Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettymys kun ei tule valituksi työpaikkoihin

Vierailija
18.10.2021 |

Olen todella motivoitunut työntekijä. Kun löydän kiinnostavan avoimen paikan, teen huolellisen hakemuksen ja olen hetken täynnä intoa ja toiveikkuutta. Minulla on hyvä fiilis hakemuksesta, lähetän sen matkaan. Odottelen soittoa, tarkistan 15min välein sähköpostin, päivät kuluu, viikot kuluu.

Taas uusi työpaikkailmoitus, taas innostus ja hakemus sisään, sama kaava jatkuu. Milloinkohan vain lyön hanskat tiskiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Pääsen haastatteluihin ja monesti mulle on sanottu että haastatteluun on kutsuttu vain 2-4hlö! Ja silti mua ei valita! En ymmärrä miten voin aina jäädä hopealle tai pronssille! D: Alkaa jo pikkuhiljaa ahdistaa kun keväällä tulee 2v siitä kun viimeksi olin töissä....

Vierailija
2/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut haastatteluun pääsemisestä! Ymmärrän että ottaa päähän kun on jo niin hilkulla! Voi kun pääsis ees haastatteluun itse mutta ei auta kuin toivoa. Mulla takana äitiysloma 1,5vuotta ja nyt haen töitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt olekaan huutava työvoimapula?

Vierailija
4/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi raskasta ja kuluttavaa ja siksi "hae kaikkea mahdollista" on hirveän huono työnhakuneuvo, kun kääntöpuolena on tuo jatkuva pettyminen.

Vierailija
5/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt olekaan huutava työvoimapula?

On mutta vain ravintola-alalla. Tarjoilijan ja kokin paikkoja auki pilvin pimein. Perus kaupan alan duunarihommiin tarjotaan 5-10h/vko-sopimuksia, joopa joo.

Vierailija
6/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato peiliin

Vierailija
7/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella ilmoitetaan jos tulee valituksi, sähköposteja ei ole pakko avata. 

Vierailija
8/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi raskasta ja kuluttavaa ja siksi "hae kaikkea mahdollista" on hirveän huono työnhakuneuvo, kun kääntöpuolena on tuo jatkuva pettyminen.

Kaikkeen tottuu, minkä vuoksi tuo "hae kaikkea/paljon" on oikeasti hyvä neuvo. Kun tulee se 50. tai 100. "valitettavasti valintamme ei tällä kertas kohdistunut sinuun", niin ei tunnu enää missään. Kokemusta on vaikka nyt olenkin töissä.

Lisäksi fiksu huomaa massasta mikä toimii mikä ei. Itsellä esimerkiksi niinkin pieni asia kuin cv:n valokuvan vaihto nosti haastatteluihin asti päätyneiden hakujen määrää selvästi.

Vierailija
9/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sama kaava. 200 hakijaa, pääsin silti haastatteluun. Ikinä ei tärpännyt vaan joku ihan urpon oloinen sai sitten sen työn. Ehkä olen vielä urpompi itse sitten.

Vierailija
10/10 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Sitten päätin vaihtaa alaa työvoimapula-alalle. Valmistuin ja sama homma. Olen perseestä, mutta pitää nyt työkkärin mieliksi jatkossakin hakea töitä. Sama niitä hakemuksia rustailla, kun ei nyt niin hirveästi tuota tekemistä muutenkaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan