Ero taitaa olla tulossa, 30 vuotta oltu yhdessä
Näyttäs siltä että mies on pettänyt. Ei vielä ole myöntänyt, ehkä ei koskaan kerro totuutta. Luottamus kuitenkin toiseen poissa kokonaan. Tuosta noin vain. Sitä kuvitteli että saisi olla yhdessä saman ihmisen kanssa koko ikänsä. Oltiin "luotuja toisillemme". Tuntuu niin pahalta että oksennus meinaa tulla. En ole nukkunut juurikaan, pulssi hakkaa ylikierroksia. Ei pysty nukahtaa, rauhoittua yhtään. Miten te muut olette kaikesta eron tuomasta sotkusta ja stressistä selviytyneet?
Kommentit (113)
Nyt terapiaan selvittämään liittonne tilaa. Miksi mies petti? Millä tavalla koet että olette toisillenne luotuja, kokiko mieskin?
Kokemuksesta tiedän, että yksittäisen hairahduksen voi antaa anteeksi. Mutta se vaatii monien kipeiden asioiden läpikäymistä. Mutta se työ kannattaa tehdä <3 Vaikka lopulta päätyisittekin eroon, se on helpompaa, kun asioista on keskustelu syvällisesti.
Voimia prosessiin <3
Teeskentele antavasi anteeksi ja jatka yhteiseloa sen aikaa,että saat itsesi ja asiasi järjestykseen. Paljon mukavampi erota, kun on kaikessa rauhassa saanut etsiä asunnon, ehkä uuden kumppanin, mielekästä tekemistä ja seuraa ja raha-asiat järjestykseen. Sitten vaan kevyet heipat ja paperit vetämään kun on sulle sopiva aika. Itse tulkitsen, että alkuperäisen eropäätöksen on tehnyt pettävä osapuoli, joten on ihan reilua, että jotain päätösvaltaa jää toisellekin osapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää erota pitkästä suhteesta yhden syrjähypyn takia
Ehkä jäi vain ensimmäistä kertaa kiinni ja syrjähyppyjä voi olla vaikka kuinka paljon.
En pystyisi enää luottamaan ja alkaisin epäillä aina eikä se ole enää mukavaa elämää.
Eri
Kaikki eivät ole patologisia valehtelijoita, miehetkään. Voi olla että takana useita petoksia, mutta aivan yhtä hyvin voi olla, että oli oikeasti vasta eka kerta. Luotto on mahdollista saada takaisin, mutta se vaatii avointa keskusteluilmapiiriä. Valitettavan monen suhteessa ei osata keskustella, ja suhde on pintapuolinen, lähes kulissi. Sellaisissa petoksia tapahtuu enemmän, ja sellaisissa onkin vaikea saa luotto takaisin.
Yö meni hiukan paremmin vaikka olooni se ei vaikuttanut. En ole vielä päässyt kunnolla asioista keskustelemaan mieheni kanssa. Jollain tasolla pelkään että mies saisi puhuttua mustan valkoiseksi, että jäisin johonkin epävarmaan tilaan enkä tietäisi enää että mikä on totta ja mikä ei. Vaikka selkeät todisteet on olemassa niin alkaisinkin niitä epäröidä ja vähätellä. Mies osaa hallita ja puhua.. Iästä sen verran että meillä on vielä yksi lapsistamme kotona, teini. Olen alle 50 vuotias. Murkku-ikä on pahimmillaan päällä. Erotilanne, muuttaminen, tekevät kaikkea muuta kuin hyvää nuorelle. Mutta pitäisikö sitä sitten itse vain sietää ja kestää olla saman katon alla miehen kanssa? Ei taida onnistua. Kiitos mukavista viesteistä. ap
Vierailija kirjoitti:
Yö meni hiukan paremmin vaikka olooni se ei vaikuttanut. En ole vielä päässyt kunnolla asioista keskustelemaan mieheni kanssa. Jollain tasolla pelkään että mies saisi puhuttua mustan valkoiseksi, että jäisin johonkin epävarmaan tilaan enkä tietäisi enää että mikä on totta ja mikä ei. Vaikka selkeät todisteet on olemassa niin alkaisinkin niitä epäröidä ja vähätellä. Mies osaa hallita ja puhua.. Iästä sen verran että meillä on vielä yksi lapsistamme kotona, teini. Olen alle 50 vuotias. Murkku-ikä on pahimmillaan päällä. Erotilanne, muuttaminen, tekevät kaikkea muuta kuin hyvää nuorelle. Mutta pitäisikö sitä sitten itse vain sietää ja kestää olla saman katon alla miehen kanssa? Ei taida onnistua. Kiitos mukavista viesteistä. ap
Voitko AP kertoa mitkä ne todisteet on niin yritämme tsempata sinua ja antaa vinkkejä. Meitä on täällä tosi monta kohtalontoveria. Minunkin ex- mies oli tosi dominoiva ja tokihan pettämiset olivat minun syytäni kun olin niin pska vaimo :D
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne mutta mielestäni sinun pitää kyllä itsesi takia lähteä. Jäämällä näytät vain nuorelle että tuollainen käytös parisuhteessa on okei ja naista saa kohdella huonosti. Ei ole pakko muuttaa kauas, muuta niin lähelle että nuoren koulu ja kaveripiiri ei muutu.
Ensijärkytyksen jälkeen alat miettiä itsesi parasta, teet niitä asioita mistä sinulle tulee hyvä mieli. Itselläni oli sama tilanne. Mies petti toistuvasti ja minä sitten lopulta lähdin että voin säilyttää mielenterveyteni. En myöskään halunnut että poikani kasvavat perheessä missä pettäminen sallitaan.
Toipumiseen meni vuosia enkä vieläkään unohda noita tunteita. Miten kamalan julmia miehet voivatkaan olla. Paljon jaksamista ja voimia sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne mutta mielestäni sinun pitää kyllä itsesi takia lähteä. Jäämällä näytät vain nuorelle että tuollainen käytös parisuhteessa on okei ja naista saa kohdella huonosti. Ei ole pakko muuttaa kauas, muuta niin lähelle että nuoren koulu ja kaveripiiri ei muutu.
Ensijärkytyksen jälkeen alat miettiä itsesi parasta, teet niitä asioita mistä sinulle tulee hyvä mieli. Itselläni oli sama tilanne. Mies petti toistuvasti ja minä sitten lopulta lähdin että voin säilyttää mielenterveyteni. En myöskään halunnut että poikani kasvavat perheessä missä pettäminen sallitaan.
Toipumiseen meni vuosia enkä vieläkään unohda noita tunteita. Miten kamalan julmia miehet voivatkaan olla. Paljon jaksamista ja voimia sinulle!
Voihan se mieskin pois muuttaa jos ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Teini kyllä vaistoaa kireän ilmapiirin kotona, joten minä muuttaisin pois asap, sinulla pitäisi olla aikaa ja paikka miettiä asioita omassa rauhassa, kotona se tuskin onnistuu. Toinen seikka on, että sinun pitää pystyä näyttämään niin teinille kuin myös tulevalle exälle kuin itselle, että sinä pärjäät, teinit kantavat huolta vanhemmistaan vaikka eivät sitä kerro ääneen. Ero on katastrofi mutta se on myös uuden alku paremmalle elämälle. Olet viisaampi ja vahvempi tuleviin parisuhteisiin, usko tämän kokenutta.
Kyllä itsestään huolta pitäville, fiksuille ja mukaville viiskymppisille naisille ja miehille on seuraa tarjolla, ei siitä tarvitse olla huolissaan. Liikuntaa, harrastuksia, kulttuuria jne elämään ja kyllä sitä seuraa löytyy.
Sen sijaan läheisriippuvaisille reppanoille iästä riippumatta on aina vähän huonosti seuraa tarjolla. Pitää rakastaa itseään, jotta voi rakastaa muita ja myös vetää puoleensa muita ihmisiä.
n50
Kerro nyt ap mistä tiedät että jotain on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt vaan ihan rauhallisesti. Hanki ulkopuolista keskusteluapua, jotta voit käydä tunteitasi läpi.
"Näyttäs siltä että mies on pettänyt. Ei vielä ole myöntänyt, ehkä ei koskaan kerro totuutta. Luottamus kuitenkin toiseen poissa kokonaan. Tuosta noin vain."
Miten se luottamus on noin vain hetkessä hävinnyt? Et ole osannut aiemmin epäillä yhtään mitään ja olet ajatellut, että teillä on kaikki hienosti. Olet luottanut häneen 30 vuotta ja nyt yhtäkkiä epäilet, ettei miehesi koskaan kerro sinulle totuutta... ikään kuin teillä ei olisi ollut minkäänlaista keskusteluyhteyttä.
Kun yhteys katkeaa, niin se katkeaa. Tuttu ja turvallinen ihminen voi vaikuttaa vähän väsyneeltä ja etäiseltä, kunnes pam. Näin kävi meille kun mies stressaantui ja masentui.
Avaatko vähän, oliko väsymys ja etäisyys ennen pettämistä vai toisin päin, saitko selville?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsestään huolta pitäville, fiksuille ja mukaville viiskymppisille naisille ja miehille on seuraa tarjolla, ei siitä tarvitse olla huolissaan. Liikuntaa, harrastuksia, kulttuuria jne elämään ja kyllä sitä seuraa löytyy.
Sen sijaan läheisriippuvaisille reppanoille iästä riippumatta on aina vähän huonosti seuraa tarjolla. Pitää rakastaa itseään, jotta voi rakastaa muita ja myös vetää puoleensa muita ihmisiä.
n50
Se on juuri näin
M50++
En tiedä oliko tuolloin vielä, kysyin heti tuoreeltaan ja mies kielsi. Nykyään on, keväällä taisi kertoa teinille asiasta.
Kyllä minunkin exä olisi halunnut pysyä kavereina, minusta taasen tuo tuntuu täysin järjettömältä ajatukselta. Tuntui jo siis ennen kuin edes tiesin hänellä olevan uusi nainen. Asialliset välit on, mutta yhteydenpitoa on erittäin harvakseltaan ja nekin viestitse.