Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu enää?

Vierailija
18.10.2021 |

Tällä hetkellä mitat 174cm/72kg, -10kg olisi vielä jäljellä. Ensimmäiset -5kg lähtivät helposti, mutta nyt paino on jumittanut tähän useiksi kuukausiksi ja ei enää putoa millään. Osaako joku sanoa, missä vika?

Teen keskiraskasta työtä 10h/päivä. En ehdi istumaan töissäni, vaan olen koko ajan liikkeessä. Luulisi tässä kalorien palavan. Töihin kävelen 2km/suunta. Aamuisin teen pienen herättelyjumpan. Liikuntaa voisi olla enemmän, mutta työ on sen verran raskasta etten oikein koe että ehtisin/jaksaisin tehdä muuta. Töitä on 6-7krt/vko, mutta usein vapaapäivinäni koitan liikkua sitten enemmän.

Syön 2krt päivässä - klo 12 ja klo 18. Pieniä määriä, kasvispainotteisesti. Linssejä, papuja, erilaisia salaatteja, tofua proteiiniksi. Keittoja ja salaatteja lähinnä. En syö mitään herkkuja ja pannassa ovat myös leipä, riisi, pasta, peruna yms. Alkoholia tai mitään limuja en juo. Arvioisin, että ruoasta tulee max. 1200 kcal/päivä. Ehkä kerran kahteen viikkoon pidän päivän, jolloin "säännöt" eivät pidä. Saan siis syödä hyvällä omalla tunnolla mitä haluan, vetämättä kuitenkaan mitenkään överiksi.

Mikä tässä nyt kiikastaa? Ärsyttää, kun pitään edistystä ei ole tapahtunut pitkään aikaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsanat ”luulisin” ja ”arvioisin”. Ala laskea kalorit ja makrot rehellisesti nyt.

Vierailija
22/25 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syöt liikaa tai liikut liian vähän.

MItä työtä teet?  Moni arvioi nuo  kulutukset reilusti yläkanttiin, kroppa tottuu duuneihin ja ei se  vie energiaa paljoakaan  pidemmän päälle.

Olen ravintola-alalla. Ei siis mitään huomattavan raskasta työtä, mutta liikettä tulee koko ajan. Voiko kulutukseni oikeasti vain olla niin pientä? Aika tyypillisenä päivänä syön pienen lautasellisen salaattia (kvinoaa, kurkkua, tomaattia, sipulia, paprikaa ja vähän tofua, mausteena öljy, suola ja pippuri) ja illalla sitten lautasellisen linssikeittoa, kaloreita ei pitäisi olla nimeksikään.

Ravintola-alalla? Mitä teet? Jos olet kokki, laskethan myös kaloreihin maistamasi ruuat? Tulee aika paljon kaloreita jos illan aikana ottaa maistiaisen sadasta annoksesta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItä työtä teet?  Moni arvioi nuo  kulutukset reilusti yläkanttiin, kroppa tottuu duuneihin ja ei se  vie energiaa paljoakaan  pidemmän päälle.

Olen ravintola-alalla. Ei siis mitään huomattavan raskasta työtä, mutta liikettä tulee koko ajan. Voiko kulutukseni oikeasti vain olla niin pientä? Aika tyypillisenä päivänä syön pienen lautasellisen salaattia (kvinoaa, kurkkua, tomaattia, sipulia, paprikaa ja vähän tofua, mausteena öljy, suola ja pippuri) ja illalla sitten lautasellisen linssikeittoa, kaloreita ei pitäisi olla nimeksikään.

Ravintola-alalla? Mitä teet? Jos olet kokki, laskethan myös kaloreihin maistamasi ruuat? Tulee aika paljon kaloreita jos illan aikana ottaa maistiaisen sadasta annoksesta :D

Olen siis itse työskennellyt kokkina.  :) Tiedän mitä se on.

Vierailija
24/25 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap syö liikaa kaloreita, jossei laihdu.

Vierailija
25/25 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mausteena öljy. Huom se. Ja uskoisin, että voisi olla hyvä idea kokeilla kiihdyttää aineenvaihduntaa, lisäten liikuntaa, vaikka sinulla liikettä tuleekin, katsoa auttaisiko se

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä