Miten ihmiset pystyvät tekemään abortteja heppoisin perustein?
Tuossa 19 viikkoinen sikiö :( Ihan hirveän iso.
Itse olen 19vuotias ja vahinkoraskaus. Olisin saanut aborttiajan vasta viikolle 9 ja en pystynyt tekemään sitä. Olen todella onnellinen päätöksestäni nyt.
Tuntuu että abortteja tehdään kaiken aikaan ja se on hyväksyttävää koska ns. Naisen oikeus.
Ystäväni teki viikolla 16. Sai luvan ihan helposti. Tuosta noin vaan. Vaikka sikiö jo niin iso :/
Kommentit (26)
Mä tajuan, abortti on keino turvata oma vapaa seksielämä. Jos ehkäisy sattuu pettämään niin lapsestahan pitää voida hankkiutua eroon ja abortti on oikein kätevä keino tehdä se, paljon kätevämpi kuin esim. vastasyntyneen hylkääminen metsään tai roskikseen. Ei seksissä ole mitään väärää niin ei siitä saa rangaista.
Lasten hankkimista pitäisi harkita ja TARKKAAN! Vahinkolapsen pitäminen se vasta heppoista onkin. Siinä kärsii lapsen lisäksi myös äiti, isä ja parisuhde
Minusta taas lasta ei pitäisi synnyttää heppoisin perustein, abortti olisi varmaan 30% raskauksista paras vaihtoehto. Tietyin perustein lapsi pitäisi saada myös lopettaa ensimmäisten elinvuosien aikana, yh-äitien kasvateista tulee yleensä yhtä heikkolahjaisia kuin äidistään eikä se ole kenenkään etu.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:36"]
Lasten hankkimista pitäisi harkita ja TARKKAAN! Vahinkolapsen pitäminen se vasta heppoista onkin. Siinä kärsii lapsen lisäksi myös äiti, isä ja parisuhde
[/quote]
Olen samaa mieltä. Ihmiselle henkiset tarpeet ovat aivan käsittämättömiä verrattuna fyysisiin tai "ruumiin" olemassa oloon. Itsemurhakin perustuu siihen että mieluummin kuolee fyysisesti kuin menettään henkisesti itsensä ja minuutensa.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:31"]
Mä tajuan, abortti on keino turvata oma vapaa seksielämä. Jos ehkäisy sattuu pettämään niin lapsestahan pitää voida hankkiutua eroon ja abortti on oikein kätevä keino tehdä se, paljon kätevämpi kuin esim. vastasyntyneen hylkääminen metsään tai roskikseen. Ei seksissä ole mitään väärää niin ei siitä saa rangaista.
[/quote]
Oliko tämä ironiaa? Eiköhän suurin osa ihmisistä ajattele juuri näin.
Mikä on heppoinen peruste abortille? Kai abortin peruste aina, sairautta lukuunottamatta, on se ettei jompikumpi vanhemmista halua lasta joka on saanut alkunsa vahingossa? Mulle tosin ei ole ikinä tehty aborttia enkä tunne tietääkseni ketään muutakaan kenelle olisi tehty. Meillä tehdään lapsia suunnitellusti ja toivotusti, molempien vanhempien toivomina.