Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ateistit ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena

Vierailija
18.12.2014 |

jos joku uskoo Jumalaan? Eihän se heidän ateistien elämää liikauta millään tavalla? Samalla ihmettelen noita vihakommentteja tuossa tsunamidoku-ketjussa joissa jotkut suuren onnettomuuden kohdatessa kertovat uskovansa jumalaan ja taivaaseen. Että miksi sen ääneen sanominen aiheuttaa ateisteissa hirvittävän vihan ja raivon ja he alkava suoltaa ala-arvoista vihapuhetta tätä "uskovaista" kohtaan? Ei voi kuin ihmetellä.

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdenpä tästä viikottaiselle käynnille ateisminpalvontapaikkaan harjoittamaan ateismia ateismilauluineen. Siellä saattaa tosin törmätä joihinkin ääriateistisiin värvääjiin, jotka yllyttävät itsemurhaiskuihin ateismin puolesta.

Eläköön jumalattomuus!

Vierailija
42/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei kuoleman jälkeen ole mitään (eikä mitään jumalia ole) ei kuitenkaan tarkoita moraalitonta elämää. Moraali nousee ihmisten keskinäisistä suhteista ja on evoluution meihin istuttamaa. Syy: se johtaa yheisöjen menestykseen. Moraaliltaan sopivimmat (ei välttämättä tiukkapipoisimmat) lisääntyvät ja täyttävät maan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:21"]

Ihan vain kokemuksesta, mitä olen huomannut, niin ei se oma kuolema niin aiheuta rukouksia. Mutta oman lapsen sairaus tai jonkun muun läheisen, useasti aiheuttaa paatuneimmassakin ateistissa sen pienen rukouksen, että jos sinä sittenkin olet siellä olemassa, niin....

[/quote]

Samalla periaatteella kristityt rukoilevat islamin ja pastafarien jumalia jos ovat pahassa paikassa? Haluavat edes vähän yrittää viimeisenä keinona.

Vierailija
44/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain kokemuksesta, mitä olen huomannut, niin ei se oma kuolema niin aiheuta rukouksia. Mutta oman lapsen sairaus tai jonkun muun läheisen, useasti aiheuttaa paatuneimmassakin ateistissa sen pienen rukouksen, että jos sinä sittenkin olet siellä olemassa, niin....

Vierailija
45/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:08"]

Ei se ole henkilökohtainen loukkaus. Uskonnollinen ajattelu on vain virheellistä ajattelua, ja virheellinen ajattelu on syytä korjata.

[/quote]"korjauksen" voi esittää asiallisesti ja toista kunnioittaen. Ei ole mikään pakko olla loukkaava ja vihamielinen.

Vierailija
46/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:18"]

Se, ettei kuoleman jälkeen ole mitään (eikä mitään jumalia ole) ei kuitenkaan tarkoita moraalitonta elämää. Moraali nousee ihmisten keskinäisistä suhteista ja on evoluution meihin istuttamaa. Syy: se johtaa yheisöjen menestykseen. Moraaliltaan sopivimmat (ei välttämättä tiukkapipoisimmat) lisääntyvät ja täyttävät maan.

[/quote]

Miksi yhteisön pitäisi menestyä, kun tällä ei ole mitään merkitystä, eikä tätä ole mikään luonut. Sattumien summa ja tyhjään palataan. Joten uudella elämällä ja yhteisön menestymisellä ja moraalilla ei ole oikeasti mitään merkitystä. Vain tällä hetkellä ja sillä, että on kiire kahmia nautintoja, koska mitään ei ole tämän jälkeen. Kukaan ei tule rankaisemaan moraalittomasta elämästä. Turhaan sitä pelkäät, joten anna palaa ja ota omasi pois ja ota oma nautinto irti, vaikka toisten kustannuksella. Turhaan ruikutat, että joku moraali ja yhteisö. Näethän, että parhaan elämän elää ne, jotka osaavat elää hetkessä ja pelaavat kaiken hyvän itselleen.

Siinä vaiheessa kun ihmiset tämän tajuavat, tulee se viimeinen sota, missä jokainen yrittää kahmia itselleen sen hetkistä onnea ja varallisuutta ja vallan tuomaa nautintoa ja kun tajuaa, ettei rankaisua tule toisen tappamisesta ja varastamisesta.

Vierailija
47/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:12"]

Otan henkilökohtaisena loukkauksena sen että joku ajattelee minun olevan huonompi ja moraalittomampi ihminen koska en usko. En ole koskaan vielä tavannut kristittyä joka pitää ateisteja yhtä arvokkaina ja yhtä moraalisina kuin kristittyjä. 

[/quote]Minä olen. Onkohan sinulla ennakkoasenne joka estää sinua kohtaamasta ja näkemästä uskovia oikein, näet ja koet sen minkä itse haluat. Ts oma asenteesi on vihamielinen ja heijastat sen kuviteltuun vastapuoleen.

Vierailija
48/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan! [/quote] Tuo kirja kannattaa kaikkien tämänkin ketjun uskovaisten lukea. Lainatkaa vaikka kirjastosta täysin ilmaiseksi ja lukekaa avoimin mielin.

[/quote]

Lainatkaa te ateistit sitten Raamattu tai Uusi testamentti ja lukekaa avoimin mielin :)

[/quote]

Idiootti. Luuletko etteivät ateistit ole lukeneet raamattua? Tai koraania? Itse tiedän enemmän raamatusta ja kristinuskosta kuin moni uskovainen ja silti olen ja tulen aina olemaan ateisti. Olen lukenut myös koraanin ja sitä ei ole moni kristitty lukenut. (pelkäävät jopa koskea koraaniin)

[/quote]

Kiva tapa sulla vastata. Antaa hyvän kuvan susta. Eipä tee paljon mieli sun kanssa enää keskustella. Mutta tiedän kyllä, että moni ateisti EI ole lukenut Raamattua. Meidän työpaikka on esim. täynnä sellaisia. Samoin minun ei-uskovat kaverini. Osa taas on lukenut sieltä täältä ja sitten vääristellen siteeraa yksittäisiä jakeita.

[/quote]

Itsehän aloitit haukkumisen. Ateistit eivät vain ole koskaan lukeneet raamattua ja siksi eivät tajua kristinuskon hienoutta... Itse taas et suostu edes avaamaan kirjaa joka voisi valottaa ateistien ajatuksia. 

[/quote]Aloitti haukkumisen? Ei minusta vaikka ateisti olenkin. Nyt on -jälleen kerran- tehty tulkintoja ja omia johtopäätöksiä :(

Vierailija
49/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamen

Vierailija
50/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:35"]

[/quote]

Samalla periaatteella kristityt rukoilevat islamin ja pastafarien jumalia jos ovat pahassa paikassa? Haluavat edes vähän yrittää viimeisenä keinona.

[/quote]En kyllä rinnastaisi noita tapauksia keskenään. Ateistina et taida lainkaan ymmärtää mitä se kristinusko uskoville merkitsee.

Vierailija
51/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:35"]

[/quote]

[/quote]En kyllä rinnastaisi noita tapauksia keskenään. Ateistina et taida lainkaan ymmärtää mitä se kristinusko uskoville merkitsee.

[/quote]

ja sinä kristittynä et taida ymmärtää mitä buddhalaisuus merkitsee minulle buddhalaisena. En rukoile kuoleman hetkellä ketään.

Vierailija
52/144 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:24"]

Miksi yhteisön pitäisi menestyä, kun tällä ei ole mitään merkitystä, eikä tätä ole mikään luonut. Sattumien summa ja tyhjään palataan. Joten uudella elämällä ja yhteisön menestymisellä ja moraalilla ei ole oikeasti mitään merkitystä. Vain tällä hetkellä ja sillä, että on kiire kahmia nautintoja, koska mitään ei ole tämän jälkeen. Kukaan ei tule rankaisemaan moraalittomasta elämästä. Turhaan sitä pelkäät, joten anna palaa ja ota omasi pois ja ota oma nautinto irti, vaikka toisten kustannuksella. Turhaan ruikutat, että joku moraali ja yhteisö. Näethän, että parhaan elämän elää ne, jotka osaavat elää hetkessä ja pelaavat kaiken hyvän itselleen.

Siinä vaiheessa kun ihmiset tämän tajuavat, tulee se viimeinen sota, missä jokainen yrittää kahmia itselleen sen hetkistä onnea ja varallisuutta ja vallan tuomaa nautintoa ja kun tajuaa, ettei rankaisua tule toisen tappamisesta ja varastamisesta.

[/quote]

En tiedä oletko sarkastinen uskis, joka yrittää todistella jotain vääntelemällä asioita vai mahdollisesti anarkistinen nihilisti, omaan napaan tuijottaja. Niin tai näin, vielä väännän lyhyesti:

Evoluutio on tuottanut meille (useimmille) moraalin, jota siis seuraamme uskoimme mielikuvitusolioihin taikka emme. Yhteisöä moraali hyödyttää ja toimiva yhteisö kykenee tuottamaan ja kasvattamaan jälkeläisensä parhaiten. Joten nämä yksilöt, joilla on moraali keskimäärin lisääntyvät suotuisammin. Ja aivan tämän päivän ja hetken ihmistä katsoessamme moraaliset ratkaisut tuottavat pidemmän ja onnellisemman elämän. Yhteisö rankaisee monin tavoin (ei ainoastaan lain kautta) aisan yli potkijoita. Lyhytnäköinen itsekkyys ei sittenkään toimi parhaiten. Tästä on olemassa jopa matemaattisia todistuksia (peliteoria) muttei tässä kannata enmpää asiaa kaivella. Googlamalla löytyy lisätietoa.

Mutta pidän sellaisen ihmisen moraalin perusteita aika heikkoina, jos ne perustuvat helvetin pelkoon tai muka jumalan kostoon. Jumalan kostoa ei ole mutta moraalittomalla elämällä maalaat itsesi nurkkaan. Ja rankaisuna on ihmissuhteittesi särkyminen, vääristyminen ja pinnallistuminen.

Vierailija
53/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole henkilökohtainen loukkaus. Uskonnollinen ajattelu on vain virheellistä ajattelua, ja virheellinen ajattelu on syytä korjata.

Vierailija
54/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta jos joku ajattelee virheellisesti niin eihän se ole sinun ongelmasi?

Vierailija
55/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan henkilökohtaisena loukkauksena sen että joku ajattelee minun olevan huonompi ja moraalittomampi ihminen koska en usko. En ole koskaan vielä tavannut kristittyä joka pitää ateisteja yhtä arvokkaina ja yhtä moraalisina kuin kristittyjä. 

Vierailija
56/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio erilaisine järjestelmineen uskoo Jumalaan ja tämä aiheuttaa aika paljon outoja ja hankalia tilanteita niille jotka eivät usko. Asetelmasta ei näköjään päästä kovin helpolla eroon. Tämä on aika iso syy siihen miksi uskovaisten jeesustelut ärsyttävät.

Vierailija
57/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ateisti käy vaaran/kuoleman lähellä niin mitkä mahtaa olla mietteet? Suuren Hädän hetkellä ihminen kutsuu Jumalaa apuun, oli sitten kuinka ateisti tai ei.

Vierailija
58/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että se normaaleja ateisteja haittaa. Minulle on tärkeää vain, etteivät uskonnot vaikuta ei-uskovien ja toisiin asioihin uskovien elämään, esim. hankaloita elämää. Muuten ihmiset saavat uskoa mihin haluavat :)

Vierailija
59/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:10"]

[/quote]

Mutta jos joku ajattelee virheellisesti niin eihän se ole sinun ongelmasi?

[/quote]

Kyllä se on. Haluan elää yhteiskunnassa, jossa uskonnolliselle ajattelulle on mahdollisimman vähän tilaa. Sama pätee rasistiseen ja misogyyniseen ajatteluun: se on virheellistä ja haitallista ja siitä olisi hyvä päästä eroon.

Vierailija
60/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:13"]

Jos ateisti käy vaaran/kuoleman lähellä niin mitkä mahtaa olla mietteet? Suuren Hädän hetkellä ihminen kutsuu Jumalaa apuun, oli sitten kuinka ateisti tai ei.

[/quote]

Eivät ateistit kutsu jumalia apuun koska eivät usko niihin :D Minulla on esim. paniikkihäiriö ja aluksi varsinkin pelkäsin että kuolen siihen sydämen tykytykseen. En minä jumalia ajatellut vaan vanhempiani, siskoani ja poikaystävääni...
t.7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä