Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pärjään pienillä rahasummalla niin onko pakko käydä töissä??

Vierailija
18.10.2021 |

Pärjään sillä rahalla mitä Kelasta saa koska en tykkää kuluttaa, käytän samoja vaatteita vuosia enkä käy missään koska en tykkää siitä. Miksi siis hakisin töitä? Kun en tee rahalla juuri mitään

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok!

Vierailija
2/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele tulevaisuuttasi. Olemattomalla kansaneläkkeellä on vanhuudessa vaikea tulla toimeen.

Lisäksi kivahan se on kun massiii tallessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rahaa Kela sinulle maksaa? Miksi otat sitäkään vastaan ja pärjää omillasi.

Vierailija
4/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri riittävä summa millä pärjään. 

Vierailija
5/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri riittävä summa millä pärjään. 

Jos se on työttömyysetuus tai toimeentulotuki, niin pitää olla työnhakijana.

Vierailija
6/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ei ole tehdä mitään. Itsekin tulen toimeen vähällä ja siksi teen töitä vain osa-aikaisesti. Työkkärin/Kelan kanssa taiteilu on äärimmäisen stressaavaa verrattuna siihen, että vastaavat rahat kilahtavat tilille säännöllisesti palkkapäivänä. Työni on ihan ok, sen tekeminen ei vituta näillä tuntimäärillä ja se tuo rakennetta elämään. Veroprosentti on paljon pienempi kuin työmarkkinatuessa ja kaiken lisäksi lomailusta maksetaan lomarahaa.

Vierailija
7/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele tulevaisuuttasi. Olemattomalla kansaneläkkeellä on vanhuudessa vaikea tulla toimeen.

SDP lupasi just työeläkkeen kaikille eli 1800 e/kk, olit ollut töissä tai ei. Siksi jokaisen alle 4000 e/kk tienaavan kannattaa jättää työt, yhteiskunta palkitsee kyllä kunnon eläkkeellä.

Päätöksiä tästä ei ole nuijuttu kai.

Vierailija
8/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ei ole tehdä mitään. Itsekin tulen toimeen vähällä ja siksi teen töitä vain osa-aikaisesti. Työkkärin/Kelan kanssa taiteilu on äärimmäisen stressaavaa verrattuna siihen, että vastaavat rahat kilahtavat tilille säännöllisesti palkkapäivänä. Työni on ihan ok, sen tekeminen ei vituta näillä tuntimäärillä ja se tuo rakennetta elämään. Veroprosentti on paljon pienempi kuin työmarkkinatuessa ja kaiken lisäksi lomailusta maksetaan lomarahaa.

Olen aina tykännyt elää minimalisesti, nuoresta saakka. Perhe ja sukulaiset ihmettelee kun mulla ei mene juuri rahaa mihinkkään. Tulisi varmaan pakokauhu jos kävisin töissä ja tilille tulisi niin iso summa rahaa. Voisihan sen säästää, mutta mihin sen sitten käyttäisin? Tykkään asua myös pienessä yksiössä enkä halua muuttaa täältä pois.

Vierailija
9/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SDP lupasi just työeläkkeen kaikille eli 1800 e/kk, olit ollut töissä tai ei. Siksi jokaisen alle 4000 e/kk tienaavan kannattaa jättää työt, yhteiskunta palkitsee kyllä kunnon eläkkeellä.

Eihän työeläkettä voi saada, jos ei ole ollut töissä. Mitähän ne nyt ovat lupailleet, ja luvatahan voi vaikka mitä, se on sitten eri asia miten sitä lupausta käsitellään erilaisissa päätöksiä tekevissä instansseissa.

Minäkin voin luvata sulle 5000 kuussa rahaa, mut kuka sen sulle maksaa... se on eri asia.

Vierailija
10/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tykännyt elää minimalisesti, nuoresta saakka. Perhe ja sukulaiset ihmettelee kun mulla ei mene juuri rahaa mihinkkään. Tulisi varmaan pakokauhu jos kävisin töissä ja tilille tulisi niin iso summa rahaa. Voisihan sen säästää, mutta mihin sen sitten käyttäisin? Tykkään asua myös pienessä yksiössä enkä halua muuttaa täältä pois.

Ei sitä rahaa ole pakko käyttää mihinkään, sen kuin säilöö tilille tai vaikka lahjoittaa pois. Ja osa-aikaisilla töillä ei kyllä monellakaan alalla pääse rikastumaan. Mutta onko se rahamäärä tässä sinua ahdistava asia vai työnteko?

Vierailija
11/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii hyvin. Olet harmiton ja oikeastaan yhteiskunnalle vähäkuluinen.

Vierailija
12/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä SDP tuollaisia valehtelee?

Vierailija
13/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta konnaa elää mini toimeentuloilla . Varastamalla myös. Toisilta varastaminen ei vaan ole kovin kunniallista .

Vierailija
14/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua sitten yhtään häiritse ajatus, että me muut joudutaan kustantamaan sun elämäsi?

Vierailija
15/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Mä ajattelen niin päin, että kun en kuppaa muiden kukkarolla, minun ei myöskään tarvitse todistella kenellekään mitään. Olen riippumaton, ei tarvitse esittää tilitietoja tai ruksailla työttömyyspäiviä.

Kannatan kyllä sosiaaliturvaa, enkä halua siitä niistää, vaikka maksankin pari tonnia tulo-, kirkollis- ja kunnallisveroa joka kk. Mutta pidän elämäntapatyöttömyyttä kyseenalaisena moraalisesti silti.

Sen lisäksi pitää - anteeksi vaan - olla aika surkeaa elämää, jos ei mikään nappaa. Ei matkailu, ei harrastukset, ei taide, ei musiikki, ei mikään. Kaikkiin noihin meinaan saisi kyllä rahaa uppoamaan, ilman että ostaa mitään turhaketta.

Vierailija
16/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sua sitten yhtään häiritse ajatus, että me muut joudutaan kustantamaan sun elämäsi?

Enemmän varmaan minusta tulisi kuluja jos kävisin töissä

Vierailija
17/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Mä ajattelen niin päin, että kun en kuppaa muiden kukkarolla, minun ei myöskään tarvitse todistella kenellekään mitään. Olen riippumaton, ei tarvitse esittää tilitietoja tai ruksailla työttömyyspäiviä.

Kannatan kyllä sosiaaliturvaa, enkä halua siitä niistää, vaikka maksankin pari tonnia tulo-, kirkollis- ja kunnallisveroa joka kk. Mutta pidän elämäntapatyöttömyyttä kyseenalaisena moraalisesti silti.

Sen lisäksi pitää - anteeksi vaan - olla aika surkeaa elämää, jos ei mikään nappaa. Ei matkailu, ei harrastukset, ei taide, ei musiikki, ei mikään. Kaikkiin noihin meinaan saisi kyllä rahaa uppoamaan, ilman että ostaa mitään turhaketta.

Luonto ja taide on mun harrastukset. Luonto on ilmaista ja kamera löytyy ( sain perheeltä) Paperi ei paljoa maksa ja värikynät. ne riittää minulle vuosia.

Vierailija
18/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän varmaan minusta tulisi kuluja jos kävisin töissä

Haluaisitko jotenkin avata tätä ajatuksenkulkuasi?

Vierailija
19/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tämä kustantaminen tapahtuu?

Vierailija
20/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän työeläkettä voi saada, jos ei ole ollut töissä. Mitähän ne nyt ovat lupailleet, ja luvatahan voi vaikka mitä, se on sitten eri asia miten sitä lupausta käsitellään erilaisissa päätöksiä tekevissä instansseissa.

Minäkin voin luvata sulle 5000 kuussa rahaa, mut kuka sen sulle maksaa... se on eri asia.

Aika hyvin sulaa itse kullakin nuo lupaukset vaalien jälkeen, kun saa persuksensa eduskuntasalin penkkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi