Lääkiksen pääsykokeisiin vuonna 2016??
Olenko aivan hullu?? ;) Ikää reilu 30, lapsiakin on (nuorin jo eskarissa) ja opiskelen juuri elämäni toista ammattia toisen asteen koulussa, valmistun lähihoitajaksi parin vuoden päästä. Ja kävin juuri lainaamassa kirjastosta lukion biologian kirjan ajatuksena yrittää lääkikseen tämän tutkinnon jälkeen!
Suunnitelmissa on siis lukea omatoimisesti opintojen lisäksi myös lukion biologian, fysiikan ja kemian kirjat ja hakea "amispohjalta" lääkikseen. Valmennuskurssejakin olen vähän miettinyt, mutta tällä pohjatiedolla sinne voi olla vielä turha mennä. Ehkä vuoden päästä?
Kysymys siis kuuluukin, olenko aivan hullu ja höperö kun edes harkitsen hakemista?? :D Jotenkin tuntuu etten edes itsekään usko mahdollisuuksiini selvitä hengissä pääsykokeista ja täten en ole kertonut asiasta kuin vain miehelleni ja äidilleni. Tsemppitarinoita olisi todella mahtava kuulla, mutta saa minua hulluksikin kutsua ;D
Lääkikseen2016?
Kommentit (27)
Piti just kirjoittaa, että kuulostaa hyvälle, mutta mikään pikkupuuhastelu ei riitä. Sinuna ilmoittautuisin iltalukioon suorittamaan juuri kemiaa, fysiikkaa ja bilsaa. Saat hiukan ryhtiä opiskeluun, opetusta ja samalla saat kuvaa siitä, missä osaaminen menee ja mikä on se taso lukiossa, joka siis on pohjana pääsykokeissa. Väitän, että itseopiskelulla olet tosi tiukilla. Amispohja ei ehkä sillä tavoin ole kouluttanut teoreettiseen opiskeluun kuin lukio ja esim. fysiikka on aika haastavaa, joten... ehdottomasti iltalukioon tai vähintään pitkälle valmennuskurssille. Niitähän on koko vuodenkin kestäviä valmennuskursseja, joista osan voi tehdä etänä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:25"]
Minä mietin että olen liian vanha, kun olen 26 ja sairaanhoitaja. Ehken sittenkään kun kerta vanhemmatkin kehtaa hakea. Mutta sentään minulla lukio käytynä, pitäisi kerrata fysiikat ja kemiat. Tsemppiä, kiitos innostuin itsekin ajatuksesta hakea lääkikseen.
[/quote] et ole liian vanha
Täällä myöskin yksi lääkiksestä 2016 haaveileva! Itse olen 38 v, kahden pienen lapsen äiti. Olen parhaillaan äippälomalla. Ihanaa havaita, että muitakin "hulluja" löytyy:) Joko olette tehneet lukusuunnitelmaa? Itse olen yrittänyt tässä miettiä miten käytännössä jakaa lukemista/laskemista, kun päivät menevät kuitenkin lasten ehdoilla.
Suosittelen menemään kaikkeen mahdolliseen opetukseen, mihin aika riittää! :D Lukiopohja taustalla, kemia ja bilsa hyvänä ja fysiikasta jäi pari kurssia käymättä. Nyt olen ollut marraskuusta lähtien valmennuskurssilla (lukenut jo syyskuusta lähtien fysiikkaa, koska se oli heikon puolella) niin ai että mikä siunaus se on! Tuntuu, että ne kirjat on niin yksipuoliset tehtävillään ettei minulle ne todellakaan riittäisi valmentamaan yksinään. Syksyn aikana olen paiskinut tehtäviä 30 tuntia viikossa, mutta uuden vuoden jälkeen lähtee 35 tuntia viikossa :P Joten kannattaisi varmaan käydä jollain iltakursseilla, koska asioiden osaaminen ja hahmottaminen on tärkeää. Kaiken tiedon soveltaminen on kaiken a ja o lääkiksen pääsykokeessa :D Huom, jos on jo aijempia tutkintoja takana niin ensikertalaiskiintiö on jotenkin hankaloittamassa :/ Sitä ei vielä tiedetä kuinka paljon se vaikuttaa.
Terv. Lääkikseen 2016 todella haluava henkilö
Unelmia pitää olla ja niiden eteen tehtävä töitä. Suorita lukiossa noita kemia, fyssän ja bilsan kursseja. Hakeudu preppauskurssille! onnea matkaan ja älä lannistu heti vaikka vaikealta tuntuisikin etkä ensimmäisellä kerralla pääse! Unelmat vaativat työtä:)
Vielä ennättää helposti. Ehtii työssä myös olemaan usean vuosikymmenen. Toki lukeminen on rankkaa, mutta mahdollista se toki on. Kannattaa ostaa kirjat omaksi ja alkaa vaan hiljalleen opiskelemaan. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:34"]Kuopio on suunnitelmissa, asumme lähistöllä. Unohtui ensimmäisen viestiin laittaa, että on tarkoitus hakea hampaalle sillä suuhygienisti on ollut se aiempi suuri haave, mutta näköjään nälkä kasvaa syödessä ;)
ap
[/quote]
OT, mutta Kuopio! :D Torilla tavataan.
t. se 16-vuotias teini