Suosittele kotimaan kohdetta yksin matkustavalle
Haluaisin lähteä syyslomalla pariksi päiväksi minilomalle jonnekin päin Suomea. Asun keski-suomessa ja ihan pohjoiseen asti en näin lyhyeksi ajaksi viitsi matkustaa, mutta ehkä jonnekin Oulun korkeuksille vielä voisin mennä (en kuitenkaan Ouluun, siellä tuli juuri kesällä käytyä). Suosituksia kivoista kohteista?
Plussaa olisi, jos olisi mahdollisuus liikkua luonnossa, mutta kuitenkin lähistöllä olisi jotain muutakin tekemistä/ näkemistä (kulttuuria, nähtävyyksiä, shoppailua, melkein mitä vaan). Olen lähdössä yksin ja minulla ei ole autoa, julkisilla pitäisi siis päästä kulkemaan.
Kommentit (20)
Pääsisitkö Tampereelle? Siellä olisi kaikenlaista kaupunkikivaa. Julkisilla pääsisi sieltä mahdollisesti ulkoilemaan Birgitan polulle Lempäälään tai Kintulammelle Teiskoon.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun korona on tuhonnut vähäisetkin joukkoliikenneyhteydet, niin kansallispuistot ja monet kauniit luontokohteet ovat saavuttamattomissa tai erittäin heikosti saavutettavissa ilman autoilua. Jos kylkeen haluaa kauppoja ja kulttuuria, niin johonkin kaupunkiin kannattaa ehkä suunnata.
Syyslomalla kotimaan hotellit ovat todennäköisesti vetäneet hinnat kattoon, joten kaupunkimajoituksesta saa todennäköisesti maksaa ihan kunnolla ainakin näin viime tipassa.
Ehkä Savonlinna + Punkaharju voisi olla ihan toimiva yhdistelmä tai sitten Kotka puistoineen ja saarineen. Samoin Kajaani/Vuokatti tai miksei vaikka Kuopion seutu tai Joensuun alue.
Myös Imatran kylpylä on kiva paikka, ja vieressä komea koski ja kävelytie Vuoksen rantaa pitkin. Ravintoloita ja kauppoja myös.
Säästä ne rahat parempaan reissuun tulevaisuudessa, missään ei ihan oikeasti tapahdu yhtään mitään ja luontokin on juuri nyt ankeimmillaan, nehän lupaili räntää vaakatasossa...
Paras lomavinkki mikä minulla on antaa on ottaa käteen kirja tai pistää päälle jokin mielenkiintoiseen paikkaan sijoittuva avoimen maailman peli, aivan antoisampi elämys, etkä ole korvista varpaisiin litimärkä ja kylmissäsi.
Rovaniemi ja sitten Ounasvaaraa ylös ja alas jalkaisin siis.
Kiitos vastauksista, tiesin että täällä vinkataan sellaisistakin paikoista, joita en itse olisi tullut ajatelleeksi ollenkaan.
Voisi kai säästää rahat parempaankin reissuun, mutta kaipaan pientä maisemanvaihdosta ja pari yötä hotellissa on kivaa vaihtelua tähän ainaiseen kotona oloon.
Hämeenlinna vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta, saa yhdistettyä hyvät ulkoilumahdollisuudet ja kulttuurin.
Vaasaan hotelli Astoriin. Sitten käyt käppäilemässä meren rannalla ja museossa. Museo on kuulemma hyvä, itse en ole vielä ehtinyt käydä. Taidemuseoita löytyy myös, jos vaan on auki, kaupungin alueelta. Kahviloita on enemmän kuin tarpeeksi. Tosin Tampereen kautta joudut kulkemaan. Astorissa on hyvä aamupala. Ruokapaikkoja on kanssa lähellä hyvin. Porukka on vähän tympeää, mutta kaupunki on nätti ja rantaa pitkin on kiva lenkkeillä. Astor on rautatieasemaa vastapäätä, myös S-hotelleihin 2 kpl ja keskustan Scandiciin on lyhyt matka.
Itse katselin just Tahkolta jotain hotellia. Mutten tiedä onko sirellä oikein mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vaasaan hotelli Astoriin. Sitten käyt käppäilemässä meren rannalla ja museossa. Museo on kuulemma hyvä, itse en ole vielä ehtinyt käydä. Taidemuseoita löytyy myös, jos vaan on auki, kaupungin alueelta. Kahviloita on enemmän kuin tarpeeksi. Tosin Tampereen kautta joudut kulkemaan. Astorissa on hyvä aamupala. Ruokapaikkoja on kanssa lähellä hyvin. Porukka on vähän tympeää, mutta kaupunki on nätti ja rantaa pitkin on kiva lenkkeillä. Astor on rautatieasemaa vastapäätä, myös S-hotelleihin 2 kpl ja keskustan Scandiciin on lyhyt matka.
Onko Vaasassa kivoja retkeilyreittejä julkisilla saavutettavissa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun korona on tuhonnut vähäisetkin joukkoliikenneyhteydet, niin kansallispuistot ja monet kauniit luontokohteet ovat saavuttamattomissa tai erittäin heikosti saavutettavissa ilman autoilua. Jos kylkeen haluaa kauppoja ja kulttuuria, niin johonkin kaupunkiin kannattaa ehkä suunnata.
Syyslomalla kotimaan hotellit ovat todennäköisesti vetäneet hinnat kattoon, joten kaupunkimajoituksesta saa todennäköisesti maksaa ihan kunnolla ainakin näin viime tipassa.
Ehkä Savonlinna + Punkaharju voisi olla ihan toimiva yhdistelmä tai sitten Kotka puistoineen ja saarineen. Samoin Kajaani/Vuokatti tai miksei vaikka Kuopion seutu tai Joensuun alue.
Komppaan! Mulla on tuore ero ja lähden Punkaharjulle yksin mökille. Olen vuokrannut mökin ja saan olla sielä metsän keskellä rauhassa. Ja juuri sitä kaipaan nyt. Ei hälinää, vaan puhdas luonto ja hiljaisuus.
Kuopio. Kylpylä on, kauppoja löytyy, Puijolla voi ulkoilla...
Turkuun. Turku on suomen Pariisi.
Itse rakastan Turkua. Tänä vuonna käyty jo kolmesti.
Ehdottomasti Hankoon! Mukava kävellä rantateitä ja katsella vanhoja villoja. Kylpyläkin löytyy ja sen yhteydestä hotelli. Toki kesäkausi on mennyt jo, mutta nyttenkin suhteelisen kaunista ulkona. Näihin vuodenaikoihin Hanko on enemänkin romanttinen kohde, kuin kesällä vastaavasti juhlimiskohde.
Turkua on muutama ehdottanut. Mitä siellä kannattaa tehdä/ nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinna on hieno kaupunki
Hämeenlinna on munkin mielestä hauska kohde!