Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mittava tuomio äidille, joka jätti 5-vuotiaan tunniksi yksin kotiin. Linkki

Vierailija
17.10.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39084135-0fec-4608-b4ab-dcb4995c829c
Ihan siis oikein, että tuo on rngaistavaa, mutta kamalan korkea tuomio suhteessa vaikka pahoinpitelyyn.

Mieheni oli 5-vuotiaasta öisinkin ykisn kotona, kun leski-isällään oli vuorotyö. Ei tehnyt kyllä hyvää miehelleni. Hänestä tuli liiankin itsenäinen. Sanoi, että alkuun vähän pelotti, mutta äkkiä oppi olemaan.

Kommentit (341)

Vierailija
81/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolliarmeija liikkeellä, kun 5-vuotiaan jättäminen yksin yöllä on muka normaalia. Ei todellakaan ole. Älkää ikinä hankkiko lapsia, jos ette ymmärrä perusasioita.

Mielestäni äiti ei toiminut fiksusti, mutta jokainen vanhempi tekee tuhat kertaa pahempia virheitä. Rangaistus täysin kohtuuton.

Voin käsi sydämellä sanoa, etten ole tehnyt ikinä mitään "tuhat kertaa pahempaa virhettä", en mitään tuon kanssa samassa mittakaavassakaan olevaa. No, vanhin on vasta 16-vuotias, joten onhan tässä vielä aikaa mokailla?

Tuo pitäisi kysyä lapsiltasi, eikä sinulta. :D

Tällaiset virheettömät ovat yleensä niitä pahimpia :(

Vierailija
82/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun kommenteista näkee taas hyvin kuinka "kujalla" iso osa ainakin tämän palstan vanhemmista on. Ei 5-vuotiasta voi tai saa jättää yksin vartiksikaan. Ei ihme, että nykypäivän lapset ovat tyhmiä ja uusavuttomia kun vanhemmat ovat itsekin yhtä kajahtaneita.

Ja ennenvanhaanko oli toisin :D 5-vuotias mummoni voisi olla toista mieltä

Ja sitten teidän vapaan kasvatuksen puolustelijoiden vasta-argumentit ovat tuota luokkaa. Hohhoijaa...

Nimenomaan nykyäänhän lapsia holhotaan enemmän kuin koskaan. En ottanut kantaa siihen mikä määrä holhousta on se paras, mutta mummoni mm. souti tuon ikäisenä yksin. Sanoisin että tämä nykyajan äärilaita on parempi, mutta kultainen keskitie olisi paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä olisi ollut hyvä tarjota lapselle ja äidille perheneuvontaa muutama tunti, että äiti oppisi ymmärtämään empaattisesti lapsen kannalta esimerkiksi tuollaista tilannetta. Mitä hyötyä oli järkyttää perhettä oikeuskäsittelyllä ja tuomiolla? Varmaan äitikin pelästyi ja otti opikseen ilmankin sitä, kun sivulliset oli tilanteeseen puuttuneet. Onko tällainen rumba ja stressi sitten lapsen parhaaksi? Tietysti lakia luetaan kirjaimellisesti ja kai heitteillejätön määreet on tässä täyttyneet, mutta kummalliselta tuntuu näin kova tuomio. Periaatteessa aika monesta vahingosta tai ymmärrettävästä virhearvionnista vanhemmuudessa voi nykyään saada hirveät seuraukset, kyttäyskulttuuri on aika voimakas täällä nykyään.

Totta turiset. KYYLÄÄMINEN KYTTÄÄMINEN ja virkakyöstien KYYKYTYS on sosialistiskommunimimme yleviä perusperiaatteita. Murhasta (varsinkin ns. kunnia- semmoisesta) saa pienemmän tuomion kuin pienessä darrassa kärähtämisestä tai pahankurisen lapsen tukistamisesta.

Toisaalta EU.n ym perseennuoleminen on nostettu arvoon arvaamattomaan ja pilkun¤ussiminen kunniaan.

Vierailija
84/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sopiva tuomio, löytyy niitä esimerkkejä sivusta seuraamalla paljon.

Vierailija
85/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan sopiva tuomio, löytyy niitä esimerkkejä sivusta seuraamalla paljon.

Kurjistetaan sakoilla käytännössä sen lapsen elämää. Lapselle olisi varmaan enemmän hyötyä yhteiskunnan tuesta, jos näyttää että vanhempi ei pärjää yksin. Vaikka lapsenvahdista, että äiti saa välillä nähdä ystäviä.

Vierailija
86/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tätä täysin poliittisena päätöksenä ja tarkoitus on vain lyödä yksinhuoltajia. Tämä yksinhuoltajien syrjintä viranomaisten taholta menee aika ajoin vainoamiseksi. Niin kauan kun yhteiskunta ei järjestä yksinhuoltajille lastenhoitoapua tai rahaa lastenhoitoon niin tällainen on aivan vainoamista. Tämä oli nyt vaarallinen signaali nuorille naisille, että jos miehesi kuolee ja teillä on lapsia niin tulet joutumaan vaikeuksiiin viranomaisten kanssa.

Vierailija
87/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän tarkoittaa sitä että yksinhuoltaja ei voi ottaa vuorotyötä. Jos 5v ei voi olla illalla tuntia yksin niin miten sitten 7v pikkukoululainen voisi olla koko illan yksin. Ei mitenkään.

Vierailija
88/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin neuvolassa, että periaatteessa en saisi viedä roskapussia piharoskikseen, kun lapsi nukkuu  päiväunia. Mies teki matkatyötä ja  ei ollut tukiverkkoja paikkakunnalla. Neuvola perusteli kiellon  sillä, että jos tapahtuu onnettomuus, niin lapsi jää yskin. Yhtä hyvin onnettomuus olisi voinut sattua kotonakin, eikö? Pussin vienti vei puoli minuuttia ja asuimme kerrostalon 2. kerroksessa, eikä missään metsän keskellä. Hissiä ei ollut, joten en voinut jäädä sinnekään jumiin.

Itse en uskaltanut. Tutulta jäi kerran avdvaimet sisään, vaikka kuinka oli huolellinen. Vähän oli kiire soittaa huoltomiehet yms.

Itse en tosiaan uskaltanut viedä roskia tai muutakaan. Halusin olla kuulolla koko ajan.

En uskaltanut minäkään. Hyvin se roskienvienti pystyi odottamaan sitä hetkeä, kun lähden jonnekin lapsen kanssa.

Vierailija
89/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa on molemmat faktoja.

Äiti ei toiminut fiksusti.

Rangaistus on kohtuuton.

Siinä on ihan tarpeeksi rangaistusta että joutuu lastensuojelun asiakkaaksi ja pelkäämään vuosikausia.

Vierailija
90/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän tarkoittaa sitä että yksinhuoltaja ei voi ottaa vuorotyötä. Jos 5v ei voi olla illalla tuntia yksin niin miten sitten 7v pikkukoululainen voisi olla koko illan yksin. Ei mitenkään.

Niinhän tuo on ollut jo. Puoliso tekee vuorotyötä joten olen ollut työttömänä ja tehnyt päivätyötä silloin kun olen niitä saanut.

Vierailija
91/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa tilanne toisinpäin: heräisitte yöllä ja kävisitte katsomassa viisivuotiastanne. Mutta ei ole sängyssä, vessassa, ei missään. Pysyisittekö tyynenä siinä tilanteessa ja kenties menisitte vaan takaisin nukkumaan? En usko.

Vierailija
92/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän tuo on ollut jo. Puoliso tekee vuorotyötä joten olen ollut työttömänä ja tehnyt päivätyötä silloin kun olen niitä saanut.

Työkkärin kursseilla on paljon äitejä, jotka eivät voi tehdä vuorotyötä, koska puoliso vuorotyössä tai sitten on yksinhuoltaja.

Vierailija
93/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko laskea nuo naisen tulot kun ei ole mitään käsitystä päiväsakoista. Laskurin mukaan 40 päiväsakkoa 840e tarkoittaa tuloja 1700 e/kk. Tämä ihan ohiksena, mietin vaan että paljonko lapsi saa oikeutta nyt kun yh-äiti pistetään noista tuloista maksamaan valtiolle(?) reilu tonni noista tuloista. Sori ohistelu

Todennäköisesti lapsi ei ainakaan harrasta yhtään mitään seuraavan vuoden aikana ja syödään vain hernekeittoa ja puuroa. Kiitos Suomen oikeuslaitos lapsen elämän kurjistamisesta!

Vierailija
94/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin kursseilla on paljon äitejä, jotka eivät voi tehdä vuorotyötä, koska puoliso vuorotyössä tai sitten on yksinhuoltaja.

Hyväksyykö työkkäri sitä syyksi kieltäytyä työtarjouksesta?

Vierailija
95/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoavat vain päivätyötä

Vierailija
96/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei saa edes nukkua pihalla yksin vaunuissa, terveydenhoitaja sanoi, että kuka tahansa voi mennä pitelemään vauvaa.

Vierailija
97/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjoavat vain päivätyötä

Olen ollut esim. palkkatukitöissä

Vierailija
98/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Kun äiti tuli paikalle, hän puhalsi 0,7 promillea. Hän oli juonut omien sanojensa mukaan pari olutta.”

Oonko mä ainoa, jolla 0,7 promilleen tarvitaan enemmän kuin pari olutta?

Vierailija
99/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, silloin pitää hankkia lapsella hoitopaikka vuoropäivähoidosta. Ei niitä työpaikkoja kuitenkaan niin vaan saa, eikä työnantaja halua palkata välttämättä tuossa tilanteessa olevaa työntekijää.

Vierailija
100/341 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei saa edes nukkua pihalla yksin vaunuissa, terveydenhoitaja sanoi, että kuka tahansa voi mennä pitelemään vauvaa.

Pitelykö se suurin huolenaihe on?