Vauvan itku lentokoneessa aiheutti joukkotappelun
http://m.iltasanomat.fi/matkat/art-1418891830055.html
Kyllä mun ymmärrys täysin kanssamatkustajien puolelle menee, vaikka aika eeppiseksihän tuo touhu tuossa pääs yltymään.
Itsellänikin on pieni lapsi, mutta juuri tuo vauvan itku ja pikkulapsen kiukutteluitku on mullakin sellaiset, mitkä on saanu monta kertaa päässä naksahtamaan.
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:42"]
Itsellänikin on pieni lapsi, mutta juuri tuo vauvan itku ja pikkulapsen kiukutteluitku on mullakin sellaiset, mitkä on saanu monta kertaa päässä naksahtamaan.
[/quote]
Ei juma, toivottavasti ei napsahda ihan kokonaan kuitenkaan...
Eipä sille mitään oikein voi jos vauva itkee ja rauhoittelut ei auta. Ei ole kasvatuksesta kiinni VAUVAN itku. Eikä niitä vauvoja usein huvikseen tuoda koneeseen.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:10"]
No mutta eihän nämä velat ota. Siksi ne eivät haluakaan koskaan lapsia, koska eivät kykene itse olemaan aikuisia ja ajattelemaan muiden ihmisten tarpeita. Koska minäminäminä, minun mukavuudenhaluni ja vastuunpakoiluni. Toisaalta näistä ketjuista näkee yhteyden lisääntymisvietin puuttumisen ja muiden vikojen välillä. Ehkä näillä on biologinen yhteys että emotionaalisesti kehittymättömillä ja empatiakyvyttömillä ei myöskään ole tarvetta jatkaa sukua mikä onkin ihan hyvä asia. Kaikista ei ole vanhemmiksi ja on vain positiivista etteivät tällaiset ihmiset tee lapsia.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:19"]
Minä en vihaa lapsia, vihaan kovia ääniä. Vauvan itku vaan on sellainen ääni mitä en kestä lainkaan, saisin varmasti marssia määränpäässä samantien mielisairaalaan, mikäli joku kiljukaula sattuisi samalle monen tunnin lennolle. Onneksi en lennä paljoa, mutta saattaisin perua vielä portilla lähtöaikeeni, mikäli huomaisin monen pikkulapsen olevan tulossa samaan koneeseen. Lapsivapaita lentoja todellakin, kiitos.
[/quote]Mitäpä jos suojaisit sieluasi ja korviasi ihan oma-aloitteisesti kun kerran tunnet itsesi ja tiedät kovista äänistä hermostuvasi? Ai niin, on mukavampi siirtää vastuu omista agreesioista vaikka pikkuvauvalle sen sijaan että itse ottaisi aikuisena vastuuta omasta olostaan ja tuntemuksistaan.
[/quote]
[/quote]
Sinä puolestasi olet tekstisi perusteella varsin yksisilmäinen, syyllistävä ja hirveän ylemmyydentuntoinen. Ei varsinaisesti kuulosta hyvän vanhemman ominaisuuksilta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:47"]Lensin muutama vuosi sitten 1-vuotiaani kanssa Keski-Euroopasta Suomeen äitini hautajaisiin. Normaalisti tullaan autolla Suomeen, mutta nyt piti päästä nopeasti ja vain viikonlopuksi, ei oltaisi ehditty ajaa eestaas parissa päivässä. No, arvatenkin 1v huusi koko lennon ajan. KAIKKI vieressä istuvat tuijottivat minua kuin halpaa makkaraa, mulkoilivat ja tuhahtelivat. Ihan kuin en olisi huomannut, että sylissä rääkyy oma lapsi naama punaisena. Yritin kaikkeni, yritin loppuun asti. Lopulta vain suljin silmäni ja itkin paikallani, kun en mihinkään pystynyt. Pidin huutavaa lasta sylissä ja itkin. Tuntui ihan hirveältä. Ymmärrän, että päässä voi naksahtaa, jos vieressä vain töllötetään ja tölvitään. Luuleeko joku ihan oikeasti, että lentokoneeseen tuodaan näitä pieniä muiden kiusaksi? Eikä yritetä hiljentää niitä? [/quote] Eikö siellä lentokoneessa ole mitään lastenhoitohuonetta/vessaa mihin voisi mennä rauhoittelemaan lasta? Tietämätön ap, joka ei oo koskaan ollut lapsen kanssa lennolla
[/quote]
Ja kukaan muu ei sitten pääse käyttämään vessaa. Sitten valitetaan siitä kun lasten kanssa varataan vessat koko lennon ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:00"]
Ihmiset ei kyl kestä nykyää yhtää mitää. Nyyhkyti nyyhkyti kun joku nyt ei ole mukavasti. Valivali vaan kaikesta. Ihme touhua, kai se kasvatus tekee sen että ihmiset ei vaan enää kestä niin paljo ku ennen.
[/quote]
Ennen vanhaan ei otettu vauvoja lentokoneisiin!
Ja vähän vanhemmat lapset olivat huomattavasti paremmin käyttäytyviä kuin nykyään.
[/quote] kyllä silloin ennenvanhaan oli paremmin, naiset pysyi keittiössä, ja neekereille oli omat paikat bussissa. Lapset sai selkäänsä ja äänioikeus oli miehillä. Kyllä ne oli aikoja!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:00"]
Ihmiset ei kyl kestä nykyää yhtää mitää. Nyyhkyti nyyhkyti kun joku nyt ei ole mukavasti. Valivali vaan kaikesta. Ihme touhua, kai se kasvatus tekee sen että ihmiset ei vaan enää kestä niin paljo ku ennen.
[/quote]
Ennen vanhaan ei otettu vauvoja lentokoneisiin!
Ja vähän vanhemmat lapset olivat huomattavasti paremmin käyttäytyviä kuin nykyään.
[/quote]
Niitä lapsia kasvatettiin remmillä ;)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:42"]
[/quote]
Ei juma, toivottavasti ei napsahda ihan kokonaan kuitenkaan...
[/quote]
Niin no, meinasinkin laittaa aloitukseen, että ei kuitenkaan oo koskaan niin pahasti naksahtanut, että olisin lapselle jotain tehnyt.
Mutta jätinpä nyt sanomatta, koska se ei liittynyt olennaisesti kyseiseen tapaukseen. Eihän siinä lasta satutettu. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:28"]
Aikuisethan siinä käyttäytyi huonosti eikä vauva. Haukkukaan nyt edes oikeaa puuta.
[/quote]
Niin, siis se äityli. Se ainoana käyttäytyi huonosti, kun alkoi kanssamatkustajiaan mätkiä. Ja asiastahan hänelle sanottiin.
[/quote]Se toinenkin nainen, ja kaverinsa, alkoivat hakata. Se on tyhmä joka aloittaa, mutta yhtä tyhmä joka jatkaa.
[/quote]
Pakkohan sen oli puolustautua. Vai istutko sinä hiljaa ja käännät sen toisenkin posken, kun sinua pahoinpidellään? Sanot, että anna tulla vaan, tämä on kivaa?
[/quote]Jos joku vaan kerran läimäyttäisi ja sen jälkeen lopettaisi, niin en tod jatkaisi alkamalla mäiskiä itse. Ei se mitään itsepuolustusta enää ole, jos kyseessä oli vain yksi lyönti. Ja vielä kaverin kanssa hakkasi.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:01"]
Mksei ihmiset ota lennolle mukaan vastamelukuulokkeita, kuulosuojaimia tai tehokkaita, ääniä kunnolla vaimentavia korvatulppia? Mulla on yleensä mukana markkinoiden tehokkaimmat, omaan korvakäytävään tehdyt korvatulpat, vastamelukuulokkeet ja musiikkia. Siinä saa vauvat parkua, ääni vaimenee niin, että eipä häiritse.
[/quote]
Miksi kunnollisesti ja lentoyhtiön sääntöjä noudattavan matkustajan pitäisi tehdä mitään tuollaista? Se maksaa, joka sääntöjä rikkoo. Lentokoneesta ulos astuessa pitäsi tulla jokin kunnolla tuntuva rahallinen ja heti maksettava sakko niille, jotka häiritsevät muita. Pätee niin kirkuviin vauvoihin, niiden kirkuviin äiteihin ja viinashuuruissa öykkäröiville kuin muillekin sääntöjä rikkoville.
Mua häiritsi lentokoneessa kun vieressä istuva haisi tupakalle. Hyi helvetti, aikuinen ihminen ei osaa ottaa kanssamatkustajia huomioon :/
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:47"]Lensin muutama vuosi sitten 1-vuotiaani kanssa Keski-Euroopasta Suomeen äitini hautajaisiin. Normaalisti tullaan autolla Suomeen, mutta nyt piti päästä nopeasti ja vain viikonlopuksi, ei oltaisi ehditty ajaa eestaas parissa päivässä. No, arvatenkin 1v huusi koko lennon ajan. KAIKKI vieressä istuvat tuijottivat minua kuin halpaa makkaraa, mulkoilivat ja tuhahtelivat. Ihan kuin en olisi huomannut, että sylissä rääkyy oma lapsi naama punaisena. Yritin kaikkeni, yritin loppuun asti. Lopulta vain suljin silmäni ja itkin paikallani, kun en mihinkään pystynyt. Pidin huutavaa lasta sylissä ja itkin. Tuntui ihan hirveältä. Ymmärrän, että päässä voi naksahtaa, jos vieressä vain töllötetään ja tölvitään. Luuleeko joku ihan oikeasti, että lentokoneeseen tuodaan näitä pieniä muiden kiusaksi? Eikä yritetä hiljentää niitä? [/quote] Eikö siellä lentokoneessa ole mitään lastenhoitohuonetta/vessaa mihin voisi mennä rauhoittelemaan lasta? Tietämätön ap, joka ei oo koskaan ollut lapsen kanssa lennolla
[/quote]
Ja kukaan muu ei sitten pääse käyttämään vessaa. Sitten valitetaan siitä kun lasten kanssa varataan vessat koko lennon ajaksi.
[/quote]
Selvä. Anteeksi tietämättömyyteni. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:08"]
[/quote]
Ei kasvatettu. Minä en koskaan saanut minkäänlaista ruumiillista kuritusta ja silti olen osannut käyttäytyä kunnolla ja aina tilanteen vaatimalla tavalla, koska minulla oli vanhemmat (varsinkin äiti), joka piti kunnia-asianaan, että minusta kasvaa kunnollinen ihminen. Ja kasvoi myös.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:57"]Oliko pakko ottaa vauva mukaan Suomeen ja hautajaisiin?
[/quote]
Olisiko pitänyt jättää se yksin kotiin?
No mutta eihän nämä velat ota. Siksi ne eivät haluakaan koskaan lapsia, koska eivät kykene itse olemaan aikuisia ja ajattelemaan muiden ihmisten tarpeita. Koska minäminäminä, minun mukavuudenhaluni ja vastuunpakoiluni. Toisaalta näistä ketjuista näkee yhteyden lisääntymisvietin puuttumisen ja muiden vikojen välillä. Ehkä näillä on biologinen yhteys että emotionaalisesti kehittymättömillä ja empatiakyvyttömillä ei myöskään ole tarvetta jatkaa sukua mikä onkin ihan hyvä asia. Kaikista ei ole vanhemmiksi ja on vain positiivista etteivät tällaiset ihmiset tee lapsia.
Minä en vihaa lapsia, vihaan kovia ääniä. Vauvan itku vaan on sellainen ääni mitä en kestä lainkaan, saisin varmasti marssia määränpäässä samantien mielisairaalaan, mikäli joku kiljukaula sattuisi samalle monen tunnin lennolle. Onneksi en lennä paljoa, mutta saattaisin perua vielä portilla lähtöaikeeni, mikäli huomaisin monen pikkulapsen olevan tulossa samaan koneeseen. Lapsivapaita lentoja todellakin, kiitos.
[/quote]Mitäpä jos suojaisit sieluasi ja korviasi ihan oma-aloitteisesti kun kerran tunnet itsesi ja tiedät kovista äänistä hermostuvasi? Ai niin, on mukavampi siirtää vastuu omista agreesioista vaikka pikkuvauvalle sen sijaan että itse ottaisi aikuisena vastuuta omasta olostaan ja tuntemuksistaan.
[/quote]
[/quote]
Ei, kun vastuunpakoilijoita ovat juuri nämä äitsykät, jotka eivät ota mitään vastuuta lapsistaan. Minäminäminä ja munlapsimunlapsimunlapsi, me aina ja me, ainoastaan ME. Olen onnistunut lisääntymisessä, niin minua pitää palveltaman ja kumartaman. Voi hyvät hyssykät sentään, kun te olette lapsellisia. Sanan jokaisessa merkityksessä.
"Velat"? Heh. Kaikista tuntemistani ihmisistä alhaisin toleranssi lasten itkulle ja kiukuttelulle julkisilla paikoilla on minun äidilläni, ja on ollut niin kauan kuin muistan. Monet äänekkäät riidat (ei tosin nyrkkitappeluita) on saanut aikaiseksi kirkuvien lasten vanhempien kanssa. Eikä todistettavasti ole vela. Toki voi olla, että minä ja veljeni olimme vahinkoja...
Mulla myös kokemus siitä, kun lensimme pari vuotiaan kanssa Jenkeistä Suomeen ja koko matkan aikana lapsi huusi herättyään kesken unien ehkä ihan max 10 minuuttia. Jo siinä ajassa kiukkuinen kanssamatkustaja sanoi miehelleni, että hiljentäkää se fuc**ng lapsi. Mieheni vaan vastasi, että vaimo kovasti yrittää.
Tämä kanssamatkustaja kyllä myöhemmin pyysi anteeksi purkaustaan, mutta kyllä harmitti. Ihan kun sitä vanhemmat tahallaan nipistelisi niitä lapsiaan, että kanssamatkustajat häiriintyisi. Jotain tolkkua.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:08"]
[/quote]
Ei kasvatettu. Minä en koskaan saanut minkäänlaista ruumiillista kuritusta ja silti olen osannut käyttäytyä kunnolla ja aina tilanteen vaatimalla tavalla, koska minulla oli vanhemmat (varsinkin äiti), joka piti kunnia-asianaan, että minusta kasvaa kunnollinen ihminen. Ja kasvoi myös.
[/quote]
No kyllä fyysinen kurittaminen oli ennen vanhaan hyvin yleistä, ja selkäsaunan pelossa käyttäydyttiin kunnolla. Se että sinä et saanut ruumillista kuritusta joskus yli 30 vuotta sitten, ei tarkoita että kukaan muukaan ei olisi saanut.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:13"]
[/quote]
[/quote]
Sinä puolestasi olet tekstisi perusteella varsin yksisilmäinen, syyllistävä ja hirveän ylemmyydentuntoinen. Ei varsinaisesti kuulosta hyvän vanhemman ominaisuuksilta.
[/quote]Siinätapauksessa onkin hyvä etten ole vanhempi. Vaikka vauvoja puolustankin.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:28"]
Aikuisethan siinä käyttäytyi huonosti eikä vauva. Haukkukaan nyt edes oikeaa puuta.
[/quote]
Niin, siis se äityli. Se ainoana käyttäytyi huonosti, kun alkoi kanssamatkustajiaan mätkiä. Ja asiastahan hänelle sanottiin.
[/quote]Se toinenkin nainen, ja kaverinsa, alkoivat hakata. Se on tyhmä joka aloittaa, mutta yhtä tyhmä joka jatkaa.
[/quote]
Pakkohan sen oli puolustautua. Vai istutko sinä hiljaa ja käännät sen toisenkin posken, kun sinua pahoinpidellään? Sanot, että anna tulla vaan, tämä on kivaa?
[/quote]Jos joku vaan kerran läimäyttäisi ja sen jälkeen lopettaisi, niin en tod jatkaisi alkamalla mäiskiä itse. Ei se mitään itsepuolustusta enää ole, jos kyseessä oli vain yksi lyönti. Ja vielä kaverin kanssa hakkasi.
[/quote]
VAIN YKSI LYÖNTI. Nyt sitten tiedätte ihmiset, kun lentokoneeseen astutte, että kanssamatkustajanne saa teitä yhden kerran mäjäyttää kunnolla, ettekä saa siitä hiiskahtaakaan. koska se oli vain yksi lyönti lentokoneessa aivan vieraalta ihmiseltä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:50"]
[/quote]
Aika huonosti siellä on mahdollisuuksia mennä vauvan kanssa muualle. Vessaa ei voi varata pidemmäksi aikaa sillä vessaa käytetään vessana ja sen eteen muodostuisi jono. Eikä mitään "muualla" paikkaa ole edes olemassa.
Kun matkustan lentokoneella on minulla AINA mukanani korvatulpat. Ihan siltä varalta että niille tulee tarvetta. Aika harvoin näitä pidempiä itkutapauksia silti sattuu kohdalle, vaikka kymmeniä kertoja olenkin ollut matkalla.