Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee mieli irtisanoutua, mutta onko kenelläkään mielessä, mitä en ehkä ole huomannut?

Vierailija
17.10.2021 |

Olen lähes viisikymppinen, eronnut, lapseton nainen. Työni ei ole vastenmielistä, mutta ei myöskään elämäni olennaisin sisältö.

Asun maksetussa omistusasunnossa. Laskin, että säästöilläni eläisin ehkä noin 7-8 vuotta. Olen käyttänyt rahaa lähinnä kulttuuriin ja matkoihin. Koska en ole ottamassa koronarokotteita (enkä halua tässä taistella tuosta asiasta enempää), oletan, että matkat on minun osaltani matkustettu ja kulttuuritapahtumat Suomessakin käynevät mahdottomiksi jo tämän vuoden puolella ties kuinka moneksi vuodeksi. En siis oikeastaan tarvitse rahaa juuri mihinkään.

Vapaus ja aika houkuttavat ja työni jäisi nuoremmille. En oikein ole keksinyt, miksi en ottaisi lopputiliä, mutta tuleeko täällä kenelläkään mieleen jotakin, jota en ehkä ole huomannut ajatella?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia potkut niin saat vielä pitkään ansiosidonnaista. Se on helppoa. Lopetat esimerkiksi töihin menemisen

Tätä ennen voi vielä hankkia kuukauden pari sairauslomaa esim. puhumalla työpsykologille vakavasta masennuksesta

Vierailija
22/29 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vuorotteluvapaa tai opintovapaa, kumpi nyt on helpompi sun saada. Sitten katsot miltä se elämä tuntuu ilman töitä ja jos on niin hyvää kuin odotit, irtisanoudut sitten vasta.

Töiden saaminen on melkein alalla kuin alalla nykyään sellaista lottoa, että ei kannata ihan heittäytyä tyhjän päälle, ennen kuin oikeasti käytännössä tietää mihin on päänsä panemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tulee huonompi työ tilalle? Pärjäätkö ilman tukia, jos karenssit kestävät ja toistuvat?

Vierailija
24/29 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn, millä eläisit sitten 7-8 vuoden kuluttua? Sulla on kyllä aivan ihana suunnitelma, kateeksi käy💗

Vierailija
25/29 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana mieleen tulee se, että jos haluatkin palata takaisin työelämään päälle viisikymppisenä, se on hankalampaa. Riippuu kyllä alasta.

Vierailija
26/29 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama tilanne,itse olen mies.niin p**ka työ ettei oikein jaksaisi enään.säästöilläni elelisin varmaan 10v normi elämää ilman suurempia ostoksia(talo tai auto tjms)näin melkee 50-kymppisenä kanssa en usko että perhettäkään tulen perustamaan.

No ei varmaan 500- vuotiaana enää perhettä perusteta.

"50- kymppinen" 🤦🏻‍♀️

Vierailija
27/29 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron mitä et ole ottanut huomioon. Voit olla täysin terve, mutta sairastua silti täysin yllättäen vakavasti, mutta et kuolettavasti. Riittääkö säästösi siihen? 

Vierailija
28/29 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kerron mitä et ole ottanut huomioon. Voit olla täysin terve, mutta sairastua silti täysin yllättäen vakavasti, mutta et kuolettavasti. Riittääkö säästösi siihen? 

Kenelläkään meistä riittäisi, vaikka kävisimme töissä.

Vierailija
29/29 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis lähes viisikymppinen ja totesit, että eläisit säästöilläsi ehkä 7-8 vuotta. Jos ajatellaan, että olisit noin 57 vuotta, kun säästöt ovat loppu, niin millä eläisit viimeiset noin 8 vuotta ennen varsinaista eläkeikää? Töihin tuskin pääset enää tuossa vaiheessa. Asut omistusasunnossa, joten ainoa tuki mitä todennäköisesti saat on Kelan työmarkkinatuki. Saa siinä aika lailla kituuttaa ja yhtään yllätysmenoa ei kyllä kärsi tulla tai talous on heti kuralla.

Minä pikemminkin ihmettelen, että miten tuolla suunnitelmalla voi elää, mutta hyvä jos sinun ajatuksesi on päinvastainen, että et äkkiseltään taasen keksi mitään kompastuskiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä