Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin mitä kaverini tekee, tekeekö joku muu näin?

Vierailija
16.12.2014 |

Kaverillani oli keittiönpöydällä paperinen karkkipussi, jonka etiketissä luki "Irtonamuja", kurkkasin sisään ja huomasin, että siellä olikin pähkinöitä. Hän siis oli ostanut irtopähkinöitä irtokarkkien hinnalla,eli huomattavasti halvemmalla. Mun omatunto ei sallisi kyseistä huijaamista. Tekeekö joku muu noin?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä me pöllittiin meikkejä kaupasta sillai, että laitettiin ripsari tai luomiväri irtokarkkipussiin ja vähän karkkia sinne sekaan ja vaa'alle, hinnaksi tuli jotain 5 markkaa.

Vierailija
42/76 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käräytän heti kun nään varkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 05:16"]Teininä me pöllittiin meikkejä kaupasta sillai, että laitettiin ripsari tai luomiväri irtokarkkipussiin ja vähän karkkia sinne sekaan ja vaa'alle, hinnaksi tuli jotain 5 markkaa.
[/quote]

Hitto mikä idea! Ei tullut itelleni mieleenkään! Onneksi, olis varmaan ahneus iskenyt ja olisin jäänyt vielä kiinni.

Vierailija
44/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:24"]Ois kiva saaha rikosrekisteriin merkintä tollasen takia?    Mä ainakin sanoisin että en pidä varkaista [/quote] Luuletko tosiaan että tuosta tulis rikosrekisteriin merkintä :D

[/quote]

Tiedän että siitä jää merkintä poliisin rekisteriin.

https://www.poliisi.fi/poliisi%5Chome.nsf/pages/958CECD7EC7F20D3C2256BC9003CC0BE?opendocument

Vierailija
45/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:55"]

Mä oon tosi usein nähnyt mummoja jotka punnitsee muutaman banaanin tai appelsiinin ja laittaa sitten vielä pari ylimääräistä pussiin. Oon vaan aattellut, että noh sallittakoon se heille jos ei muuta iloa elämässä ole kuin näpistellä pari banaania.

[/quote]

Käräyttäisin jos huomaisin. En tarvi ruokapöytääni yhtään loista syömään ilmaisekski.

Vierailija
46/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:29"]

Rikosnimike tällaisessa tapauksessa on muistaakseni petos.

[/quote]

Kyllä se on kuule näpistys.

Vierailija
47/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 15:36"]

Surullinen tarina. Aapee lähestyy innoissaan kaverinsa namupussia kerjätäkseen namusia mutta pussi onkin täynnä paskaisia pähkinöitä jotka on petoksella hankittu. Nyt kyllä katosi joulumieli.

[/quote]

Aivan... sekin olisi ollut näpistys jos olisi napannut pari namia siitä kaverin pussista. Mutta noiin niin kuin moraalisessa mielessä, niin saako varkaalata varastaa?

Vierailija
48/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:04"]

DDR:ssähän oli aikoinaan se hyvä, että siellä oli niin kattava ilmiantajaverkosto. Jäivät kaikki irtokarkkihuijaritkin heti kiinni, niin.

[/quote]

Miks varkaat ja muut pahantekijät eivät saisi jäädä kiinni? Se on sitten eri asia jos vainotaan mielipiteiden tai rodun vuoksi, mutta se on vain hyvä että rikolliset ilmiannetaan.

Vierailija
49/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 05:16"]

Teininä me pöllittiin meikkejä kaupasta sillai, että laitettiin ripsari tai luomiväri irtokarkkipussiin ja vähän karkkia sinne sekaan ja vaa'alle, hinnaksi tuli jotain 5 markkaa.

[/quote]

Vittu mitä paskamahoja olitte jo teineitä. Niin wt.

Vierailija
50/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on sullakin murheet. Se on ihan sama, vaikka se niitä olis 3 euron kilohinnalla ostanut kaupasta. Ehkä sitten tuli tarpeeseen, jos ei muuten vara pähkinöitään ostaa. Ja miksi, oi miksi kaikki terveellinen on aina kalliimpaa kuin epäterveellinen? Tekisikin kaikki niin, että ostaisi epäterveellisen hinnalla terveellistä, niin ei menisi miljoonia terveydenhuoltoon. Ei kun viinaa, röökiä ja karkkia nassuun joka ikinen päivä vaan. Mieti hei mikä kate noilla namuilla ja pähkinöillä on! Se ei näy hinnoissa, vaikka sitä hävikkiä vähän tulisikin...

Vierailija
51/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 06:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 05:16"]Teininä me pöllittiin meikkejä kaupasta sillai, että laitettiin ripsari tai luomiväri irtokarkkipussiin ja vähän karkkia sinne sekaan ja vaa'alle, hinnaksi tuli jotain 5 markkaa. [/quote] Hitto mikä idea! Ei tullut itelleni mieleenkään! Onneksi, olis varmaan ahneus iskenyt ja olisin jäänyt vielä kiinni.

[/quote]

Valitetettavasti et siis jäänyt kiinni varastelusta.

Vierailija
52/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:00"]

Ööööö ite oon ostanu pähkinöitä irtonamuja-pussissa KOSKA irtosnackspussit oli loppu. Punnitsin kyllä oikealla hinnalla. Ihan hyvin kaverilles käyny sama.

[/quote]

Ap:n kaverin pussin ETIKETISSÄ oli lukenut muuta, kuin mitä pussi sisälsi. Kyse ei siis ollut pelkästä pussista.

Vierailija
53/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 03:40"]

Onpa meillä varsinainen Ap taas! Jospa olisit kysynyt kaveriltasi, etkä puolelta Suomea! Kyllä meilläkin päin  myydään pähkinät, kuivatut hedelmät ja jugurttirusinat irtonamuina joissakin kaupoissa. 

Ja aivan hävettää taas kanssaihmisten puolesta kun ollaan asiasta mitään tietämättä taas syyttämässä varkaaksi ihmistä, joka on tahtomattaan nostettu palstalle riepoteltavaksi. 

[/quote]

Joo, kyllähän ne joskus ja joissain kaupoissa myydään ihan samalla nurmeolla vaa'alla. Oletan että ap kuitenkin tiesi että kyseisessä kaupassa ei ole näin, koska tiesi jopa hintaeron. Tosin taitaa olla trolli koska taivatelee euron hintaeroa, olisi ollut uskottavampi jos taivastelu olisi kohdistunut enemmän periaatteeseen kuin rikoksella saavutettuun taloudelliseen hyötyyn.

Vierailija
54/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 07:01"]

Mä oon tosi usein nähnyt mummoja jotka punnitsee muutaman banaanin tai appelsiinin ja laittaa sitten vielä pari ylimääräistä pussiin. Oon vaan aattellut, että noh sallittakoon se heille jos ei muuta iloa elämässä ole kuin näpistellä pari banaania.

[/quote]

Käräyttäisin jos huomaisin. En tarvi ruokapöytääni yhtään loista syömään ilmaisekski.

[/quote]

Muista tämä, kun omat rahasi on mennyt, eikä ainutta ystävää jäljellä. Ehkä sulle joku heittää perunankuoria ruoaksi, ethän sä nyt sossupummiksikaan jäisi. Et takuulla kehtaisi käräyttää vanhaa mummoa, joka muutaman perunan tai banaanin laittaa punnituksen jälkeen pussiin. 

Vierailija
55/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 04:01"]

No, mulle kävi kerran toisinpäin. Oli irtokarkkeja ja olin painanut sen pähkinöiden hinnan.

onneks tajusin, että oli väärä...mutta vasta maksettuani...kun hinta oli niin iso.

äehkä se on ollut kaverillasi vahinko?

ne on oikeesti välillä aika sekavasti ne punnitukset.

[/quote]

Mulle on joskus käynyt niin että kassalla kassa on tarjonnut jonku hedelmäpussin takaisin ja sanonut että ei taida olla sitä mitä tässä etiketissä lukee. Virhe oli vielä niin päin että säästin yli kympin sillä että kassa korjautti virheeni. Olin iskenyt banaanipussiin jonku eksoottisen hedelmän hinnan.

Vierailija
56/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 07:09"]

Jo on sullakin murheet. Se on ihan sama, vaikka se niitä olis 3 euron kilohinnalla ostanut kaupasta. Ehkä sitten tuli tarpeeseen, jos ei muuten vara pähkinöitään ostaa. Ja miksi, oi miksi kaikki terveellinen on aina kalliimpaa kuin epäterveellinen? Tekisikin kaikki niin, että ostaisi epäterveellisen hinnalla terveellistä, niin ei menisi miljoonia terveydenhuoltoon. Ei kun viinaa, röökiä ja karkkia nassuun joka ikinen päivä vaan. Mieti hei mikä kate noilla namuilla ja pähkinöillä on! Se ei näy hinnoissa, vaikka sitä hävikkiä vähän tulisikin...

[/quote]

Onko tupakka, viina ja karkit mielestäsi Suomessa halpoja? Ei taida olla pikkurahan puutetta sulla? Näin syksyllä saa 3kg porkkanapusseja eurolla, se on halpaa ja terveellistä.

Vierailija
57/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 07:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 19:00"]

Ööööö ite oon ostanu pähkinöitä irtonamuja-pussissa KOSKA irtosnackspussit oli loppu. Punnitsin kyllä oikealla hinnalla. Ihan hyvin kaverilles käyny sama.

[/quote]

Ap:n kaverin pussin ETIKETISSÄ oli lukenut muuta, kuin mitä pussi sisälsi. Kyse ei siis ollut pelkästä pussista.

[/quote]

Joissakin kaupoissa irtokarkit ja kuivatut hedelmät ja pähkinät on samassa lokerikossa ja ne punnitaan samalla numerolla ja siinä tarrassa voi luke vaikka irtomakeiset tms.

Vierailija
58/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Muista tämä, kun omat rahasi on mennyt, eikä ainutta ystävää jäljellä. Ehkä sulle joku heittää perunankuoria ruoaksi, ethän sä nyt sossupummiksikaan jäisi. Et takuulla kehtaisi käräyttää vanhaa mummoa, joka muutaman perunan tai banaanin laittaa punnituksen jälkeen pussiin. 

[/quote]

Lässyn lässy ja seli seli. Olen ollut joskus rahaton, mutta varkaaksi en ole silti ryhtynyt.

Suomessa ei voi joutua tilanteeseen että olisi pakko varastaa ruokansa. Se on sitten eri asia jos ei halua käytää vähiä rahojansa ruokaa, vaan ostaa jotain mitä ei pysty varastamaan.

Toisilla moraali vaan on parmpi kuin toisilla. Ja naisethan näpistelee selvästi enemmän kuin miehet.

Vierailija
59/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No sanotaan näin että en näkisi kamalasti vaivaa käräyttääkseni banaanivarasmummelia, mutta jos siinä olisi henkilökuntaa lähellä niin varmasti kertoisin. Minusta varkaiden kuuluu jäädä kiinni, me rehelliset maksamme heidän varastelunsa.

Vierailija
60/76 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää että osa ei pidä lainkaan paheksuttavan sitä että punnitsisi tuotteita väärällä hinnalla. Sehän on varastamista.

Naiset ovat sikoja.

http://yle.fi/uutiset/tytot_napistelevat_aikaisempaa_enemman/5302219

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi