Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauden vuoksi työtön ystäväni ei saa edes henkilökorttia, jos joku ei maksa

Vierailija
17.10.2021 |

Voiko pitää paikkansa? Sanoi, että puhelinnumero vaihtui ja pankit ei enää hyväksy ajokorttia tunnistamiseen. Nyt, kun kaikki toimitetaan puhelimella, niin hän ei pääse tunnistautumaan, koska vanha puhelinnumero ei enää ole voimassa, eikä uutta op hyväksy ilman henkilökorttia. Poliisissa oli sanottu, että pitää sähköisenä hakemus laittaa ja sinnekin tarvii tuota puhelimella vahvistettavaa ID-tunnistetta. Kelaan ei pääse tekee tttukihakemusta, koska ei saa laitettua tilitietoja. Rahaa ei mistään tule, kun ei pääse tunnistautuu mihinkään. Kyllä on hankalaksi tehty ihmisten elämä. Entä jos tulee joku kyberhyökkäys, eikä mitkään tällaiset palvelut toimi?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin vaihtui numero, eikä uutta voinut nettipankissa vaihtaa itse. Pankissa nikotteli kyllä kun minulla on vain ajokortti, mutta suostui siihen kun sanoin että jos voitte edes poistaa sen vanhan numeron sieltä, että voin laittaa verkkopankissa uuden.

Mutta kyllähän sen henkilökortin saa muutenkin kuin sähköisellä hakemuksella.

Vierailija
2/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen pitäisi olla sairaslomalla eikä työttömänä, jos kerran sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet työtön ei ole mitään sairaslomia.

Vierailija
4/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin vaihtui numero, eikä uutta voinut nettipankissa vaihtaa itse. Pankissa nikotteli kyllä kun minulla on vain ajokortti, mutta suostui siihen kun sanoin että jos voitte edes poistaa sen vanhan numeron sieltä, että voin laittaa verkkopankissa uuden.

Miten sait laitettua uuden numeron?

Vierailija
5/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns ystäväsi yritti sinusta maksajaa mikset maksa ystäväsi korttia??? täyttä paskaa on sinulle syöttänyt pikku vipin toivossa.  toisaalta jos vippaat nyt muutaman kympin pääset hänestä lopullisesti eroon. jo 3v vanha vippi konsti.

Vierailija
6/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi toivoo, että laitetaan hakemus sähköisenä, mutta paikan päältä saa kyllä paperinkin. Käsittely taitaa maksaa vähän enemmän kuin sähköinen.

Mikään julkinen palvelu ei milloinkaan voi toimia vain netissä, aina pitää olla vaihtoehto.

Mulla ei ole mitään palveluita OP:ssa mutta kaksi muuta pankkiani ei kysele puhelinnumeroa käyttöön. Sovellus riittää, sen käyttäminen ei ole puhelinnumerosta kiinni, tai pahvinen tunnuslukukortti. Niitä on vielä jäljellä.

Vierailija
7/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista. Aina löytyy keino, mutta voi tarvita hieman miettimistä.

Vierailija
8/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lääkäri kirjoittaa työttömällekin sairaslomaa. Usko pois.

Vierailija
9/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minulla oli siis vanha vielä käytössä, nettipankissa ongelmana oli se ettei vanhaa numeroa pystynyt poistamaan itse.

Vierailija
10/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lääkäri kirjoittaa työttömällekin sairaslomaa. Usko pois.

Mutta kun sen sairauspäivärahan hakemiseenkin tarvii niitä pankkitunnuksia ja/tai henkilökorttia.

Vierailija
11/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi toivoo, että laitetaan hakemus sähköisenä, mutta paikan päältä saa kyllä paperinkin. Käsittely taitaa maksaa vähän enemmän kuin sähköinen.

Mikään julkinen palvelu ei milloinkaan voi toimia vain netissä, aina pitää olla vaihtoehto.

Mulla ei ole mitään palveluita OP:ssa mutta kaksi muuta pankkiani ei kysele puhelinnumeroa käyttöön. Sovellus riittää, sen käyttäminen ei ole puhelinnumerosta kiinni, tai pahvinen tunnuslukukortti. Niitä on vielä jäljellä.

OPssa on käytössä tunnuslukulista!

Vierailija
12/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minulla oli siis vanha vielä käytössä, nettipankissa ongelmana oli se ettei vanhaa numeroa pystynyt poistamaan itse.

Tässähän ei nyt pääse sinne verkkopankkiin, kun se vanha nro ei ole enää käytössä.

Vierailija
13/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelaan ei pääse tekee tttukihakemusta, koska ei saa laitettua tilitietoja.

Höpöhöpö. Soitto Kelan asiakaspalveluun. Ja voi myös käydä Kelan palvelupisteessä.

Vierailija
14/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OPssa on käytössä tunnuslukulista!

Niitäkään ei saa ilman henkkareita.

Vierailija
15/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajanvaraus: Varaa aika verkkopalvelussammeLinkki toiselle sivustolleAvautuu uudessa välilehdessä tai puhelimitse poliisin neuvontapalvelun numerossa 0295 419 800 (pvm/mpm) arkisin klo 8.00–16.15. Halutessasi voit myös jonottaa poliisiasemalla ilman ajanvarausta, mutta odotusaika voi etenkin kesäisin olla pitkä.

Henkilöllisyyden todistaminen: Kun asioit poliisiasemalla, todista henkilöllisyytesi voimassa olevalla passilla tai henkilökortilla. Jos sinulla ei ole kumpaakaan, poliisi pystyy tunnistamaan sinut ilmankin, mutta se vie aikaa. Ota mukaan vanhaksi mennyt passi tai henkilökortti, jos sinulla on sellainen, tai esimerkiksi ajokortti ja muita asiakirjoja, joita voidaan käyttää apuna tunnistuksessa."

Vierailija
16/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin nettisivuilta teksti:

Jos et voi tai halua asioida verkossa, voit tehdä hakemuksen myös poliisiasemalla. Huomaa, että verkossa tehty hakemus on halvempi ja nopeampi.

Paperisella hakemuksella haettu henkilökortti maksaa hinnaston mukaan 55 e. (Sähköisellä hakemuksella haettu 49 e.)

Toimeentulotukeakin voi hakea paperilomakkeella ja liitteet voi laittaa paperisina tietenkin myös. Kelan toimipisteistä pitää löytyä paperihakemuslomakkeita. Netistä niitä voi myös tulostaa täytettäväksi.

Itsellä on yhteen pankkiin mobiilipankkiversio käytössä myös. En kyllä muista että minun olisi pitänyt mitenkään puhelinnumeroani käydä todentamassa kun sen mobiilipankkisovelluksen itselleni netistä latasin. Tosin olin pankin asiakas jo entuudestaan. Ehkä se todentaminen tapahtui siinä lataamisen yhteydessä... en muista enää. Ja sinun kaverillasihan asia oli niin, että puhelinnumero oli vaihtunut.

Vierailija
17/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla ei ollut henkilökorttia, kävin poliisilaitoksella hakemassa sen. Mulla oli silloin vain kuvallinen kelakortti, jonka olin luullut kelpaavan, mutta sehän ei ole virallinen henkilötodistus. Se virallinen henkilökortti sitten maksoi 50€.

Ja viiden vuoden päästä hain taas poliisilaitokselta uuden, hinta taisi olla sama. Plus passikuvan hinta.

Vierailija
18/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Soitto Kelan asiakaspalveluun. Ja voi myös käydä Kelan palvelupisteessä.

No miten ne tiliotteet saa sieltä tililtä, kun sinne tilille ei pääse?

Vierailija
19/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisin nettisivuilta teksti:

Jos et voi tai halua asioida verkossa, voit tehdä hakemuksen myös poliisiasemalla. Huomaa, että verkossa tehty hakemus on halvempi ja nopeampi.

Paperisella hakemuksella haettu henkilökortti maksaa hinnaston mukaan 55 e. (Sähköisellä hakemuksella haettu 49 e.)

Toimeentulotukeakin voi hakea paperilomakkeella ja liitteet voi laittaa paperisina tietenkin myös. Kelan toimipisteistä pitää löytyä paperihakemuslomakkeita. Netistä niitä voi myös tulostaa täytettäväksi.

Itsellä on yhteen pankkiin mobiilipankkiversio käytössä myös. En kyllä muista että minun olisi pitänyt mitenkään puhelinnumeroani käydä todentamassa kun sen mobiilipankkisovelluksen itselleni netistä latasin. Tosin olin pankin asiakas jo entuudestaan. Ehkä se todentaminen tapahtui siinä lataamisen yhteydessä... en muista enää. Ja sinun kaverillasihan asia oli niin, että puhelinnumero oli vaihtunut.

Jos pankin asiakkaalla ei ole verkkopankki käytössä, niin jotenkinhan sen pankin on asiakkaalle tässäkin tapauksessa tiliotteet toimitettava. Saisikohan ne pankin konttorista kun käy pyytämässä, mutta juu, täytys taas henkilöllisyys todentaa. 

Ja postitsehan niitä on ennen lähetelty, jos asiakkaalla on jonkinlainen postiosoite antaa.

Vierailija
20/46 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten ne tiliotteet saa sieltä tililtä, kun sinne tilille ei pääse?

Jos ei asiakkaalla ole verkkopankkia, niin kai se pankki niitä tiliotteita edelleen toimittaa asiakkaan kotiosoitteeseen postitse. 

Pankista niitä voi käydä kysymässä myös, mutta oletettavasti edellytetään henkilöllisyyden todistamista, jotta voidaan luovuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi