Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsenne ilmoittanut, ettei halua saada omia lapsia? Miten reagoit?

Vierailija
09.09.2025 |

Onko lapsesi vela? Reaktiosi asiaan? Tuetko häntä valinnassaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ovat molemmat sanoneet. Heillä ikää 18 ja 25. Olen sanonut vain, että selvä juttu. 

Vierailija
2/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin päin naamaa vttumaisesti t. Vanhempani 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oms asia, ei siinä mitään.

Vierailija
4/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalla ei ole muuta mahdollisuutta kuin tukea ratkaisussa, jos jonkinlaiset välit haluaa pitää. 

Vierailija
5/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v mies ja Olen itse Vela (äitin mielestä oli ja on ihan OK ja oma päästös, ja niinhän se onkin). Sisko onneksi omalta osaltaan hoiti suvun jatkamisen. Mutta tämä sukunimihaara kyllä loppuu tähän sukupolveen, seuraava sukupolvi kulkee jo toisella sukunimellä-

Vierailija
6/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin pojalle kortonkeja.

Vierailija
7/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten oma päätös. Ymmärrän, vaikka olisihan lapsenlapset ihania. Minulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta saada sukunimeä tai geenejä eteenpäin, omien lasteni onni on tärkeintä! 

Vierailija
8/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on sanonut meidän vanhemmille eikä he ole siihen mitään kommentoineet. Itse en ole asiasta puhunut kunnes 33v ilmoitin olevani raskaana ja myöhemmin tuli tieto että kaksoset. Isä ja äiti ovat tosi motivoituneita ja ilahtuneita kyllä.

Vierailija
9/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mielissäni ja helpottunut hänen päätöksestään. 

Vierailija
10/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hän haluaa ison perheen. Vähän pelottaa, että entä jos ei saakaan. Edes adoptio, sijaislapset tai kummilapset ei ole itsestäänselvyys.

Vierailija
11/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saa tehdä mitä haluavat, olen sinut kaiken kanssa mitä päättävät. Jos minä päättäisin niin en lisääntyisi tähän liikakansoitettuun maapalloon. Ei se sukupolvi muutenkaan hyvää elämää pääse elämään. Jos kuitenkin lapsenlapsia tulisi niin tukisin ja auttaisin ja olisin 100% mukana. 

Vierailija
12/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, en ole koskaan ollut mikään ns. lapsirakas vaikka oma onkin. Ehkä hieman haikea olo, mutta toisaalta ei tarvitse murehtia mihin tämä maailma tästä vielä menee. Olen ihan tyytyväinen koirien mummu. Mies pitää enemmän lapsista ja hänen puolestaan harmittaa, koska hänestä olisi tullut mahtava vaari. 

Vierailija
13/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama kysymys ties monettako kertaa.

Vierailija
14/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoispoika on sanonut. Hänen valinta tietysti. On nyt 25v. On hänellä puoliso. Toki elämän rakentaminen on heillä kesken. Haaveilevat opinnoista ym. 

Vierailija
15/15 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin pettynyt, koska hän ilmoitti sen jo lapsena hyvin itsevarmasti. Mutta tiedän, ettei lapsia synny nappia painamalla vaan siihen liittyy paljon muutakin, myös iso vastuu, joten opettelin hyväksymään asian. Olen jonkinlainen fatalisti. Hänen mielensä ei muuttunut aikuistumisen jälkeenkään.