Ärsyttää vegetaristit, jotka kuvittelevat olevansa vegaaneja
Muutaman ihmisen olen kuullut sanovan olevansa vegaaneja, mutta kummasti voi käyttää villaa, nahkaa ja syödä kananmunia ja hunajaa.
Ärsyttää, kun termit eivät ole kohdillaan, enkä itse ole edes kasvissyöjä, vaan sekasyöjä.
Kommentit (64)
"ja jos on tarpeeksi nälkä ja vilu kyllä noi periaatteet unohtuu." - taitaa unohtua muutkin periaatteet kun tulee tarpeeksi nälkä ja vilu, eikö?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 11:09"]Voiko vegaani syödä lihansyöjäkasveja?
[/quote]
Lihansyöjäkasvit eivät taida olla syömäkelpoisia muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:16"]
Vegaani voi olla vaikka söisi viljaa, vaikka sen tuotannossa kuoleekin eläimiä:
"Vegaani on henkilö, joka ei syö mitään eläinkunnasta peräisin olevia tuotteita kuten lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita ja niiden johdannaisia. Vegaani ei myöskään osta eläinperäisiä vaatteita, kuten nahkaa ja villaa, eikä tue palveluita, jotka perustuvat eläinten riistoon."
Lähde: Vegaaniliitto
[/quote]
Vegaani ei ole Vegaaniliiton suojattu nimike, eli kuka vaan voi käyttää sitä.
Minä olen kuitenkin lihaani. Syön eettisesti lihaa, jonka kanssa käytän mitä milloinkin ja jos kuulen valelihaanista, ilmoitan heti valviraan.
[/quote]
mutta kukaan ei ole vegaani, jos rikkoo jotain noista kohdista.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:16"]
Vegaani voi olla vaikka söisi viljaa, vaikka sen tuotannossa kuoleekin eläimiä:
"Vegaani on henkilö, joka ei syö mitään eläinkunnasta peräisin olevia tuotteita kuten lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita ja niiden johdannaisia. Vegaani ei myöskään osta eläinperäisiä vaatteita, kuten nahkaa ja villaa, eikä tue palveluita, jotka perustuvat eläinten riistoon."
Lähde: Vegaaniliitto
[/quote]
Eli se on ihan okei, että ruoantuotannossa kuolee eläimiä? Niitä ei vaan saa syödä, koska uskonto sanoo niin?