella on oikeus olla ikätasonsa mukaisesti. Vauvat ja lapset saa itkeä, vanhukset höpötellä hassuja ja lapsettomat saa kiristellä leukaperiään. Mutta aggressiivinen käytös on kaikilta kiellettyä, niin sanallinen kuin fyysinenkin. Se on huonoa käytöstä, huono kasvatus näkyy aikuisena empatian puutteena ja itsekkyytenä. Tunteiden tukahduttaminen aiheuttaa aggressioita, menkäähän terapiaan.

[/quote]

Huutaminen ja itkeminen on huonoa käytöstä. Vielä huonompaa kuin agressiivisuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:00"]

Ihmiset ei kyl kestä nykyää yhtää mitää. Nyyhkyti nyyhkyti kun joku nyt ei ole mukavasti. Valivali vaan kaikesta. Ihme touhua, kai se kasvatus tekee sen että ihmiset ei vaan enää kestä niin paljo ku ennen. 

[/quote]

Ennen vanhaan ei otettu vauvoja lentokoneisiin!

Ja vähän vanhemmat lapset olivat huomattavasti paremmin käyttäytyviä kuin nykyään.
[/quote] kyllä silloin ennenvanhaan oli paremmin, naiset pysyi keittiössä, ja neekereille oli omat paikat bussissa. Lapset sai selkäänsä ja äänioikeus oli miehillä. Kyllä ne oli aikoja!
[/quote]
Helmi :)

Vierailija
84/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
85/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei valittajat ota itse lasta ja rupea hiljentämään? Turha valittaa jos ei ole itse valmis tekemään sen eteen. Mä olisin tona äitinä antanu vauvan näille naisille.

[/quote] Hyvä idea! Minä vastaavassa tilanteessa voisin mätkäistä vaavelin päin penkkiä. Pysyisi sen jälkeen ainakin vähän aikaa hiljaa. :D

[/quote]Ja täsäs puhuu sivistynyt koulutettu fiksu aikuinen? Valmiina tappamaan/vammauttamaan avuttoman vauvan jolla jostain syystä paha olla? Oman pahan olon takia valmis murhaan, mahtavaa ja reilua. Arvostelette VAUVAA joka itkee ja huutaa ettekä itse pysty hillitsemään itseänne vaan olette valmiit menemään jopa niin pitkälle että vahingoitatte lapsen terveyttä, kenties henkeäkin. Mitäs laki sanookaan pahoinpitelystä..

Vierailija
86/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:35"]

.Mutta aggressiivinen käytös on kaikilta kiellettyä, niin sanallinen kuin fyysinenkin. Se on huonoa käytöstä, huono kasvatus näkyy aikuisena empatian puutteena ja itsekkyytenä.

[/quote]

Se äitylihän siellä koneessa aggressiivinen oli. Sehän se alkoi mätkiä kanssamatkustajiaan. :D :D Huonosti kasvatettu äityli. :D

[/quote]

Sitten ei mennä sinne lennolle jos ei sitä lasta voida kontrolloida

Vierailija
87/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne äidit raivostuttaa enemmän kuin ne huutavat vauvat.

Vierailija
88/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:00"]

Ihmiset ei kyl kestä nykyää yhtää mitää. Nyyhkyti nyyhkyti kun joku nyt ei ole mukavasti. Valivali vaan kaikesta. Ihme touhua, kai se kasvatus tekee sen että ihmiset ei vaan enää kestä niin paljo ku ennen. 

[/quote]

Jos ihminen maksaa letolipustaan mpnta sataa euroa niin hänellä on oikeus hiljaisuuteen siellä. Kenenkään ei tarvitse sietää metelöintiä.

Se joka metelöi on ainoa syyllinen eikä muiden siitä tarvitse kärsiä

[/quote]Eli pikkuvauva on syyllinen. Just.

Vierailija
89/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:50"]

[/quote]Ja sen jälkeen sinä. Vankilassa missä lastenmurhaajat/pahoinpitelijät ovat alinta kastia.

[/quote]

Höpö höpö. Toiset matkustajat varmasti vaikka vähän maksaisivat, jos joku uskaltaisi häiritsevän riiviön hiljentää, matkustamohenkilökunnasta puhumattakaan. :)

[/quote]Kokeile. Voit yllättyä. Nauti siytten siellä linnassa saamastasi erityiskohtelusta, mutta muista olla huutamatta kivusta ja kauhusta ellet halua yllyttää lisää..

Vierailija
90/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:33"]

En ymmärrä miksi sitä lasta ei voi hyssytellä hiljaiseksi. Eihän se kotonakaan huuda tuntitolkulla, miksi lentokone on niin eri juttu. En kyllä ymmärrä äitejä jotka vaan passiivisina huudattavat lapsiaan. Tämänkin joukkotappelun aloitti äiti käymällä käsiksi toiseen naiseen.

[/quote]Vauvat voivat kotonaankin huutaa tuntitolkulla.  Mitä ihmeen "asiantuntijoita" täällä taas on pätemässä. Ja vauva ei huuda kiusatakseen tai ollakseen häiriöksi. Vaikka vanhempi kuinka yrittää, ei lasta joskus vain saa rauhoittumaan. Ja miten joku kehtaa sanoa että vauvojen kanssa ei ole oikeutta matkustaa lentämällä. Itse olen lapseton mutta järkytyn kovista asenteista joita AIKUISET esittävät. Tosiaan, kuulosuojaimilla voi varautua jos yhtään on älliä päässä.

[/quote]

Vanhemman velvollisuus on pystyä kontroloida lastaan täydellisesti. Jos siihen ei pysty ei mene julkisiin paikkoihin.

Vierailija
91/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:01"]

Mksei ihmiset ota lennolle mukaan vastamelukuulokkeita, kuulosuojaimia tai tehokkaita, ääniä kunnolla vaimentavia korvatulppia? Mulla on yleensä mukana markkinoiden tehokkaimmat, omaan korvakäytävään tehdyt korvatulpat, vastamelukuulokkeet ja musiikkia. Siinä saa vauvat parkua, ääni vaimenee niin, että eipä häiritse.

[/quote]

Miksi pitäisi ottaa? On se nyt hemmetti että uhrien pitää suojata itsensä että joku saa meluta ja häiritä muita. Ainoa oikeudenmukainen keino on että syyllinen lentää ulos

Joo, ainoa oikeuden ukainen keino on että syyllinen -tässä tapauksessa vauva- lentää ulos lentokoneesta. Ja kaikki muutkin jotka aiheuttaa ärsytystä muissa matkustajissa, ovi auki ja ulos kuolemaan vaan. Oikeudenmukaista ja inhimillistä nimenomaan.[/quote]

Vierailija
92/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:58"]

Voi luoja että ihmiset on niin itteeensä täynnä nykyään. Kyllä, lennolla saattaa olla lapsia, ne voi jopa itkeä. Ehkä koko lennon. Voi voi. Se itku häiritsee takuulla eniten vanhempia, jotka todella yrittää parhaansa, jotta lapsen saisi rauhoittumaan. Vanhemmalle aggressiivinen huomautus aiheuttaa vaan lisää stressiä ja vaikeuttaa vauvan/taaperon rauhoittamista. Joten antakaa lasten olla ja itkeä. Me ollaan kaikki ihmisiä vauvasta vaariin, jokaisella on oikeus olla ikätasonsa mukaisesti. Vauvat ja lapset saa itkeä, vanhukset höpötellä hassuja ja lapsettomat saa kiristellä leukaperiään. Mutta aggressiivinen käytös on kaikilta kiellettyä, niin sanallinen kuin fyysinenkin. Se on huonoa käytöstä, huono kasvatus näkyy aikuisena empatian puutteena ja itsekkyytenä. Tunteiden tukahduttaminen aiheuttaa aggressioita, menkäähän terapiaan.

[/quote]

Huutaminen ja itkeminen on huonoa käytöstä. Vielä huonompaa kuin agressiivisuus

[/quote]Pikkuvauvan huutaminen ja itkeminen huonoa käytöstä? Oletteko te ihan tosissanne..

Vierailija
93/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sitä lasta ei voi hyssytellä hiljaiseksi. Eihän se kotonakaan huuda tuntitolkulla, miksi lentokone on niin eri juttu. En kyllä ymmärrä äitejä jotka vaan passiivisina huudattavat lapsiaan. Tämänkin joukkotappelun aloitti äiti käymällä käsiksi toiseen naiseen.

[/quote]

No hei haloo, ootko ollu lentokoneessa?? Kiva provo. Sattuu paine vauvan korviin ja päähän sekä vieras outo kylmä kovaääninen paikka, jossa täytyy olla puolivuorokautta paikallaan! Monilla aikuisillakin on hirveä ahdistus näiden asioiden takia lentokoneessa.

[/quote]

Miksi se lapsi sinne pitää sitten viedä?

Vierailija
94/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:51"]

[/quote]Ja täsäs puhuu sivistynyt koulutettu fiksu aikuinen? Valmiina tappamaan/vammauttamaan avuttoman vauvan jolla jostain syystä paha olla? Oman pahan olon takia valmis murhaan, mahtavaa ja reilua. Arvostelette VAUVAA joka itkee ja huutaa ettekä itse pysty hillitsemään itseänne vaan olette valmiit menemään jopa niin pitkälle että vahingoitatte lapsen terveyttä, kenties henkeäkin. Mitäs laki sanookaan pahoinpitelystä..

[/quote]

Vauva on täysin vastuussa teoistaan

Vierailija
95/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:50"]

[/quote]

[/quote]Millähän kehitystasolla itse mahdat olla jos vauva on "häiritsevä riiviö" :/

Aikuinen osaa ja voi hillitä reaktioitaan ja käytöstään, ei pieni vauva jon ka ainoa keino yrittää vaikuttaa olonsa parantamiseen on itku ja huuto. Joku puhui paineesta korvissa yms ja oli taatusti oikeassa. Kamalan sydämettömiä ihmisiä taas liikkeellä, enemmän lennolla olisin huolissani tuollaisista väkivaltaisista kitisijöistä.

Vierailija
96/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:01"]

[/quote]Vauvat voivat kotonaankin huutaa tuntitolkulla.  Mitä ihmeen "asiantuntijoita" täällä taas on pätemässä. Ja vauva ei huuda kiusatakseen tai ollakseen häiriöksi. Vaikka vanhempi kuinka yrittää, ei lasta joskus vain saa rauhoittumaan. Ja miten joku kehtaa sanoa että vauvojen kanssa ei ole oikeutta matkustaa lentämällä. Itse olen lapseton mutta järkytyn kovista asenteista joita AIKUISET esittävät. Tosiaan, kuulosuojaimilla voi varautua jos yhtään on älliä päässä.

[/quote]

Vanhemman velvollisuus on pystyä kontroloida lastaan täydellisesti. Jos siihen ei pysty ei mene julkisiin paikkoihin.Ei vauvoja "kontrolloida" täydellisesti. Ei pienten lasten vanhempia voi kieltää liikkumasta julkisesti. Johan siitä kärsii mielenterveyskin. Ja miten ne lapset oppivat käyttäytymään muiden seurassa jos ne pitäisi tynnyrissä kasvattaa leikki-ikäiseksi asti?

[/quote]

Vierailija
97/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:43"]

Jep, tajusin jo että alat samantien hakata kavereidesi kanssa, kun uhriksi joudut. Viis siitä onko itsepuolustusta, potut pottuina saatana. Tilanteen rauhoittaminen on vissiin taas sou lääst siisön.

[/quote]

Miten sinä rauhoittaisit sen hormonihuuruissaan riehuvan meduusan? Astuisit siihen väliin ja sanoisit rauhallisesti, että "älä enää, sinä satutat hänt.." ja ennen kuin saisit lopetettua lauseen, mäjähtäisi vasen suora ja oikea väärä sinun leukaasi? Kun ei henkilökuntakaan saanut rouvaa (tai yksinhuoltajaa, mistä me sen tiedämme) aloilleen.

Toivottavasti Suomen media seuraa tätä episodia. Haluan tietää, mitä sitten tapahtui. Toivottavasti tuli porttikielto lentoyhtiön lennoille, niin kuin monet humalaöykkärit ovat saaneet, ja isot sakot. Pikkuinen linnatuomiokaan ei olisi pahitteeksi. Anger managementtia ainakin tarvitsee.

Äläkä kiroile. Kiroilu kun on silkkaa wt:tä ja todellakin sou lääst siison.

[/quote]"Miten sinä rauhoittaisit sen hormonihuuruissaan riehuvan meduusan?" No koitan ensi kerralla että hakkaan sitä kaverin kanssa. 

Vierailija
98/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:19"]

Minä en vihaa lapsia, vihaan kovia ääniä. Vauvan itku vaan on sellainen ääni mitä en kestä lainkaan, saisin varmasti marssia määränpäässä samantien mielisairaalaan, mikäli joku kiljukaula sattuisi samalle monen tunnin lennolle. Onneksi en lennä paljoa, mutta saattaisin perua vielä portilla lähtöaikeeni, mikäli huomaisin monen pikkulapsen olevan tulossa samaan koneeseen. Lapsivapaita lentoja todellakin, kiitos.

[/quote]Mitäpä jos suojaisit sieluasi ja korviasi ihan oma-aloitteisesti kun kerran tunnet itsesi ja tiedät kovista äänistä hermostuvasi? Ai niin, on mukavampi siirtää vastuu omista agreesioista vaikka pikkuvauvalle sen sijaan että itse ottaisi aikuisena vastuuta omasta olostaan ja tuntemuksistaan.

[/quote]

Miksi uhrin pitää tehdä sitä ja tätä eikä toisia häiritsevän syyllisen? Poista se vauva koneesta niin kenelläkään ei ole ongelmia.

Vierailija
99/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:03"]

[/quote]

No hei haloo, ootko ollu lentokoneessa?? Kiva provo. Sattuu paine vauvan korviin ja päähän sekä vieras outo kylmä kovaääninen paikka, jossa täytyy olla puolivuorokautta paikallaan! Monilla aikuisillakin on hirveä ahdistus näiden asioiden takia lentokoneessa.

[/quote]

Miksi se lapsi sinne pitää sitten viedä?

[/quote] Laita tutti suuhun nousujen ja laskujen ajaksi tai anna juotavaa pullosta. Pida lapsi lampimana ja laita sille korvasuojat senkin tumpelo aiti!

Vierailija
100/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:44"]

äitiä kohtaan oltiin ensin sanallisesti aggressiivisia. Ärsytetty eläin hyökkää, etenkin jos aggressiivisuus kohdistuu poikaseen. Ihminen on eläin, nisäkäs. Hormonit ja vaistot ohjaa meitä, etenkin paineen alla.

[/quote]

No, ei ihme, että naiset ovat niin usein yksinhuoltajia. :D Ei kai kukaan mies nyt tuollaista hormonihirviötä kauan katsele?

Sitä paitsi sitä varten ihminen käy koulua, että tuollaiset "eläinvaistot" jäävät kauas taakse. Ehkä kysymyksessä olikin vähän koulutettu wt-mamma?
[/quote] niin, siis arvostat 50-luvun naiskuvaa, pikkumekossa keittiössä, aina hillittynä ja tunteettomana. Käännä toinen poski ja niin edelleen? En kyllä ole yh, mutta hyvin tasa-arvoisessa parisuhteessa, jossa ei tarvitse hymyillä kauniisti miehen halveksunnalle. Saan, luojalle kiitos, olla oma itseni ja olla vaikka eläimellinenkin välillä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan