Reissumies-ruisleivän nimi sisältää sukupuolisyrjintää
Miksi annetaan olettaa etteikö voisi olla reissunaisia? Onko joku sovinisti ollut nimeämisen takana? Nimi korostaa MIEHIÄ. Kohta varmaan vain miehet saavat syödä sitä. No, ei kyllä kiinnostakaan! Boikotoin!
Kommentit (59)
Joo ja Riitan herkku. Närkästyttää. Miksei Riston herkku. Miks?
Hahah.
Eli jatkossa mä laitan mun Reissuhenkilö-leivän päälle Pohjanhenkilö-juustoa. :)
No voisihan joku leipomo tehdä vaikka Pakastaja-Eevin esipaistettuja leivonnaisia, esim. sikiön muotoisia kakkuja babyshower-juhliin. Tulisi uusi blogihitti!
Niinpä ja se biisikin hokee reissumiehestä ja pääosassa, tadaa, mies.
Vituttaa. Kyllä minäkin mielelläni lähtisin huolettomasti reissuun ja söisin vaan leipää muista välittämättä, mutta Suomessa se on vain miehille sallittua näköjään!!!
Miksei se voi olla REISSARI? Se voi olla sukupuoleltaan mikä vaan se Reissari.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:07"]
Vituttaa. Kyllä minäkin mielelläni lähtisin huolettomasti reissuun ja söisin vaan leipää muista välittämättä, mutta Suomessa se on vain miehille sallittua näköjään!!!
[/quote]
Ihanaa, sinä todella ymmärrät minua! Olemme löytäneet suuria epäkohtia yhteiskunnastamme! Ap
Mitä pitäisi ajatella valkosipulijuustosta "Pikkusisko"?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:09"]
[/quote]
Ihanaa, sinä todella ymmärrät minua! Olemme löytäneet suuria epäkohtia yhteiskunnastamme! Ap
[/quote]
Kiitos.
Just tuollaiset jutut luo niitä piilorakenteita, jotka muovaavat asenteita, jotka alistavat ihmisiä tiettyihin rooleihin.
Oletteko muuten huomanneet, että liki jokaisessa ruisleivän tv-mainoksessa on aina MIES joka voitelee leivän POJALLEEN.
Syövätkö tytöt ja naiset sitten vain vaaleaa leipää?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:54"]
Miksi annetaan olettaa etteikö voisi olla reissunaisia? Onko joku sovinisti ollut nimeämisen takana? Nimi korostaa MIEHIÄ. Kohta varmaan vain miehet saavat syödä sitä. No, ei kyllä kiinnostakaan! Boikotoin!
[/quote]
Ei ketään kiinnosta. Yritys saa päättää, minkä nimisiä tuotteita myy.
[/quote]
Aivan, eri asia on sitten, menevätkö kaupaksi. Voisin itse alkaa myydä mutakakkuja nimellä "Pekan Paskakakut". Ei niitä kukaan varmaan ostaisi. Eli tosiaan yritykset ovat ihan vapaita nimeämään tuotteensa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:13"]
Oletteko muuten huomanneet, että liki jokaisessa ruisleivän tv-mainoksessa on aina MIES joka voitelee leivän POJALLEEN. Syövätkö tytöt ja naiset sitten vain vaaleaa leipää?
[/quote]
Ei, naiset ovat tehneet kyseiset voileivät, koska kuuluvat keittiöön.
Oletteko muuten huomanneet, että liki jokaisessa ruisleivän tv-mainoksessa on aina MIES joka voitelee leivän POJALLEEN. Syövätkö tytöt ja naiset sitten vain vaaleaa leipää?
[/quote]
Akat karppaa.
[/quote]
Se on se miehen ja pojan välinen side, kuule. Siinä on oikein sipilämäinen jatkumo kun suomalainen rehti mies voitelee suomalaisella voilla suomalaista ruisleipää pellavapäiselle pojalleen. Vittuun mamut ja naiset.
[/quote]
[/quote]
Kiitos.
Just tuollaiset jutut luo niitä piilorakenteita, jotka muovaavat asenteita, jotka alistavat ihmisiä tiettyihin rooleihin.
[/quote]
Niin ja mieti, lapsi on 10-vuotiaana lukenut jo satoja kirjoja ja jokaisessa se vilkkaampi tapaus joka hävittää ja tuhoaa ja menee ulos vapaana ja ei tarvitse tehdä mitään kotityötä, on poika. Ja tyttö on hiljainen ja poika vetää tyttöjä letistä.
Kyllähän tällaiset mallit pakostikin vaikuttavat. Kaikki kirjat roviolle!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:19"]
[/quote]
[/quote]
Kiitos.
[/quote]
Niin ja mieti, lapsi on 10-vuotiaana lukenut jo satoja kirjoja ja jokaisessa se vilkkaampi tapaus joka hävittää ja tuhoaa ja menee ulos vapaana ja ei tarvitse tehdä mitään kotityötä, on poika. Ja tyttö on hiljainen ja poika vetää tyttöjä letistä.
Kyllähän tällaiset mallit pakostikin vaikuttavat. Kaikki kirjat roviolle!
[/quote]
En nyt lähtisi kirjoja polttamaan, mutta hyvähän noihin olisi kiinnittää huomiota.
Olen kyllä naisena erittäin loukkaantunut etteivät leipävalmistajat tee meidänkin sukupuolellemme suunnattua leipää. Nälkäänkö haluavat tappaa. :(