Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne yhtäkään koronan sairastanutta

Vierailija
17.10.2021 |

Minulla on laaja tuttavapiiri. Osa heistä käy töissä, osa ei. Ne jotka eivät käy, elävät muuten sosiaalisesti aktiivista elämää. En ole tällä hetkellä työelämässä, mutta olen ollut asiakaspalvelutyössä korona-aikana. Tapaan perhettäni usein ja kumpikin vanhemmistani tekevät työtä jossa tapaavat kymmeniä ihmisiä päivittäin. Asun Pirkanmaalla jossa tilanne on useasti ollut "hälyttävä". Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät ole ottaneet rokotetta. Korona on jyllännyt jo pian pari vuotta.

Silti - en tunne yhtäkään ihmistä, joka olisi sairastanut koronan. Erään tutun kautta kuulin toisen tutun saaneen positiivisen tuloksen testistä. Pari kaveria ovat käyneet testissä epäilyn takia, mutta tulokset ovat olleet negatiivisia.

Ihme homma. Luulisi, että näinkin sosiaalisesti aktiivisena ihmisenä tuntisin ainakin yhden ihmisen joka on todetusti sairastanut koronan. Voi siis olla, että lähipiirissäni on ihmisiä jotka ovat sen sairastaneet, mutta oireettomana. Voi hyvin olla, että itsekin olen sen sairastanut. Voi olla että en ja voi olla että sairastun vielä. Ehkä lievänä, ehkä todella pahana. Tarkoitus ei ole vähätellä asiaa, kunhan vain tuossa mietin että on ihme, etten todella tunne yhtäkään taudin varmaksi sairastanutta.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastuin, samoin kaikki perheenjäseneni. Lievä oli kaikilla. Miehelläni 42v. pahimmat oireet eli kuume ja yskä, mutta kuume kesti vain neljä päivää ja yskä noin viikon. Minulla, nainen 32v., vain pientä köhää ja väsymystä viikon verran. Lapset 8v ja 6v. oireettomia, mutta testillä todettiin positiivisiksi. Olen lopulta tyytyväinen, että sain vastustuskyvyn luonnollisesti. En halunnut ottaa rokotteita, koska ne epäilyttävät vielä liikaa, ja etenkin nyt sairastettuani taudin aio missään tapauksessa ottaa rokotteita.

Vierailija
62/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut useammalle rokoteintoilijalle tuttavapiirissä, että olen käynyt ottamassa rokotteen, jos ovat ottaneet asian suoraan puheeksi. Vaikka en ole ottanut rokotetta enkä aio. En vaan jaksa mitään vänkäämistä.

Valehteletko muistakin asioista lähipiirillesi?

Mietipä tilannetta, että olet osa jotain tartuntaketjua, joka onnistutaan jälijittämään. Silloin jäät valheesta kiinni. Jos joku tartunnan saanut sattuu vielä kuolemaan, miten voit enää ikinä katsoa silmiin hä en läheisiään joille olet valehdellut?

Lähipiirini kyllä tietää rehellisen kantani. Puhuin viestissäni tuttavista. Rokote suojaa ainoastaan ottajaansa itseään vakavilta oireilta, joten jos joudun osaksi tartuntaketjua, olisi se voinut tapahtua ihan samalla tavalla myös rokotettuna. Enkä silloin "jää valheesta kiinni" - ei jäljityksestä kerrota kenenkään rokotetietoja eteenpäin. Ja jos "jäisin valheesta kiinni", niin rehellisesti, ihan sama! Tulee jo niin korvista ulos tämä rokotehysteria että oikeasti ihan sama.

Minä kyllä pyrin tarpeettomia kontakteja välttämään, pesen kädet, käytän maskia siellä missä pyydetään jne., eli en ole mikään koronan kieltäjä tai tahallinen tartuttaja. Ainoastaan en tahdo tunkea kehooni mysteerirokotetta, johon en vielä luota. Ja sen on saatava olla minun oma päätökseni. Pakotus ja painostus ei ainakaan minuun toimi ollenkaan, päinvastoin saa ennemminkin aikaan vastareaktion.

Vierailija
64/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
65/67 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään.

Vierailija
66/67 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tusinan verran.

Yhdellä vielä vuoden jälkeen pahoja oireita, ei jaksa mitään, hengästyttää, ja muisti pätkii. Alle 30 v.

Vierailija
67/67 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin, lieviä ovat olleet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme