Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimistotyöläiset, kuinka pitkiä työttömyysjaksoja?

Vierailija
18.12.2014 |

Työttömät tradenomit/merkonomit/ym, kuinka pitkiä työttömyysjaksoja teillä yleensä on?

Minä olen nyt ollut kohta 3kk työtön. Sitä edeltävällä työttömyysjaksolla olin työtön 4kk. Sitä edeltävällä vain 1kk, mutta silloin kävi kyllä hyvä tuuri. 

Työhaku ja kilpailu alan paikoista on kovaa, armotonta. Tuntuuko tää muista samalta? Se ihme ajatus että mitä jos en saakaan enää ikinä töitä. Se kun töitä on vähän tarjolla ja haet kaikkia paikkoja mihin suinkin saattaisit olla sopiva. Haastatteluissa ravaaminen, hiusten tappeleminen siisteiksi, uusi käsilaukku, korkkarien kantalaput, onhan ne vielä ehjät? Ja sitten se iänikuinen "kiitos kiinnostuksestasi, mutta et tullut valituksi"-fraasi. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on toimistotyöläisyys? Puhutaanko nyt assarinhommista tms? Itse olen riskienhallintaan erikoistunut tradenomi, työttömyyttä nolla päivää. Yleensä alani koulutetut ovat työttömänä muistaakseni 3-6 kk.

Kannattaa pitää kielitaidosta ja lähtemisvalmiudesta ulkomaille huolta. Suomella ei ole tulevaisuutta. Vielä kun kepu ja SDP pääsevät seuraavaan hallitukseen lisäämään verotusta ja byrokratiaa (minkä saroilla nykyinen kok-hallitus on tehnyt jo hirveää jälkeä valmiiksi) tänne ei investoi ulkomailta enää hullukaan. Täällä ei ole kohta kuin eläkeläisiä, muutama säännöillä masturboiva virkamies ja työttömiä.

Vierailija
22/24 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:11"]
En myöskään halua tehdä kaupan kassalla töitä työttömyyskausina ihan siksi, että ansiosidonnainen on suurempi kuin se raha mitä siitä saa. Itse kassatyö olisi kyllä hyvää virikettä tässä odotellessa.

ap

[/quote]

Ja tässä, lapset, on niin sanottu kannustinloukku. Ei ihme että tää maa on vararikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:11"]
En myöskään halua tehdä kaupan kassalla töitä työttömyyskausina ihan siksi, että ansiosidonnainen on suurempi kuin se raha mitä siitä saa. Itse kassatyö olisi kyllä hyvää virikettä tässä odotellessa.

ap

[/quote]

Ja tässä, lapset, on niin sanottu kannustinloukku. Ei ihme että tää maa on vararikossa.

[/quote]

Ei, vaan tässä näkee kuinka pientä palkkaa työnantaja voi nykyään maksaa halutessaan. Ja miten työntekijöitä voidaan kyykyttää käytännössä ikuisesti sellaisessa loukussa, että työtä ei koskaan vakinaisteta, koskaan ei saa tehdä täysiä tunteja, joten ihminen roikkuu sitten löysässä hirressä jos ei löydä toista työtä.

Vierailija
24/24 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen työttömyys kai kesti n 2 kk, mutta otin sen lomana, kun oli säästöjä millä elää. Töitä löytyi käytännössä heti, kun aloin oikeasti hakemaan. Koulutukseltani olen merkonomi ja teen kirjanpitoa ja HR:ää. Erikoistuminen on se, millä töitä löytää. Perus toimistoassareista on valitettavasti ylitarjontaa. Toki täytyy sanoa, että ellen olisi nyt äitiyslomalla, niin pieni pelko työttömäksi jäämisestä olisi kyllä. Onneksi mammalomaa ja vielä vähän hoitovapaatakin on varaa pitää koko ensi vuosi.