ALKOHOLI ja mahdollinen raskaus nyt tarvitaan apua :(
Eli tosiaan oireet ovat kyllä niin selvät että testin ostan ihan pian!
Mutta suurin ongelmani on runsas alkoholin käyttö vai voisko sanoa että alkoholismi. KUINKA selvitä 9 kk ilman alkoholia?
Auttaako terapia? Antavatko antabusta?
Jos joku tietää tai on omakohtaista kokemusta saa tulla kertomaan!
Tuntuu ettei tämmöisestä voi selvitä ja en todellakaan halua lapsen elämää pilata oman kaljan himon takia..
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:54"]Onks sillä kersalla joku isä? Älä nyt vaan sano, että sekin on alkkis.
[/quote]ei ole alkkis lapsen isä
On lapsella isä kyllä, eikä hän käytä alkoholia holtittomasti vaikka juo kans viikonloppuisin.
Ja tähän alkoholismiin ajattelin kyllä tukea tai terapiaa tai jotain saada että en meinaa viekkareissa muhia siihen asti, kun lapsi on esiimerkiksi kolme kuukautta
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:25"]Just. Sääliks käy jo etukäteen sun syntymätöntä lasta. [/quote] Ja miksi? Lapsi on parasta mitä mulle on tapahtunut. Jos en olisi tullut raskaaksi olisin kuollut huumevelkoihin tai yliannostukseen tähän mennessä. Yhtään ainoata annosta ei ole mennyt edes korvaushoitoa kun tulin raskaaksi, lapsi on nyt 11v ja täysin terve, minä opiskelin ammatin ja käyn töissä! Minä joka olin katuojanarkki.
[/quote]
LUULETKO TYPERYS ETTÄ SE KAIKILLE MENEE NOIN?! Herää sieltä pilvilinnoistasi! Aika raskas rooli lapsella jos joutuu vanhempansa pelastajaksi!
Kukaan ei ole maininnut antabuksesta mitään, voikohan sitä raskauden aikana käyttää?
Nämä kirjoittajat eivät itse näytä olevan kokeneita, mielipiteitä ennemminkin.
Olen iloinen, että itse olet huolissasi.
uskon, että pystyt olemaan sen 9kk juomatta. Minäkin pystyin, vaikka join aika paljon aiemmin. Se 9 kuukautta meni vauvalle. Minulle se oli itsestäänselvyys. Luulen, että sinullekin on, kun vain luotat itseesi. Se pieni vauva on nyt tärkeintä sinun elämässäsi ja voit suoda hänelle terveen alun, juuri niinkuin kirjoitat siitä mitä toivot.
pistä se toiveesi toteutumAan ja nauti raskaudesta.mielti niitä aikoja...vaikka lapsuutta, milloin et juonut...hyvin pärjäisit. Osaat sen kyllä nytkin.
itse lopetin alkoholin muutama vuosi sitten kokonaan.
lasten ollessa pieniä join kyllä, kun olin niin väsynyt...aika ironista..juo väsymykseen... Ja väsyy lisää ...juo masennukseen ja masentuu lisää...no, en osannut aiemmin lopettaa, mutta nyt on hyvä.
voimia sinulle. Lopeta vaan se juominen. Kyllä sen voi lopettaa siitä vaan. Oikeesti.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:10"]Olen iloinen, että itse olet huolissasi.
uskon, että pystyt olemaan sen 9kk juomatta. Minäkin pystyin, vaikka join aika paljon aiemmin. Se 9 kuukautta meni vauvalle. Minulle se oli itsestäänselvyys. Luulen, että sinullekin on, kun vain luotat itseesi. Se pieni vauva on nyt tärkeintä sinun elämässäsi ja voit suoda hänelle terveen alun, juuri niinkuin kirjoitat siitä mitä toivot.
pistä se toiveesi toteutumAan ja nauti raskaudesta.mielti niitä aikoja...vaikka lapsuutta, milloin et juonut...hyvin pärjäisit. Osaat sen kyllä nytkin.
itse lopetin alkoholin muutama vuosi sitten kokonaan.
lasten ollessa pieniä join kyllä, kun olin niin väsynyt...aika ironista..juo väsymykseen... Ja väsyy lisää ...juo masennukseen ja masentuu lisää...no, en osannut aiemmin lopettaa, mutta nyt on hyvä.
voimia sinulle. Lopeta vaan se juominen. Kyllä sen voi lopettaa siitä vaan. Oikeesti.
[/quote]ihanan terapeuttinen teksti, kiitos sinulle!<3 toivottavasti onnistuu huoletta , tämä kyllä piristi mieltä!
Ap
Antabuksen käyttöä ei suositella raskauden ensimmäisen kolmanneksen (kolme ensimmäistä kuukautta) aikana. Alkoholin liikakäyttö aiheuttaa kuitenkin suuremman sikiövaurioriskin kuin Antabus, joten lääkärisi kertoo onko tapauksessasi perusteltua käyttää lääkitystä.
Pidetäänpä mielessä, että riippuvuuksista voi parantua! Uskon, että pystyt olemaan juomatta! Varsinkin, kun raskaus konkretisoituu neuvolakäynnillä.
Osta siis heti huomenna raskaustesti ja soita neuvolaan. Kerro ongelmastasi rohkeasti neuvolassa! Siellä osataan auttaa ja et tosiaankaan ole ainut päihderiippuvainen, suosittelen myös vertaisryhmään hakeutumista mahdollisimman pian. :)
Inhottavia nämä asiattomat kommentit täällä.
Toivon sinulle ja vauvallesi valoisaa tulevaisuutta :)
t. hoitaja
Jos juot kahtena päivänä viikossa, niin tuskin vieroitusoireita tulee.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:35"]Antabuksen käyttöä ei suositella raskauden ensimmäisen kolmanneksen (kolme ensimmäistä kuukautta) aikana. Alkoholin liikakäyttö aiheuttaa kuitenkin suuremman sikiövaurioriskin kuin Antabus, joten lääkärisi kertoo onko tapauksessasi perusteltua käyttää lääkitystä.
Pidetäänpä mielessä, että riippuvuuksista voi parantua! Uskon, että pystyt olemaan juomatta! Varsinkin, kun raskaus konkretisoituu neuvolakäynnillä.
Osta siis heti huomenna raskaustesti ja soita neuvolaan. Kerro ongelmastasi rohkeasti neuvolassa! Siellä osataan auttaa ja et tosiaankaan ole ainut päihderiippuvainen, suosittelen myös vertaisryhmään hakeutumista mahdollisimman pian. :)
Inhottavia nämä asiattomat kommentit täällä.
Toivon sinulle ja vauvallesi valoisaa tulevaisuutta :)
t. hoitaja
[/quote]kiitos asiallisesta kommentista :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 20:55"]Eli tosiaan oireet ovat kyllä niin selvät että testin ostan ihan pian!
Mutta suurin ongelmani on runsas alkoholin käyttö vai voisko sanoa että alkoholismi. KUINKA selvitä 9 kk ilman alkoholia?
Auttaako terapia? Antavatko antabusta?
Jos joku tietää tai on omakohtaista kokemusta saa tulla kertomaan!
Tuntuu ettei tämmöisestä voi selvitä ja en todellakaan halua lapsen elämää pilata oman kaljan himon takia..
[/quote]
Selvitä 9kk? Meinasitko alkaa juomaan kun lapsi syntyy?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:25"]Just. Sääliks käy jo etukäteen sun syntymätöntä lasta.
[/quote]
Ja miksi? Lapsi on parasta mitä mulle on tapahtunut. Jos en olisi tullut raskaaksi olisin kuollut huumevelkoihin tai yliannostukseen tähän mennessä. Yhtään ainoata annosta ei ole mennyt edes korvaushoitoa kun tulin raskaaksi, lapsi on nyt 11v ja täysin terve, minä opiskelin ammatin ja käyn töissä! Minä joka olin katuojanarkki.
[/quote]
Sinä et ole ap.
En sanoisi alkoholistiksi vielä, alkoholisti juo joka päivä ja silloin elämässä ei paljoa muu kiinnosta. Alkoholin käytössä sinulla kuitenkin on ongelma ja käytät sitä paljon. Hyvä että tajuat tarvitsevasi apua.
-
Itse join yhden vuoden aikana joka viikko 1-3päivää. Kun pääsin eroon idiootista aviomiehestä, lopetin kuin seinään. Aloitin uuden suhteen ja tulinkin pian raskaaksi. Neuvolassa kysyttiin alkoholinkäytöstä ja kerroim että edellinen vuosi kului humalassa. Jos en olisi lopettanut ennen raskautta jo, ja jos en olisi sanonut ettei käy mielessäkään edea yhden juoman nauttiminen raskaana, olisin joutunut keskustelemaan alkoholinkäytöstä.
Erottuani siitä ex aviomiehestä en ole kaivannutkaan alkoholia, ei huvita olla humalassa eikä tarvitse paeta todellisuutta.
-
Puhu ja hae apua. Kyllä sinä vielä selviät, tsemppiä :)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:41"]
Tottakai ymmärrän! Eikä se nyt varmaan vuoden päästä olekaan ongelma vaan näin aluksi sopeutua täysi raittiuteen. Juon tosiaan 1-2krt viikossa (viikonloppuisin) eli viikossa en siis monena päivänä, mutta olen suurkuluttaja, kaikki menee ja annokset on valtavia. Tykkään olla humalassa, järkyttää myöntää mutta totta se on. Ap
[/quote]
Onko mahdollisen lapsen isä kuviossa? Onko sulla raittiita ystäviä ja sukulaisia, jotka voivat tukea sinua nyt?
Ei kannata pitää sitä syntymän jälkeistä raittiutta itsestäänselvyytenä, jos alkoholi on sinulle jo iso ongelma nyt. Onhan se selvästi todella iso ongelma sinulle, kun nyt jo pelottaa vierotusoireet, ja se kuinka voit olla selvinpäin raskausajan. Tai siis tärkeää olisi, että tiedostat kuinka helposti voit sortua sitten kun sinulla ei ole suoraa syytä olla juomatta. Alkoholismin taustalla on usein monenlaista, ja monet alkoholistit ovat välillä raittiina, ja sitten taas hirttää kiinni.
T: alkoholisti äidin lapsi, äitini oli raskausajan juomatta, ja olen ihan aidosti sitä mieltä, että hänen olisi pitänyt luopua minusta suosiolla aikoinaan.