Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tunne yhtäkään koronan sairastanutta

Vierailija
17.10.2021 |

Minulla on laaja tuttavapiiri. Osa heistä käy töissä, osa ei. Ne jotka eivät käy, elävät muuten sosiaalisesti aktiivista elämää. En ole tällä hetkellä työelämässä, mutta olen ollut asiakaspalvelutyössä korona-aikana. Tapaan perhettäni usein ja kumpikin vanhemmistani tekevät työtä jossa tapaavat kymmeniä ihmisiä päivittäin. Asun Pirkanmaalla jossa tilanne on useasti ollut "hälyttävä". Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät ole ottaneet rokotetta. Korona on jyllännyt jo pian pari vuotta.

Silti - en tunne yhtäkään ihmistä, joka olisi sairastanut koronan. Erään tutun kautta kuulin toisen tutun saaneen positiivisen tuloksen testistä. Pari kaveria ovat käyneet testissä epäilyn takia, mutta tulokset ovat olleet negatiivisia.

Ihme homma. Luulisi, että näinkin sosiaalisesti aktiivisena ihmisenä tuntisin ainakin yhden ihmisen joka on todetusti sairastanut koronan. Voi siis olla, että lähipiirissäni on ihmisiä jotka ovat sen sairastaneet, mutta oireettomana. Voi hyvin olla, että itsekin olen sen sairastanut. Voi olla että en ja voi olla että sairastun vielä. Ehkä lievänä, ehkä todella pahana. Tarkoitus ei ole vähätellä asiaa, kunhan vain tuossa mietin että on ihme, etten todella tunne yhtäkään taudin varmaksi sairastanutta.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et tunne ketään, tarkoittaako sitä, ettei kukaan muukaan tunne tai peräti sitä, että koronaa ei ole ollut olemassakaan?

Vierailija
42/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä, alle 20 tartunnan kylällä ja tiedän pari jotka on sen sairastaneet. Kukaan läheinen ei ole. Uskon että syrjäinen sijainti, väljä asuminen ja fiksu koronakäyttäytyminen on syynä ettei tauti kuhahda näin pienellä paikkakunnalla.

Kun korona oli viime keväänä, mökkiläiset ja ulkomaalaiset oli ainoat maskittomat ja kävelivät käsidesin ohi ottamatta. Edelleen melkein kaikki käyttää maskia asioillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen 78 sairastunutta. Koulumme oppilaita, työntekijöitä, vanhempia ja oppilaiden sisaruksia. Kaikki sairastuneet tänä syksynä. Lapset eivät ole olleet rokotettuja. Yksi aikuinen rokottamaton alle 30 v oppilaan sisarus oli teholla kolme viikkoa. Viisi oli sairaalahoidossa.

Erikoisen hyvät suhteet, kun tunnet oppilaiden vanhemmat ja sisaruksetkin.

Pieni paikkakunta, olen itse täältä kotoisin ja elänyt koko elämäni opiskeluaikaa (5v) lukuun ottamatta. Tunnen kaikki täällä asuvat ainakin nimeltä ja näöltä.

Erikousra että pienellä paikkakunnalla noin paha rypäs

Vierailija
44/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn kautta tiedän viisi koronatartunnan saannutta. Neljä Ruotsista ja yksi Hollannista. Suomalaisia koronatartuntoja ei ole tullut vastaan.

Kaikki tietämäni henkilöt ovat sairastaneet koronan lievänä.

Vierailija
45/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä et tunne ketään, tarkoittaako sitä, ettei kukaan muukaan tunne tai peräti sitä, että koronaa ei ole ollut olemassakaan?

Sanoinko missään kohtaa mitään muista? Taisin kertoa vain omasta kokemuksestani. Ap

Vierailija
46/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut useammalle rokoteintoilijalle tuttavapiirissä, että olen käynyt ottamassa rokotteen, jos ovat ottaneet asian suoraan puheeksi. Vaikka en ole ottanut rokotetta enkä aio. En vaan jaksa mitään vänkäämistä.

Valehteletko muistakin asioista lähipiirillesi?

Mietipä tilannetta, että olet osa jotain tartuntaketjua, joka onnistutaan jälijittämään. Silloin jäät valheesta kiinni. Jos joku tartunnan saanut sattuu vielä kuolemaan, miten voit enää ikinä katsoa silmiin hä en läheisiään joille olet valehdellut?

Paljonko olet ajatellut ihmisiä joita olet tähän mennessä flunssaan tap-panut? En minäkään ole.

Vierailija
47/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ole kuullut kenenkään tutun sairastuneen. Alkuajan uutisoinnin takia olin varma, että ainakin 9 vanhaa ja/tai ylipainoista sukulaista delaa heti alkumetreillä, mutta ei. Kukaan ei ole sairastunut edes.

Vierailija
48/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme sukulaista. Kaikilla 2x rokotukset. Vanhin +80v oli sairaalassa viikon verran. Yksi heistä joutui sairaalaan karanteenin jo päätyttyä yllättävien oireiden vuoksi (yhä tutkimuksissa). Jokaisella perussairauksia, onneksi rokotukset!!

Tunnen myös koululaisia joilla ollut vähäoireisena.

Vierailija
49/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Helsingissä ja tunnen työn kautta todella paljon ihmisiä. Koronaan sairastuneita tunnen kolme, kaikki olivat aika kipeitä mutta pärjäsivät kotihoidolla ja toipuivat. Sen sijaan en tunne yhtään ihmistä joka olisi kieltäytynyt rokotteista - kaikkien yksityisasioita en tietysti voikaan tietää. Alani on kuitenkin sellainen että sillä on korkeakoulutettuja ja vastuullisia ihmisiä. Yllättyisin jos joukossa olisi rokottamaton.

Olen korkeakoulutettu, ns. "hyvissä töissä" ja rokottamaton. En huutele päätöksestäni juurikin sinun kaltaisten ihmisten vuoksi. En jaksa ylenkatsomista ja tuomituksi tulemista, kun voi vaan olla hiljaa ja antaa kaltaistesi tehdä omat oletuksensa. Minustakin varmasti joku olettaa, että olen tietenkin ottanut rokotteet. Mistä sitä tietää vaikka olisin sinun työkaverisi.

No et ole, tai olisit mennyt toisenlaisiin hommiin jos olisit vastuullinen. Työ on luonteeltaan sellaista että siinä työskennellään vip-henkilöiden läheisyydessä, siksi siinä on iso vastuu vaikka ei olekaan terveydenhuoltotyötä.

Kertoo paljon asenteistasi, jos vip-henkilöitä (mitä porukkaa sitten käytännössä tarkoittakaan) on mielestäsi tärkeämpää suojella koronalta kuin ns. taviksia. Very important people indeed.

Vierailija
50/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hesassa. En ota koronaan lääkehoitoa etukäteen eli pistosta. Rokotehan se ei ole, koska se ei sisällä koronan patogeenia. Kylläkin muita ja muuntaa geenejä pysyvästi. Ei mulle. Olen normaalisti pessyt käsiä, maskista olen jo aikoja sitten luopunut. Aina kun on ollut flunssan kaltaisia oireita käynyt testaamassa, aina negatiivinen. En tunne ketään sairastunutta. Tapasin yhden pandemian alussa joka kertoi sairastavansa sitä, vaikutti flunssalta minusta. Höpöä koko juttu. Minusta tuntuu että kun siitä on niin moni rikas hyötynyt että oli suunniteltu huijaus koko juttu. Niin lähti vauhdilla elpymis rahat rikkaiden tileille.

Vierailija
51/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusvirus karannut laboratoriosta tahattomasti vai ovatko lavastaneet sen näyttämään silta?

Qanon

Vierailija
52/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät pikkunarsisti egoistit, te ette ole kaiken mitta.   On aivan sama, tunnetteko vai ette.

Opetelkaa lukemaan.  Ja jos ette vieläkään ole ymmärtäneet, että terveydenhoidon kestokyky on nyt romahtamassa, niin pyytäkää jotakuta älykkäämpää selittämään asia teille.  Esim naapurin päiväkotilainen voinee auttaa, koska kyse on perusasiasta.

Sairaaloilla on enemmän kuin riittävästi potilaita ihan ilman koronapotilaitakin.   Koronapotilaat voidaan välttää sillä, että ihmiset ottavat rokotteet ja hieman katsovat omaa toimintaansa (käsihygienia, räkimisetiketti, turvavälit ja maskit tarpeen mukaan).

Siitä on kyse.  Ei siitä, tunnetteko jonkun.   Maailma ei todellakaan pyöri napanne ympärillä.

Vierailija
53/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ylpeänä kirjoittaa, että tunnen yhden sairastaneen. Hänellä ei ollut aavistustakaan mistä tartunnan sai.

Vierailija
54/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aika monta koronaan sairastunutta.

Veljeni tytär 31v. sairastui koronaan maaliskuussa.

Ensin kurkkukipu ja nuha.

Sitten kuume ja jäätävä päänsärky.

Sai olla kotona ja sairaalasta soitettiin joka toinen päivä ja

kyseltiin vointia.

Tyttö asuu neljännessä kerroksessa Espoossa, eikä jaksa vieläkään kävellä hengästymättä portaita!

Ennen koronaa urheilua harrastanut koko ikänsä.

Hajuaisti palailee pikkuhiljaa, mutta ei vieläkään 8:kk.n

jälkeen ole täysin ennallaan.

Tuolloin maaliskuussa ei vielä saanut rokotteita hänen ikäiset.

Hän ei toivo tuota tautia kenellekään.

'lievänäkin' kuulemma kamala.

En ymmärrä ollenkaan niitä, jotka kieltäytyy rokotteesta.

Rokotehan ei estä sairastumista, mutta ainakaan niin vakavaa tautia ei tule, kuin jos ei ole rokotetta ollenkaan.

Vierailija
55/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun Helsingissä ja tunnen työn kautta todella paljon ihmisiä. Koronaan sairastuneita tunnen kolme, kaikki olivat aika kipeitä mutta pärjäsivät kotihoidolla ja toipuivat. Sen sijaan en tunne yhtään ihmistä joka olisi kieltäytynyt rokotteista - kaikkien yksityisasioita en tietysti voikaan tietää. Alani on kuitenkin sellainen että sillä on korkeakoulutettuja ja vastuullisia ihmisiä. Yllättyisin jos joukossa olisi rokottamaton.

Kuulostatpa ylimieliseltä. "Alani oon sellainen että sillä on korkeakoulutettuja ja vastuullisia ihmisiä, yllättyisin jos joukossa olisi rokottamaton." Ihan tosissaanko elät siinä harhaluulossa, että rokotetut ovat automaattisesti "vastuullisia ja koulutettuja", ja rokottamattomat tästä päätellen kouluttamattomia ja typeriä? En ihmettele vaikka joku rokottamaton sinulle väittäisikin olevansa rokotettu, koska tietää että suhtaudut rokottamattomiin halveksuen. Jos kuuluisit minun lähipiiriini en minäkään kertoisi sinulle rokottamattomuudestani.

T. Korkeakoulutettu

En oleta rokotetuista tai rokottamattomista automaattisesti mitään, mutta onhan se ihan tilastollisesti todettu fakta, että rokotemyönteisyys korreloi koulutuksen kanssa. En ole myöskään henkilökohtaisesti ilmaissut rokotekantaani kenellekään saati tiedustellut rokotuksesta. Meillä on kuitenkin töissä otettu ryhmäkohtaisesti yhteisellä sopimuksella käyttöön käytäntöjä, jotka perustuvat siihen, että kaikki on rokotettu. Olisi todella kummallinen ajatus että siellä joku sluibailisi tai valehtelisi näin tärkeässä asiassa - mutta onhan se teoriassa mahdollista.

Nyt ois kyllä hyvä saada lähde tolle sun väittämälles…

Vierailija
56/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen muutaman. Itsekin "sairastin" koronan. Puolisen vuotta ennen sitä minulla oli streptokokki joka muuten huomattavasti pahempi ja sitkeämpi tauti kitkeä pois.

Vierailija
57/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tuntenut vielä vähän aikaa sitten. Nyt tunnen. Lähipiirini itseni mukaan lukien sairastui ja voin kertoa, ettei ole mikään mukava tauti.

Kaikki sairastuivat joilla ei ollut tuplarokotusta. Joten kai se sitten ainakin jotenkin toimii.

Vierailija
58/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, 20-vuotiaan tyttäreni. Testatusti kova kuntoinen ja perusterve mutta niin vain meni 2 viikkoa vuodepotilaana. Hajuaisti ei ole puolen vuoden jälkeenkään palautunut.

Mietin tuota vertausta flunssaan. Kuinka monella flunssan sairastaneella jää kuukausien jälkioireita ja kuinka moni nyt kokonaan kuollut olisi kuollut peruskausi flunssaan? Tähänkin on varmasti jotakin tilastoja olemassa.

Vierailija
59/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nopeasti laskettuna tunnen 14 sairastunutta, joista yksi kuollut ja yksi pitkään sairaalahoidossa. Itse sairastuin kahdesta rokotuksesta huolimatta, mutta onneksi lievästi.

Vierailija
60/67 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita sairastuneita Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan