Rokotteen ottaminen pelottaa!
En ole rokote vastainen, mutta pelottaa ottaa tämä koronarokote, kun siitä on raportoitu kaikenlaisia mm. sydänoireita. Samaan aikaa. Itse korona pelottaa, en halua saada sitä. Siitä kirjoitetaan miten nuoret ja hyväkuntoisetkin joutuvat teholla. Pää hajoaa, en enää tiedä mitä uskoa ja mitä tehdä. Ottaako rokote vai korona? Kumpi on kahdesta pahasta parempi vaihtoehto?
Ja, epäilyttää rokotteiden suhteen myös se, kun sen saaneetkin ovat teholle joutuneet... Eli mikä niiden teho/hyöty lopulta on
Kommentit (127)
Rokote eli terveyshyöty (valtaosalle) pelottaa. Siis ei jumalauta.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa ottaa rokotetta , en tiedä miksi siitä tuli semmonen peikko , ehkä nyt kun tuntuu että painostus on kova ja on leimattu epäkelpo ihmiseksi ja hylkiöksi vaikka muuten oon noudattanut suosituksia . Maskeja käytän edelleen ja välttelen väen paljoutta , kaupassa käyn häthätää ja hiiviskelen .En jaksa enää .
Sama mulla.
Olen yksinhuoltaja ja pelkään, että saan rokotteesta verotulpan tms, kun on siihen perinnöllinen alttiuskin.
Syön masennuslääkettä ahdistuneisuushäiriöön, eli tuokaan ei auta asiaa.
Yksi läheinen haukkui eilen siaksi ja moni muu on katkonut välit minuun.
Painostus ja haukkuminen on kamalaa.
En käy enää missään ja olen aivan yksin.
Uutisissa vain rokotteista, sekä radiossa, lehdissä... lapsikin vielä pitäisi rokottaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa ottaa rokotetta , en tiedä miksi siitä tuli semmonen peikko , ehkä nyt kun tuntuu että painostus on kova ja on leimattu epäkelpo ihmiseksi ja hylkiöksi vaikka muuten oon noudattanut suosituksia . Maskeja käytän edelleen ja välttelen väen paljoutta , kaupassa käyn häthätää ja hiiviskelen .En jaksa enää .
Sama mulla.
Olen yksinhuoltaja ja pelkään, että saan rokotteesta verotulpan tms, kun on siihen perinnöllinen alttiuskin.
Syön masennuslääkettä ahdistuneisuushäiriöön, eli tuokaan ei auta asiaa.
Yksi läheinen haukkui eilen siaksi ja moni muu on katkonut välit minuun.
Painostus ja haukkuminen on kamalaa.
En käy enää missään ja olen aivan yksin.
Uutisissa vain rokotteista, sekä radiossa, lehdissä... lapsikin vielä pitäisi rokottaa...
Pahoittelut tarkoitin veritulpan
Omalla kohdalla olen ajatellut, että koska en muutenkaan ole enää kovin terve, on sama ottaa riski jos se auttaa kokonaiskuvassa ihmiskunnan hyväksi.
Eikö ne lopettanut jo sillä Astra Zenecalla rokottamisen johon veritulppa riski liittyi? Sydänoireet välttää sillä ettei rehki rokotepäivänä rokotteen saamisen jälkeen ja varmaan myös pari seuraavaa päivää kannattaa ottaa kevyesti.
Haittavaikutusilmoituksiakin on jonossa ollut niin paljon, että jokainen fiksu osaa epäillä rokotteen turvallisuutta. Moni on kuollutkin siihen, vaikka kuinka puhuisi sen puolesta. Sairasta väittää, että olisi jotenkin todella turvallinen ja marginaalisen harvinaisia vakavat oireet. Koronaan kuolleiden määräkin jää varjoon noiden haittavaikutusten kanssa. Eli mikä on todellinen hyöty? Ja nyt sitä lietsotaan, että teholla olisi rokottamattomia? Onko todella näin ja vai onko kyse juuri niistä piikitetyistä? Vähän usko alkaa mennä kaikkeen. Tämä passi on vain kaiken naurettavuuden huippu. Ei mikään piikitysleima pitkälle kanna, jos teho hiipuu ja muutenkin se ei ole normaalia toimintaa tällaisen viruksen kanssa.
Toivottavasti ihmiset ottavat sen rokotteen. Toisaalta hyvä että rajoituksia on välillä purettu. Kaikki ovat olleet niin väsyneitä niihin ja niiden on koettu olevan turhiakin. Kun nyt tilanne taas pahenee niin toivottavasti ymmärrys lisääntyy että rokotuksia ja rajoituksia todella tarvitaan ja motivaatio niihin on parempi. Korona ei ole ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit nyt valita kolmesta vaihtoehdosta. Ensimmäinen on se, että otat rokotteen ja saat siitä haittavaikutuksia todennäköisyydellä ~yksi miljoonasta. Toinen vaihtoehto on se, että sairastut koronaan ja saat siitä vakavia oireita todennäköisyydellä ~yksi sadasta (tähän lukuun toki ikä & muut sairaudet vaikuttaa suuresti). Kolmas vaihtoehto on se, että sulkeudut yhteiskunnasta ja pysyttelet lopun ikääsi pois ihmisten ilmoilta. Pelottavaahan se, että tulee tällainen uusi tauti, mutta eipä se pelkoon juuttumalla tilanne parane. Ajattele vaihtoehdot läpi järjellä, älä tunteella.
Miksi on varmaa että kaikki saavat tartunnan ?
Koska virus ei häviä minnekään niin kauan kuin rokottamattomia on maailmassa. Et ehkä kohtaa sitä ensi viikolla mutta 99%n varmasti seuraavien vuosien aikana, jos yhtään liikut ja elät normi elämää. Ainoa tapa välttää se olisi tyyli, joka on yhdellä sukulaisellani: asuu perspohjalla (ei siis edes kirkonkylän keskustassa) ei käy juuri koskaan missään, ei tule useimmiten edes sukujuhliin, vaikka kutsutaan, harrastaa vain metsästystä, kalastusta ja veneilyä ja vaimo ja kotona pistäytyvät lapset ovat rokotettuja. Varhaiseläkeläinen, eli ei käy töissä.
Mikäli veritulppaa pelkää niin voi ihan hyvin ottaa Primaspan lääkettä jota saa ilman reseptiä apteekista. Itse otin pari päivää rokotteen ottamisen jälkeen. Mitään sivuoireita ei tullut.
En minäkään uskalla ottaa. Meidän korvessa on ollut niin vähän koronaa, etten vieläkään tunne läheisesti ketään siihen sairastunutta. Puolituttujakin tiedän vain yhden sairastuneen perheen, en muita. Rokotteesta on moni saanut vakavia haittoja ja tunnen näitä tapauksia jo useamman, jotka vaatineet sairaalahoitoa. Tunnen siis enemmän vakavia rokotehaittatapauksia kuin koronaan ylipäätään sairastuneita! Eikä edes ne koronaan sairastuneet ole joutuneet sairaalaan. Suojaudun koronalta muilla keinoin vielä muutaman kuukauden, kunnes koronalääke on käytössä. Uskon, että rokotepassijutut loppuu, kun lääke todetaan käytännössäkin tehokkaaksi estämään vakavat koronamuodot ja kuolemat.
3 kolmesta miljoonasta "kaikenlaisia sydänoireita". Suhteellisuudentaju tekisi hyvää.
Alle 1 promille kärsinyt koronasta, Suhteellisuudentaju tekisi hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työni vuoksi saanut 3 rokotetta. Jokaisesta oireena pistoskohdan kipua ja pientä lämpöilyä 2 päivän ajan.
Hoidan pieniä syöpäpotilaita. Otin ne rokotteet lasten ja heidän perheidensä vuoksi ja tietenkin itseni sekä omien rakkaitteni vuoksi.
Tässä taistelussa täytyy miettiä myös niitä kaikkein heikompia.
Niin että menet töihin viruskuorman kanssa koska et piikin läpi huomaa oireitasi. Surullista petollista turvsllisuudentunnetta.
Vaihtoehdot olisivat etteivät hoitajat ottaisi rokotetta tai eivät kävisi töissä ollenkaan. Molemmissa tapauksissa seuraukset olisivat katastrofaaliset. Jos rokotettu hoitaja saa koronan, niin oireellisena hän ei varmasti mene hoitamaan potilaita. Jos taas tauti on oireeton, se ei ole hoitajan vika, ettei tiedä olevansa sairas.
Hoitajat tekevät työtään jatkuvan tartuntapelon uhan alla. Eikä vain Koronan, vaan lukemattomien muiden jo tunnettujen ja vielä tuntemattomien tautien pelossa.
Surullista ja petollista turvallisuudentunnetta se ei ole, koska koulutuksensa vuoksi kyllä asian tiedostavat ja siitä huolimatta hoitavat meidät sekä rokotetut että rokottamattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit nyt valita kolmesta vaihtoehdosta. Ensimmäinen on se, että otat rokotteen ja saat siitä haittavaikutuksia todennäköisyydellä ~yksi miljoonasta. Toinen vaihtoehto on se, että sairastut koronaan ja saat siitä vakavia oireita todennäköisyydellä ~yksi sadasta (tähän lukuun toki ikä & muut sairaudet vaikuttaa suuresti). Kolmas vaihtoehto on se, että sulkeudut yhteiskunnasta ja pysyttelet lopun ikääsi pois ihmisten ilmoilta. Pelottavaahan se, että tulee tällainen uusi tauti, mutta eipä se pelkoon juuttumalla tilanne parane. Ajattele vaihtoehdot läpi järjellä, älä tunteella.
Miksi on varmaa että kaikki saavat tartunnan ?
No se on mukana tuossa kolmannessa vaihtoehdossa, eli toki voi elää niin eristäytynyttä elämää, että välttää tartunnan. Mutta jos ihmisten ilmoilla haluaa liikkua, niin melko varmasti tämän(kin) viruksen jossain välissä kohtaa.
Miksei kohtaa kaikkia muita viruksia?
En oLe rOkOtE VaStAiNeN, mUtTa pElOtTaA OtTaA TäMä kOrOnArOkOtE, kUn sIiTä oN RaPoRtOiTu kAiKeNlAiSiA Mm. SyDäNoIrEiTa. SaMaAn aIkAa. ItSe kOrOnA PeLoTtAa, En hAlUa sAaDa sItÄ. sIiTä kIrJoItEtAaN MiTeN NuOrEt jA HyVäKuNtOiSeTkIn jOuTuVaT TeHoLlA. pÄä hAjOaA, eN EnÄä tIeDä mItÄ UsKoA Ja mItÄ TeHdÄ.
OtTaAkO RoKoTe vAi kOrOnA? kUmPi oN KaHdEsTa pAhAsTa pArEmPi vAiHtOeHtO?
jA, ePäIlYtTäÄ RoKoTtEiDeN SuHtEeN MyÖs sE, kUn sEn sAaNeEtKiN OvAt tEhOlLe jOuTuNeEt... ElI MiKä nIiDeN TeHo/hYöTy lOpUlTa oN
-AP joka on ihan sekaisin päästä (toivoton tapaus)
Ei kukaan:
Kirjaimellisesti ei kukaan:
Ei edes Thanos:
AP: RoKoTTeeN oTTaMiNeN PeLoTTaa
Jos joku saa päänsärkyä rokotteesta, sinulle ei välttämättä tule. Jos jollain tulee lihassärkyä, sinulle ei välttämättä tule.
Ylipäätään se, että jos joillekin siitä tulee haittavaikutuksia joksikin aikaa, ei se tarkoita että kaikille tulee. Ja yleensä ne oireet ovat tosiaan väliaikaisia.
Ja toisaalta ennemmin olen rokotettu, ja sairastan taudin lievänä kuin niinpäin etten olisi rokotettu, ja joutuisin teholle ja huonolla tuurilla kuolisin siihen.
Esimerkiksi mun vanhempi on ottanut 2 rokoteannosta, koska hän on polttanut jo parikymmentä vuotta, ja jos hänellä ei ois suojaa ja korona tulis, niin tuskin hän selviäisi siitä.
Jos oikein pelkää piikkiä, niin psykosomaattisia oireita saattaa tulla kun oikein simuloi itselleen oireita. What you fear, you’ll create.
Psykologin puheille, jos pelkää pikkuista neulaa (joka ei edes satu).
Muakin pelottaa. Pitäisi toinen rokote hakea, mutta en oikein saa mentyä kun pelottaa. Lapsi haluaa rokotteen, sekin pelottaa. Koronakin pelottaa. Joo, on ehkä vähän heikko mielenterveys.