Tuttava otti negatiivisen kannan lomakohdevalintaani, vaikka en hänen mielipidettään kysynyt.
Onko tarpeellista/fiksua/tahdikasta mennä ilmoittamaan oma kritisoiva mielipide tilanteessa, jossa tätä mielipidettä ei kysytä? Näinhän ihmiset kuitenkin usein tekevät.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtee lomailemaan kohteeseen, jossa ihmisoikeuksia poljetaan, ei voi vaatia, että muut vain hymistelisivät.
Käytiin vuosia sitten Dubaissa kun vaimo mankui. Minä muistan vain sen hiekka-aavikolle rakenetun kulissin ja kalterein varustetut bussit täynnä vieratyöläisiä. Vaimo muistaa vain auringon, rannat ja hulppeat kauppakeskukset.
Näin erilaiset kokemukset voi samasta paikasta jäädä.
☝ Tämä oli hyvin sanottu. Mä lomailin Intiassa ja monet kokee sen negatiivisena. Hyi, eikö siellä ole köyhää ja likaista yms saa helposti kuulla. Itselleni jäi mieleen uskomattoman kaunis luonto, sydämelliset ihmiset, ihana ruoka, värien kylläys, kauniit ihmiset, hauskat lehmät, ihana lämpö ja Intian mystinen uskontojen kirjo.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavanhan olisi tietenkin pitänyt ihastella kohdetta maasta taivaaseen ja kertoa, kuinka hänen käy sinua kateeksi, kun moiseen "paratiisiin" pääset käymään, vai miten?
Jos ei kohteesta ole hyvää sanottavaa, tai ei halua sanoa mitään, niin kohteliasta olisi kuitenkin toivottaa mukavaa reissua. Tai näin ainakin itse omassa kuplassani ajattelen.
Vakavan pandemian riehuessa otan negatiivisen kannan kaikkeen matkailuun, kohteesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kohteena taitaa olla Dubai? Joo, olisit voinut muuallekin mennä.
Joka ketjussa sä olet räkyttämässä. Joo, sä voit pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähtee lomailemaan kohteeseen, jossa ihmisoikeuksia poljetaan, ei voi vaatia, että muut vain hymistelisivät.
Sä asut tällaisessa maassa tollo.
Kerro nyt toki mihin menet ja mistä paikkaa kritisoitiin. Jos menet kanarialle ja työkaveri sanoi että on turistirysä, niin mitä väliä! Mene ja nauti lomasta. Jos menet dubaihin tai muuhun ihmisoikeushelvettiin, ja sinua kritisoidaan siitä että tuet tällaista järjestelmää, mene itseesi ja mieti miksi haluat moiseen paikkaan matkustaa.
Dubai on aivottomien ääliöitten, kuten marttiinasofiastefujne, lomapaikka. Just stöfy esitteli ja kehui kuinka hieno talo on. 😂
Minua ei saa rahallakaan tuommoiseen torniin.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt toki mihin menet ja mistä paikkaa kritisoitiin. Jos menet kanarialle ja työkaveri sanoi että on turistirysä, niin mitä väliä! Mene ja nauti lomasta. Jos menet dubaihin tai muuhun ihmisoikeushelvettiin, ja sinua kritisoidaan siitä että tuet tällaista järjestelmää, mene itseesi ja mieti miksi haluat moiseen paikkaan matkustaa.
Katsopas ihmisoikeustuomioistuinten päätösten ja rikkeiden määrä Suomi vs. UAE ja mieti uudelleen. Täällä ihmiset ei tiedä UAEstä mitään vaan nillittää ja toistaa yhden yksittäisen tapauksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Dubai on aivottomien ääliöitten, kuten marttiinasofiastefujne, lomapaikka. Just stöfy esitteli ja kehui kuinka hieno talo on. 😂
Minua ei saa rahallakaan tuommoiseen torniin.
Kateellisen ulinaa, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopas ihmisoikeustuomioistuinten päätösten ja rikkeiden määrä Suomi vs. UAE ja mieti uudelleen. Täällä ihmiset ei tiedä UAEstä mitään vaan nillittää ja toistaa yhden yksittäisen tapauksen perusteella.
Näillä aina unohtuu se, että Suomi loistaa sekä naisten väkivallan, harmaan talouden ja ihmisoikeusrikkomusten tilastojen kärjessä. Nämä ovat nähneet Latifan, luulevat Dubain olevan Saudeissa ja sit ovat niin olevinaan. Dubaista ei tarvitse tykätä, mutta rajansa silläkin mitä väittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Saahan sitä olla eri mieltä! Mä lähden Kanarialle, taas kerran! Ei kiinnosta yhtään että jotkut näkee sen pelkkänä turistirysänä eivätkä lähtisi sinne mistään hinnasta. Ei heidän tarvitsekaan, eikä se ole multa pois! Mä tykkään, ja menen! Ja menen jatkossakin!
Olen käyny kolmella saarella ja pysyin pääosin kaukana turistirysistä. Kannattaa sunkin. Saarten sisäosissa on kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei saa rahallakaan tuommoiseen torniin.Kateellisen ulinaa, ei mitään muuta.
Sinnehän pääsee pikkurahalla. Jopa työtön yh voi siellä lomailla 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä aina unohtuu se, että Suomi loistaa sekä naisten väkivallan, harmaan talouden ja ihmisoikeusrikkomusten tilastojen kärjessä. Nämä ovat nähneet Latifan, luulevat Dubain olevan Saudeissa ja sit ovat niin olevinaan. Dubaista ei tarvitse tykätä, mutta rajansa silläkin mitä väittää.
Suomessa ne vierastyöläiset on piilossa parakeissaan, rahvas ei niitä näe. Ongelma sit onkin yhtäkkiä se, että UAEssä ne näkee. Naisten oikeuksien kanssa UAEssä on vielä tekemistä, mutta aika lähellä jo ollaan Suomen tilannetta. Ja kyseessä rikas maa, Keravan Pirkon turistirahat ei vaikuta yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei saa rahallakaan tuommoiseen torniin.Kateellisen ulinaa, ei mitään muuta.
😅 Toki, ei ihan kuitenkaan samoissa puitteissa kuin mainitsemasi ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä menee yhlla pulla väärään kurkkuun kun hotelliyö maksaa 2000€/yö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Uutta tilastoa en jaksa kaivaa, mutta Vuosina 1993–2008 Suomi sai Euroopan ihmisoikeustuomioistuimelta enemmän langettavia päätöksiä kuin kaikki muut Pohjoismaat yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri käyttötilini saldon, 22 587,45 €, sijoituksia ja säästöjä en mainitse, kun sinua tuntuu kateus vaivaavan.
Rahasta huolimatta minua ei Dubaihin saa. Pelkät kuvat puistattaa.
Mutta mene sinä ja muut aivottomat ostoskeskukseen krääsää hankkimaan. Minulle loma on jotain ihan muuta.
Kukin tyylillään. Köyhät Dubaihin ja me raharikkaat sitten muualle, pois köyhien mestoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri käyttötilini saldon, 22 587,45 €, sijoituksia ja säästöjä en mainitse, kun sinua tuntuu kateus vaivaavan.
Mutta mene sinä ja muut aivottomat ostoskeskukseen krääsää hankkimaan. Minulle loma on jotain ihan muuta.
Kukin tyylillään. Köyhät Dubaihin ja me raharikkaat sitten muualle, pois köyhien mestoista.
Voi kuule, en ole kateellinen sinulle vaikka sinulla olisi tililläsi enemmän rahaa kuin minulla (ei siis ole). Sinun tekstisi on kateutta ja katkeruutta täynnä vaikka yrittäisit kuinka kiemmurrella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä Dubaista mitään, jos kuvittelet lomailun siellä olevan ostoskeskuksissa pyörimistä.
Mitä väliä? Saahan sitä olla eri mieltä! Mä lähden Kanarialle, taas kerran! Ei kiinnosta yhtään että jotkut näkee sen pelkkänä turistirysänä eivätkä lähtisi sinne mistään hinnasta. Ei heidän tarvitsekaan, eikä se ole multa pois! Mä tykkään, ja menen! Ja menen jatkossakin!