Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu hoitoalalla oleva päteminen?

Vierailija
16.12.2014 |

Tässä vaihdoin hiljattain työpaikkaa ja maanantaina kävin asiakkaan mukana urologisissa tutkimuksissa sairaalassa. Olen ollut hoitoalalla nyt 7-vuotta. Tulin tutkimuksista takaisin yksikköön jossa olen töissä ja eräs vanhempi hoitaja alkoi pätemään minulle "kai sä ymmärrät että toi käynti sitten kirjataan" todella tiukkaan sävyyn. Vastasin sitten vain ystävällisesti "joo." Ei siinä mitään mutta tuo päteminen vielä jatkui melko kauan "siis kaikki tuollaiset käynnit kirjataan aina koneelle ja nyt etenkin koska sä olet ollut siellä mukana. Nyt todellakin kirjaat kaiken." Mietin vain pääni sisällä että pitääkö hän todella minua niin tyhmänä etten kirjaisi? Olen tehnyt tuota työtä monta vuotta ja pidän itsestäänselvyytenä että kirjaan lähes kaiken mitä töissä teen asiakkaiden kanssa. Näihin vastaaviin pätemisiin olen törmännyt niin kauan kuin muistan.

Kaikista naurettavinta on se että monet alkavat päteä vaikka eivät tiedä miten asian laita on todellisuudessa mitä kummemmista asioista. Yleensä en edes oikaise ihmisten pätemiä asioita, vaikka tietäisinkin 100% varmasti miten asian oikea laita on. Olen mielummin hiljaa ja annan pätijän olla oikeassa tai nyökyttelen hyväksyvästi. En vain jaksa alkaa vääntämään ihmisten kanssa joilla tarve olla oikeassa kaikesta. Etenkin moni lähäri kokee ihmisten sairauksien ja lääkitysten diagnosointia vaikka mielummin jättäisin asian lääkärille, menee melkein aina metsään. Ilmeisesti heidän itseluottamus kasvaa tästä jos saavat olla oikeassa? Pätijät ovat muutenkin ns. melko voimakkaita persoonia; eivät kuuntele muita, tuovat omia näkemyksiään jatkuvasti esille vaikka kukaan ei niitä kysy, puhuvat helkkarin kovaan ääneen, kritisoivat muita ja ovat todella itsekkäitä.

Mitä ihmettä ihmiset tästä pätemisestä oikeasti saavat ja ovatko muut törmänneet tähän?

t. väsynyt sairaanhoitaja joka ei jaksaisi enää kuunnella

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain naisten juttu.

T. Paperitehtaalla kesätöitä tehnyt mies

Vierailija
2/15 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla lisää eri tilanteita hoitoalalta. Melko tutulta kuulostaa tuo sairauksien päteminen... :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina yhtä kumma juttu kun et edes kysy mitään niin aletaan pätemään ja neuvomaan. Huh huh!

Vierailija
4/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä. Olen huomannut ihan saman, puhutaan kuin vähä-älyiselle ja jankataan päivänselviä asioita. Välillä tekisi mieli näpäyttää takaisin, minäkin olen samat koulut käynyt enkä ole missään tynnyrissä kasvanut.

Vierailija
5/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu naisten luonteeseen.
Kanalaumat sellasia. Usein.

Vierailija
6/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon toimistotöissä ja mulla on tollainen pätijä työkaverina. En usko, että se kuuluu vain hoitoalalle.

Vierailija
7/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:41"]

Se kuuluu naisten luonteeseen. Kanalaumat sellasia. Usein.

[/quote]

Tähän voin yhtyä... Muutaman mies hoitajan kanssa ei ole tätä ongelmaa, heidän kanssa aika kuluu ihan huumoria heittäen ja keskittyen mukaviin asioihin. Nämä vanhat kävyt jotka pätevät pilaavat usein tunnelman :(

Vierailija
8/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nää besserwisserit on Niin paljon muita parempia. Siis antakaa mun kaikki kestää (tuun hulluksi työkaverin kanssa)

Vierailija
9/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v+ naisilla on usein tätä ongelmaa omaavia, omat kokemukset toimistosta. On varmasti miehilläkin vastavaa esim raksalla vanhat ukot neuvomassa nuoria yms..

Oliskohan kyse siitä kun tekee 30v samaa työtä ilman suurempaa älyllistä haastetta nii sitä vain alkaa nipottamaan kaikesta pienestäkin..

Vierailija
10/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin sairaanhoitajaksi muutaman vuoden, mutta harjoitteluissa tuli selväksi se, miten huono työilmapiiri sairaaloissa on, joten vaihdoin alaa. Ihan uskomatonta porukkaa, jotka saavat riehua työpaikallaan ja terrorisoida muita. Nyt olen markkinointitehtävissä ja ei täällä katseltaisi niin hankalia ihmisiä vaan tulisi kenkää, jos myrkyttäisi ilmapiiriä.

Eräs ystäväni on kätilö ja hän on nykyään vapaa-ajallaankin ihan mahdoton. Ei huvita enää olla edes tekemisissä, menee vuosi vuodelta pahemmaksi pilkun viilaajaksi ja piikittelijäksi.

Vierailija
11/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierarkkinen organisaatio ja naisvaltainen ala.

Vierailija
12/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut että noi pätijät on yleensä jollain tavalla heikko itsetuntosia. Ykskin kova pätijä oli todella lyhytkasvuinen, hieman oudon näköinen mutta suustaan niin kova että sai ihan pelätä. Luuleen että omaa egoaan yritti tällä kasvattaa. Ja voi jumankauta kun tää samaninen ihminen alkoi opiskelemaan lähäristä sairaanhoitajaksi niin päteminen kasvoi semmoisiin ääriolosuhteisiin ettei sitä olisi kukaan voinut uskoa.

Piti vaihtaa työpaikkaa tämän henkilön takia. En olisi ikinä halunut olla potilaana ja joutua hänen kohteekseen josta saisi päteä.

Vierailija
13/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sun kaltaisille tekisi hyvää käydä katsomassa, millaista pätemistä, haukkumistya ym. miehet esim. raksalla harjoittavat. Varsinkin esimiehiä ja muita ylempiä työntekijöitä kohtaan.

Vierailija
14/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:11"]

[/quote]

Sun kaltaisille tekisi hyvää käydä katsomassa, millaista pätemistä, haukkumistya ym. miehet esim. raksalla harjoittavat. Varsinkin esimiehiä ja muita ylempiä työntekijöitä kohtaan.

[/quote]

Öö.. Miehet eivät todellakaan ole samanlaisia egoilijoita...!

Vierailija
15/15 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 23:11"]

[/quote]

[/quote]

Öö.. Miehet eivät todellakaan ole samanlaisia egoilijoita...!

[/quote]

Otan tuon sarkasmina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi