Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Migreeni vai jännitysniska?

Vierailija
18.10.2021 |

Minulla on tänä vuonna ollut aiempaa enemmän jännityspäänsäryksi ajateltua pää- ja niskakipua. Lähes aina burana on auttanut tai ainakin helpottanut. Niska- ja takaraivo alue on toispuoleisesti selvästi jumissa, eikä ole ”auennut” jumpalla, liikunnalla, fyssarilla tms. Alue on sensitoitunut (neurologin mukaan) ja välillä iho tuntuu aralta ja takaraivolla korvan takana jomottaa ja on arkuutta. Erityisesti liikunnan yhteydessä on alkanut tulla takaraivolle virtaustyyppistä tuntemusta, vähän kuin olisi vilunväristyksiä. Se ei kuitenkaan satu. Neurologi viimeksi pohti itsekseen ääneen migreenin mahdollisuutta, mutta ei siitä puhuttu sen enempää. Onko jollain tullut tälläistä niskavaivoihin liittyen? Tai vastaavasti migreeniin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niskaperäiseltä, jumit voi sensitoida ihoa kylmälle/kuumalle/tuulelle.

Tietty miggekin voi aiheuttaa, mutta muuten oireilu kuulostaa enemmän jännityspäänsäryltä

Vierailija
2/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta migreeniltä, mutta käy lääkärissä jokatapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ne virtaustuntemukset liittyä liikunnan aiheuttamaan verenkierron vilkastumiseen? Etenkin, jos alue on jumien takia sensitoitunut, niin yleensä kaikki tuntuu vähän voimakkaampana. Minulla on niska- ja ohimolihaskipuja ja silloin lämmin tuntuu inhottavalta niillä alueilla.

Vierailija
4/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on migreeniä ja nyt on ilmennyt niskakipua, jota luulin niskajumiksi. Tämä niskakipu laukaisee järkyttävän migreenin. Niskakipu hävisi kortisonilla, eli niskassani on jonkin sortin tulehdus kai. Kävin magneettikuvauksessa ja odottelen tuloksia. Itselläni pää on tosi herkkä, pienestäkin kivusta voi tulla järkyttävä migreeni.

Vierailija
5/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on migreeniä ja nyt on ilmennyt niskakipua, jota luulin niskajumiksi. Tämä niskakipu laukaisee järkyttävän migreenin. Niskakipu hävisi kortisonilla, eli niskassani on jonkin sortin tulehdus kai. Kävin magneettikuvauksessa ja odottelen tuloksia. Itselläni pää on tosi herkkä, pienestäkin kivusta voi tulla järkyttävä migreeni.

En oo kysyjä, mut onko sulla ollu migreeni jo kauan ja nyt sitte viime aikoina tullut lisäksi toi niskakipu? Minulla samaa.

Vierailija
6/6 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jännitysniska ja nyt jo usean kuukauden ajan takaraivo ja niska on olleet tosi kipeitä. Päänsärkyä ei juurikaan ole, mutta tämä takaraivokipu on inhottavaa.

Minulle neurologi viimeksi kehotti vain treenaamaan niskaa ja tietysti muutenkin urheilemaan. Että se auttaa. Olisiko jollain kokemusta, että sitkeä treeni kivusta huolimatta kannattaa ja tuottaa tulosta? Oletuksena tietysti on, että niskassa ei ole mitään rakenteellista vikaa.