Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikkialla otetaan aina valokuvia

Vierailija
18.10.2021 |

En halua mennä kavereiden kanssa ulos, harrastuksiin tai vaikkapa työpaikan tapahtumiin, koska niissä otetaan aina valokuvia. Olen todella ruma ja ahdistaa ajatella, että taas päädyn jonnekin valokuvaan ihmisten naureskeltavaksi. Miksi ihmisiä kiusataan tällä tavalla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievähköä uhriutumista. "Miksi ihmisiä kiusataan tällä tavalla"...

Vierailija
2/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otetaan aina ryhmäkuvia ja sitten myöhemmin katsellaan näitä kuvia ja naureskellaan mun ulkonäölle, ilmeelle yms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Elämä siirtynyt nettiin ja kameroihin.

Vierailija
4/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi vaan syrjäytyä kokonaan niin sitten en ainakaan päädy enää valokuviin. 

Oletko joku näistä älynväläyksistä, joka ottaa esim. kahviloissa joka ikisestä lattekupista kuvia ja samalla kuvaa vastapäätä istuvaa kaveria ilman lupaa? Ja kun tästä koittaa sanoa, niin saa vastaukseksi, että älä nyt oo tommonen tiukkis, hihi!

Jokaisella pitäisi olla oikeus kieltäytyä tulemasta kuvatuksi, ja ennen kaikkea oikeus kieltäytyä ettei niitä kuvia jaeta vielä jonnekin nettiin ilman lupaa. Nykymaailma menee järjettömyyksiin tämän kuvailun osalta, jos ei kunnioiteta toisten tahtoa.

Vierailija
5/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään ymmärrä tätä. Pitäisi vähintään kysyä lupa kuvan ottamiseen. Sitten noita laitetaan esim. yritysten someihin ilman lupaa, ja siellä se on sitten netissä etkä pois saa.

Vierailija
6/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otetaan aina ryhmäkuvia ja sitten myöhemmin katsellaan näitä kuvia ja naureskellaan mun ulkonäölle, ilmeelle yms.?

Kaverit naureskelee sun ulkonäölle? Vaihda kaveripiiriä.

Työpaikalla naureskellaan sun ulkonäölle? Valita asiasta.

Vierailija
7/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa valokuvattavaksi joutuminen. Jotenkin onnistun aina, siis ihan poikkeuksetta, näyttämään niissä todella vastenmieliseltä. Voi toki johtua siitä, että näytän rumalta myös luonnossa 😁.

Normaaöisti pystyn elämään oman ulkonäköni kanssa, eihän minun tarvitse itse itseäni katsella, mutta valokuvissa sitä rumuutta hierotaan naamaan ihan kunnolla.

Ja ennen kuin joku ennättää heittää sen nokkelan 'laihduta'-kommenttinsa, niin ei, en ole ylipainoinen, vaan rumuus johtuu kyllä ihan vain naamasta.

Vierailija
8/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä ei ole kuvaa sitä ei ole tapahtunut

Vierailija
9/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valokuvan ottaminen ja jakaminen on niin helppoa ja halpaa. Jokainen saa nykyvehkeillä onnistuneita kuvia, kun automaatti hoitaa homman ja itse voi vielä muokata kuvaa.

Vierailija
10/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyseessä ole aina edes tuttujen kuvaaminen. Satunnaisetkin ihmiset saattavat ottaa sinusta kuvia tai jopa videota. Etenkin jos olet nolossa tilanteessa niin ympärillä on yhtäkkiä monta kameraa kuvaamassa.

Vierailija
11/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain ihmisiä oikeasti ahdistaa tämä asia todella paljon. Linssiluteet ei voi ymmärtää

Vierailija
12/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ruma. Olen jopa mallina mainoksissa ollut. En silti pidä kuvattavana olosta enkä ymmärrä miksi kaikki pitää dokumentoida ja julkaista netissä. En tarvitse kuvia muistaakseni asioita. Haluan keskittyä siihen hetkeen ja nauttia siitä.

Vierailija
13/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi vaan syrjäytyä kokonaan niin sitten en ainakaan päädy enää valokuviin. 

Ei valokuvissa ole pakko olla, jos ei halua.

Silti on oikeus tavata ihmisiä, harrastaa yms.

Eivät kaikki ole mitään linssiluteita, vaikka jotkut ei sitä käsitäkään.

Vierailija
14/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku näistä älynväläyksistä, joka ottaa esim. kahviloissa joka ikisestä lattekupista kuvia ja samalla kuvaa vastapäätä istuvaa kaveria ilman lupaa? Ja kun tästä koittaa sanoa, niin saa vastaukseksi, että älä nyt oo tommonen tiukkis, hihi!

Jokaisella pitäisi olla oikeus kieltäytyä tulemasta kuvatuksi, ja ennen kaikkea oikeus kieltäytyä ettei niitä kuvia jaeta vielä jonnekin nettiin ilman lupaa. Nykymaailma menee järjettömyyksiin tämän kuvailun osalta, jos ei kunnioiteta toisten tahtoa.

Anteeksi muuten, olitkohan ap? Luin ensin, että "sitten _ET_ ainakaan päädy enää valokuviin". Mulla ei ollut silmälaseja ja täällä palstalla on liikaa tottunut siihen, että ensimmäiset kommentit ovat niitä ikäviä kommentteja. :D

Vierailija
15/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tämä! Ekojen fuksibileiden jälkeen jätin menemättä opiskelijabileisiin tai yöklubeille, koska niissä otetaan aina ihan järjetön määrä kuvia. Olen ruma ja parin juoman jälkeen vielä sitäkin rumempi. En todellakaan halua, että kuvia minusta ja naamastani jaetaan joka paikassa. 

Onneksi sentään kirjastossa voi olla rauhassa kameroilta.

Vierailija
16/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se jonkin asteen kiusaamista, jos ihminen selkeästi sanoo ettei jotain asiaa halua itselleen tehtävän.

Jokaisella on oikeus laittaa itselleen rajat, joita toisten on kunnioitettava.

Eikä ole mitään helkutin "uhriutumista", se on nykyään tällainen muotimantra jota hoetaan edes ymmärtämättä, mitä se tarkoittaa.

Siis ilkeilyä ja toisten alentamista / vähättelyä.

Vierailija
17/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin tämä! Ekojen fuksibileiden jälkeen jätin menemättä opiskelijabileisiin tai yöklubeille, koska niissä otetaan aina ihan järjetön määrä kuvia. Olen ruma ja parin juoman jälkeen vielä sitäkin rumempi. En todellakaan halua, että kuvia minusta ja naamastani jaetaan joka paikassa. 

Onneksi sentään kirjastossa voi olla rauhassa kameroilta.

Mielestäni on todella surullista jos tuollainen rajoittaa sosiaalista elämää noin paljon etenkin nuorena. Ehkä tuolle kamerafobialle kannattaisi tehdä jotain?

Vierailija
18/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siitä ei ole kuvaa sitä ei ole tapahtunut

Uskotko siis myös niihin kuviin, joita on käsitelty yms. ?

Et taida tietää mitään valokuvauksesta.

Vierailija
19/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan kieltäydyn noista kuvista. 

Vierailija
20/22 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää kun menen paikkakuntamme liikuntakeskukseen. Ryhmäliikuntatunneilta otetaan usein videoita liikuntakeskuksen someen. Todella raivostuttavaa. Onko tällainen kuvaaminen edes laillista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi