Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehoaako sarastuslamppu?

Vierailija
18.12.2014 |

Olen miettinyt sarastuslampun ostamista. Aamuherätykset ovat yhtä tuskaa, olen väsynyt koko päivän. Olisiko tuollaisesta lampusta mitään hyötyä vai onko moisen ostaminen pelkkää rahanhukkaa? Kokemuksia? Olen katsellut alustavasti tällaista mallia: http://www.prisma.fi/fi/prisma/philips-wake-up-light-hf3520-01?cm_vc=PRISMAprod1

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt lahjaksi sarastuslamppua. On vain vaikeaa selvittää, millainen malli olisi hyvä. Itsekin olen katsonut tätä mallia http://www.philips.fi/c-p/HF3520_01/wake-up-light

Te, joilla on kyseisestä laitteesta (tai vastaavanlaisista) kokemuksia, niin voisitteko vastata seuraaviin kysymyksiin:

Millainen maksimivalo laitteessa olisi hyvä olla? Onnistuuko maksimivalon säätäminen itse? Missä ajassa valo "kehittyy" (yleisin asetus on kuulemma 30 minuuttia)? Löytyykö mallista torkkutoiminto? Onko mahdollista säätää joko ääni tai valo pois herätyksestä? Onko laite paristokäyttöinen? Voiko herätysäänen voimakkuutta säätää?

Vierailija
22/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa herätysääneksi linnunlaulua. Talvella hyvä idea, mutta kesällä alkaa heräillä aamuyöllä, kun on tottunut heräämään siihen linnunlauluun. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:56"]

Minä olen miettinyt lahjaksi sarastuslamppua. On vain vaikeaa selvittää, millainen malli olisi hyvä. Itsekin olen katsonut tätä mallia http://www.philips.fi/c-p/HF3520_01/wake-up-light

Te, joilla on kyseisestä laitteesta (tai vastaavanlaisista) kokemuksia, niin voisitteko vastata seuraaviin kysymyksiin:

Millainen maksimivalo laitteessa olisi hyvä olla? Onnistuuko maksimivalon säätäminen itse? Missä ajassa valo "kehittyy" (yleisin asetus on kuulemma 30 minuuttia)? Löytyykö mallista torkkutoiminto? Onko mahdollista säätää joko ääni tai valo pois herätyksestä? Onko laite paristokäyttöinen? Voiko herätysäänen voimakkuutta säätää?

[/quote]

Tuolla sivun teknisissä tiedoissa/manuaalissa on vastaus noihin. Maksimivalon säätäminen onnistuu, lampussa on 20 eri kirkkausasetusta (max. 300 lux). Valon kehitys on säädettävissä 20-40 minuutille. Löytyy 9 min torkku. Valo tai ääni on mahdollista säätää pois. Toimii verkkovirralla. Äänenvoimakkuus on säädettävissä.

Vierailija
24/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii ja suosittelen niille, joille aamuherääminen on vaikeaa. Lamppu menee siis puoli tuntia aiemmin päälle ja pikkuhiljaa kirkastuu täydelle teholle. Herätysaikaan radio menee päälle. Kirkkautta ja äänenvoimakkuutta voi säätää. Meillä käytetään siis radiota..muita vaihtoehtoja on perus piippaus ja linnunlaulu.

Torkutin aiemmin aina puolesta tunnista tuntiin. Nykyään saatan torkuttaa kerran, jos siltä tuntuu. Puolison mielestä tuo oli huippuostos ja hän herää nykyisin paljon pirteämpänä kuin ennen. Meillä Philips hp3470, joka maksoi 80e.

Vierailija
25/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 jatkaa.

20 kirkkausasetusta lampussa. Herätysäänessä/radiossa olikohan 10-20 voimakkuutta. Torkku löytyy. Radiota kun käyttää niin antennijohto pitää kiinnittää teipillä tms seinään. Johto täytyy olla seinässä. Voi käyttää lukulamppuna ja radiona erikseenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan