Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mikä sinua kiihottaa?

Vierailija
18.12.2014 |

Olen viime aikoina pohtinut seksuaalisuuden olemusta ja sitä, mikä naisia kiihottaa. Asia on toki varmasti yksilöllistä, mutta mikä synnyttää halun seksiin? Mitä se vaatii, että halu johtaa käytännön toimiin?

Asiaa voisi pohtia vielä lisää vaikkapa seuraavan esimerkin kautta.

Onko sinulla miespuolista ystävää, kaveria tai tuttavaa, josta pidät, mutta jonka kanssa et ole harrastanut seksiä? Ulkoisesti mies on sellainen, että periaatteessa voisit harrastaa hänen kanssasi seksiä, mutta jostakin syystä ajatus seksistä ei ole noussut mieleesi.

Mies on mielestäsi älykäs, koet voivasi luottaa häneen ja viihdyt hänen seurassaan erittäin hyvin. Sinua ei kuitenkaan ole kiihottanut. Ajatuksesi tai kehosi eivät ole seksuaalisesti virittyneet hänen seurassaan.

Mitä mielestäsi pitäisi tapahtua, että sinun ja tämän miehen välille syntyisi seksuaalinen jännite? Mikä saisi sinut kiihottumaan? Mikä saisi sinut ajattelemaan seksin harrastamista hänen kanssaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 18:52"]

Nyt alan ymmärtää ap sun kysymystä. Tiedän itsekin näitä miehiä joiden kanssa ystävystyn ja tietyssä vaiheessa mennään yli siitä pisteestä että seksi tulisi vielä kysymykseen. Se vaatii fyysisyyttä. Jos siis ystävystyt naisen kanssa ja haluat seksiä niin sun pitää näyttää se fyysisesti. Voithan kysyä vaikka saanko suudella sua. Myös intensiivinen katsominen ja oikeasti lähelle meneminen auttaa. Itse ainakin yritän pitää intiimiä kosketusta ja katsetta pelissä ja vihjailevaa puhetta väliin.

[/quote]Hetko ... Tarkoittaako tuo sitä, että kun on vain vähän ystävä niin seksi voi tulla vielä kysymykseen mutta kun on enemmän ystävä niin seksi ei enää voi tulla kysymykseen. Jos ymmärsin oikein niin mikä "järki" tuossa on ... onko se jokin tuntemattoman tuoma jännitys mutta tuttu onkin tylsä?

Vierailija
22/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:52"]

Nyt alan ymmärtää ap sun kysymystä. Tiedän itsekin näitä miehiä joiden kanssa ystävystyn ja tietyssä vaiheessa mennään yli siitä pisteestä että seksi tulisi vielä kysymykseen. Se vaatii fyysisyyttä. Jos siis ystävystyt naisen kanssa ja haluat seksiä niin sun pitää näyttää se fyysisesti. Voithan kysyä vaikka saanko suudella sua. Myös intensiivinen katsominen ja oikeasti lähelle meneminen auttaa. Itse ainakin yritän pitää intiimiä kosketusta ja katsetta pelissä ja vihjailevaa puhetta väliin.

[/quote]Hetko ... Tarkoittaako tuo sitä, että kun on vain vähän ystävä niin seksi voi tulla vielä kysymykseen mutta kun on enemmän ystävä niin seksi ei enää voi tulla kysymykseen. Jos ymmärsin oikein niin mikä "järki" tuossa on ... onko se jokin tuntemattoman tuoma jännitys mutta tuttu onkin tylsä?

[/quote]

En ole tuo kommentoija, mutta olettaisin että siinä vaiheessa kun tapaa jonkun ihan ok oloisen tyypin, saattaa itsellä olla pienenä optiona mielessä että tästä voisi jotain sutinaa kehittyä. Sitä ei välttämättä aktiivisesti aja, mutta sitä saattaa silloin tällöin kuitenkin ajatella. Jos sitä sutinaa ei tule, jos tunteet ei syvene ja jos sitä "vain" ystävystytään ja etenkin jos puheenaiheet ei liity mitenkään seksiin, niin jossain vaiheessa on tunnettu liian kauan ja nähty toinen liian pitkään platonisessa valossa, että kovin helposti päädyttäisiin uudestaan sutinaoptioon. Sutinasektoriin päädytään lähinnä jos molemmilla osapuolilla on ollut vähän voimakkaampaa ihastumista, mutta esim. olosuhteiden pakosta on pidetty asia omana tietona niin kauan että ihastuminen on mennyt ohi. Jos mitään tällaista ei ole ollut, vain pienen pientä mielenkiintoa alussa joka on muuttunut ystävyyssuhteeksi ilman mitään seksuaalista virettä, niin silloin sutinaoptioon on vaikea enää uudelleen osua.

Eli kannattaa ehkä lähinnä uudempien tuttavuuksien kanssa keskittyä pitämään jotain jännitettä yllä, sen sijaan että jollekin jonka on tuntenut kauan alkaa ehdotella yllättäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm hetkinen, nyt kun mietin nuoruuttain. ei pidä panna ystävysten keskenään silloin toitotti yks jos toinen. Mut mä menetin neitsyyteni murkkuiässä mun koko ala-asteeltakin lähtien tärkeimmän ystäväni kanssa, mun rakas ystävä vieläkin, seurusteltiinkin joskus, mutta elämä ohjas eteenpäin vaikean kautta. Se kuuluisa ekakerta oli vain luonnollinen siirtymä näihin juttuihin ja paita & perse aina haukuttu pari, aloin elämään hänen kauttaan, muuta ei ole kuin me ja seksi. Sit taas aikuisiällä, vois ajatella, että vieras vaikka kiinostaisi, niin tuttu on ikään kuin turvallisempi tai luontevampi ennemminkin, vähän niin kuin nuorten jutuissa tai sit on kiinni jäämisen pelon aiheuttama kiihoke. Pettämään nykyistä ihanaa miestäni kuitenkaan en lähde, hän on minun ja minä koen olevani vielä enemmän hänen, sillä mä oon niin rakastuvaa ja kiintyvää sorttia.

Hei mut se aihe, muahan ei tarvitse kun kumppanin käskeä mitä haluaa tai teoin tehdä. Mä oon niin partiotyttöö, että.

Vierailija
24/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:52"]

[/quote]

Niin.... Miten ystävyys suhteet kehittyvät? Olen itse siis nainen ja olen bi. Kaikki ihmiset ovat siis mahdollisia sänkykumppaneita.

Tutustuin tässä vähän aikaa sitten mieheen. Jossain välissä aloimme olla niin hyviä ystäviä, että seksi automaattisesti poistui ajatuksista. Ystävän kanssa ei voi harrastaa seksiä. Tai voi, mutta se voi olla vaikeampaa. Ystävä on ihminen joka kestää sinulta kaikkea ja on aina tukenasi vaikka mokaat tai teet virheitä. Seksin sekoittaminen tähän monimutkaistaa tilannetta.

Kyllähän pitkässä parisuhteessa käy yleensä niin että seksin mielenkiinto alkaa himmetä näin käy myös ystävyyssuhteissa... Kun tietää että se toinen pysyy siinä vierellä tekee mitä tahansa niin silloin ollaan jo syvässä ystävyyssuhteessa. Parisuhteessa tässä vaiheessa kuitenkin harrastetaan vielä myös seksiä, ainakin toivottavasti. Seksin tarkoitus on mielestäni kietoa pari yhteen ja lujittaa heidän suhdettaan. Se onko molemmilla samanlaiset halut ovat monesta asiasta kiinni.

Itse olin 16vuotta suhteessa miehen kanssa ja seksiä oli 1-2kertaa kuussa. Nyt olen naisen kanssa ollut 2vuotta ja seksiä on 4-7kertaa viikossa... Tuo nainen saa vain minut haluamaan seksiä ja olen koko ajan kiihoittunut. Olen myös 35v jolloin useimmat naiset ovat kokeneet seksuaalisen huipun, eli panettaa koko ajan....

Vierailija
25/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää siis olla tuttu, mutta ei liian tuttu. Ehkä tämä auttaa ymmärtämään, miten kapea miehen "onnistumis-ikkuna" loppujen lopuksi on, naisilla on tämänkin vuoksi rikollisen helppoa saada seksiä jos vertaa keskivertomieheen. Tuosta tuttuudesta, onkohan tässä loppujen lopuksi kyse jonkinlaisesta ujoudesta?

Vierailija
26/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä epäilen että useat naiset ovat ujoja seksin suhteen. Toisaalta useat naiset eivät keskity seksiin niin paljon kuin miehet. Eli jos tutustut naisiin niin niitä kiinnostaa kaikki muu paitsi seksi... Mutta jos ystävystyt naisen kanssa niin uskalla puhua seksistä... tai ehdottaa sitä. Itse olen 35v ja todellakin rohkaistunut seksi ja muissa jutuissa...

Vierailija
27/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo ujousasia alkoi tosiaan nostaa päätään sillä tottahan tutumman kanssa on mukavampaa kun toinen tietää vähän mistä pitää ja osaa ottaa paremmin huomioon. Mutta ujous ja epävarmuus voivat tehdä sen, että pelkää että jokin menee pieleen ja sitten ei ole ystävyyttä eikä seksiä ja koska toinen tietää asioita, hänellä on suuttuessaan mahdollisuus loukata niillä. Olisiko "ystävän vieroksumisessa" kyse tällaisista peloista?

Vierailija
28/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etumuksesta ja katsekontaktista

Kyllä sen huomaa. Ei selityksiä vaan asiaan, voihan se miehestä olla ensin hämmentävää.

Vierailija
29/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on niin että jos mies ja nainen maailmalla olis samalla viivalla huomion ja "markkina-arvon" suhteen niin että naisetkin joutus näkemään vaivaa seksin eteen yhtä paljon kuin miehet näkevät ja tähtäämään siihen "onnistumis ikkunaan " . Tässä tilanteessa ei olisi enää juuri pihtaajanaisia ollenkaan tai muutenkaan haukuttaisi siaksi jokaista seksin ehdottajaa. Luultavasti kaikki olisivat reilumpia toisilleen ja myös ujommat ja epäonnen kohtaamat ihmiset saisivat seksiä kun sitä tarvitsevat. Yllätys että miehet johtavat itsemurhatilastoissa. Mies kärsii muutenkin todennäköisemmin yksinäisyydestä kuin nainen jolle melkein aina löytyy joku mies antamaan huomiota viimeistään se yksinäinen mies. Kun ottaa huomioon kuinka hankalaa voi olla jollekkin miehille tehdä vaikutus naiseen ja se jatkuva seksin puute... ei sitä kukaan kestä montaa vuotta.

Kiinnostaisi oikeasti nähdä miten naiset reagois kun joutus olemaan vuodenkin saamatta seksiä vastoin tahtoaan niinkuin itse olen nuorempana joskus ollut. Kaikki vaan meni perseelleen

Vierailija
30/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:19"]

Asiahan on niin että jos mies ja nainen maailmalla olis samalla viivalla huomion ja "markkina-arvon" suhteen niin että naisetkin joutus näkemään vaivaa seksin eteen yhtä paljon kuin miehet näkevät ja tähtäämään siihen "onnistumis ikkunaan " . Tässä tilanteessa ei olisi enää juuri pihtaajanaisia ollenkaan tai muutenkaan haukuttaisi siaksi jokaista seksin ehdottajaa. Luultavasti kaikki olisivat reilumpia toisilleen ja myös ujommat ja epäonnen kohtaamat ihmiset saisivat seksiä kun sitä tarvitsevat. Yllätys että miehet johtavat itsemurhatilastoissa. Mies kärsii muutenkin todennäköisemmin yksinäisyydestä kuin nainen jolle melkein aina löytyy joku mies antamaan huomiota viimeistään se yksinäinen mies. Kun ottaa huomioon kuinka hankalaa voi olla jollekkin miehille tehdä vaikutus naiseen ja se jatkuva seksin puute... ei sitä kukaan kestä montaa vuotta.

Kiinnostaisi oikeasti nähdä miten naiset reagois kun joutus olemaan vuodenkin saamatta seksiä vastoin tahtoaan niinkuin itse olen nuorempana joskus ollut. Kaikki vaan meni perseelleen

[/quote]Niin. Epäreiluahan se on. Mutta en tiedä miten asianlaitaa voi muuttaa. Jos jotain lohtua hakee niin 40+ iässä miehen arvo nousee naisen laskee. Syy: tuossa iässä vain mies pystyy jatkamaan sukua. Asiansa hyvin hoitanut mies pystyy tarjoamaan tuossa iässä naiselle taloudellisen turvan.

Vierailija
31/34 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 09:38"]

naisnäkökulmaa lisää kiitos. En ole vieläkään oppinut ymmärtämään minkä kautta naisen panetus käynnistyy

[/quote]

Haluaisit vain "avaimet käteen" -vastauksen, että saisit pimppiä, vaivautumatta itse miettimään omaa kehitystarvettasi. Olet saanut jo kaiken tarvittavan tiedon, mutta haluaisit pimpin kuin jonkun netistä tilattavan tuotteen. Ei ihme, ettei Hän ole antanut sinulle!! Ja toivottavasti ei siihen koskaan erehdy, niin kauan kuin olet noin epävarma itsestäsi. Olisit todennäköisesti vain tylsä pano. Suosittelisin tyytymään ystävyyteen ja omaan käteen, muuten jää vain jälkimmäinen.

Vierailija
32/34 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä on kahdenlaista: Naimista ja rakastelemista.  Niihin päätyy eri syistä. Toinen on pelkkästään fyysistä. Toinen vaatii henkistä läsnäoloa ja voi muuttua fyysiseksi. Pelkkä fyysinen ei muutu fyysisyyden vuoksi henkiseksi.

Vierailija
33/34 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 03:38"]

Seksiä on kahdenlaista: Naimista ja rakastelemista.  Niihin päätyy eri syistä. Toinen on pelkkästään fyysistä. Toinen vaatii henkistä läsnäoloa ja voi muuttua fyysiseksi. Pelkkä fyysinen ei muutu fyysisyyden vuoksi henkiseksi.

[/quote]

Rakastelua on huomattavasti vaikeampi löytää kuin seksiä

Vierailija
34/34 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin lopulta nyt joululomien jälkeen palaamaan tämän ketjun ääreen ja katsomaan, millaista keskustelua täällä on syntynyt. Huomasin nauttivani lukemastani.

Nyt, kun olen muutamat viime viikot pohtinut asiaa, minusta tuntuu, että olen taas hieman rohkeampi. Rohkenen suhtautua seksiin yhä avoimemmin ja luontevammin. Alan virittyä yhä enemmän ”taajuudelle”, jossa seksi nähdään kauniina ja luonnollisena asiana. Tällä taajuudella seksi ei sinänsä ole mikään välttämättömyys, mutta se voi hyvinkin olla elämää rikastuttava asia.

Ja myönnän, että haluan kokea sitä enemmän kuin mitä olen tähän saakka kokenut. Arvelisin, että aika moni on kanssani samassa veneessä.

Olenko oikealla reitillä, jos koen nyt tärkeäksi oppia ymmärtämään naista ja sitä, miten nainen kokee seksin? Minusta tuntuu, että mitä paremmin ymmärrän naisen kokemusmaailmaa, sitä helpompaa minun on myös luonnollisesti keskustella seksistä.

Minulla on mielessäni muutama ystävä, joiden kanssa haluaisin harrastaa seksiä. Se ei tietenkään ole maailmanloppu, vaikka sitten lopulta emme koskaan seksiä harrastaisikaan. Mutta, kun katselen mielessäni sitä vaihtoehtoa, että en missään vaiheessa ottaisi seksiä edes puheeksi heidän kanssaan, tunnen harmitusta. Arvelen, että jos en tuo esiin seksuaalista kiinnostustani, minua kaduttaa myöhemmin.

Mutta mikä on se oleellinen kysymys pyrittäessä ymmärtämään naisen (seksuaalista) kokemusmaailmaa?

Tämän ketjun otsikossa kysyin naisilta, että mikä heitä kiihottaa. Mutta onko parempi kysymys sittenkin se, miltä kiihottuminen tuntuu?

Siispä nainen, miten sinä koet kiihottumisen? Millaista on olla kiihottunut? Millaista se on, kun haluaa jotakuta seksuaalisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan