Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pärjään pienillä rahasummalla niin onko pakko käydä töissä??

Vierailija
18.10.2021 |

Pärjään sillä rahalla mitä Kelasta saa koska en tykkää kuluttaa, käytän samoja vaatteita vuosia enkä käy missään koska en tykkää siitä. Miksi siis hakisin töitä? Kun en tee rahalla juuri mitään

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee vähällä rahalla toimeen, kannattaa hakea osa-aikaista työtä. Ei tule "liikaa" rahaa, vapaa-aikaa on, ei tarvitse asioida Kelan tai työkkärin kanssa.

Osa-aikaista työtä löytyy monelta alalta, voi valita tekeekö työtä yksin vai ihmisten kanssa, on aamua, päivää, iltaa ja yötä. Arkea ja viikonloppua.

Vierailija
22/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sua sitten yhtään häiritse ajatus, että me muut joudutaan kustantamaan sun elämäsi?

Kustannathan sinäkin lähihoitajan, poliisin, lääkärin, kela virkailijan ja poliitikkojen ja monen muun kunta ja valtionalojen työntekijän elämän. Sen sijaan että hän olisi vaikkapa lähihoitaja ja maksaisi yhteskunnalle kuluina 6000€ kuussa niin hän on työtön pienimmillä tuilla ja vie vain päälle tonnin valtion kassasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Mä ajattelen niin päin, että kun en kuppaa muiden kukkarolla, minun ei myöskään tarvitse todistella kenellekään mitään. Olen riippumaton, ei tarvitse esittää tilitietoja tai ruksailla työttömyyspäiviä.

Kannatan kyllä sosiaaliturvaa, enkä halua siitä niistää, vaikka maksankin pari tonnia tulo-, kirkollis- ja kunnallisveroa joka kk. Mutta pidän elämäntapatyöttömyyttä kyseenalaisena moraalisesti silti.

Sen lisäksi pitää - anteeksi vaan - olla aika surkeaa elämää, jos ei mikään nappaa. Ei matkailu, ei harrastukset, ei taide, ei musiikki, ei mikään. Kaikkiin noihin meinaan saisi kyllä rahaa uppoamaan, ilman että ostaa mitään turhaketta.

Luonto ja taide on mun harrastukset. Luonto on ilmaista ja kamera löytyy ( sain perheeltä) Paperi ei paljoa maksa ja värikynät. ne riittää minulle vuosia.

Jos oikeasti harrastaisit taidetta, tietäisit, että siihen voi panostaa vaikka kuinka. Käydä näyttelyissä, kehittyä opiskelemalla, ostaa taidetta, ostaa taidekirjoja, ostaa muutakin taiteentekovälinettä kuin liidut.

Vierailija
24/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EDtkö todellakaan osaa tehdä mitään työtä, josta nauttisit?

Vierailija
25/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele tulevaisuuttasi. Olemattomalla kansaneläkkeellä on vanhuudessa vaikea tulla toimeen.

Lisäksi kivahan se on kun massiii tallessa.

SDP lupasi just työeläkkeen kaikille eli 1800 e/kk, olit ollut töissä tai ei. Siksi jokaisen alle 4000 e/kk tienaavan kannattaa jättää työt, yhteiskunta palkitsee kyllä kunnon eläkkeellä.

Päätöksiä tästä ei ole nuijuttu kai.

Eikä tulla nuijimaan. 😂Tottahan ymmärrät että tuo lupasi-verbi kuuluu sitaatteihin.

Vierailija
26/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraillija kirjoitti:

Ei sua sitten yhtään häiritse ajatus, että me muut joudutaan kustantamaan sun elämäsi?

Kustannathan sinäkin lähihoitajan, poliisin, lääkärin, kela virkailijan ja poliitikkojen ja monen muun kunta ja valtionalojen työntekijän elämän. Sen sijaan että hän olisi vaikkapa lähihoitaja ja maksaisi yhteskunnalle kuluina 6000€ kuussa niin hän on työtön pienimmillä tuilla ja vie vain päälle tonnin valtion kassasta.

Näiden palveluista ihan mielellään maksaakin. Vai olisko kiva jos palomiehet puuttuisi?

Vierailija
27/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Mä ajattelen niin päin, että kun en kuppaa muiden kukkarolla, minun ei myöskään tarvitse todistella kenellekään mitään. Olen riippumaton, ei tarvitse esittää tilitietoja tai ruksailla työttömyyspäiviä.

Kannatan kyllä sosiaaliturvaa, enkä halua siitä niistää, vaikka maksankin pari tonnia tulo-, kirkollis- ja kunnallisveroa joka kk. Mutta pidän elämäntapatyöttömyyttä kyseenalaisena moraalisesti silti.

Sen lisäksi pitää - anteeksi vaan - olla aika surkeaa elämää, jos ei mikään nappaa. Ei matkailu, ei harrastukset, ei taide, ei musiikki, ei mikään. Kaikkiin noihin meinaan saisi kyllä rahaa uppoamaan, ilman että ostaa mitään turhaketta.

Luonto ja taide on mun harrastukset. Luonto on ilmaista ja kamera löytyy ( sain perheeltä) Paperi ei paljoa maksa ja värikynät. ne riittää minulle vuosia.

Tuskinpa on. Jos oikeasti harrastaisit kuvataidetta, tietäisit, että siihen vasta saakin rahaa uppoamaan. Välineet - siis muutkin kuin liidut ja paperi - kuvataidekurssit, taide, näyttelyiden pääsyliput jne.

Vierailija
28/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se palkka on korvaus työstä. Mä ymmärrä, sulle ei palkkatyö käsitteenä ole tuttu, kun olet ikäsi loisinut muiden lompsalla, mutta muut ymmärtävät asian kyllä.

Se on korvaus ajankäytöstä. Nyt on vain se juttu että sinä et arvosta ap:n ajankäyttöä. Se on hinnoiteltu noin tonniin. Jos hän käyttäisi sen paremmin siitä maksettaisiin isompi korvaus. Sinällään eettisesti ja moraalisesti mikään toiminta ei ole toista arvokkaampaa. Niin ja minä loisin työkyvyttömyyseläkkeellä, että joskus on niitä töitä tehty, kuntapuolen loisena.

Vierailija
29/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ei ole tehdä mitään. Itsekin tulen toimeen vähällä ja siksi teen töitä vain osa-aikaisesti. Työkkärin/Kelan kanssa taiteilu on äärimmäisen stressaavaa verrattuna siihen, että vastaavat rahat kilahtavat tilille säännöllisesti palkkapäivänä. Työni on ihan ok, sen tekeminen ei vituta näillä tuntimäärillä ja se tuo rakennetta elämään. Veroprosentti on paljon pienempi kuin työmarkkinatuessa ja kaiken lisäksi lomailusta maksetaan lomarahaa.

Olen aina tykännyt elää minimalisesti, nuoresta saakka. Perhe ja sukulaiset ihmettelee kun mulla ei mene juuri rahaa mihinkkään. Tulisi varmaan pakokauhu jos kävisin töissä ja tilille tulisi niin iso summa rahaa. Voisihan sen säästää, mutta mihin sen sitten käyttäisin? Tykkään asua myös pienessä yksiössä enkä halua muuttaa täältä pois.

No, alkaa ne työt maistumaan kun otetaan Kelan tuet pois. Veronmaksajien rahoilla siellä loisit. Kun kerran minimalistisesti tykkäät elää, lakkauta asumistuki, työttömyysraha tai mitä ikinä saatkin ja mahdolliset muut tuet. Pääset minimalismiin kiinni ihan toden teolla. Muuttamaan kyllä saatat joutua, mutta minimalismista ei tarvitse edelleenkään luopua. Pääset ehkä jopa vähentämään irtaimistoasi.

Kukaan ei pyydä tänne syntyä eikä ole soveliasta itseään lopettaa joten valtio kantaa vastuun, koska se syntyvyyteen painostaa.

Vierailija
30/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti harrastaisit taidetta, tietäisit, että siihen voi panostaa vaikka kuinka. Käydä näyttelyissä, kehittyä opiskelemalla, ostaa taidetta, ostaa taidekirjoja, ostaa muutakin taiteentekovälinettä kuin liidut.

En ole tuo edellinen, mutta... taiteen harrastaminen voi olla tuota, mutta mikään pakko ei ole. Eivät kaikki työssäkäyvätkään taiteen harrastajat tee kaikkea tuota, vaikka heillä olisi siihen rahaa. Ihan turhaa provoilua ruveta luettelemaan miljoonaa asiaa ja vaatia niitä, jotta ihminen saa sanoa olevansa taiteen harrastaja. 

Sitäpaitsi ilmaisia näyttelyitä ja gallerioita on myös ja kirjastoista voi lainata vaikka mitä opuksia. Mutta ehkä kirjoititkin kommenttisi vain, koska sinua ärsyttää työttömät.

Vierailija
31/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison elämänmuutoksen myötä minun kulut ovat hyvin maltilliset joten pärjään hyvin työmarkkinatuella ja aloitan nyt sen lisäksi työt josta saa aina sen muutaman satasen lisää. Velaton asunto, vajaa 50.000e säästöjä mihin en koske, ei autoa, aviopuoliso jakamassa kulut, muutama lemmikki elätettävänä. Pelkkä työmarkkinatuki riittää hyvin asumis- ja ruokakuluihin ja olen tosi iloinen että saan nyt alkaa pistämään säästöön kuukausittain tuon töistä tulevan pienen lisätienestin, tosin pelkästä työmarkkinatuestakin jää parhaimpina kuukausina pari sataa säästöön. Tosi sitten taas rahaa menee kun hemmottelen itseäni kampaajalla jonne menee kerralla helposti 500e. Koirien yllättävät lääkärikulut toki myös verottaa säästöjä jos sattuu sellaisia useamman tonnin päivystysreissuja. Vaatteita ostan joskus, syön terveellisesti ja edullisesti, kerran viikossa herkkupäivä jolloin en mieti mitä suuhuni pistän tai paljonko se maksaa.

Vierailija
32/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko käydä töissä. Työttömyyspäivärahaan edellytetään, että on valmis töihin, joten jos voit elää ilman sitä niin totta kai omillaan saa tehdä mitä haluaa :) 

Vierailija
33/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tämä kustantaminen tapahtuu?

Et siis vastaa? Roskaa kirjoitit. MOT

Vierailija
34/34 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok.

Jostain syystä Suomessa monet työssäkäyvät pahastuvat siitä kun työttömällä meneekin ihan hyvin sillä pienellä rahamäärällä, jonka tukien muodossa saavat käteensä. Paheksuntaa aiheuttaa myös se, jos työtön ei tunne häpeää työttömyydestään. Onneksi tällaiset paheksujat voi jättää omaan arvoonsa ja elää elämäänsä ilman heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän