Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ateistit ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena

Vierailija
18.12.2014 |

jos joku uskoo Jumalaan? Eihän se heidän ateistien elämää liikauta millään tavalla? Samalla ihmettelen noita vihakommentteja tuossa tsunamidoku-ketjussa joissa jotkut suuren onnettomuuden kohdatessa kertovat uskovansa jumalaan ja taivaaseen. Että miksi sen ääneen sanominen aiheuttaa ateisteissa hirvittävän vihan ja raivon ja he alkava suoltaa ala-arvoista vihapuhetta tätä "uskovaista" kohtaan? Ei voi kuin ihmetellä.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle vastaus: Siksi, koska "vihollinen"(saatana) ei kestä nimeä Jeesus tai Jumala tai Pyhä Henki se koittaa kaikin tavoin pitää kiinni ei-uskovista jotta he eivät löytäisi pelastusta: Jeesusta ja Jumalaa ja ikuista elämää. Siksi ei-uskova puolustavat niin raivoisasti omaa näkökantaansa vaikka heidän luulisi olevan vihoviimeinen ihmisyhmä joka välittää yhtään mitään sitä kuka mihinkin uskoo tai on uskomatta. 

Vierailija
102/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhulien viestejä lukiessa tulee mieleen, että maailma olisi parempi paikka, jos roomalaisilla olisi ollut enemmän leijonia. Valitettavasti evolutiivinen tyhmien karsiutuminen ei näytä toteutuvan uskonnollisten ihmisten kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan! [/quote] Tuo kirja kannattaa kaikkien tämänkin ketjun uskovaisten lukea. Lainatkaa vaikka kirjastosta täysin ilmaiseksi ja lukekaa avoimin mielin.

[/quote]

Lainatkaa te ateistit sitten Raamattu tai Uusi testamentti ja lukekaa avoimin mielin :)

[/quote]

Idiootti. Luuletko etteivät ateistit ole lukeneet raamattua? Tai koraania? Itse tiedän enemmän raamatusta ja kristinuskosta kuin moni uskovainen ja silti olen ja tulen aina olemaan ateisti. Olen lukenut myös koraanin ja sitä ei ole moni kristitty lukenut. (pelkäävät jopa koskea koraaniin)

[/quote]

Kiva tapa sulla vastata. Antaa hyvän kuvan susta. Eipä tee paljon mieli sun kanssa enää keskustella. Mutta tiedän kyllä, että moni ateisti EI ole lukenut Raamattua. Meidän työpaikka on esim. täynnä sellaisia. Samoin minun ei-uskovat kaverini. Osa taas on lukenut sieltä täältä ja sitten vääristellen siteeraa yksittäisiä jakeita.

[/quote]

Itsehän aloitit haukkumisen. Ateistit eivät vain ole koskaan lukeneet raamattua ja siksi eivät tajua kristinuskon hienoutta... Itse taas et suostu edes avaamaan kirjaa joka voisi valottaa ateistien ajatuksia. 

[/quote]

Ehkä SÄ olet lukenut Raamattua, mutta MONI MUU ATEISTI EI OLE! Koeta ymmärtää. Et ole maailman napa.

[/quote]

Väittäisin että suurin osa ateisteista ja uskonnottomista on tutkinut esim. raamattua ja kristinuskoa ja se on sitten osaltaan myötävaikuttanut ateismiin/uskonnottomuuteen. Noin pääsääntöisesti ateisteilla ja uskonnottomilla on vankemmat perustiedot uskonnoista kuin uskovaisilla, joille uskovaisuus on joko vanhempien peruja (esim. tapauskovaisuus "koska muutkin kuuluvat kirkkoon" "niin on aina ollut" jne.) tai sitten on hurahdettu johonkin lahkoon jossa usein kaikki oma ajattelu tuomitaan ja raamattua tulkitsee vain lahkon johtoporras.

Vierailija
104/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vapaa-ajattelijoiden liitto on idioottien käsissä. Suoltavat sontaa, jolle ei löydy tieteellistä perustetta. Väittävät asioita virheellisesti.

Kaikki ateistit eivät ajattele kuten äänekkäin asioidensa ajaja. Osan heistä voi toki ottaa älyllisesti muina kuin totaallisina valehtelivin idiootteina.

Vierailija
105/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäminen on niin muodikasta. Olen ateisti ja en todellakaan loukkaannu jos joku uskoo jumalaan, tehkööt kukanenkin ihan mitä lystää tässä maailmassa kunhan usko ei ole mikään "tekosyy" riistää ja syrjiä muita ja kunhan sitä ei tulla minulle tuputtamaan. Jeesus is a biscuit.

Vierailija
106/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan! [/quote] Tuo kirja kannattaa kaikkien tämänkin ketjun uskovaisten lukea. Lainatkaa vaikka kirjastosta täysin ilmaiseksi ja lukekaa avoimin mielin.

[/quote]

Lainatkaa te ateistit sitten Raamattu tai Uusi testamentti ja lukekaa avoimin mielin :)

[/quote]

Idiootti. Luuletko etteivät ateistit ole lukeneet raamattua? Tai koraania? Itse tiedän enemmän raamatusta ja kristinuskosta kuin moni uskovainen ja silti olen ja tulen aina olemaan ateisti. Olen lukenut myös koraanin ja sitä ei ole moni kristitty lukenut. (pelkäävät jopa koskea koraaniin)

[/quote]

Kiva tapa sulla vastata. Antaa hyvän kuvan susta. Eipä tee paljon mieli sun kanssa enää keskustella. Mutta tiedän kyllä, että moni ateisti EI ole lukenut Raamattua. Meidän työpaikka on esim. täynnä sellaisia. Samoin minun ei-uskovat kaverini. Osa taas on lukenut sieltä täältä ja sitten vääristellen siteeraa yksittäisiä jakeita.

[/quote]

Itsehän aloitit haukkumisen. Ateistit eivät vain ole koskaan lukeneet raamattua ja siksi eivät tajua kristinuskon hienoutta... Itse taas et suostu edes avaamaan kirjaa joka voisi valottaa ateistien ajatuksia. 

[/quote]

Ehkä SÄ olet lukenut Raamattua, mutta MONI MUU ATEISTI EI OLE! Koeta ymmärtää. Et ole maailman napa.

[/quote]

Väittäisin että suurin osa ateisteista ja uskonnottomista on tutkinut esim. raamattua ja kristinuskoa ja se on sitten osaltaan myötävaikuttanut ateismiin/uskonnottomuuteen. Noin pääsääntöisesti ateisteilla ja uskonnottomilla on vankemmat perustiedot uskonnoista kuin uskovaisilla, joille uskovaisuus on joko vanhempien peruja (esim. tapauskovaisuus "koska muutkin kuuluvat kirkkoon" "niin on aina ollut" jne.) tai sitten on hurahdettu johonkin lahkoon jossa usein kaikki oma ajattelu tuomitaan ja raamattua tulkitsee vain lahkon johtoporras.
[/quote]

Jos pidät kaikkia uskovaisia joko vanhempiaan tahdottomasti seuraavina tapauskovaisina tai omaan ajatteluun kykenemättöminä lahkolaisina, sekin on yhtä alentuvan ennakkoluuloinen näkemys kuin uskomus, etteivät ateistit tunne Raamattua.

Vierailija
107/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen sama ateisti 55: Olen lukenut Raamatun ja käynyt rippikoulun. Olen tutkinut koraania ja monia muiden uskontojen pyhiä tekstejä. En voi uskoa ihmisten kirjoittaman kirjan sanomaan joka on täynnä ristiriitaisuuksia ja joka on nykyihmiselle vanhentunut. Raamattu ei ole edes historiallisesti pätevä lähde, sillä lähteen tulisi olla kirjoitettu samaan aikaan kuin tapahtunut. Moraali ja etiikka ovat uskosta riippumattomia. Jeesuksen opetuksiin "uskon", mutta ne opetukset eivät ole uniikkeja kristinuskolle.

Vierailija
108/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ateisti ja minua ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään henkilökohtainen usko. Sen lisäksi on mielestäni liioiteltua väittää että "ateistit" ryhmänä vetäisivät asiasta herneen nenään. Suurinta osaa ei kiinnosta, mutta uskoisin, että varmasti löytyy muutama ateisti, joita toisten usko häiritsee. Erilaisista syistä, joita en voi mitenkään tietää.

Vierailija
109/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

kiva asenne sulla kavereihisi.

Vierailija
110/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:12"]

Otan henkilökohtaisena loukkauksena sen että joku ajattelee minun olevan huonompi ja moraalittomampi ihminen koska en usko. En ole koskaan vielä tavannut kristittyä joka pitää ateisteja yhtä arvokkaina ja yhtä moraalisina kuin kristittyjä. 

[/quote]

No nyt olet. Tosin vain näin virtuaalisesti.

[/quote]

Ja tässä tapaat toisenkin!

Vierailija
111/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:08"]

Ei se ole henkilökohtainen loukkaus. Uskonnollinen ajattelu on vain virheellistä ajattelua, ja virheellinen ajattelu on syytä korjata.

[/quote]

Mutta jos joku ajattelee virheellisesti niin eihän se ole sinun ongelmasi?

[/quote]

Kyllä se on. Haluan elää yhteiskunnassa, jossa uskonnolliselle ajattelulle on mahdollisimman vähän tilaa. Sama pätee rasistiseen ja misogyyniseen ajatteluun: se on virheellistä ja haitallista ja siitä olisi hyvä päästä eroon.
[/quote]

Aidosti liberaali ateisti antaisi kaikille maailmankatsomuksille yhtä paljon tilaa kuin omalleenkin, eikä vertaisi muita maailmankatsomuksia heti kättelyssä rasismiin tai misogyniaan.

Vierailija
112/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:59"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:49"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:44"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:41"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:34"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:32"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan! [/quote] Tuo kirja kannattaa kaikkien tämänkin ketjun uskovaisten lukea. Lainatkaa vaikka kirjastosta täysin ilmaiseksi ja lukekaa avoimin mielin. [/quote] Lainatkaa te ateistit sitten Raamattu tai Uusi testamentti ja lukekaa avoimin mielin :) [/quote] Idiootti. Luuletko etteivät ateistit ole lukeneet raamattua? Tai koraania? Itse tiedän enemmän raamatusta ja kristinuskosta kuin moni uskovainen ja silti olen ja tulen aina olemaan ateisti. Olen lukenut myös koraanin ja sitä ei ole moni kristitty lukenut. (pelkäävät jopa koskea koraaniin) [/quote] Kiva tapa sulla vastata. Antaa hyvän kuvan susta. Eipä tee paljon mieli sun kanssa enää keskustella. Mutta tiedän kyllä, että moni ateisti EI ole lukenut Raamattua. Meidän työpaikka on esim. täynnä sellaisia. Samoin minun ei-uskovat kaverini. Osa taas on lukenut sieltä täältä ja sitten vääristellen siteeraa yksittäisiä jakeita. [/quote] Itsehän aloitit haukkumisen. Ateistit eivät vain ole koskaan lukeneet raamattua ja siksi eivät tajua kristinuskon hienoutta... Itse taas et suostu edes avaamaan kirjaa joka voisi valottaa ateistien ajatuksia.  [/quote] Ehkä SÄ olet lukenut Raamattua, mutta MONI MUU ATEISTI EI OLE! Koeta ymmärtää. Et ole maailman napa. [/quote]   Väittäisin että suurin osa ateisteista ja uskonnottomista on tutkinut esim. raamattua ja kristinuskoa ja se on sitten osaltaan myötävaikuttanut ateismiin/uskonnottomuuteen. Noin pääsääntöisesti ateisteilla ja uskonnottomilla on vankemmat perustiedot uskonnoista kuin uskovaisilla, joille uskovaisuus on joko vanhempien peruja (esim. tapauskovaisuus "koska muutkin kuuluvat kirkkoon" "niin on aina ollut" jne.) tai sitten on hurahdettu johonkin lahkoon jossa usein kaikki oma ajattelu tuomitaan ja raamattua tulkitsee vain lahkon johtoporras. [/quote] Jos pidät kaikkia uskovaisia joko vanhempiaan tahdottomasti seuraavina tapauskovaisina tai omaan ajatteluun kykenemättöminä lahkolaisina, sekin on yhtä alentuvan ennakkoluuloinen näkemys kuin uskomus, etteivät ateistit tunne Raamattua.

[/quote]

Paitsi että ateistit yleensä tuntevat raamattua, jopa vähän paremmin kuin uskovaiset.

Vierailija
113/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:37"]

Minä olen ateisti ja minua ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään henkilökohtainen usko. Sen lisäksi on mielestäni liioiteltua väittää että "ateistit" ryhmänä vetäisivät asiasta herneen nenään. Suurinta osaa ei kiinnosta, mutta uskoisin, että varmasti löytyy muutama ateisti, joita toisten usko häiritsee. Erilaisista syistä, joita en voi mitenkään tietää.

[/quote]

Vapaa-ajattelijoiden liitto on se sylttytehdas.

väittisinpä että oikeasti uskovissa ja ateisteissa on se yhteinen ominaisuus että hyvin harva pohtii asiaa paljon ja näin suurin osa ei välitä voimakkaasti myöskään toisten ajatuksista asiasta. Lukuunottamatta äärimielipiteitä puoleen tai toiseen.

Uusateismi on militanttia ateismia ja harvassa ovat ne suomalaiset yhteisöt jotka ajaisivat uskontoansa yhtä äärilaidalla, kuin mitä he nykyään tekevät.

Vierailija
114/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]

Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan!

[/quote]

Alkoi kiinnostaa miksi annat joululahjoja jos olet ateisti.

[/quote]

Miksi ateisti ei saisi antaa lahjoja pakanallisena juhlana? Miksi te uskovaiset vietätte alun perin pakanallista juhlaa pakanallista alkuperää olevine symboleineen?

Vierailija
115/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:10"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:08"] Ei se ole henkilökohtainen loukkaus. Uskonnollinen ajattelu on vain virheellistä ajattelua, ja virheellinen ajattelu on syytä korjata. [/quote] Mutta jos joku ajattelee virheellisesti niin eihän se ole sinun ongelmasi? [/quote] Kyllä se on. Haluan elää yhteiskunnassa, jossa uskonnolliselle ajattelulle on mahdollisimman vähän tilaa. Sama pätee rasistiseen ja misogyyniseen ajatteluun: se on virheellistä ja haitallista ja siitä olisi hyvä päästä eroon. [/quote] Aidosti liberaali ateisti antaisi kaikille maailmankatsomuksille yhtä paljon tilaa kuin omalleenkin, eikä vertaisi muita maailmankatsomuksia heti kättelyssä rasismiin tai misogyniaan.

[/quote]

Mutta saako ateisti kritisoida sitä, että joutuu maksamaan muiden maailmankatsomusten kuluja?

Vierailija
116/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan!
[/quote] Toivottavasti hän ostaa sinulle lahjaksi Raamatun! Sitten olette tasoissa.

Vierailija
117/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajattelijoiden liitolle maksetaan valtion tukea. Miksi tälläiselle yhteisölle maksetaan yhteisestä kassasta?

Vierailija
118/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnontuputusta voi verrata persepanoon. Persepanontuputtajat ovat yhtä vastenmielisiä kuin uskonnontuputtajat. Pitäkää hyvänänne. Terveisin Ateisti Nainen

Vierailija
119/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:20"]

Aina vaan on yhtä käsittämätöntä, että joku uskoo joulupukkiin, jumalaan, jehovaan, menninkäisiin...

Eihän kaikki voi olla älykkäitä, muttá miten noin tyhmä osaa edes asioida maitokaupassa?

[/quote]

Meinasin selittää tähän, mutta en jaksa. Huvituin loogisuudestasi, tai sen tasosta.

Vierailija
120/144 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]

Ostin joululahjaksi uskovaiselle sisarelleni Dawkinsin Jumalharha-kirjan!

[/quote]

Alkoi kiinnostaa miksi annat joululahjoja jos olet ateisti.

[/quote]

Miksi ateisti ei saisi antaa lahjoja pakanallisena juhlana? Miksi te uskovaiset vietätte alun perin pakanallista juhlaa pakanallista alkuperää olevine symboleineen?

[/quote]

Miksi et vastaa kysymykseen vaan esität vastakysymyksiä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän