Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan itku lentokoneessa aiheutti joukkotappelun

Vierailija
19.12.2014 |

http://m.iltasanomat.fi/matkat/art-1418891830055.html

Kyllä mun ymmärrys täysin kanssamatkustajien puolelle menee, vaikka aika eeppiseksihän tuo touhu tuossa pääs yltymään.

Itsellänikin on pieni lapsi, mutta juuri tuo vauvan itku ja pikkulapsen kiukutteluitku on mullakin sellaiset, mitkä on saanu monta kertaa päässä naksahtamaan.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:57"]Oliko pakko ottaa vauva mukaan Suomeen ja hautajaisiin? [/quote] Olisiko pitänyt jättää se yksin kotiin?

[/quote]

No kylläpä sitä nyt ollaan niin näsäviisaita. SINÄ tietysti jäät myös kotiin sen huutokoneesi kanssa.

Vierailija
2/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:16"]Äidin olisi pitänyt mennä vessaan, täyttää lavuaari jääkylmällä vedellä ja upottaa lapsen pää sekunniksi sinne. Toistaa muutaman kerran. Lapsi ei siinä huku eikä vahingoitu. Alkureaktio on tietenkin kiljaisu mutta sitten lapsi hieman rauhoittuu. Kun tuo kylmäkäsittely on hoidettu, lämmin pipo ja huopa lapsen päälle ja takaisin istumaan. Lapsi vaipuu pian uneen. En tiedä miksi tuo toimii. Kylmyyden aiheuttama pikkushokki ja sitten lämmintä ylle nukuttaa.
[/quote]
Sydämestäni toivon että sulla ei ole lapsia.

[/quote]
Niin toivon minäkin. Ö_ö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:21"]

Voi luoja että ihmiset on niin itteeensä täynnä nykyään. Kyllä, lennolla saattaa olla lapsia, ne voi jopa itkeä. Ehkä koko lennon. Voi voi.

[/quote]

Todella outo asenne. Ymmärrän kyllä, ettei lapsen itkulle välttämättä mitään voi tehdä, mutta jos lapsen itkusta häiriintyy tai ahdistuu, se tarkoittaa mielestäsi, että on "itseään täynnä"? Ihmiset on kuule rakennettu niin, että lapsen itku ahdistaa aikuista. Ihan tarkoituksella. Ja vaikka se huolehtimisgeeni olisikin viallinen, niin kukaan normaali ihminen ei kestä pitkäkestoista häiritsevää melua, on se sitten lähtöisin kanssamatkustajan vauvasta tai yläkerran putkiremontista. Joskus se vauva ylittää reippaasti putkiremontin desibelitkin.

Vierailija
4/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:48"]

Minä voisin mätkäistä sua seinään kunnes hiljenet vitun huora

[/quote]

Tsot tsot, poika. Nyt suuta suppuun, kun isot ihmiset keskustelee.

Vierailija
5/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:28"]

Aikuisethan siinä käyttäytyi huonosti eikä vauva. Haukkukaan nyt edes oikeaa puuta.

[/quote]

Niin, siis se äityli. Se ainoana käyttäytyi huonosti, kun alkoi kanssamatkustajiaan mätkiä. Ja asiastahan hänelle sanottiin.

Vierailija
6/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi luoja että ihmiset on niin itteeensä täynnä nykyään. Kyllä, lennolla saattaa olla lapsia, ne voi jopa itkeä. Ehkä koko lennon. Voi voi."

Voi, voi itsellesi. Nama vauvojan aidit ne nayttavat olevan itseaan taynna kun heidan mielestaan on ihan oiken etta jalkikasvu kiljuu koko lennon ajan. Entas mina joka olen ylittanyt viisi aikavyohyketta ja yritan valmistautua  kokoukseen joka alkaa melkein heti kun kone laskeutuu? Eiko minulla ole mitaan oikeuksia? Ihan samalla tavalla minakin olen lippuni ostanut ja ehka viela kalliimman kun en ole voinut matkaani varata vuotta aikaisemmin. Kuinka suvaitsevaisia olisivat kanssamatkustajat vaikka pitkanmatkan bussissa? Sielta sentaan voitaisiin panna pellonreunalle rauhoittumaan.

Vierailija
7/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:31"]

Tiedättekö miksi vauvan itku häiritsee niin paljon koneessa? Lentopelko näkyy ulospäin juuri ärsyyntymisenä tai agressiivisyytenä. Moni ei sitä edes itse tajua. Ovat valmiiksi hermostuneita, niin pienikin ärsyke paisuu suureksi.

[/quote]

Nii-in. Sehän nähtiin, mitä se vaavin parkuminen teki sille äitylille. Kanssamatkustaja sai aggressiivisesti turpaan.

Vierailija
8/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:36"]

Aikuisethan siinä käyttäytyi huonosti eikä vauva. Haukkukaan nyt edes oikeaa puuta.

[/quote]

Niin, siis se äityli. Se ainoana käyttäytyi huonosti, kun alkoi kanssamatkustajiaan mätkiä. Ja asiastahan hänelle sanottiin.

[/quote]Se toinenkin nainen, ja kaverinsa, alkoivat hakata. Se on tyhmä joka aloittaa, mutta yhtä tyhmä joka jatkaa.

Vierailija
9/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:36"]

[/quote]

[/quote]Se toinenkin nainen, ja kaverinsa, alkoivat hakata. Se on tyhmä joka aloittaa, mutta yhtä tyhmä joka jatkaa.

[/quote]

Pakkohan sen oli puolustautua. Vai istutko sinä hiljaa ja käännät sen toisenkin posken, kun sinua pahoinpidellään? Sanot, että anna tulla vaan, tämä on kivaa?

Vierailija
10/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin muutama vuosi sitten 1-vuotiaani kanssa Keski-Euroopasta Suomeen äitini hautajaisiin. Normaalisti tullaan autolla Suomeen, mutta nyt piti päästä nopeasti ja vain viikonlopuksi, ei oltaisi ehditty ajaa eestaas parissa päivässä.

No, arvatenkin 1v huusi koko lennon ajan. KAIKKI vieressä istuvat tuijottivat minua kuin halpaa makkaraa, mulkoilivat ja tuhahtelivat. Ihan kuin en olisi huomannut, että sylissä rääkyy oma lapsi naama punaisena. Yritin kaikkeni, yritin loppuun asti. Lopulta vain suljin silmäni ja itkin paikallani, kun en mihinkään pystynyt. Pidin huutavaa lasta sylissä ja itkin. Tuntui ihan hirveältä.

Ymmärrän, että päässä voi naksahtaa, jos vieressä vain töllötetään ja tölvitään. Luuleeko joku ihan oikeasti, että lentokoneeseen tuodaan näitä pieniä muiden kiusaksi? Eikä yritetä hiljentää niitä?

Vierailija
11/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:47"]Lensin muutama vuosi sitten 1-vuotiaani kanssa Keski-Euroopasta Suomeen äitini hautajaisiin. Normaalisti tullaan autolla Suomeen, mutta nyt piti päästä nopeasti ja vain viikonlopuksi, ei oltaisi ehditty ajaa eestaas parissa päivässä.

No, arvatenkin 1v huusi koko lennon ajan. KAIKKI vieressä istuvat tuijottivat minua kuin halpaa makkaraa, mulkoilivat ja tuhahtelivat. Ihan kuin en olisi huomannut, että sylissä rääkyy oma lapsi naama punaisena. Yritin kaikkeni, yritin loppuun asti. Lopulta vain suljin silmäni ja itkin paikallani, kun en mihinkään pystynyt. Pidin huutavaa lasta sylissä ja itkin. Tuntui ihan hirveältä.

Ymmärrän, että päässä voi naksahtaa, jos vieressä vain töllötetään ja tölvitään. Luuleeko joku ihan oikeasti, että lentokoneeseen tuodaan näitä pieniä muiden kiusaksi? Eikä yritetä hiljentää niitä?
[/quote]
Eikö siellä lentokoneessa ole mitään lastenhoitohuonetta/vessaa mihin voisi mennä rauhoittelemaan lasta?

Tietämätön ap, joka ei oo koskaan ollut lapsen kanssa lennolla

Vierailija
12/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:47"]Lensin muutama vuosi sitten 1-vuotiaani kanssa Keski-Euroopasta Suomeen äitini hautajaisiin. Normaalisti tullaan autolla Suomeen, mutta nyt piti päästä nopeasti ja vain viikonlopuksi, ei oltaisi ehditty ajaa eestaas parissa päivässä.

[/quote]
Eikö siellä lentokoneessa ole mitään lastenhoitohuonetta/vessaa mihin voisi mennä rauhoittelemaan lasta?

Tietämätön ap, joka ei oo koskaan ollut lapsen kanssa lennolla
[/quote]
Siis tämä oli ap. Siksi kyselin koska en ole koskaan ollut lennolla.

Vierailija
13/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:47"]Lensin muutama vuosi sitten 1-vuotiaani kanssa Keski-Euroopasta Suomeen äitini hautajaisiin. Normaalisti tullaan autolla Suomeen, mutta nyt piti päästä nopeasti ja vain viikonlopuksi, ei oltaisi ehditty ajaa eestaas parissa päivässä. No, arvatenkin 1v huusi koko lennon ajan. KAIKKI vieressä istuvat tuijottivat minua kuin halpaa makkaraa, mulkoilivat ja tuhahtelivat. Ihan kuin en olisi huomannut, että sylissä rääkyy oma lapsi naama punaisena. Yritin kaikkeni, yritin loppuun asti. Lopulta vain suljin silmäni ja itkin paikallani, kun en mihinkään pystynyt. Pidin huutavaa lasta sylissä ja itkin. Tuntui ihan hirveältä. Ymmärrän, että päässä voi naksahtaa, jos vieressä vain töllötetään ja tölvitään. Luuleeko joku ihan oikeasti, että lentokoneeseen tuodaan näitä pieniä muiden kiusaksi? Eikä yritetä hiljentää niitä? [/quote] Eikö siellä lentokoneessa ole mitään lastenhoitohuonetta/vessaa mihin voisi mennä rauhoittelemaan lasta? Tietämätön ap, joka ei oo koskaan ollut lapsen kanssa lennolla

[/quote]No ei ole kuin pienen komeron kokoinen vessa, jonne ei mennä mitenkään aikaa viettämään, kun ihmisiä on muutenkin jonossa sinne.

Vierailija
14/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pakko ottaa vauva mukaan Suomeen ja hautajaisiin?

Vierailija
15/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:19"]

Minä en vihaa lapsia, vihaan kovia ääniä. Vauvan itku vaan on sellainen ääni mitä en kestä lainkaan, saisin varmasti marssia määränpäässä samantien mielisairaalaan, mikäli joku kiljukaula sattuisi samalle monen tunnin lennolle. Onneksi en lennä paljoa, mutta saattaisin perua vielä portilla lähtöaikeeni, mikäli huomaisin monen pikkulapsen olevan tulossa samaan koneeseen. Lapsivapaita lentoja todellakin, kiitos.

[/quote]

Samat sanat. Tosin lisäksi olen joskus itsekin lapsena istunut kymmenen tunnin lennolla niin, että suurimman osan ajasta joku edessäni oleva puolta nuorempi lapsi seisoi penkillään ja tuijotti minua. Se oli äänettömyydestään huolimatta häiritsevää ja ihmettelin mikseivät vanhemmat keksineet muksulleen mitään muuta tekemistä.

Vierailija
16/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei kyl kestä nykyää yhtää mitää. Nyyhkyti nyyhkyti kun joku nyt ei ole mukavasti. Valivali vaan kaikesta. Ihme touhua, kai se kasvatus tekee sen että ihmiset ei vaan enää kestä niin paljo ku ennen. 

Vierailija
17/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mksei ihmiset ota lennolle mukaan vastamelukuulokkeita, kuulosuojaimia tai tehokkaita, ääniä kunnolla vaimentavia korvatulppia? Mulla on yleensä mukana markkinoiden tehokkaimmat, omaan korvakäytävään tehdyt korvatulpat, vastamelukuulokkeet ja musiikkia. Siinä saa vauvat parkua, ääni vaimenee niin, että eipä häiritse.

Vierailija
18/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:00"]

Ihmiset ei kyl kestä nykyää yhtää mitää. Nyyhkyti nyyhkyti kun joku nyt ei ole mukavasti. Valivali vaan kaikesta. Ihme touhua, kai se kasvatus tekee sen että ihmiset ei vaan enää kestä niin paljo ku ennen. 

[/quote]

Ennen vanhaan ei otettu vauvoja lentokoneisiin!

Ja vähän vanhemmat lapset olivat huomattavasti paremmin käyttäytyviä kuin nykyään.

Vierailija
19/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän nämä velat ota. Siksi ne eivät haluakaan koskaan lapsia, koska eivät kykene itse olemaan aikuisia ja ajattelemaan muiden ihmisten tarpeita. Koska minäminäminä, minun mukavuudenhaluni ja vastuunpakoiluni. Toisaalta näistä ketjuista näkee yhteyden lisääntymisvietin puuttumisen ja muiden vikojen välillä. Ehkä näillä on biologinen yhteys että emotionaalisesti kehittymättömillä ja empatiakyvyttömillä ei myöskään ole tarvetta jatkaa sukua mikä onkin ihan hyvä asia. Kaikista ei ole vanhemmiksi ja on vain positiivista etteivät tällaiset ihmiset tee lapsia. 

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:19"]

Minä en vihaa lapsia, vihaan kovia ääniä. Vauvan itku vaan on sellainen ääni mitä en kestä lainkaan, saisin varmasti marssia määränpäässä samantien mielisairaalaan, mikäli joku kiljukaula sattuisi samalle monen tunnin lennolle. Onneksi en lennä paljoa, mutta saattaisin perua vielä portilla lähtöaikeeni, mikäli huomaisin monen pikkulapsen olevan tulossa samaan koneeseen. Lapsivapaita lentoja todellakin, kiitos.

[/quote]Mitäpä jos suojaisit sieluasi ja korviasi ihan oma-aloitteisesti kun kerran tunnet itsesi ja tiedät kovista äänistä hermostuvasi? Ai niin, on mukavampi siirtää vastuu omista agreesioista vaikka pikkuvauvalle sen sijaan että itse ottaisi aikuisena vastuuta omasta olostaan ja tuntemuksistaan.

[/quote]

Vierailija
20/134 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:02"]

Ja vähän vanhemmat lapset olivat huomattavasti paremmin käyttäytyviä kuin nykyään.

[/quote]

Samoin niiden vanhemmat. Nykyään vanhemmat eivät ole vanhempia vaan lastensa kavereita, jotka eivät uskalla pitää kuria lapsilleen, koska nämä eivät sitten enää tykkäisi heistä. Vanhemmuus on hukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi