Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perheellisen ok olla töissä 10-18?

Vierailija
16.12.2014 |

Mitä mieltä olette? Jos työaika on liukuva (eli työnantajalle ok), niin onko ok olla töissä 10-18? Aamu-uniselle tuo olisi mukava rytmi.

Perheessä kouluikäisiä lapsia ja 8-16 töissä oleva puoliso.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä, ehdottomasti et saa olla töissä 10-18. Ettäs kysytkin.

Vierailija
2/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi? Ihan hyvältä kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on töissä 10-17 ja on kyllä raskasta ja ärsyttävää, itse saa töiden (7-15) jälkeen mennä kauppaan ja alkaa tekemään ruokaa. Joka päivä, koska muuten ruoka menee niin myöhään.

Toinen asia on, että lapsi menee nukkumaan 7-8 aikaan eli isällä on about 1-2 h aikaa viettää lapsen kanssa.

Vierailija
4/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perheelliset voi käydä töissä, niiden pitää olla kotona sossutuilla

Vierailija
5/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuossa mitään ongelmaa. 

Vierailija
6/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen usein töissä juuri tuon ajan. Lapsi saa mennä vähän myöhemmin hoitoon ja kotihommat on mies ehtinyt tekemään kun itse pääsen kotiin. Onko tässä nyt taas jokin juttu jonka mukaan hyvä äiti on kotona ja jos on pakko olla töissä niin voi olla ainoastaan 8-16 välisenä aikana.

Vierailija
7/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi, ei todellakaan. Lapset kärsii ja puoliso jättää. Eikö kukaan ajattele lapsia?? Nyt valoja päälle vittu oikeesti.

Vierailija
8/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:00"]

Mun mies on töissä 10-17 ja on kyllä raskasta ja ärsyttävää, itse saa töiden (7-15) jälkeen mennä kauppaan ja alkaa tekemään ruokaa. Joka päivä, koska muuten ruoka menee niin myöhään. Toinen asia on, että lapsi menee nukkumaan 7-8 aikaan eli isällä on about 1-2 h aikaa viettää lapsen kanssa.

[/quote]

Onhan se isä aamulla sen lapsen seurassa. Ei ilta ole ainut OIKEA aika olla lapsen kanssa.

Vierailija
9/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on töissä 8-18, en viitsi valittaa, kun itse olen pienellä äitiysrahalla joka sekin muuttuu pian vielä pienemmäksi hoitotueksi. Kun palaan takaisin työelämään, mies vaihtaa hommia "kevyempiin" ja työaika on 7-16. Olisi todella väärin motkottaa siitä, että toinen tuo leivän pöytään ja tässä taloustilanteessa tuskin on kauheasti vara valita töitään. Mikä sinua ap tuossa työajassa mietityttää? Jos teillä arki toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä työhönsä, niin miksipä ei tuokin olisi ihan ok!

Vierailija
10/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on töissä 10-17 ja on kyllä raskasta ja ärsyttävää, itse saa töiden (7-15) jälkeen mennä kauppaan ja alkaa tekemään ruokaa. Joka päivä, koska muuten ruoka menee niin myöhään. Toinen asia on, että lapsi menee nukkumaan 7-8 aikaan eli isällä on about 1-2 h aikaa viettää lapsen kanssa.

[/quote]

siis täh?

eikö aika moni perustoimistyötä tekevä vanhempi  tule klo 17 jälkeen kotiin, siis Suomessa?

Vierailija
11/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on kätevää!

Mies herättäisi lapset, laittaisi aamupalan, etsisi toppavaatteet ja hoputtaisi lapset kouluun. Minä vetäisin unia.

Kun tulisin kotiin, olisi lapset ruokittu, läksyt tarkistettu ja viety harrastuksiin. 

Voisin rauhassa viettää "omaa aikaa" lasten nukkumaanmenon jälkeen ja vaikka katsoa telkkaa pitkään, kun ei tarvitsisi mennä aikaisin nukkumaan.

Minä ainakin tykkäisin!

Vierailija
12/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika ihanteellisilta työajoilta työssäkäyvien vanhempien työajoiksi, vanhemmista ainakin toinen paljon kotona. Teillä tosin on jo kouluikäiset, mutta eritoten jos olisi päivähoitoikäiset lapset. Menisi ihanan lyhyellä hoitopäivällä.

Vierailija
13/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meillä toimisi. Illat ovat todella kiireisiä kahdenkin aikuisen voimin. En pystyisi pyörittämään koko rulettia yksin. Yksittäiset päivät ovat ok, mutta ei säännöllisesti.

Vierailija
14/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhden perheellisen (nainen vieläpä, sitähän tässä kysellään kuitenkin), joka paahtaa töissä noin 8-23 ja lähes joka päivä. Viikonloppuisin sit tekee kotona. Lapset kouluikäisiä. Alaa en sano.

Vierailija
15/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:03"]

[/quote]

Onhan se isä aamulla sen lapsen seurassa. Ei ilta ole ainut OIKEA aika olla lapsen kanssa.

[/quote]

No mistä tiedät ettei ylemmän mies nuku vaikka sinne puoli kymmeneen asti, ja lapset ole lähteneet aikoja sitten jo kouluun? Ap:kin haluaa vaihtaa aamu-unisuuden vuoksi päivärytmiään myöhemmäksi. 

Vierailija
16/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:30"]Mä tiedän yhden perheellisen (nainen vieläpä, sitähän tässä kysellään kuitenkin), joka paahtaa töissä noin 8-23 ja lähes joka päivä. Viikonloppuisin sit tekee kotona. Lapset kouluikäisiä. Alaa en sano.
[/quote]

Minäkään en näe lapsia kuin pari tuntia päivässä. Aamuyöstä töihin ja illalla takaisin.

Vierailija
17/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan meillä passais. Illalla kaupassa käynti, ruuan tekeminen ja lasten harrastuksiin vienti olis ihan perseestä hoitaa yksin.

Vierailija
18/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä kaupassa pitää joka päivä käydä? Pari kertaa viikossa isommat satsit ja ruokiakin voi tehdä pariksi päiväksi etukäteen. Arkihan on just niin hankalaa kun sen haluaa olevan

Vierailija
19/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:43"]

Miksi siellä kaupassa pitää joka päivä käydä? Pari kertaa viikossa isommat satsit ja ruokiakin voi tehdä pariksi päiväksi etukäteen. Arkihan on just niin hankalaa kun sen haluaa olevan

[/quote]

Ei meillä nyt joka päivä kaupassa käydäkään, mutta ehkä 3-4 kertaa koska ei meillä ainakaan mahdu jääkaappiin koko viikon varastot ja toisaalta en halua ostaa vaikka jotain kalaa viikkoa etukäteen. Pointti nyt oli vaan, että toisen ollessa töissä kuuteen asti kaikki kotityöt (ja esimerkkinä nyt mainitsin vain sen kaupassa käynnin mutta olisi vissiin piyänyt luetella ne loputkin...eli muina päivinä on sitten pyykinpesua, siivousta jne.) 

Vierailija
20/69 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei toimi hyvin kouluikäisten kanssa. Minä olen se 8-16 työaikaa tekevä ja illat on yhtä helvettiä harrastuskuskausten kanssa. Miehestä ei apua juuri ole. Omista harrastuksista voi vain haaveilla, samoin yhteisestä ajasta arkena. Plussaa on se, että aamut on helppo jakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi