Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ateistit ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena

Vierailija
18.12.2014 |

jos joku uskoo Jumalaan? Eihän se heidän ateistien elämää liikauta millään tavalla? Samalla ihmettelen noita vihakommentteja tuossa tsunamidoku-ketjussa joissa jotkut suuren onnettomuuden kohdatessa kertovat uskovansa jumalaan ja taivaaseen. Että miksi sen ääneen sanominen aiheuttaa ateisteissa hirvittävän vihan ja raivon ja he alkava suoltaa ala-arvoista vihapuhetta tätä "uskovaista" kohtaan? Ei voi kuin ihmetellä.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan! [/quote] Tuo kirja kannattaa kaikkien tämänkin ketjun uskovaisten lukea. Lainatkaa vaikka kirjastosta täysin ilmaiseksi ja lukekaa avoimin mielin.

[/quote]

Lainatkaa te ateistit sitten Raamattu tai Uusi testamentti ja lukekaa avoimin mielin :)

[/quote]

Idiootti. Luuletko etteivät ateistit ole lukeneet raamattua? Tai koraania? Itse tiedän enemmän raamatusta ja kristinuskosta kuin moni uskovainen ja silti olen ja tulen aina olemaan ateisti. Olen lukenut myös koraanin ja sitä ei ole moni kristitty lukenut. (pelkäävät jopa koskea koraaniin)

[/quote]

Kiva tapa sulla vastata. Antaa hyvän kuvan susta. Eipä tee paljon mieli sun kanssa enää keskustella. Mutta tiedän kyllä, että moni ateisti EI ole lukenut Raamattua. Meidän työpaikka on esim. täynnä sellaisia. Samoin minun ei-uskovat kaverini. Osa taas on lukenut sieltä täältä ja sitten vääristellen siteeraa yksittäisiä jakeita.

Vierailija
82/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskosta, uskonnosta tai niiden puuttumisesta riippumatta kaikki ovat ihmisiä, hyvin samanlaisia useimmissa asioissa. Vastakkainasettelu on keinotekoinen ja perustuu siihen että molemmilla puolilla on turhaa pelkoa. 

Minullakin oli isoja ennakkoluuloja uskoontulosta. Ennen kuin tulin uskoon, suhtauduin siihen ikään kuin sairautena tai vinksahduksena, jonka jälkeen ihminen joutuu elämään tarkkojen sääntöjen mukaan ja elämästä katoaa vapaus ja mukavuus. Näin uskossa olon tosi ankeana olotilana. Kun sitten elämänvaiheiden myötä päätin että haluan kokeilla miltä uskossa olo tuntuu, sain todeta että mikään hengellinen häkki ei heilahtanutkaan ympärilleni. Päinvastoin. Mutta sitten moni läheinen ihminen reagoi kertoessani että olen pyytänyt Jeesusta elämääni, että olen seonnut. Moni suuttui. En yrittänyt käännyttää heitä, vain tuo tieto riitti pillastuttamaan porukan. Yksi ystävä kirjoitti minulle kirjeen jossa puki sanoiksi pettymyksensä ja kauhunsa minua kohtaan. Sain vihamielisiä katseita, ivaa ja inhoa osakseni. Mikään ei muuttunut ulkoisesti, mutta kuitenkin kaikki muuttui. Olin ennen pitänyt uskovia vinksahtaneina, nyt minua pidettiin vinksahtaneena. Olihan se järkyttävää, mutta asiat rauhoittuivat aikanaan.

Onneksi oma äitini joka ei ole uskossa ei hyljeksinyt eikä arvostellut minua, vaan sanoi että olen hänestä ihan sama ihminen kuin ennenkin ja että hän on onnellinen puolestani. Kehotti pitämään pään pystyssä. Kiitos äiti <3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan! [/quote] Tuo kirja kannattaa kaikkien tämänkin ketjun uskovaisten lukea. Lainatkaa vaikka kirjastosta täysin ilmaiseksi ja lukekaa avoimin mielin.

[/quote]

Lainatkaa te ateistit sitten Raamattu tai Uusi testamentti ja lukekaa avoimin mielin :)

[/quote]

Idiootti. Luuletko etteivät ateistit ole lukeneet raamattua? Tai koraania? Itse tiedän enemmän raamatusta ja kristinuskosta kuin moni uskovainen ja silti olen ja tulen aina olemaan ateisti. Olen lukenut myös koraanin ja sitä ei ole moni kristitty lukenut. (pelkäävät jopa koskea koraaniin)

[/quote]

Kiva tapa sulla vastata. Antaa hyvän kuvan susta. Eipä tee paljon mieli sun kanssa enää keskustella. Mutta tiedän kyllä, että moni ateisti EI ole lukenut Raamattua. Meidän työpaikka on esim. täynnä sellaisia. Samoin minun ei-uskovat kaverini. Osa taas on lukenut sieltä täältä ja sitten vääristellen siteeraa yksittäisiä jakeita.

[/quote]

Itsehän aloitit haukkumisen. Ateistit eivät vain ole koskaan lukeneet raamattua ja siksi eivät tajua kristinuskon hienoutta... Itse taas et suostu edes avaamaan kirjaa joka voisi valottaa ateistien ajatuksia. 

Vierailija
84/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
85/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]

Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan!

[/quote]

Alkoi kiinnostaa miksi annat joululahjoja jos olet ateisti.

Vierailija
86/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:32"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
87/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ateistit lietsotte itseänne johonkin ihmeelliseen hurmioon, jossa käytte yksinäistä kamppailua uskovia vastaan. Ei uskovia noin yleensä voisi piirun vertaa kiinnostaa ateistit. Minä tunnen Helsingissäkin useita korkeakoulutettuja uskovia, mukaan lukien itseni, joita ei muiden uskonelämä kiinnosta. Valtaosa uskovista on hyvin maltillisia uskossaan. Nämä rienaavat ateistit palstalla ovat pahimman luokan uskonterroristeja. Suomessa on uskonvapaus, niin teillä kuin meillä, kunnioittakaa sitä.

Vierailija
88/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan! [/quote] Tuo kirja kannattaa kaikkien tämänkin ketjun uskovaisten lukea. Lainatkaa vaikka kirjastosta täysin ilmaiseksi ja lukekaa avoimin mielin. [/quote] Lainatkaa te ateistit sitten Raamattu tai Uusi testamentti ja lukekaa avoimin mielin :) [/quote]

[/quote]

Et siis edes usko kun ateisti sanoo jo lukeneensa raamatun? Mikset?

Vierailija
89/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itsehän aloitit haukkumisen. Ateistit eivät vain ole koskaan lukeneet raamattua ja siksi eivät tajua kristinuskon hienoutta... Itse taas et suostu edes avaamaan kirjaa joka voisi valottaa ateistien ajatuksia. 

[/quote]

Haukkumisen?  Mitä ihmettä? :D

Voitko kertoa, mitkä sanat viestissäni olivat haukkumista?

Vierailija
90/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:53"]

Te ateistit lietsotte itseänne johonkin ihmeelliseen hurmioon, jossa käytte yksinäistä kamppailua uskovia vastaan. Ei uskovia noin yleensä voisi piirun vertaa kiinnostaa ateistit. Minä tunnen Helsingissäkin useita korkeakoulutettuja uskovia, mukaan lukien itseni, joita ei muiden uskonelämä kiinnosta. Valtaosa uskovista on hyvin maltillisia uskossaan. Nämä rienaavat ateistit palstalla ovat pahimman luokan uskonterroristeja. Suomessa on uskonvapaus, niin teillä kuin meillä, kunnioittakaa sitä.

[/quote]

Eli ateistin tulee kunnioittaa kristittyä, mutta kristitty ei missään nimessä voi kunnioittaa ateistia vaan halventaa ja haukkua aina kun on mahdollista. 

Vierailija
91/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta saa just niin oikean kuvan ateisteista. Ei mulla muuta!

Vierailija
92/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:20"]

Aina vaan on yhtä käsittämätöntä, että joku uskoo joulupukkiin, jumalaan, jehovaan, menninkäisiin...

Eihän kaikki voi olla älykkäitä, muttá miten noin tyhmä osaa edes asioida maitokaupassa?

[/quote]

Miksi jumalusko lamauttaisi ihmisen normaalin arkielämän toimintakyvyn?

Vierailija
93/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä SÄ olet lukenut Raamattua, mutta MONI MUU ATEISTI EI OLE! Koeta ymmärtää. Et ole maailman napa.

Vierailija
94/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonsa varassahan se on ateistikin. 

Vierailija
95/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan! [/quote] Tuo kirja kannattaa kaikkien tämänkin ketjun uskovaisten lukea. Lainatkaa vaikka kirjastosta täysin ilmaiseksi ja lukekaa avoimin mielin. [/quote] Lainatkaa te ateistit sitten Raamattu tai Uusi testamentti ja lukekaa avoimin mielin :) [/quote]

[/quote]

Et siis edes usko kun ateisti sanoo jo lukeneensa raamatun? Mikset?

[/quote]

Häh? Minä en tätä viestiä uudelleen postannut.

Vierailija
96/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:53"]

[/quote]

Eli ateistin tulee kunnioittaa kristittyä, mutta kristitty ei missään nimessä voi kunnioittaa ateistia vaan halventaa ja haukkua aina kun on mahdollista. 

[/quote]

Ketkähän tässäkin ketjussa on haukkunut ja keitä (mm. idiootiksi)? Niinpä.

Vierailija
97/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itsehän aloitit haukkumisen. Ateistit eivät vain ole koskaan lukeneet raamattua ja siksi eivät tajua kristinuskon hienoutta... 

[/quote]

Minun mielestäni tuossa aiemmassa viestissä, johon viittaat, ei ollut mitään idiootiksi haukkumiseen verrattavaa.

Vierailija
98/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:59"]

Uskonsa varassahan se on ateistikin. 

[/quote]

Minkä ihmeen uskon? Mihin ateisti muka uskoo?

Vierailija
99/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on vähän sama asia kuin joku ilmoittaisi ääneen, että tyhmyys on ok. Pakko sanoa vastaan. Jos joku kertoo olevansa uskonnollinen, sillä ei yleensä oo kaikki hyvin mentaalipuolella.

Vierailija
100/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:15"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:13"]

Jos ateisti käy vaaran/kuoleman lähellä niin mitkä mahtaa olla mietteet? Suuren Hädän hetkellä ihminen kutsuu Jumalaa apuun, oli sitten kuinka ateisti tai ei.

[/quote] Eivät ateistit kutsu jumalia apuun koska eivät usko niihin :D Minulla on esim. paniikkihäiriö ja aluksi varsinkin pelkäsin että kuolen siihen sydämen tykytykseen. En minä jumalia ajatellut vaan vanhempiani, siskoani ja poikaystävääni... t.7[/quote]

Sama, itselläkin joskus kuolo kolkutellut eikä siinä todellakaan jumalolennot tulleet mieleen.

[/quote]

Minä olen kahdesti nipin napin välttänyt pääsemästä hengestäni ja kolme vuotta nuoruudestani olin hyvin vakavasti sairas ja lähes liikuntakyvytön, eikä diagnoosia ollut vielä löydetty. Koskaan en ole edes ajatellut henkiolentoja, saati sitten niiltä anelemista.

Isoisäni palasivat rintamalta pahasti haavoittuneina. Olivat olleet uskonnottomia ennen sotaa ja olivat sen jälkeen, joten on aika omahyväistä uskovaiselta tulla väittämään, että he olisivat suoneet ajatustakaan mielikuvitusolennoille pahimmassakaan keskityksessä. Vaimo, lapset ja oman henkirievun säästäminen siinä olivat mielessä.

Ai niin, aloittajalle vielä: minulle on ihan yksi lysti, mihin kukakin uskoo. Mutta niin kauan, kun minä joudun verorahoillani pönkittämään valtionkirkkoja ja valtionhallinnon ja koululaitoksen jeesusteluja ja maksamaan omani ja muiden yritysten yhteisöveron kautta mielikuvitusolentojen palvonnasta, minulla on täysi oikeus kertoa asiasta mielipiteeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan