YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Mun vuoto jäi vajaan 2 vrk mittaiseksi ja pärjäsin kahdella siteellä ja kivutta, mä haluun tälläset menkat aina :)
Mutta asiaan, tosiaan rupeen tikuttamaan noita ovulaatioita nyt tässä kierrossa, ja se jääköön viimiseksi ;) mut mahtaakohan mun kierto ny olla ns normaali? Ei mitään käryä miten mahtaa nyt mennä ku alko tämmöset tyhmät menkat. Ja vaikuttaako se alkanut raskaus siihen ovulaatiotikkuun vaikka se kesken on jo menny?
Heippa kaikki taas hetkeen! En ole kauheesti kirjoitellut täällä mitään, kun en oikein oo päässy vielä mukaan tähän, että mitä pitäisi höpistä :D & tosiaan koitan pitää vauva asiat poissa mielestä (mahdottomuus), etten stressailis & jännittäis niin hemmetin paljon! Onneksi kohtapuoliin ne päivät & sitten ei muuta kun taas odottelemaan että tuleeko taas menkat vaiko ei....
Mutta asiasta toisenlaiseen, ootteko monetkin käyttänyt noita ovis tikkuja? Kannattaako niitä edes hirveän alkuyrityksillä käyttää vai vasta kauemman yrityksen jälkeen? (mulla nyt siis yk2 vasta) En ole niistä päässyt yhtään perille, suunnilleen ne mun päivät tiedän (vaikka viimekuussa kierto heitti hieman), mutta ihan mielenkiinnosta aattelin kysellä, että onkos niistä ollut apuja kellekkään?:)
Sunshine: oletko varma, että kyseessä oli "oikeat" menkat? Oletko tehnyt testiä uudelleen? :)
Sunshine, just meinasin kysyä samaa kuin Annma, eli jos noin vähiin jäi vuoto niin oletko varma että yritys alkoi nyt uudestaan? Eli tee ihmeessä testi jos et ole jo tehnyt :)
Kikii, täällähän saa jutella vaikka mitä, tai olla juttelematta jos siltä tuntuu! Itse otin ovistikut tähän kolmanteen kiertoon mukaan ja mullakin on aina ollu aika selkeät ovisoireet, mutta ne (esim. kivut) on kestäny monta päivää. Nyt tiedän siis mihin kohtaan noita oireita itse ovis asettuu :) Siis lähinnä omasta mielenkiinnosta tikutin tässä kierrossa... Eli varmasti pärjäät ilmankin :)
Kikke89, kp21/27, yk3 (dpo7)
Annma, negaa näytti testi :( joten kyllä se näin taitaa olla.
Seppo07, pidän peukkuja että saat hyviä uutisia ja että kivut loppuis!
Ja kyllä mä oikeesti ihmettelen tällästä vuotoa, mut ei näköjään mitään pysty ennustaa
Kikiii, jos sulla tulee selkeät oireet oviksesta, niin ei niitä tikkuja ole niin välttämätöntä käyttää. Itse otan ne tässä kierrossa käyttöön, koska mulla ei tule oireita ja haluan tarkistaa, tuleeko ovista ollenkaan. Saattaahan olla, että oireettomuus johtuu ovuloimattomuudesta :-/ Eihän niistä tikuista ole sinänsä muuta apua kuin se että tietää milloin ovulaatio on ja pystyy sitten puksuttelemaan parhaimpaan aikaan. Eli jos oviksen huomaa muutenkin ja peitot heiluu säännöllisesti, niin eipä ne tikut ole tarpeellisia. Ei niistä sinänsä haittaakaan ole, jos eivät aiheuta stressiä. Kivan epäselvästi selitetty :D
(Itse haluaisin jo päästä dippailemaan tikkuja, mutta vasta viikon päästä on järkeä aloittaa. Olenpas yli-innokas!)
Nita. Mua kiinnostaa kuinka sun iho voi. Auttoiko ne lääkkeet, jotka muistaakseni ainakin aloitit ja kuinkas ruokavalio ja muut ns. luonnolliset keinot?
Kp 29/29-32 dpo 11 ja negaa edelleen :( Menkkakipuja, mutta ei vielä vuotoa. Mikä dpo viimeistään pitäisi näyttää plussaa jos sellainen olisi tullakseen?
Annma, dpo14 on tasan 14 päivää oviksesta (korjatkaa jos olen väärässä) eli silloin ehkä testi näyttää, mutta jos munasolu hedelmöi oviksen jälkeen, testikin näyttää myöhemmin.
Mutta usealla naisella on eka plussa tullut vasta silloin kun menkat ovat olleet 2 viikkoa myöhässä, ja on myös sellaisia naisia, joilla ultrassa kuuluu vauvan syke mutta testi näyttää negaa.
Jos nyt odotat vielä 3 päivää ja jos ei vieläkään mitään, eikä menkkoja, odota vielä vähän ja viikon päästä uusi testi.
Pääasia, ettet ota stressiä siitä :)
Helpommin sanottu kuin tehty! :D Ajatukset pyörii 24/7 aiheessa vauva ja kärsimättömänä olen jo vakuuttunut, ettei meille varmaan ikinä mitään vauvaa tule. Hatunnosto kaikille pitkään yrittäneille, arvostan suuresti teidän kärsivällisyyttä :)
Seppo07, voi toivottavasti kivut johtuvat ihan jostain muusta kuin kohdunulkoisesta! Toivottavasti saat hyviä uutisia tänään.
Kikii, minullakin on menossa vasta yk2, mutta nyt ostin ClearBluen digitaalisia ovulaatiotestejä, jotta voin varmistua ovulaation ajankohdasta. Viime kierrossa kyllä kivut ja limat oli selvästi havaittavia, mutta kuitenkin. Rauhoittaa omaa mieltä, kun voi yrittää tehdä asialle jotain! Ja samoin kuin Kikke89 ihan mielenkiintoista tarkkailen, että mihin kohtaan niitä tuntemuksia se ovulaatio oikeasti asettuu. Jos nyt saa siitä selvyyden, niin ehkä jatkossa voi olla taas testaamatta.
Itsellä on ihan rauhalliset fiilikset viikonlopun hedelmällistä jaksoa odotellessa. Joku ystävällisesti suositteli Ovia-nimistä sovellusta ovulaation ja raskausoireiden seuraamiseen ja sitä olenkin päivittäin käyttänyt - saa vähän käsitystä siitä, missä mennään ja mitä on tulossa. :)
MelodyPop, (33v.), kp 8/28-31, yk2
Hello!
Olen pitänyt itseni kiireisenä, jottei nämä vauva-asiat kävisi liiaksi päälle. Aika hyvin olenkin osannut olla ajattelematta asiaa, vaikka tietysti tuleva testipäivä sunnuntaina vähän pelottaa ja jännittää, mikäli nyt sinne saakka edes pääsen ennen vuotojen alkamista. Samoja vanhoja oireita löytyy taas liuta, joten niiden suhteen ei toiveikkaalta vaikuta. Toisaalta ei noista oireista/oireettomuudesta voi olla täysin varma, mitä ne tarkoittavat.
Lefemmellä on taas jännät paikat meneillään! Ollaan ennenkin jännäilty miltei yhtäaikaa :) Onko mitään uutta eilisen harmillisen negan jälkeen?
Seppo07: Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja kipu osoittautuisi vain harmittomaksi!
Tiuhtiska, kas vain! Meitähän on täällä! :)
Legolatar, linkkaamasi uutinen oli mielenkiintoinen ja jäinkin miettimään tuota, että kolmen vuoden kuluessa 90% raskautuu. Oma gyne jutteli samaa, kun valoi meihin kesällä toivoa. Hänen kommenttinsahan oli, että ihan rauhassa voimme yrittää sen kaksikin vuotta ennen hoitoja. Itse tähän yrittämiseen alusta asti toiveikkaana ja tosissaan ryhtyneenä tuntuu vain hullulta antaa ajan kulua noin pitkään. Minulla ei ainakaan pää olisi kestänyt enää luomuyrittämistä, vaan hoitoihin lähdimme vuoden yrittämisen jälkeen. Mutta tuntuu tavallaan toiveikkaalta tuo, että mahdollista se vielä on! :)
Ja toiveikkuus on näköjään päivän sana! :)
Cecilja 24/27-33 dpo 11 inssistä laskettuna, yk 16
Heissan kaikki!
Paljon tapahtuu täällä taas. Erityisesti Sunshinelle tsemppihalit!
Melodypop, sää meet jotenkin niin samaa rataa mun kanssa näissä yrityksissä :) Jos yhä samantapaisena jatkuu, niin seuraavassa kierrossa sua ei tosiaan enää hotsita se tikutus ;) Kun neloskiekka tästä itsellä joskus alkaa, niin ehkä sit on taas mullakin aika innostua tikuista.
Mä tosiaan en ole periaatteessa tikuttanut. Periaatteessa sanon siksi, että jollain ihme pää naksaa -hetkellä tein yhden tikun. Siinä ei kyllä ollut yhtään järkeä, koska se vain sai miettiin, että joo haalea, no missähän vaiheessa se nyt on. Eli ehdottomasti monen päivän seurailu tuossa hommassa :D
Mä oon nyt kehittänyt ongelman siitä, jos jää yksikin päivä peiton alta väliin. On siis ollut ovulaatiomahikset-viikko noin viime viikon tiistaista näihin päiviin. Hommailtiin su (muistaakseni), ma, ti jäi väliin, sitten taas ke-to, pe jäi väliin, sitten taas la-su, eilen voitti uni ;) Sanokaa nyt stressaajalle, että tää on ihan tarpeeksi?!
Kaikkeen tässä hommassa pystyy takertumaan kyllä! Kun päätin, että en tikuta ja stressaa sillä, niin sit stressaan tällä seksin määrällä!
Ja nyt sit päivät sais kiitää nopeasti... Mitä ne kyllä tekeekin töiden ja harrastusten myötä :)
Ihanaa viikonjatkoa kaikille! :)
Helmianna
kp 18/31-33 yk3
Moikka kaikille!
Seppo07: Pidän peukkuja sulle että kivut olivat vain jotain harmittomia ja ohimeneviä.
On. Itse kävin tänään lääkärissä ja sain huomiseksi ajan verikokeeseen, tarkistetaan kilpirauhas arvot. Läääkäri sanoi että ne on aina hyvä tarkistaa kun on epäsäännöliset kuukautiset. Sitten sain myös ajan lääkärille joka on naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri. Niin hän sitten tutkii että onko kaikki niin kuin pitääkin ja sitten saa vähän keskusteltua että jatketaanko ihan normaaliyritystä vai mitä tehdään. Kyllä se vähän "stressiä" jo helpottaa että on nämä ajat nyt varattuina. Katsotaan sitten miten käy.
Toiveikkuus on todellakin päivän sana!
Jannuli85 kp4/25-32 yk 11 (ya 03/2014)
Helmianna, saat hengittää.
Siittiöt elää sun kropassas vähintään kaksi päivää... siis vähintään, joskus jopa viikon. Seuraaviin kiertoihin vinkki, nopeasti käy seksikin pakkopullaksi, parempi siis harrastaa nautinnollista joka toinen päivä kuin ei niin himolla joka päivä. Pareille joilla siittiöissä jotain häikkää jopa saatetaan suositella joka toinen päivä -taktiikka, että jää aikaa uusille veijareille "kypsyä". Seksiä kannattaa siis ajatella myös ovulaation aikaan nautintona ei velvoitteena, rauhassa siis vain.
Ai niin, kaveri tuli juuri raskaaksi siten, että seksiä kolme päivää ennen ovista ja ovispäivänä.
Helmianna: periaatteessahan riittää että oviksen aikaan harrastaa seksiä. Itse mieluummin tikutan ja teen siitä vain parina päivänä kuukaudessa "pakollista", muuten voi mennä ihan fiiliksen mukaan :D
Helmianna,
tää on ihan tarpeeksi :)
Viimeiset yk-t harrastettiin kahden viikon aikana joka päivä ja tajusin, että se on huono idea, nyt harrastetaan 3-4 kertaa viikossa, koska siittiöt tarvii lepoaikaa.
Jotkut sekstailee kerran kuukaudessa ja hops! raskaaksi ovat tulleet :D
Tervehdys kaikille, uusi yrittäjä ilmottautuu mukaan!
Voisin kertoa itsestäni ja meidän tilanteesta vähän... Eli olen 27v, mies on pari vuotta vanhempi ja yhteistä taivalta on takana 7 vuotta, naimisiinkin on ehditty. Meillä oli pitkään pientä vääntöä lapsiasian suhteen miehen kanssa, ennen naimisiinmenoa mies oli sitä mieltä, että lapsia sitten kun ollaan naimisissa, sen jälkeen se muuttui vaan muotoon 'sitten joskus'. Itsehän olisin ollut valmis yrittämään lasta heti naimisiinmenon jälkeen, mutta erityisesti viimeiset pari vuotta on ollut minun päässä kroonista vauvakuumetta.
Viime syksystä saakka sitten käytiin miehen kanssa erinäisiä, kröhöm, "neuvotteluja" tästä lapsiasiasta ja yhtäkkiä juuri ennen vuodenvaihdetta mies sitten tajusi, että hei, sinä taidat ihan oikeesti haluta niitä lapsia jo nyt. Ja kappas kun ukko sen tajusi, niin sitten ehkäisyn pois jättäminen ei ollutkaan enää ongelma. Ota noista miehistäkin selvää, ihan varmasti minä vaan kiusallani väänsin joka kuukausi itkua siitä, kun toinen ei halua lapsia...
Eli nyt on sitten menossa toinen kierto ilman ehkäisyä (tosin eka aloitettiin vasta puolivälistä), e-pillerit jätin pois joulukuussa 2013 ja kortsut jäi käytöstä vuodenvaihteessa 2014/2015. Vaikka meidän yritys on vasta näin alussa, niin minähän olen siis jo tässä parin vuoden turhan kuumeilun seurauksena päässyt siihen mielentilaan, että todennäköisesti en lapsia koskaan tule saamaan. Eli tosi positiivisella mielellä liikkeessä ja silleen! :D
Mitenkään yrittämällä ei edes yritetä, mulla ei esimerkiksi ole haisuakaan mun ovulaatiosta. Torstaina (kp 16) kyllä töissä vähän aikaa vihloi alamahaa ja illalla alamahaa jomotteli ja mahakipuili jatkui jossain määrin perjantain puolelle. Arvelen, että tuolloin ois saattanut olla ovis? Loppuviikosta oli myös enemmissä määrin valkovuotoa. Ovulaatiolaskurit kuitenkin on kovasti sitä mieltä, että ovis olisi ollut vasta sunnuntaina, milloin ei kyllä ollut mitään muita normaalista poikkeavia oireita kun toinen rinta kipeänä. Mitenkään erityisesti ei kyllä taaskaan olla edes pupuiltu, vaan jatkettu samaa tahtia kuin aina, eli viikonloppuisin ja sitten kertaalleen keskellä viikkoa. Pitää toivoa, että tää tahti tuottaisi tulosta, tai sitten pitää jokusen kuukauden päästä alkaa skarppaamaan :D Nyt olen kuitenkin alkanut pitää päiväkirjaa omasta kropastani, josko vähän pääsisi kärryille.
Meillä tosiaan tästä yrityksestä ei tiedä kukaan ja kun mieskään ei ole kovin innoissaan asiasta puhumassa, niin täältä saatava vertaistuki tulee varmasti olemaan mulle tärkeää :)
Himja87 (27v) kp 21/32 yk 2
Tinttu :D Ykkösnaisena, kun olet, uskoisin sun vahvasti kuuluvan kärkipään leideihin. Ja hyvä kuulla, että asiat etenee! :)
Tähti tyttö, samaa mieltä kun Finest. Limat ja testit kertoo enemmän kuin lämpö, jonka oikeiy mittaaminen on taitolaji. Itse en ole koskaan siihen halunnut ryhtyä.
Lefemme kp25/25 dpo12 yk12, onpas muuten kivan rimmaava.. :D