Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksan enää työharjoittelussa

Vierailija
17.12.2014 |

Nyt tulee pieni purkautuminen.

Olen työharjoittelussa hevostallilla. Olen käynyt samalla tallilla harrastamassa jo 6vuotta, joten paikka on tuttu. Tallitöitä olen tehnyt useammankin eri ihmisen kanssa, kesällä tallille tuli vakituinen työntekijä. Aluksi ihminen vaikutti ihan kivalta, oikeastaan tosi mukavalta. Hän on edelleen hetkittäin ihan kiva, ei siinä mitään, mutta vaikuttaa siltä että häneltä nousee välillä kusi hattuun suoraan sanottuna. 

Sillointällöin sanoo että pitää siivota karsinat tarkemmin(muutamia yksittäisiä kakkakikkareita jää karsinaan niin maailma romahtaa), olen huomannut myös että kun laitan hevosille loimia päälle niin tämä ihminen korjaa niitä sitten jotenkin siis loimen asentoa tai jotain, mitä vttua?!! Ko. tyyppi on välillä myös minua kohtaan sellainen miten sitä nyt kuvailisi, ei nyt suoranaisesti ilkeä mutta kai tajuatte mitä tarkoitan?

Muille tallilaisille on oikein mukava, omistajalle tottakai myös. Kyllä hän minullekin välillä hymyilee, yleensä silloin kun itse vedän naamalle sellaisen tekohymyn. Alussa tämä ihminen oli erilainen.

Kaverini käy samalla tallilla ja hän on tämän uuden työntekijän kanssa oikein hyvää pataa keskenään. Tässä sen kummemmin kertomatta meillä on kaverin kanssa aika vaikea tilanne meneillään ja nyt ilmeisesti tämä työntekijä tietää minun asioista enemmän kuin haluan. 

Aina kun kaveri ja tämä työntekijä on tallilla samaan aikaan, he juttelevat siihen sävyyn että kukaan muu ei taatusti tajua mistä keskustelevat, tosi salaperäisesti. Olen yrittänyt kysyä välillä, mutta olen saanut kaverilta vastauksen että hän kyllä saa jutella kenen kanssa haluaa eikä hänen tarvitse kertoa minulle juttujensa aihetta. Tietääkseni en ole kieltänyt ettei saisi puhua, mutta tulee aika ulkopuolinen olo kun se tallilla ollessa jossain kohtaa menee siihen että en ymmärrä mistä tarkalleen on kysymys.

Tämä on mennyt siihen pisteeseen, että yritän vältellä kaveria tallilla ainakin toistaiseksi, käyn vaikka iltamyöhällä ratsastamassa... Mutta tällähetkellä ei kiinnostaisi yhtään myös tehdä tallihommia tämän työntekijän kanssa.

Onneksi harjoittelu ei ole mikään hevosalan juttu, vaan paikkaa voi vaihtaa-tosin sopimus on tiettyyn ajankohtaan asti tehty mutta saa nähdä jaksanko sinne asti.

tuli vähän sekalaisesti... Niin ja aikuisia ihmisiä tässä ollaan!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö on?

Vierailija
2/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, kun kaverisi on liittoutunut vihamiehesi kanssa.
Harjoittelussa kai pääasia on, että omistaja on tyytyväinen. Jospa kertoisit hänelle tilanteesta. Nuohan voivat puhua sillekin jotain oerätöntä negatiivista.
Tuo on harjoittelupaikka vaan. Pääset pois aikanaan.

Vierailija
4/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vähän lapselliselta. Eli sulle on huomautettu huolimattomasta siivouksesta ja laitat loimet väärin (ei huomauttu sua edes). Ihmisillä voi keskenään olla omst jutut joista jutella, eivät ole sulle tilivelvollisia. Varmasti omassa käytöksessäsi olisi myös tarkasteltavaa.

Vierailija
5/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Aivan toisenlaisessa paikassa olin itse muinoin harjoittelussa, ja vähältä piti etten jättänyt koko opintoja silloin kesken. Sortaa ja kiusata voi monella tapaa, niinkin ettei syrjityllä ole mitään kunnon todisteita. Ainoastaan joka-aamuinen ahdistus, kun pitää taas mennä sinne ja unettomat yöt. Jos voit vaihtaa paikkaa, tee se. Tuollaisen sietäminen ei pitemmän päälle ole terveellistä - vaikka olisi miten pienistä asioista muka kysymys. Sinun kokemuksesi ratkaisee.

Vierailija
6/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en todellakaan laita loimia väärin. Olen tehnyt joskus tallia myös omistajan kanssa ja hyvin meni!

Vierailija
7/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee, ajattele, että sä olet nyt työharjoittelussa ja se on työtä. Työssä tehdään työt ja yksityiselämä pidetään siitä erillään. Ts. sun EI tarvitse olla erityisen hyvissä väleissä kaikkien tallin työntekijöiden kanssa.

Jos tämä toinen työntekijä hermostuu kun kakkakikkare jää karsinaan ja huomauttelee siitä, niin sun tehtävä on yksinkertaisesti käydä keräämässä ne kikkareet pois. Sun tehtävä EI ole hermostua tai puolustautua. Jos niillä oikeasti ei ole merkitystä, niin voit myös vain hymyillä ja ottaa kritiikin vastaan ja luvata, että joo, jatkossa putsaat tarkemmin (siis tekemättä tällä kertaa mitään sen enempää) mutta ÄLÄ ALA VÄITTÄÄ VASTAAN TAI PUOLUSTAUTUA.

Ja jos se oikoo sun laittamia loimia niin anna oikoa.

Työelämässä ei aina ole mukavaa, eikä kaikki ole kavereita. Se ei ole aina kivaa, mutta se voi olla normaalia. Sen kanssa pitää tulla toimeen ja tulet sen kanssa toimeen, kun ymmärrät, että sun tehtäväsi on tehdä työsi kunnolla, ei kaveerata.

Se sun entinen toinen kaveri alkaa selvästi olla entinen, joten siihenkään ei kannata enää kiinnittää enempää huomiota. Sen sijaan sun todella kannattaa kertoa sille omistajalle, mahd pikaisesti, mutta mahdollisimman yksinkertaisesti ja ilman draamaa tämä tilanne. Ennen kaikkea, varmista, että teet työsi niin kuin sun harjoittelun ohjaaja haluaa.

Vierailija
8/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa tätä talliyöntekijää ei ole varsinaisesti nimetty minun ohjaajaksi. Kaikki poissaolot ja mitä ikinä harjoitteluun liittyy, menee omistajan kautta. Ja jep, töissä ei tarvitse olla kaikkien kaveri, mutta toimeen täytyy tulla. 

Ottaa vaan aivoon, kun kusi hatussa kaikki tietäväisenä työntekijä tallilla on, siis aivan erilainen on nyt kuin silloin kun hän aloitti. Ja kaikki tallilaiset pitävät häntä mukavana ihmisenä. 

No joo, on hän minullekin välillä ollut kiva, on juteltu niitä näitä jotain tyyliin "polle oli tänään hyvin pirteä hehheh" tms. Mutta aina ei mene yhtä kivasti. Omistajakin on niin hyvissä väleissä(tottakai on) työntekijän kanssa

Vierailija
9/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
10/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa peliä pelaavat joka työpaikassa.

Vierailija
11/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kohta käskytettäväksi. Tulee jotenkin sellainen tunne että olen tosi huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme