Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoin juuri itseni kipeäksi siitä, että kampaaja pilasi hiukseni.

Vierailija
18.10.2021 |

Näytin kuvasta, millaisen haluan ja kerroin mielestäni tarkasti, mistä tykkään ja mistä en.
Menin ns. kalliimmalle kampaajalle, koska halusin juuri tietynlaisen leikkauksen ja paikka oli saanut hyviä arvosteluja. No enpä todellakaan saanut mitä halusin. Nyt sitten kuljetaan pipo päässä ainakin kuukausi. Ei ole varaa mennä toiseen paikkaan korjauttamaan.
Harmittaa tosi paljon! Odotin pitkään, että pääsen kampaajalle ja tulos on aivan kaamea! Niin pienet tulot, että kaikkeen pitää säästellä. 😥

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL. Tämähän se tavallinen tarina on. On harvinaisempaa se, jos saa kampaajalta sellaiset hiukset jotka haluaa. Yleensä saa pahan mielen, haukut omasta hiuslaadusta, menettää ison summan rahaa ja yritetään myydä kalliita tuotteita vielä siihen päälle.

Jos joku onnistuu löytämään hyvän kampaajan, jolta voi lähteä onnistuneen lopputuloksen ja hyvän mielen kanssa, kannattaa pitää siitä kiinni kynsin ja hampain. Sen verran harvinaisia ovat.

Vierailija
42/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin juuri muuttanut ja huomasin että naapurirapussa toimii parturi-kampaamo, arvelin omistajaa joksikin mummoksi mutta uskoin että tämä osaa latvat tasata.  Lopputuloksena tämä blondilta Sally Spetralta näyttänyt rouva saksi tukkani  ihmeelliseen" kattila päähän"- malliin joka oli korvien päältä lyhyempi, olin ilman laseja enkä tajunnut mitä tekee.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osa kampaamopettymyksistä on näitä, että havitellaan jotain epärealistista ja sitten petytään, kun se ei toteudu. Mutta ei kaikki.

Itsellänikin sellainen kokemus, että kampaaja väen vängällä kerrosti hiuksiani, vaikka sanoin että en halua kerrostettua leikkausta, koska en tykkää niistä hiirenhäntälatvoista (minulla suht. ohuet hiukset, ei paljoa kerrostettavaa).

Kampaaja oli kuitenkin sitä mieltä, että nimenomaan kerrostus toisi minulle sitä tuuheutta ja sitä ehdottomasti suositteli. Suostuin sitten siihen, että kerrostaa IHAN KEVYESTI. No lopputulos oli juuri sitä mitä en halunnut, eli roimasti kerrostetut hiukset niin että pisimmät osiot alla olivat sellainen onneton liru. En tajua tuota trendiä, kamalan näköistä. Sen jälkeen olen aina ollut tätsin ehdoton, että otan vain suoran leikkauksen ilman minkäänlaista kerrostusta.

Useampi huono kokemus myös raidoiuksista. Ilmeisesti ne on jotenkin vaikeat, kun moni kampaaja tekee niissä huononnäköistä työtä. Tarkoitan siis ihan jotain palkkeja/läikkiä/muuta outoa, vaikka pyydetty ohuita luonnollisia raitoja. Etenkin tuo korvan edusta tuntuu olevan vaikea kohta.

Kävin valehtelematta läpi varmaan 10 kampaajaa, ennen kuin löysin sellaisen joka tekee tasaista laatua, aina hyvä lopputulos. Nyt en mene enää suin surminkaan kenellekään muulle!

Vierailija
44/49 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla useamman kerrankin vastaava kokemus.. Olen pyytänyt blondia/vaaleaa, mutta koska haluan lämpimän sävyisen tukan, lähden aina kampaajalta jonkin hiekan/beigen värisen tukan kanssa. Ilmeisesti blondia ei pysty tekemään ns. Klassisena keltakultaisena blondina, vaan se on aina pakko sävyttää joksikin kuparin/hiekan/beigen hohtoiseksi? Jos pyydän tuhkanvaaleaa (sinertävää), niin silloin saan vaalean. Viimeksi valitsin itse värikartasta kaikkein vaaleimman lämpimän blondin värin, mutta sekin piti jollain sävytteellä vielä pesupaikalla sävyttää päälle? En ymmärrä? Lisäksi kampaaja ehdotti tummempia raitoja mukaan tuomaan kontrastia ja sanoi, ettei tämä näytä luonnossa näin tummalta. Nyt hiukseni eivät ole yhtään vaaleammat kuin ennen kampaajalle menoa, itseasiassa ovat sen väriset (maantienruskeat) kuin en olisi kampaajalla käynyt ollenkaan. Tummat raidat ja oma hiusväri + sävytetyt vaaleat raidat näyttävät yhdeltä maantienruskealta massalta. Blondista tämä on kaukana... Kuvassa jota näytin oli selkeästi blondit, mutta ei kylmät/harmaat, hiukset.  Olen ajatellut, että kyse on siitä, etten ole saanut kerrottua asiaa kampaajalle riittävän hyvin  joten viimeksi näytin useampaa kuvaa joista sanoin mistä pidän ja mistä en pidä ja korostin vielä, että "haluan vaaleat raidat jäämään kirkkaiksi (että jos ei sitten olisi tummentanut niitä sävytteellä)." Mutta ei. Olen ollut vuosikymmenen jo blondi, mutta nyt en enää ole. :( Ehkä en vaan ymmärrä tästä asiasta tarpeeksi, mutta harmittaahan se kun kampaajalla käynti on kallista ja sitten tukka näyttääkin huonomman väriseltä kuin mennessä kampaajalle.. kun pesen sitä tarpeeksi syväpuhdistavalla shampoolla niin alkaa vaaleat näyttää paremmalta. En tiedä miten tällä kertaa käy, kun joukossa on niitä keskiruskeita raitoja... Kampaaja tuntuu muuten olevan taitava, tekee esim tooosi pieniä raitoja. Vai juuri siksikö tummat raidat sekoittuvat vaaleampiin tehden koko hiuksista vain tummemmat?

Vierailija
45/49 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla useamman kerrankin vastaava kokemus.. Olen pyytänyt blondia/vaaleaa, mutta koska haluan lämpimän sävyisen tukan, lähden aina kampaajalta jonkin hiekan/beigen värisen tukan kanssa. Ilmeisesti blondia ei pysty tekemään ns. Klassisena keltakultaisena blondina, vaan se on aina pakko sävyttää joksikin kuparin/hiekan/beigen hohtoiseksi? Jos pyydän tuhkanvaaleaa (sinertävää), niin silloin saan vaalean. Viimeksi valitsin itse värikartasta kaikkein vaaleimman lämpimän blondin värin, mutta sekin piti jollain sävytteellä vielä pesupaikalla sävyttää päälle? En ymmärrä? Lisäksi kampaaja ehdotti tummempia raitoja mukaan tuomaan kontrastia ja sanoi, ettei tämä näytä luonnossa näin tummalta. Nyt hiukseni eivät ole yhtään vaaleammat kuin ennen kampaajalle menoa, itseasiassa ovat sen väriset (maantienruskeat) kuin en olisi kampaajalla käynyt ollenkaan. Tummat raidat ja oma hiusväri + sävytetyt vaaleat raidat näyttävät yhdeltä maantienruskealta mas

Ilmeisesti kampaajat ajattelevat, että kaikki pelkäävät näitä kultaisia/keltaisia sävyjä vaaleissa, eivätkä siksi uskalla niitä tehdä? Vihreä sävy ei tietysti ole toivottava, mutta keltakultainen sävy olisi kiva... 

Vierailija
46/49 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen vielä, täytyy lisätä, että ei kampaaja  varsinaisesti hiuksiani ole pilannut. Lopputulos vaan on paljon tummempi kuin olisin halunnut. :) Saahan tätä vaalennettua sitten ensi kerralla.. kunhan ei tarvi tehdä värinpoistoja, sitä mun hento hius ei kestä.

Vierailija
47/49 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kampaajat suosivat mustia tai punaisia värejä, jotka eivät käy monelle ihmiselle. Lisäksi tykkäävät kyniä tukan liian lyhyeksi. 

Nyt eläkkeellä ollessani leikkaan itse polkkatukkani. Väri on nyt luonnostaan vaalea, mutta ei harmaa. 

Vierailija
48/49 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät vain ponnaria muutaman kuukauden. Tai jopa nutturaa, silloin kukaan ei huomaa mitään.

Vierailija
49/49 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tuo kampaajan työ olla 10% hiusten laittoa ja 90% psykoterapiaa?