Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta"
Erinomainen kirjoitus Helsingin piispalta. Juuri tällaista kantaaottavaa johtamista haluan kirkossa nähdä.
Lukijan mielipide | Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo: Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta: https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008340490.html?share=f432aca311938d…
Kommentit (878)
Vierailija kirjoitti:
aina pitäs osottaa rokotteen haitat. en ole niistä hyödyistäkään kuullu
- -
Kas tässä:
HS 24.6.2022
>>Laaja tutkimus: koronarokotteet estivät lähes 20 miljoonaa kuolemaa vuoden aikana<<
Mitä sitä voi enempää toivoa miltään rokotteelta
https://www.hs.fi/maailma/art-2000008906484.html
"en ole niistä hyödyistäkään kuullu" Oletkö täydellinen tamio ja taulapää, mitä oikein luet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja kuitenkin suuri osa teistä folioista väittää, että juuri mrna monistuu holtittomasti ihmisen ruumiissa ja tukkiii munuaiset jne.????"
Eikö se ole yksi lysti, jos ei sitä MRNA:ta edes ole niissä ruiskuissa? Kysymys ei ole lääketieteellinen, vaan poliittinen. Voiko ihmisiä pakottaa toimenpiteisiin?
Totta helvetissä voidaan ihmisiä pakottaa vaikka mihin yhteisen hyvä nimissä. Nopeusrajoitukset, sakkojen/verojen maksaminen, armeija yms.
Nyt tuo on vielä helpompaa hallituksen määrätä pakkorokotus kun se on vain asetuksen laitto toimeen
Ei pitäisi voida. Ihmisten pitäisi olla lähtökohtaisesti vapaita.
Ihminen haluaa olla vapaa rajoituksista ja vaikka veroista, mutta silloin kun niistä on itselle hyötyä, mieluusti niihin turvaudutaan. Yhteiskunta toimii vain jos katsotaan edes vähän sitä yhteistä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Se että rokotetut kuolevat ja ravaavat sairaaloissa, usko jo: tämä ei ole rokottamattomien vika.
Katso itseäsi peiliin ja ota viimeinkin vastuu.
Laajasalo on moraaliton kirkonmies joka verhoaa kaksinaamaisuutensa Raamatun taakse.
Ole sinä sentään aikuinen ja vastuullinen ihminen, jolla on moraalinen selkäranka.
Seuraavan kerran tullen teidät ROKOTETAAN ! Ai että minä nautin sitten teidän pelokkaista katseista odotushuoneessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja kuitenkin suuri osa teistä folioista väittää, että juuri mrna monistuu holtittomasti ihmisen ruumiissa ja tukkiii munuaiset jne.????"
Eikö se ole yksi lysti, jos ei sitä MRNA:ta edes ole niissä ruiskuissa? Kysymys ei ole lääketieteellinen, vaan poliittinen. Voiko ihmisiä pakottaa toimenpiteisiin?
Totta helvetissä voidaan ihmisiä pakottaa vaikka mihin yhteisen hyvä nimissä. Nopeusrajoitukset, sakkojen/verojen maksaminen, armeija yms.
Nyt tuo on vielä helpompaa hallituksen määrätä pakkorokotus kun se on vain asetuksen laitto toimeen
Ihminen haluaa olla vapaa rajoituksista ja vaikka veroista, mutta silloin kun niistä on its
Lääketieteellinen tuote pitäisi kyllä osoittaa hyödylliseksi jo ennen kuin se hyväksytään myyntiin. Saati pakotetaan käyttöön.
"Rokottamaton kantaa vastuun lähimmäisen kärsimyksestä ja kuolemasta."
Rumasti sanottu. Rajusti syytetty. Typerästi tuomittu.
Millainen ihminen sanoo lähimmäisestään noin?
Mahtoikohan herraa silloin tai nyt jälkikäteen yhtään punastuttaa omat möläyttelyt?
Kun tuo aikoinaan julkaistiin, olin pudottaa silmät päästäni. Miten joku voi päästää tuollaisia sammakoita suustaan? Mikä valta hänellä on tuomita toisia? Henkilö, jonka pitäisi kaiken järjen mukaan koota ihmisiä yhteen, oli itse ylimpänä jakamassa kansaa kahteen leiriin. Me ja te. Hyvät ja pahat.
Monta nimeä jäi tuolta ajalta mieleen. Laajasalo ei ole ainoa. En olisi uskonut. Ikinä en unohda.
Vierailija kirjoitti:
Ilm. joku haukkui minua että ainoastaan minun lähipiirissäni on äkkikuolemat lisääntyneet.
Minulla on sentään jonkinlainen moraalinen selkäranka. Vihaan syvästi valehtelua.
Tuo minkä kerroin, on totta.
Sen sijaan en usko mitään mitä sinä sanot.
Olen tottunut analysoimaan valehtelua.
Toivon että sinä ottaisin vastuun.
Tuskin otat, jos valehtelusta ja luikertelusta on tullut sinulle elämäntapa.
Antivaxxer: kepulien neropattien yksi loitsimislause.
Tulin koronan aikana huomanneeksi sen miten kepulit haukkuivat ihmisiä kaikkein rumimmin.
En voi kunnioittaa enää tippaakaan teidän puoluettanne.
Jopa SDP ja vasemmisto käyttäytyivät sivistyneemmin.
Jopa Persut.
Kaikki muut, paitsi kepulit.
Häpeä.
Onnneksi en tunne antivaxxereita, heidän lähipiirissään on vaarallista, kun kaikki kuolevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että rokotetut kuolevat ja ravaavat sairaaloissa, usko jo: tämä ei ole rokottamattomien vika.
Katso itseäsi peiliin ja ota viimeinkin vastuu.
Laajasalo on moraaliton kirkonmies joka verhoaa kaksinaamaisuutensa Raamatun taakse.
Ole sinä sentään aikuinen ja vastuullinen ihminen, jolla on moraalinen selkäranka.
Seuraavan kerran tullen teidät ROKOTETAAN ! Ai että minä nautin sitten teidän pelokkaista katseista odotushuoneessa!
Minä voin myöskin ryhtyä vapaaehtoisena etsimään rokottamattomia. Siihen on kuulemma määrärahoja.
Vierailija kirjoitti:
Saisiko rokottamaton olla kaukana rokotetuista. Sopiiko. Saanko. Tehdään rajaus. Älkää asioiko liian lähellä meitä rokottamattomia kaupassa tai ei ruuhkaa kauppakeskuksessa? Virkailijat eivät saa kutsua luokseen rokottomattomia. Jee
Te voitte mun puolest painua vaikka sinne ihannevaltioonne Venäjälle. Sinnehän te hinguitte kun Sputknikia "ei pakotettu" kunnes yhtäkkiä Vlad Suuri sanoi että pakotetaankin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suutun joka kerta kun näen nuo tyypit hiippailevan Raamattu kädessä piippalakki päässä, tai ilman piippalakkia.
Hieno koru kaulassa ja piispanvaatteet päällä.
Paljonko nämä saavat palkkaa?
Tietääkö joku?
Jos et kuulu kirkkoon niin asia ei kuulu
///
Eikö?
Eikö kansalaisille kuulu kirkonmiehet jotka alkavat vainota kansalaisia rokotteen takia?
Mikä on piispojen toimenkuva?
Minulle kuuluu, koska nämä ovat poliittisia toimijoita.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä ymmärtänyt, miten suomalaisen rokottamattomuus liittyi Venäjään. Mysteeriksi jäi.
Koronadenialisti = trumpisti = VKK = putinisti
Ei kuulosta järin kristilliseltä, jos kuoleman ja kärsimyksen syy oliskin muka lähimmäisen harteilla Jumalan sijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä ymmärtänyt, miten suomalaisen rokottamattomuus liittyi Venäjään. Mysteeriksi jäi.
Kuinka suurilta osin voi ajatella tämän päättelyketjun pitävän paikkaansa?
Mitenkähän Laajasalo itse näkee elämän ja kuoleman kysymykset? Lähimmäinenkö on asian takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suurilta osin voi ajatella tämän päättelyketjun pitävän paikkaansa?
Lähes kokonaan-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko rokottamaton olla kaukana rokotetuista. Sopiiko. Saanko. Tehdään rajaus. Älkää asioiko liian lähellä meitä rokottamattomia kaupassa tai ei ruuhkaa kauppakeskuksessa? Virkailijat eivät saa kutsua luokseen rokottomattomia. Jee
Te voitte mun puolest painua vaikka sinne ihannevaltioonne Venäjälle. Sinnehän te hinguitte kun Sputknikia "ei pakotettu" kunnes yhtäkkiä Vlad Suuri sanoi että pakotetaankin!
Venäjän yhdistäminen koronarokotekielteisyyteen onkin mainitsemasi seikan vuoksi hieman vajaata; siellä rokotettiin yhtälailla
Tietysti siksi, koska juuri Venäjä levittää näitä salaliittoteorioita rokotteista, koska niistä teorioista on haittaa länsimaille.
Yhdysvalloissa venäläiset on saaneet tiukan otteen republikaanien hörhösiivestä, ja ne uskoo kaiken mitä Vladimir niille uskottelee somessa bottien kautta.
Ihan siitä samasta syystä miksi te, trollit levitätte näitä. Maksusta, että me kärsisimme.
"Suomenmaa kepuloi ja haukkui Suomenmaassa, että USAn tuleva terveysministeri on pahamaineinen rokotekriittikko ja ties mikä salaliittoteoreetikko.
Hävettää ajatella, että jokin neuvostovenäjän kyljessä julkaistava ummehtunut maaseutujulkaisu solvaa USAn tulevaa ministeriä.
Kepuleilta on jo hävinnyt kaikki sivistys ja suhteellisuudentaju."
KAIKKI tietää, että Kennedy on salaliittoteorioita levittävä hörhö, joten nyt puhut höpöjä. Teidän on turha esittää jotain muuta kuin olette: trolleja.
Vierailija kirjoitti:
siten että kaikki nämä valheet rokotteista on sieltä lähtöisin maailman laajuiseen levitykseen, ensin usa ja sitä tietä huuhaajulkaisujen kautta kaikkialle
ihan heidän sanoin nyt sanon että ottakaa itse selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän yhdistäminen koronarokotekielteisyyteen onkin mainitsemasi seikan vuoksi hieman vajaata; siellä rokotettiin yhtälailla
Tietysti siksi, koska juuri Venäjä levittää näitä salaliittoteorioita rokotteista, koska niistä teorioista on haittaa länsimaille.
Yhdysvalloissa venäläiset on saaneet tiukan otteen republika
Venäläisethän kehitti omaa mrna-rokotettaan, en tiedä, saivatko valmiiksi. Miksi olisivat levittäneet tästä asiasta salaliittoteorioita?
Teemu Laajasalo voi haistaa pitkän P*SKAN.
Kirkkoon en tule enää ikinä liittymään.