Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokaboksi testiasiakas huijaus

Taas niin tätä
18.10.2021 |

Ilmoittauduin testiasiakkaaksi ja kuulemma soittavat takaisin yksityiskohdista. Testiasiakas sanasta tulee mieleen että saan tuotteen ilmaiseksi kun annan tuotteesta kattavan palautteen.

Kuitenkin sitten sain selville netissä että testiasiakas tarkoittaa että sen ruokaboksin vaan saa etuhintaan. Eli periaatteessa ruokaboksi kerää nimiä jotta he voi soitella ihmisille ja kaupata tuotetta puhelimitse. Eli ihan vaan sama kuin puhelinmyyjä!

Mielestäni tuotteen saaminen alehintaan ja se vielä että velvoittautuu antamaan palautetta ei ole testiasiakas, se on vaan erilainen asiakas ja yleensä testaajat saa paikoissa ilmaiseksi tuotteen. Aika harhaanjohtava tuo testiasiakas sana minun mielestäni.

Milloin tää puhelinmyynnin piilottaminen kiertoilmauksen taakse loppuu??

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että olisi Taina Tavallisen pitänyt saada monen kympin ruokaboxi ilmaiseksi ja vastineena olisi ollut joku tekstin kyhäelmä ilman laatuvaatimuksia tai edes kielellisen osaamistason varmuutta. Herää jo, ihminen.

Asun ulkomailla ja täällä tarjotaan ilmaiseksi noita ruokabokseja ystäväntarjouksena. Eli saan ilmoituksen asiasta ja sitten lähetän sen eteenpäin ystäväni sähköpostiin. Hän saa sitten tilata halutessaan ilmaiseksi maksimimäärän annoksia, joka on viisi annosta neljälle hengelle, joka vastaa noin 100 euroa. Tilauksen jälkeen voi ilmoittaa ettei jatka enää tilausta eikä tarvitse mitään palautteita antaa. 

Muutama kaveri on saanut ilmaiset sapuskat ja pari on jatkanut tilausta. 

Nytkin näkyy olevan kolme ilmaista ystäväntarjousta ja ajattelin kysyä työkavereilta, jos jollain kiinnostaisi ilmaiset sapuskat, kun tuossa ei todellakaan ole mikään pakko jatkaa tuosta tilausta. 

Vierailija
22/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän on monet kerrat ollut juttua täällä. Myös iltajohonkin on laitettu vinkkiä mutta taitaa olla liian median / avmammojen suosikkeja mukana että tähän kukaan isossa kuvassa ”puuttuisi” tai edes kyseenalastaisi.

Tekevät myös sitä, että pyytävät osallistumaan arvontaan, sitten soittavat että olet osallistunut onneksi olkoon täältä lähtee boksitilaus tulemaan. Lasku tulee heti perästä ja kun yrität peruuttaa koska oli ARVONTA etkä ole tilannut mitään, ilmoittavat että kyseessä on kestotilaus ja peruutuksen voi tehdä vasta ensimmäisen toimituksen jälkeen. Sopimusehdoissa lukee että peruutus tehtävä 7pv ennen toimitusta ja yllättäen homma on potkaistu heiltä käyntiin 6pv ennen toimitusta.

Että sellaista asiakaslähtöistä toimintaa.

Ja kuulemma kun sen saat peruttua, ne lätkäsee sen jonkun ajan kuluttua uudelleen voimaan.

Sekin vielä! Kuulin että peruutuksen voi tehdä vain määräaikaisesti, esim. seuraavat 8 tai 12 viikkoa. Sen jälkeen tilaus tulee taas peruuttaa näkyviltä viikoilta.

Jos halusi purkaa sopimuksen, se piti ilmeisesti tehdä vain soittamalla asiakaspalveluun ja sopii vain arvata miten tavoitettavissa ovat puhelinlinjoja pitkin.. 🙄

Kyllä sen voi täpätä tauolle toistaiseksi omilla sivuilla.

Nimenomaan, toistaiseksi.

No sehän voi olla toistaiseksi tauolla vaikka ikuisuuden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tällaiset palvelut. Eikö samalla vaivalla saa tilattua esim. Prismasta kotiinkuljetuksella jos ei itse kauppaan pääse? Ainakin saa sitten tasan sen mitä haluaa, eivätkä epämääräiset yritykset häiriköi.

Vierailija
24/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin yksi päivä lähijunassa tuon yrityksen puhelinmyyjää joka istui pari penkkiä edellä ja soitti varmaan 8 asiakasta läpi, kieltämättä tehokasta myyntiä. Sellainen vähän lipevän oloinen nuori juippi. Kun ei muutakaan tekemistä junassa ollut niin salakuuntelin ja mietin että pitääkin olla varuillaan jos mulle soitetaan, oli sen verran epämääräisiä diileja :D

Vierailija
25/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän on monet kerrat ollut juttua täällä. Myös iltajohonkin on laitettu vinkkiä mutta taitaa olla liian median / avmammojen suosikkeja mukana että tähän kukaan isossa kuvassa ”puuttuisi” tai edes kyseenalastaisi.

Tekevät myös sitä, että pyytävät osallistumaan arvontaan, sitten soittavat että olet osallistunut onneksi olkoon täältä lähtee boksitilaus tulemaan. Lasku tulee heti perästä ja kun yrität peruuttaa koska oli ARVONTA etkä ole tilannut mitään, ilmoittavat että kyseessä on kestotilaus ja peruutuksen voi tehdä vasta ensimmäisen toimituksen jälkeen. Sopimusehdoissa lukee että peruutus tehtävä 7pv ennen toimitusta ja yllättäen homma on potkaistu heiltä käyntiin 6pv ennen toimitusta.

Ja kuulemma kun sen saat peruttua, ne lätkäsee sen jonkun ajan kuluttua uudelleen voimaan.

Sekin vielä! Kuulin että peruutuksen voi tehdä vain määräaikaisesti, esim. seuraavat 8 tai 12 viikkoa. Sen jälkeen tilaus tulee taas peruuttaa näkyviltä viikoilta.

Jos halusi purkaa sopimuksen, se piti ilmeisesti tehdä vain soittamalla asiakaspalveluun ja sopii vain arvata miten tavoitettavissa ovat puhelinlinjoja pitkin.. 🙄

Siis onko näin Suomessa, että pitää soittaa asiakaspalveluun? Asun ulkomailla ja suoraan netistä voi klikata ettei jatka tilausta enää. 

Vierailija
26/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tekisi mieli kokeilla ruokaboksia, mutta tällaisen takia en uskalla. Tilauksen pitää olla helppo, ja myös perumisen pitää olla helppo ja selkeä. Sama koskee muitakin palveluita, jos koen perumisen tai irtisanomisen hankalaksi, jätän väliin.

Vierailija
27/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää tällaiset palvelut. Eikö samalla vaivalla saa tilattua esim. Prismasta kotiinkuljetuksella jos ei itse kauppaan pääse? Ainakin saa sitten tasan sen mitä haluaa, eivätkä epämääräiset yritykset häiriköi.

Se on eri asia. Olen tilannut kotiinkuljetuksella kaupasta, mutta sitten pitää miettiä mitä tarvikkeita oikein tarvitsee. Nyt vain valitsee annoksen ja tarvittavat tarvikkeet tulee siinä mukana. 

Vierailija
28/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on eri asia. Olen tilannut kotiinkuljetuksella kaupasta, mutta sitten pitää miettiä mitä tarvikkeita oikein tarvitsee. Nyt vain valitsee annoksen ja tarvittavat tarvikkeet tulee siinä mukana. 

Mutta sitten pitää kuitenkin käydä erikseen kaupasta kaikki leivät ja vessapaperit sun muut annokset, kun Prismasta/citymarketista tilaamalla saisi kaikki kerralla. K-kaupoilla on ainakin ruokaohjeissa täppä josta voi klikata kaikki ainekset ostoskoriin, eli käytännössä tosi helppoa.

Vierailija
29/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten pitää kuitenkin käydä erikseen kaupasta kaikki leivät ja vessapaperit sun muut annokset, kun Prismasta/citymarketista tilaamalla saisi kaikki kerralla. K-kaupoilla on ainakin ruokaohjeissa täppä josta voi klikata kaikki ainekset ostoskoriin, eli käytännössä tosi helppoa.

Miks se nyt sun perssettä kutittaa, jos joku haluaa tilata muualta kuin päivittäistavarakaupasta ruokaa kotiin?

Vierailija
30/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy erikseen kaupassa vaan tilaan ne kerran kuukaudessa kotiinkuljetuksena. Leipää en syö, joten sitä ei tarvitse lähteä kaupasta ostamaan. 

Vierailija
31/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä kukaan täyttää mitään arpalipukkeita tmv. ja saa siitä helkkarinmoisen vaivan itselleen pitkäksi aikaa. Kyllä ihmiset sitten ovat tyhmiä, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
32/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain peruutettua ennen kun ensimmäinen laatikko edes saaapui, kertomalla että muutan niin keskelle ei mitään!!!!! Siis vedin Lapista jonkun ihan randomina kylän nimen. Siihen loppui. Huh! Kyllä tuo on ihan kuluttajan huijaamista. Testaus jutusta antaa kulutan ymmärtää ihan toista.

Tarkkana pitää olla puhelimessa, jos edes sanot kyllä tai juu se otetaan myöntäväksi asiaksi.

Vierailija
33/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen voi täpätä tauolle toistaiseksi omilla sivuilla.

Nimenomaan, toistaiseksi.

Mulla oli pari vuotta tauolla, mutta koronan myötä aloin uudelleen tilata. Visatiedot piti vaan päivittää, kun oli vaihtunut tuossa ajassa. Ei tuosta toistaiseksi tauolla ollut mitään harmia vaan itse asiassa parempi, kun aloin nyt uudelleen tilata ja tiedot oli siellä jo valmiiksi. Minun puolesta olkoon ne tiedot siellä vaikka hamaan asti. 

Vierailija
34/35 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olisi Taina Tavallisen pitänyt saada monen kympin ruokaboxi ilmaiseksi ja vastineena olisi ollut joku tekstin kyhäelmä ilman laatuvaatimuksia tai edes kielellisen osaamistason varmuutta. Herää jo, ihminen.

Herää itse. Olen ollut testiasiakkaana ja nimenomaan sain "tekstin kyhäelmistä" vastineeksi palkkion ja hyödykkeen. Aivan kuten monessa työssä työnantaja tarjoaa sinulle palkan ja työvälineet vastineeksi työpanoksestasi.

Vierailija
35/35 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väärällä alalla. Pitäisi tehdä verkkosivuja: "Esimerkiksi Ruokaboksin verkkokauppa-alustan uudistus oli noin kahden miljoonan euron investointi."

https://www.iltalehti.fi/talous/a/33607981-6a93-4bad-83b3-fcdb7b58de2d

2 miljoonaan jostain lehtitilaukseen verrattavasti nettisivusta. Tekijät nauraa matkalla pankkiin.