Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkateus

Vierailija
18.12.2014 |

Olen 25v nainen ja menin naimisiin kesällä 2013. Nyt useampi kaveri on mennyt kihloihin ja suunnittelee häitä muutaman vuoden sisään. Mitä minä teen? Olen kateellinen heille. Olen kateellinen, että heillä tuo päivä on vielä edessä ja että saavat suunnitella ja toteuttaa unelmiensa juhlat. Minäkin haluan elää hääpäiväni uudelleen! Näin jälkikäteen muutama juttu on myös jäänyt vaivaamaan ja haluaisin nekin korjata. Mitä jos hääjuhlissa olen kateellinen, että näillä toisilla on paremmat häät kuin minulla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan itse asiassa kahdet häät, joista olen nauttinut erityisen päälle (en siis itse ole vielä naimisissa, eli eivät omani :D).

Ensimmäiset olivat lapsettomat häät ravintolassa melko pienellä porukalla. Erittäin hyvää ruokaa, mutkatonta meininkiä eikä aivan älyttömästi leikkejä yms. 
Toiset taas perinteiset kylähäät pienellä budjetilla. Jonkin verran leikkejä, tanssia ja osan illasta livebändi, ja seura oikeastaan niin hulvatonta, että lähdimme pikemminkin aamulla kuin yöllä.

Tuon halusin sanoa siksi, ettei "täydelliset häät" tarkoittaisi automaattisesti sitä, että kaikki on kallista ja vimpan päälle. Minulla on ollut vieraana oikeastaan pointtina itse hääpari, sitten ruoka (höhö! :D) ja mutkaton meininki. Koen tuollaisen häiden kilpavarustelun tosi outona.

Vierailija
2/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä ketju on taas ylhäällä :)

No siis totta kai mäkin toivon että vieraat nauttivat olosta, ja kyllä mä uskon että niin tekivätkin. Varmaan vaan minä yksin mietin näitä asioita, mutta haluaisin että meidän häät muistetaan silleen, että "olipa muuten upeat juhlat".

Meillä ei ollut lapsettomat häät, mutta lapsille oli oma "puuhanurkka" ja siellä oli palkattuna kaksi lastenvahtia. Näin ollen vanhemmat saivat jättää lapset sinne ja nauttia itse juhlista rauhassa :) Myös muut vieraat varmasti nauttivat kun lapsilla oli omaa tekemistä, itse lapsista puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nainen saa olla prinsessa kerran elämässään!

Vierailija
4/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä voi yrittää vielä uudemmankin kerran...

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/4796811/Grandmother-is-most-married-woman-after-tying-the-knot-23-times.html

Jos vaikka  onnistuisi löytymään se oikea!

Vierailija
5/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma neuvoni on, että häiden suhteen ei todellakaan kannata vaivata liikaa päätään. Itselleni kävi niin, että kaiken stressin ja suunnittelun, haaveiden ja vaivannäön jälkeen kuitenkin elämä yllätti sillä hirveimmällä tavalla. Hääjuhla peruttiin viime hetkillä, tilalle tuli hautajaiset. Naimisiin mentiin kuitenkin, eleettömämmin ja vaatimattomammin. Kaikkea ei voi ennustaa eikä kaikkeen voi valmistautua. Hääpäiväni oli yksi elämäni hirveimmistä eikä kukaan suvussamme tule muistamaan tuota aikaa meidän häinä, vaan läheisen erittäin epäreiluna ja traagisena kuolemana. Hääpäivä oli sanalla sanoen kaikin tavoin kurja, täynnä surua ja ahdistusta. Ei onnenkyyneleitä, pelkkää tuskaa.

Tärkeämpää onkin se, että elämäni onnellisimmat päivät löytyvät ajanjaksoilla ennen ja jälkeen hääpäivän. Hääpäiväni oli ehkä onneton, mutta päivät rakkaani rinnalla ennen ja jälkeen sen ovat olleet erittäin onnellisia. Mieluummin näin, kuin että hääpäivä olisi ollut onnellinen ja sen jälkeen alkanut alamäki.

Vierailija
6/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, oletko tehnyt aiheesta joskus aloituksen av:lla? Muistelisin lukeneeni samanlaisesta täällä. Ihanaa, että avioliittosi on onnellinen, vaikka itse päivä olikin surullinen.

Vierailija
7/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:08"]18, oletko tehnyt aiheesta joskus aloituksen av:lla? Muistelisin lukeneeni samanlaisesta täällä. Ihanaa, että avioliittosi on onnellinen, vaikka itse päivä olikin surullinen.
[/quote]

Minäkin muistan. Sisaresi?

Vierailija
8/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kellä on varaa laittaa 18 000€ häihin???!?!

Vierailija
9/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että monelle ne häät ovat tärkeämmän kuin se avioliitto, joka siitä päivästä alkaa. Ja yksikään vieras ei muista mitä koristeluja oli tai millainen tukka morsiammella oli. Ketään muuta kuin morsianta nuo asiat harvemmin edes kiinnostaa.

Vierailija
10/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ihan työkaveri kertomus. Työkaverin kaveriporukassa oli kolmet polttarit (ja häät) samana kesänä. Rahaa paloi luonnollisesti molempiin isoja määriä, varsinkin polttareissa alettiin kilpailla pröystäilyllä. Lopulta kolmansissa polttareissa ensimmäisten polttarien morsian istui alahuuli väpättäen, kun hänellä ei ollut ihan niin fiiniä. Lopulta kaaso oli kuulemma alkusyksystä soitellut kaveriporukkaa läpi: morsio halusi uudet polttarit itselleen. :D Ikävä kyllä, kellään ei ollut rahaa eikä intoa enää sijoittaa yksiinkään polttareihin.

Vierailija
11/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo fiilis menee ohi. Nimim. Kokemusta on

Vierailija
12/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ongelma tuossa nyt on? Eropaperit vetämään ja uutta kierrosta aloittelemaan!

Vierailija
13/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: jestas, mitä kilpavarustelua! :o 

Ja ap: mitä, jos muistelisitte miehesi kanssa teidän ihanaa hääpäiväänne ihan kahden kesken? :> Menkää vaikka romanttiselle reissulle yhdessä, olipa sitten pitempi matka tai vaikka kaupunkilomalle. Tuskin niiden häiden perimmäinen tarkoitus oli tehdä vaikutus kaikkiin ystäviin ja tuttaviin, vaan olla seremonia ihan sinua ja miestäsi varten. Ja tod. näk. joka ikisissä häissä menee ainakin jokin pieleen. Jos täydelliset juhlat haluaa, pitää olla kyllä melkoinen juhlasuunnitteluarmeija ja psykologien eturintama sen varalta, että jompaa kumpaa alkaa harmittaa. 

Vierailija
14/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se kai on, että näitä fiiliksiä tulee kaikille. Minä kuitenkin suunnittelin häitä lähes kaksi vuotta ja juhliin paloi rahaa 18t€. Ei meillä mitään isoa mennyt pieleen, mutta näin jälkikäteen haluaisin ehkä erilaisen kampauksen, enemmän yksityiskohtia koristeluun, tarkemmat ohjeet pitopalvelulle viineistä (meillä kolmea eri punkkua ja kahta eri valkoviiniä, eivät pitäneet kirjaa siitä että kuka otti mitäkin ekalla kaadolla ja viinit saattoivat mennä sekaisin). 

En kuitenkaan usko mihinkään valojen uusimisiin tai uusiin juhliin, kyllä ne siinä oli ja sillä hyvä. Toivottavasti vieraat muistelevat että oli ihanat ja hienot juhlat.

Vierailija
15/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:27"]

Olen 25v nainen ja menin naimisiin kesällä 2013. Nyt useampi kaveri on mennyt kihloihin ja suunnittelee häitä muutaman vuoden sisään. Mitä minä teen? Olen kateellinen heille. Olen kateellinen, että heillä tuo päivä on vielä edessä ja että saavat suunnitella ja toteuttaa unelmiensa juhlat. Minäkin haluan elää hääpäiväni uudelleen! Näin jälkikäteen muutama juttu on myös jäänyt vaivaamaan ja haluaisin nekin korjata. Mitä jos hääjuhlissa olen kateellinen, että näillä toisilla on paremmat häät kuin minulla?

[/quote]

Mulla taas on niin päin että menin naimisiin v. 1998 eli kohta 17v sitten suht nopean tuttavuuden kanssa, 21-vuotiaana. Juhlat järjestettiin anopilla maistraattivihkimisen jälkeen ja jatkot yökerhossa. Sain kuulla monilta että oli onnistuneet juhlat kaikesta "köyhyydestä" huolimatta. Tämän jälkeen moni kaveri on mennyt naimisiin näyttävästi ja kalliilla tyylillä ja ehtineet erotakin jo. Me vietämme mieheni kanssa ensi keväänä 17v hääpäivää ja aika moni kuulemma on meille kateellinen tästä ;) Eli älä suotta kadehdi hääjuhlia. Se on vain yksi päivä elämässäsi. Keskity sen sijaan pitämään liittos kasassa. 

Vierailija
16/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:54"]

Niinhän se kai on, että näitä fiiliksiä tulee kaikille. Minä kuitenkin suunnittelin häitä lähes kaksi vuotta ja juhliin paloi rahaa 18t€. Ei meillä mitään isoa mennyt pieleen, mutta näin jälkikäteen haluaisin ehkä erilaisen kampauksen, enemmän yksityiskohtia koristeluun, tarkemmat ohjeet pitopalvelulle viineistä (meillä kolmea eri punkkua ja kahta eri valkoviiniä, eivät pitäneet kirjaa siitä että kuka otti mitäkin ekalla kaadolla ja viinit saattoivat mennä sekaisin). 

En kuitenkaan usko mihinkään valojen uusimisiin tai uusiin juhliin, kyllä ne siinä oli ja sillä hyvä. Toivottavasti vieraat muistelevat että oli ihanat ja hienot juhlat.

[/quote]

No, lohdutan sinua sillä, ettei minulle - eikä välttämättä kovin monelle muullekaan hääparille - tule todellakaan 18 000 €:n hääjuhlia taikka kahden vuoden suunnittelua... :) Ja silti niistäkin häistä tulee varmasti maailman ihanimmat, niin kuin jokainen omista häistään varmasti ja toivottavasti ajattelee. Muistele niitä juhlia onnessasi, että sait tuollaisen kokea, mutta älä herran nähden vaivaa päätäsi sillä, että niiden olisi pitänyt olla vieläkin täydellisemmät. Niistä ei tule koskaan, vaikka mitä tekisi. 

Ja ehkä hyvä niin. Jos kaikki menisi liian hyvin, niin sehän olisi jo tylsääkin. ;)

Vierailija
17/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:27"]

[/quote]

Mulla taas on niin päin että menin naimisiin v. 1998 eli kohta 17v sitten suht nopean tuttavuuden kanssa, 21-vuotiaana. Juhlat järjestettiin anopilla maistraattivihkimisen jälkeen ja jatkot yökerhossa. Sain kuulla monilta että oli onnistuneet juhlat kaikesta "köyhyydestä" huolimatta. Tämän jälkeen moni kaveri on mennyt naimisiin näyttävästi ja kalliilla tyylillä ja ehtineet erotakin jo. Me vietämme mieheni kanssa ensi keväänä 17v hääpäivää ja aika moni kuulemma on meille kateellinen tästä ;) Eli älä suotta kadehdi hääjuhlia. Se on vain yksi päivä elämässäsi. Keskity sen sijaan pitämään liittos kasassa. 

[/quote]

Kyllä minäkin uskon ja toivon että me päästään viettämään 17. hääpäivää ja sen jälkeen vielä montaa muuta. Nuoresta iästä huolimatta yhteistä taivalta on takana 7 vuotta. Ei ehkä tässä vaiheessa kerro vielä paljoa, mutta kyllä me ollaan tarkoitettu <3

Vierailija
18/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:54"]

[/quote]

No, lohdutan sinua sillä, ettei minulle - eikä välttämättä kovin monelle muullekaan hääparille - tule todellakaan 18 000 €:n hääjuhlia taikka kahden vuoden suunnittelua... :) Ja silti niistäkin häistä tulee varmasti maailman ihanimmat, niin kuin jokainen omista häistään varmasti ja toivottavasti ajattelee. Muistele niitä juhlia onnessasi, että sait tuollaisen kokea, mutta älä herran nähden vaivaa päätäsi sillä, että niiden olisi pitänyt olla vieläkin täydellisemmät. Niistä ei tule koskaan, vaikka mitä tekisi. 

Ja ehkä hyvä niin. Jos kaikki menisi liian hyvin, niin sehän olisi jo tylsääkin. ;)

[/quote]

Niin no, ei rahalla saa kaikkea ostettua, eikä meillä mikään ns rahasta jäänyt kiinin; oli ihana juhlapaikka, hyvät tarjoilut, livebändi ja sen jälkeen DJ, huippuluokan valokuvaaja etc. Ehkä eniten olen kateellinen sille, etten pääse tekemään tätä uudelleen. Ja esimerkiksi korjaamaan sitä kampausta tai sitä viinisekoilua.

En tiedä, ehken kuitenkaan koskaan "kestä" olla toisen kaaso, tai ainakaan niin että toisin omia uusia ideoita niihin häihin. Voin auttaa toeuttamaan morsiamen ideat, mutta minun (touteuttamattomat) ideat jääköön salaisuudeksi :)

Vierailija
19/19 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua. Minulle tärkeintä on se avioliitto kun naimisiin mennään, ei ne häät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän