Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anafylaktisen reaktion koronarokotteesta saaneita?

Vierailija
18.10.2021 |

66 tähän mennessä raportoitu esim. Pfizerista.

Jotenkin paksua, että uutisoidaan ”kyllä anafylaktisenkin reaktion ensimmäisestä rokotteesta saaneille voidaan tarjota toista valmistetta toiseen rokotteeseen”.. KUKA ottaa toisen, kuka haluaa ottaa, jos on saanut ensimmäisestä hengenvaarallisen ja todella pelottavan reaktion?

Nimim. Lähes anafylaktisen reaktion ekasta saanut

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut lääkkeestä ihan oikean anafylaktisen reaktion (en siis mitään psykosomaattista lähes-reaktiota). Ei silti tullut mieleenkään kieltäytyä vaihtoehtoisesta valmisteesta, jolla sitten vaiva saatiinkiin hoidettua.

Vierailija
2/9 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tuo LÄHES? Joko saat tai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tällaisen reaktion saaneille tarjota toisella mekanismilla toimivaa rokotetta toiselle piikille?

On epätodennäköistä, että saisit siitäkin reaktion, vai oletko esimerkiksi saanut kaikista lapsuutesi rokotteista anafylaktisen reaktion?

Vierailija
4/9 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on LÄHES anafylaktinen reaktio? Jokin lievempi allerginen reaktioko?

Tiedän yhden, joka pyörtyi koronapiikistä, mutta siinä oli kyse piikkikammosta.

Vierailija
5/9 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Tilanne oli elämäni järkyttävin eikä koronarokotteet mene kohdallani jatkoon.

Mietityttää, buustaako tämä elimistööni nyt jäänyt rokote esim. muita allergisia reaktioita tai mahdollisuutta anafylaktiseen entistä herkemmin esim. jos saan ampiaisenpiston tms. ??

Jälkeenpäin vain pohdin, olisiko tätä herkkyyttä koronarokotteen ainesosille VOINUT testauttaa etukäteen? Olisin sen mielihyvin tehnyt. Tietääkö kukaan? Lääkäreitä paikalla? Tehdäänkö mitään testejä vai randomisti vain rokotetaan kaikki ja jos saat anafylaktisen niin saat..?

Vierailija
6/9 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut lääkkeestä ihan oikean anafylaktisen reaktion (en siis mitään psykosomaattista lähes-reaktiota). Ei silti tullut mieleenkään kieltäytyä vaihtoehtoisesta valmisteesta, jolla sitten vaiva saatiinkiin hoidettua.

Samoin, antibiootista.

Ja kun sain rokotteet niin sain esilääkityksen, kaikki ok.

Vierailija
7/9 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin rokotteisiin liittyy anafylaksian riski. Se on hyvin pieni, tässäkin miljoonista annoksista vain 66 tapausta.

Sen takia pitää jäädä seurantatilaan 15 minuutiksi.

Vierailija
8/9 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min ei vain kaikkien kohdalla riitä. Reaktio voi tulla myöhempäänkin.

Ja osataanko reaktio kaikenmaailman pop-up-rokotuspisteillä hoitaa, onko valmius todella, entä jatkoseuranta siitä eteenpäin.. Eihän (?) se ole niin, että asiakas laitetaan matkaan omin päin siitä sitten..

Vierailija
9/9 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 min ei vain kaikkien kohdalla riitä. Reaktio voi tulla myöhempäänkin.

Ja osataanko reaktio kaikenmaailman pop-up-rokotuspisteillä hoitaa, onko valmius todella, entä jatkoseuranta siitä eteenpäin.. Eihän (?) se ole niin, että asiakas laitetaan matkaan omin päin siitä sitten..

Niillä on adrenaalipiikit siellä sitä varten ja pistää ne osaa.